pelle prestberg till lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
pelle prestberg till lakers
har hört genom säkra källor att PP är på väg till Lakers. PP:s kontrakt förlängdes inte och han är inte så sugen på att flytta utomlands längre.
Ett starkt nyförvärv i så fall
Ett starkt nyförvärv i så fall
I always tell the truth, even when i lie
Tror du borde kolla dina säkra källor lite

http://www.svenskafans.com/ishockey/fbk ... sp?id=7748Kontraktslösa
#10 Pelle Prestberg, erbjuden nytt treårskontrakt.
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Hoppas innerligt att Prestberg INTE kommer. Han lyckas bara "hemma" i Värmland. Totalt under isen året i Frölunda (visst... kanske lättare att lyckas i AS).
Snackade med en snubbe från Karlstad igår, som brukar gå på FBK:s matcher och han sa att Prestberg är den mest överskattade spelaren i laget... dessutom ligger han mer på isen är står på bladen.
Vi håller tummarna för någon annan
Snackade med en snubbe från Karlstad igår, som brukar gå på FBK:s matcher och han sa att Prestberg är den mest överskattade spelaren i laget... dessutom ligger han mer på isen är står på bladen.
Vi håller tummarna för någon annan
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Han lyckades inte i Frölunda och det var Värmlandsgossen som sa att han ansåg honom vara överskattad. Inte jag Per, inte jag. Baserar hellre mitt beslut på att inte plocka hit honom på insatsen i Frölunda. Men nu har han ju blivit erbjuden ett nytt treårskontrakt med FBK så förhoppningvis kan vi avsluta debatten. Ta istället hit några fler finnar... kan ju fråga Frölunda om dom kan rekommendera några. Dom hittar ju alltid bra finska gossar.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Hehe, Pelle Prestberg till Växjö Lakers, ja det vore nåt det! Men jag tror det är ganska så långsökt, men man vet aldrig.
Det Växjö Lakers behöver inför nästa säsong är ett etablerat, rutinerat och känt affischnamn i laget. En spelare som gör att folket kommer och tittar, dom som kanske inte är så förtjusta i Växjö Lakers, men dom kommer ändå just för att titta på "stjärnan". Shjon Podein är ett lysande exempel på det - hur många "extra" personer tror ni inte det är som har kommit till Lakerdome om man tar och slår ihop alla hemmamatcherna just för att få se honom - och därmed ökat på Lakers "dollarkista"? Laget blir också mer uppmärksammat i media och det kommer att snackas mer om Växjö Lakers ute i hockeykretsar. Detta ska bli mkt intressant...
/T5!!
Det Växjö Lakers behöver inför nästa säsong är ett etablerat, rutinerat och känt affischnamn i laget. En spelare som gör att folket kommer och tittar, dom som kanske inte är så förtjusta i Växjö Lakers, men dom kommer ändå just för att titta på "stjärnan". Shjon Podein är ett lysande exempel på det - hur många "extra" personer tror ni inte det är som har kommit till Lakerdome om man tar och slår ihop alla hemmamatcherna just för att få se honom - och därmed ökat på Lakers "dollarkista"? Laget blir också mer uppmärksammat i media och det kommer att snackas mer om Växjö Lakers ute i hockeykretsar. Detta ska bli mkt intressant...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jag har hört det från väldigt säkra källor att Höglund, Kåberg och Calle Steen är sugna på att spela i AS nästa år och Lakers är hög aktuella.Gretzky wrote:Va, kommer Höglund också hit?!??!?!#54 wrote:Att Pelle skulle komma hit är ju ungefär lika troligt som att Höglund skulle komma.![]()
![]()
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?
Chara och Souray då?#54 wrote:Jag har hört det från väldigt säkra källor att Höglund, Kåberg och Calle Steen är sugna på att spela i AS nästa år och Lakers är hög aktuella.Gretzky wrote:Va, kommer Höglund också hit?!??!?!#54 wrote:Att Pelle skulle komma hit är ju ungefär lika troligt som att Höglund skulle komma.![]()
![]()

Visar bara på att säkra källor inte alltid är säkra. Det pågår ett enormt rävspel just nu, där spelaragenter tar till vad som helst för att haussa upp löner och villkor för sina adepter (vilket ju är deras uppgift). Ett trix är att man startar upp diskussioner med flera klubbar, eller åtminstone försöker ge sken av att ens klient har tonvis med seriösa erbjudanden.
