Tja vi var några som hejade i första som du påpekar och eftersom det var många icke lakejer som stod i klacken och inte hjälper till orkade vi inte helt enkelt. Vi kommer igen mot Taif!
Roger
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Precis igår var det verkligen en blandad klack ,tror det blir nödvändigt att ha någon sorts avspärrning för att det ska bli tryck ,för många vill stå i klacken utan att det minsta hjälpa till för stämningen.
IcaLakej har Du sittplats ?,det hördes inte ett ljud därifrån.!
Igår var väl problem att det knappt var några Lakejer där igår fanns det plats att stå var man ville... Visst var det skitdåligt men allt var dåligt utom Leksand.
Sittplats tycker jag blir mindre och mindre engagerade, inte många som klappar längre, absolut inte om det står en klack i buren.
Det är upp till var och en.Men ska det bli bra så måste alla hjälpas åt.
Detsamma gäller hockeypuben.Nu har ju inte jag varit där mer än tre gånger men dessa tre har varit bedrövliga.Känns som om vi måste få en större kärna som vill vara med och driva verksamheten frammåt.
Jag vill, men har inte kommit på ett bra sätt jag kan jobba på.Många kan, men vill inte.Här har vi massor att jobba med.
Kanske dax att börja diskutera detta på allvar här på forumet.
Ibland undra man varför folk är medlemmar.Gå bra att stötta borta men inte hemma.Borde vara tvärt om.Var i Tingsryd idag och vart man än gick så snackades det hockey.Allt från julkuppen i Diö till Lakers förlust mot Leksand.Och mössor,Halsdukar,Tröjor och jackor i Taifs färger såg man massor av.LL är bra inget snack om den saken, men vi kan bli fan så mycket bättre.Frågan är bara hur????????
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Hur menar du erok ?
Vi har väl också jävligt stort hockeyintresse i växjö.
Men nu var det ju klacken vi snackade om, hur många från gröna brigaden såg du under din rundtur ?
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Jag blir tokig på de som gnäller på klacken! Var förväntas?? Att alla ska vara på topp jämt? Hur många klubbar i landet tror ni det finns som har en klack som nonstop står på läktaren och drar ramsor?
Att stå i klacken och hålla låda gör många gånger att man inte helt kan kolla matchen.
Detta var en träningsmatch och är det så att de som normalt gör ett hästjobb för att andra ska ha god stämning, vill kolla på denna matchen så kan de väl få göra det utan att andra ska gnälla.
Ta aldrig klacken för givet, den är där på frivillig basis och gör ett kanonjobb!
Tack killar och tjejer som sliter så gott ni kan under de förutsättningar vi har och gott nytt år på er!
Jag gnäller inte på klacken men kan hålla med om att jag låter negativ ibland.Jag har bara en dröm om att Lakers ska bli Kronobergs lag på samma sätt som Leksand är Sveriges lag.Men då måste vi tillsammans med lakers synas mer på stan.Som det är nu så syns vi bara när det är Matchdax.Vet inte hur man kan jobba med detta på bästa sätt för synas och få uppmärksamhet utanför Växjö isahall.Insamling är väl det lättaste sättet för att komma kontakt med människor och kunna snacka hockey med en vilt främmande människa.Det andra sättet är väl flygblad.Då har man ett budskap som man vill att andra människor ska få reda på.
Kan röra sig om hallbygge,Lakerspucken eller info om hockeypuben och var den finns.Sen har man ju andra ideer.Vissa har man redan kläckt och fått sågade men det hindrar ju inte en för att kläcka fler.Rätt som det är så är det någon fler som nappar och vipps så blev det en hit.
Men till detta behövs det folk och uppbakning från styrelsen.
Det är det jag skulle vilja snacka mer om på detta forumet.
Tillsammans skulle vi kunna skapa en fantastisk ishockystad
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok, jag förstår inte ditt problem... vad begär du? Hur snabbt tror du saker ska ske? Vad är det för buskap som är så viktigt att få ut genom att sprida flygblad och jaga folk på stan? Vad är det för fel på vår hockeystad?
Lakers har klättrat i seriesystemet i en rasande fart och har Allsvenskans 3:e högsta publiksnitt trots den hockey som spelats på hemmaplan...
Lakers har själva fått renovera ishallen, tjata fram en uterink mm
Lakers Lakejer har funnits i 4 år, har över 500 medlemmar och har ökat med ca 100 pers varje säsong.
Om du vill Erok så kan jag fixa fram en bunt papper med info om hockeypuben som du kan dela ut någonstans där du tror det finns intresse. Skicka mig ett PM isf...
erok wrote:Det är upp till var och en.Men ska det bli bra så måste alla hjälpas åt.
Detsamma gäller hockeypuben.Nu har ju inte jag varit där mer än tre gånger men dessa tre har varit bedrövliga.Känns som om vi måste få en större kärna som vill vara med och driva verksamheten frammåt.
Ska vi driva verksamheten på hockeypuben framåt eller vad. Skönt att det finns ett ställe att samlas på innan match för dom som vill men det viktiga är väl ändå attt mötas i ishallen.
När det har varit "fest-matcher", t ex på fredagar och eller innan vi åkt på bortamatch och samlats på Zelda´z innan så har det varit knökafullt med folk.
Att folk inte går dit en vanlig onsdag eller söndag har jag full förståelse för, då jag själv inte heller gå dit innan match då.