Hur funkar det?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hur funkar det?
ja känner mig lite mindre insatt i den byråkratiska världen just nu,kan man som med arup bara säga att nuru grabben får du jäkla dra du,känns som man bryter ett kontrakt?please förklara!:)
sen hadelöv,man tar bara över killen o betalar lön,inga summor emellan?
mycket frågor nu men va fasen,kul när det finns folk som kan svara!
sen hadelöv,man tar bara över killen o betalar lön,inga summor emellan?
mycket frågor nu men va fasen,kul när det finns folk som kan svara!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Tanken har slagit mig med under dagen.
Hadelöv kommer och Ville alt Åkerström lånas ut, ersätter Lakers fortfarande till fullo den målvakten som lånas ut och Hadelöv ekonomiskt?
Och när det nu tillkommer spelare till laget efter att två har lämnat, svider det till i plånboken då, ska det betalas till ALLA parter ifrån Lakers?
Som sagt, ngn insatt som kan bringa klarhet över detta skulle uppskattas.
/T5!!
Hadelöv kommer och Ville alt Åkerström lånas ut, ersätter Lakers fortfarande till fullo den målvakten som lånas ut och Hadelöv ekonomiskt?
Och när det nu tillkommer spelare till laget efter att två har lämnat, svider det till i plånboken då, ska det betalas till ALLA parter ifrån Lakers?
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Lakejer115
- Forumproffs
Jag tror att Malmö betalar Hadelöv.Och vi våra målvakter vi lånar ut.c70t5 wrote:Tanken har slagit mig med under dagen.
/T5!!
Ang. Hadelöw har han säkert en jäkla lön i Malmö men jag tror inte han har 1,2 mille om året. Nån mer som kommer ihåg när Malmö ville sänka spelarnas löner i Malmö? Hadelöw skulle från och med sänkning "bara" få 600 000 om året varpå han sa: "Det blir ju att se sig om efter ett extra jobb på arbetsförmedlningen med den här lönen"PMK1 wrote:Tror nog knappast att MIF betalar Hadelövs lön på 100 000 i månaden när han inte spelar!

Klart att MIF betalar Hadelövs lön. Han lånas ju ut för att få matchträning, inte för att förstärka Lakers (sett ur MIFs ögon).
Arup o Strandberg har säkert npågon klasul i sina kontrakt som gör att de kan brytas. Men antagligen så är det ingen giltig anledning att bryta kontraktet just nu, vilket innebär att Lakers med största sannolikhet kommer att bryta avtalet med dem o betala den återstående positiva kontrakts intresset. Om det inte blir så att de lånas ut. Då är de fortfarande Lakers spelare o behöver inte bryta deras kontrakt.
Arup o Strandberg har säkert npågon klasul i sina kontrakt som gör att de kan brytas. Men antagligen så är det ingen giltig anledning att bryta kontraktet just nu, vilket innebär att Lakers med största sannolikhet kommer att bryta avtalet med dem o betala den återstående positiva kontrakts intresset. Om det inte blir så att de lånas ut. Då är de fortfarande Lakers spelare o behöver inte bryta deras kontrakt.
När en klubb lånar ut en spelare gör man ju inte det gratis, även om denna spelare behöver matchträning. Växjö var säkert inte ensamma om att vilja låna Hadelöv. Stor efterfrågan = högt pris, Låg efterfrågan = lågt pris. Brukligt är att man kommer överens om hur stor del av lönen den inlånande föreningen ska betala.Mygel wrote:Klart att MIF betalar Hadelövs lön. Han lånas ju ut för att få matchträning, inte för att förstärka Lakers (sett ur MIFs ögon).
Troja - laget i hjärtat