Jag skulle tro att det var ett antal av era supportrar som trodde det. Det är det som är tjusningen med Lakejerna o ert forum, majoriteten befinner sig någonstans ovan för molnen när det gäller målsättningar o nyförvärv. Kul, det är därför ni har ett av de mest välbesökta forumen av supportrar utifrån.Linkan wrote:Var det nån som verkligen trodde att Prestberg skulle gå till
Lakers vi få väl ta ett steg i taget....![]()
Ja, det gäller att ha sportchefer/styrelsemedlemmar som är helt och fullt på det klara med var prisbilden ligger för respektive spelare. Agenterna gör ju naturligtvis så gott ge kan för att trissa spelarens summa.Varanen wrote:Visar bara på att säkra källor inte alltid är säkra. Det pågår ett enormt rävspel just nu, där spelaragenter tar till vad som helst för att haussa upp löner och villkor för sina adepter (vilket ju är deras uppgift). Ett trix är att man startar upp diskussioner med flera klubbar, eller åtminstone försöker ge sken av att ens klient har tonvis med seriösa erbjudanden.
Den här situationen är ju som mest påtaglig i början av Silly Season. I slutet av Silly Season är det betydligt enklare för klubbarna/sportcheferna att skapa sig en uppfattning då många klubbar börjar få sina trupper klara och därför är ute ut Silly Season.
Troja - laget i hjärtat
Mygel, du har rätt i att en del av de spekulationer som förekommer på forumet är helt sanslösa, det är så att man som Lakerssupporter blir lite generad. Jag tror dock inte att detta är majoriteten av oss som lever uppe i det blå och vi driver också ganska ofta med oss själva.
Jag hörde förresten från säkra källor att Le Cavalier tröttnat på Rysk hockey och nu är sugen på Allsvensk hockey i Växjö om det inte bli NHL nästa år. Han skall också ha setts på bowlinghallen.....
Jag hörde förresten från säkra källor att Le Cavalier tröttnat på Rysk hockey och nu är sugen på Allsvensk hockey i Växjö om det inte bli NHL nästa år. Han skall också ha setts på bowlinghallen.....
Lyckades vi få en viss #25 att åka över Atlanten för två år sen så är väl ingenting omöjligt, som jag ser det. Vi får väl se hur länge Shjon Podein-effekten håller i sig i mörkaste Småland, men en sak är säker, den gubben är värd mycket mer för Växjö Lakers än bara det han presterade på isen.Mygel wrote:Jag skulle tro att det var ett antal av era supportrar som trodde det. Det är det som är tjusningen med Lakejerna o ert forum, majoriteten befinner sig någonstans ovan för molnen när det gäller målsättningar o nyförvärv. Kul, det är därför ni har ett av de mest välbesökta forumen av supportrar utifrån.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Mmm lite falsk marknadsföring, ungefär som elgiganten som har jätte billiga bra varor i alla sina annonsblad men när man kommer till butiken finns inget inne förrens nästa vecka när erbjudandet har gått ut.Gretzky wrote:Lyckades vi få en viss #25 att åka över Atlanten för två år sen så är väl ingenting omöjligt, som jag ser det. Vi får väl se hur länge Shjon Podein-effekten håller i sig i mörkaste Småland, men en sak är säker, den gubben är värd mycket mer för Växjö Lakers än bara det han presterade på isen.Mygel wrote:Jag skulle tro att det var ett antal av era supportrar som trodde det. Det är det som är tjusningen med Lakejerna o ert forum, majoriteten befinner sig någonstans ovan för molnen när det gäller målsättningar o nyförvärv. Kul, det är därför ni har ett av de mest välbesökta forumen av supportrar utifrån.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?