Spelare med Stefan Nilsson-hjärta

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Flanders
Forumdemon

Spelare med Stefan Nilsson-hjärta

Post by Flanders »

På forumet har det efterlysts spelare med den rätta inställningen, som i svåra stunder ställer sig upp på isen eller i omklädningsrummet och förklarar var skåpet ska stå. Någon riktig Stefan Nilsson finns inte längre kvar i laget, då vi för det första inte har några egna produkter att tala om, med hembygdskänsla. Jerry skulle kunna bli det, men han är ännu för ung och oerfaren för att kunna leda laget på detta sätt.

I år saknas de där gamla rävarna som medspelarna ser upp till, förra året hade vi lagkapten Bjerdahl, Mogge Grans och en Stanley Cup-vinnare. I år har vi förvisso kvar Podes, och förhoppningsvis bidrar han med mer vid sidan av isen än vad han gjort på den (även om han inte på nåt sätt varit dålig, bara inte lika framstående som förra säsongen).

Men, till saken, jag tycker ändå att vi har ett antal spelare som tar den där uppoffrande smällen och visar den rätta inställningen i viktiga lägen. Ett klassexempel på detta är ju vår lilla finne, som trots sin storlek inte räds någon motståndare, och även herrn med det finska namnet, Jarno (det är sällan man ser en spelare slänga sig och täcka skott i en träningsmatch...). Utöver dessa tycker jag även att Omark visar att han bryr sig i matcherna och har en bra inställning.

Så helt utan hjärta är inte Växjö Lakers anno 2005.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Håller med dig. Vill även fylla på listan över grabbar som visar rätt inställning.

Thomas Lundström har verkligen höjt sig denna säsongen. Han gör sällan en dålig match och jag tycker absolut att han är av det rätta virket!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Med risk för att jag verkar lögnaktig eftersom jag inte kan annat än hålla med er båda. En spelare jag vill lyfta fram är Generalen. Bättre tränad än någonsin (?!) och med ett större hjärta än jag trodde han var kapabel till. I bland är det skoj att ha fel. :D
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ska vi snacka hjärta ála Stefan Nilsson, så finns det ingen i laget som kommer i närheten av vad han hade för hjärta, enligt mitt synsätt.
Forumproffs

Post by #54 »

Håller med...bra att Per kompleterade med Lundström efter Gretzkys uttalande.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Per Carlsson wrote:Håller med dig. Vill även fylla på listan över grabbar som visar rätt inställning.

Thomas Lundström har verkligen höjt sig denna säsongen. Han gör sällan en dålig match och jag tycker absolut att han är av det rätta virket!

Tänk att du skulle säga så om Lundström, det kunde man aldrig tro...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Kjellsson, nej det kunde man inte trorr för ett år sedan :wink:

Tänka sig, det tog inte ens emot att säga det. Han är ju hästlängder bättre nu än vad han var för ett år sedan.
micke j
Forumamatör

spelare med stefan nilsson hjärta

Post by micke j »

Spelare med klubbkänsla tror jag inte det finns så många av längre.Däremot spelare som jobbar o sliter för laget är en annan sak o där har det endast en liten betydelse om spelaren är egen produkt eller värvad.Det är här som tränaren o övriga som jobbar runt laget har en jätteviktig uppgift att få alla att spela o kämpa för varandra att stå upp för laget i med o motgångar.Var det beträffar stefan nilsson så har jag själv hatt den äran att få träna honom o jag vet att han hadde slitit lika hårt vad det än hadde varit för klubbmärke på tröjan.Var det beträffar lakers spel kan jag tyvärr inte se någonstruktur.Jag tycker det ser ut som spelarna spelar upp pucken på vinst o förlust altså inget grunspel att falla tillbaka på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det finns faktikst klubbar som fortfarande har en mängd spelare som känner det där äkta hjärtat för klubben.
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

JA, DET HAR NOG HJÄLPT OSS I TROJA EN DEL, SOM MED GANSKA ENKLA MEDEL GÅTT GANSKA HYFSAT I ÅR. VÅGAR DOCK INTE TA UT NÅGOT , ELLER VARA FÖR POSITIV, DÅ ÅKER VI VÄL UR ALLSVENSKAN.
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

gudas wrote:JA, DET HAR NOG HJÄLPT OSS I TROJA EN DEL, SOM MED GANSKA ENKLA MEDEL GÅTT GANSKA HYFSAT I ÅR. VÅGAR DOCK INTE TA UT NÅGOT , ELLER VARA FÖR POSITIV, DÅ ÅKER VI VÄL UR ALLSVENSKAN.
Skrik inte så, man blir ju lomhörd! Använd Caps Lock-tangenten.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Forumproffs

Post by #54 »

Åkerström i Tingryd.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Menar du Åkesson, #54?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Forumproffs

Post by #54 »

Gretzky wrote:Menar du Åkesson, #54?
Hehehe kanske :oops: :oops: men ni vet ju man kan ju inte hålla reda på inavlen i tingsryd.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Post Reply