Ryssbydiket är kvar

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kan inte lakejerna lira på lotto,vinna 50 mille nåra veckor o sen bygga upp LakejArena?;)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
puff
Forumdemon

Post by puff »

En ny fin hall liknande den i Nyköping är förstås välkommen. den stora faran är bara att om det inte kommer mycket publik så minskar mysfaktorn. en stor ny arena med mycket publik blir lätt ödslig. Jag tänker på när vi var i stockholm och kollade lhammarby lakers.
Bygg en hall som är sektioniserad så att den kan göras olika stor. I konserthuset så delar de ibland av halva stora konsertsalen. Detta går förstås inte men en ödslig hall tror jag är förödande för upplevelsen.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Men å andra sidan, varför skulle den bli ödslig i växjö. vi kommer ju att få mycket publik från Ljungby som vill komma och se allsvensk hockey. det är lika bra att samtidigt bygga om väg 25 till motorväg. glöm bara inte att bygga en liten bro över Ryssbydiket.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

puff wrote:En ny fin hall liknande den i Nyköping är förstås välkommen.
Isåfall hoppas jag verkligen att VIP-logerna blir belagda på långsidan, och inte på kortsidan som i PEAB-hallen. Dom ska ha bästa platserna i arenan så Lakers kan ta mycket betalt för dom.. :D
T48
Forumamatör

Post by T48 »

pengar från hela Kronobergs län, troja som farmarklubb till lakers och utsuddat Ryssbydike
Med tanke på den ungdomsverksamhet som Lakers har (obefintlig) så skall Lakers nog vara jäkligt tacksamma att Troja harungdomslag som ligger i topp och att det finns spelare att tillgå inom de närmsta åren.
Nej det tycker jag inte alls är lågt, men som Växjösupporter förstår man alltid att det handlar om avundsjuka när det kommer från Troja i största allmänhet...
Hur många Växjöspelare har gått till Troja då??. Jo Troja tog hand om en som man såg potential i och som Lakers sparkade ut. Verkar nog som om Ryssbydiket även finns från Växjöhållet.

Hade jag varit hockeyspelare så hade jag nog tänkt mig för ett antal gånger innan klubbval för vem vill komma till en klubb som sparkar spelare på löpande band när det går i lite uppförsbacke.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Nu får du hänga med i svängarna T48. Ni får ju ett utfyllt dike eller en bro över. Ni får dessutom en ny motorväg från Ljungby till Växjö. Som krydda på tillvaron så kan ni sedan snabbt ta er till Växjö för att titta på allsvensk hockey. Kan det bli bättre? Ledningen i troja behöver då inte vara så oroliga över ekonomin och kostnadsutvecklingen.
En förutsättning är förstås att Malul och resten av oss Lakejer vinner på Lotto och att vi sedan bygger en ny arena.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

KyriakoS wrote:
Famera wrote:Tydligen ska hallen fixas till inför nästa säsong!??????????
den kan aldrig fixas så att den duger...detta är bara som smärtstillande... o temporär lösning
Amen!
Som plåster efter en halshuggning... :oops:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Vad jag kommer ihåg är det en massa Trojaspelare som de senaste åren valt Lakers, senast Grans. Tidigare Erki, Idof, Mattsson osv osv. Förstår faktiskt inte något av dabatten. Tror mer detta handlar om något supportrar emellan. Spelare kommer och går. Kanske är klubbkänslan lite större hos de många Trojaspelare som kommer från egna leden.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

På tal om omsättning och sponsoravtal. Örebro HC har tydligen gjort ett jefla klipp, dom har signat ett sponsor-samarbetsavtal värt cirka tjugo miljoner, inte illa!
ISHOCKEY Örebro, som just nu kvalspelar till allsvenskan, har tecknat ett sponsors- och samarbetsavtal med Obol Investment. Enligt Örebro är kontraktet värt närmare 20 miljoner.
http://www.svt.se/texttv/

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

c70t5 wrote:På tal om omsättning och sponsoravtal. Örebro HC har tydligen gjort ett jefla klipp, dom har signat ett sponsor-samarbetsavtal värt cirka tjugo miljoner, inte illa!
ISHOCKEY Örebro, som just nu kvalspelar till allsvenskan, har tecknat ett sponsors- och samarbetsavtal med Obol Investment. Enligt Örebro är kontraktet värt närmare 20 miljoner.
http://www.svt.se/texttv/

/T5!!
inte per år väl? utan typ 20 MKr på fem år eller nåt sånt ...
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Riktigt imponerande av Örebro att lyckas ro i land ett sådant här avtal.. :ok:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

men däremot riktigt imponerande... :D
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Bara grattulera.Var ju inte så länge sen de hade ekonomiska problem
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

T48 wrote:
pengar från hela Kronobergs län, troja som farmarklubb till lakers och utsuddat Ryssbydike
Med tanke på den ungdomsverksamhet som Lakers har (obefintlig) så skall Lakers nog vara jäkligt tacksamma att Troja harungdomslag som ligger i topp och att det finns spelare att tillgå inom de närmsta åren.
Nej det tycker jag inte alls är lågt, men som Växjösupporter förstår man alltid att det handlar om avundsjuka när det kommer från Troja i största allmänhet...
Hur många Växjöspelare har gått till Troja då??. Jo Troja tog hand om en som man såg potential i och som Lakers sparkade ut. Verkar nog som om Ryssbydiket även finns från Växjöhållet.

Hade jag varit hockeyspelare så hade jag nog tänkt mig för ett antal gånger innan klubbval för vem vill komma till en klubb som sparkar spelare på löpande band när det går i lite uppförsbacke.
Det skulle vara intressant att se Trojas "harungdomslag". Hur får man hararna att hålla sina positioner på isen för att inte tala om hur de lär sig åka skridskor...... :wink:
Lille meg
Forumproffs

Post by Lille meg »

Nille wrote:<snip>....Trojas "harungdomslag". Hur får man hararna att hålla sina positioner på isen för att inte tala om hur de lär sig åka skridskor...... :wink:
Synd att säga det, men jag skrattade högt när jag läste detta :lol: :lol: Harungdomslag :D Jaha, då var det DOM jag hjälpte sist vi var i Ljungby ;) En riktigt djurvän, det är det jag är!
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Det har blivit en spretig tråd som började med att Jerry Andersson blev påhoppad för att han inte nämde Lakers i en tidningsintervju. herre j****r en reaktion som får klockorna i kyrkan att stanna. Knalla in på bibblan, där finns det massor av tidningar med massor av intervjuer gällande hockey där Lakers inte är nämda. Då har ni ju stoff till många trådar. Mycket får man läsa innan ögonen trillar ur skallen.
puff
Forumdemon

Post by puff »

visst massor av tidningar. Ja, smålänningen kommer väl ut 6 dagar i veckan. Det blir ett antal tidningar där inte Lakers nämns.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Min åsikt är att Jerrys uteblivna kommentar i en artikel i en lokalblaska om att även Lakers, Hammers och Hammarby (och Leksand, SAIK, Bofors, Västerås, Almtuna och Björklöven) är klara för SA är fullständigt uppåt väggarna övertolkat av personer med hyperkänsliga känselspröt.
Troja - laget i hjärtat
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

ja alltså det har blivit ganska uppblåst det här, men faktum är väl att själva kärnfrågan ändå är att Ljungby och Växjö ligger väldigt nära varandra. Betydligt närmre än nyköping osv osv.. men som sagt, övertolkning var ordet, åt båda hållen gissar jag ... ... ...
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag avslutar nu mina inlägg i denna tråd. anleningen till att jag startade den var egentligen inte Jerrys uttalande. Hans uttalande passade däremot in för att testa om verkligen ryssbydiket mentalt finns kvar även idag. Min slutsats efter att denna tråd samlat 53 inlägg är att diket verkligen existerar. Jag ber om ursäkt för att jag provocerat lite i mina inlägg. Inläggen är inte ett uttryck för vad jag egentligen tycker om troja. Jag hoppas verkligen att de klarar kvalet så att vi även i fortsättningen får uppleva dessa härliga derbyn.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Lakerdome wrote:Riktigt imponerande av Örebro att lyckas ro i land ett sådant här avtal.. :ok:
Och sen säger de att hockeylag inte gynnas av att det lokala fotbollslaget trillar ur högsta ligan... :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Post Reply