Hur funkar det?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Malul
c/o LL´s Forum

Hur funkar det?

Post by Malul »

ja känner mig lite mindre insatt i den byråkratiska världen just nu,kan man som med arup bara säga att nuru grabben får du jäkla dra du,känns som man bryter ett kontrakt?please förklara!:)

sen hadelöv,man tar bara över killen o betalar lön,inga summor emellan?

mycket frågor nu men va fasen,kul när det finns folk som kan svara!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

beror nog helt på vad som står i avtalet... nåt får han nog...

hela avtalslagen tycker jag är baserad på uttrycket "om inte annat avtalats" och är mest till för att lösa tvister i tolkning av aavtal och oklarheter...iaf så mkt som jag läst...

nån som är jurist eller har mer koll kanske vet mer?!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Tanken har slagit mig med under dagen.
Hadelöv kommer och Ville alt Åkerström lånas ut, ersätter Lakers fortfarande till fullo den målvakten som lånas ut och Hadelöv ekonomiskt?
Och när det nu tillkommer spelare till laget efter att två har lämnat, svider det till i plånboken då, ska det betalas till ALLA parter ifrån Lakers?
Som sagt, ngn insatt som kan bringa klarhet över detta skulle uppskattas.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

c70t5 wrote:Tanken har slagit mig med under dagen.
Hadelöv kommer och Ville alt Åkerström lånas ut, ersätter Lakers fortfarande till fullo den målvakten som lånas ut och Hadelöv ekonomiskt?
Och när det nu tillkommer spelare till laget efter att två har lämnat, svider det till i plånboken då, ska det betalas till ALLA parter ifrån Lakers?
Som sagt, ngn insatt som kan bringa klarhet över detta skulle uppskattas.

/T5!!
Jag tror att Malmö betalar Hadelöv.Och vi våra målvakter vi lånar ut.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Ok, men vilka får pröjsa för Strandberg och Arup, kontrakten är ju skrivna? Ska Växjö pynta ett vederlag för Arup, Strandberg OCH (givetvis) för de tillkommande spelarna, mao dubbelt upp?

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
PMK1
Forumamatör

Post by PMK1 »

Tror nog knappast att MIF betalar Hadelövs lön på 100 000 i månaden när han inte spelar!
kozelek
Forumamatör

Post by kozelek »

PMK1 wrote:Tror nog knappast att MIF betalar Hadelövs lön på 100 000 i månaden när han inte spelar!
Ang. Hadelöw har han säkert en jäkla lön i Malmö men jag tror inte han har 1,2 mille om året. Nån mer som kommer ihåg när Malmö ville sänka spelarnas löner i Malmö? Hadelöw skulle från och med sänkning "bara" få 600 000 om året varpå han sa: "Det blir ju att se sig om efter ett extra jobb på arbetsförmedlningen med den här lönen" :lol:
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Klart att MIF betalar Hadelövs lön. Han lånas ju ut för att få matchträning, inte för att förstärka Lakers (sett ur MIFs ögon).

Arup o Strandberg har säkert npågon klasul i sina kontrakt som gör att de kan brytas. Men antagligen så är det ingen giltig anledning att bryta kontraktet just nu, vilket innebär att Lakers med största sannolikhet kommer att bryta avtalet med dem o betala den återstående positiva kontrakts intresset. Om det inte blir så att de lånas ut. Då är de fortfarande Lakers spelare o behöver inte bryta deras kontrakt.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hur som helst så kostar det pengar, hoppas att det finns koll på ekonomin.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Mygel wrote:Klart att MIF betalar Hadelövs lön. Han lånas ju ut för att få matchträning, inte för att förstärka Lakers (sett ur MIFs ögon).
När en klubb lånar ut en spelare gör man ju inte det gratis, även om denna spelare behöver matchträning. Växjö var säkert inte ensamma om att vilja låna Hadelöv. Stor efterfrågan = högt pris, Låg efterfrågan = lågt pris. Brukligt är att man kommer överens om hur stor del av lönen den inlånande föreningen ska betala.
Troja - laget i hjärtat
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Räven wrote:Hur som helst så kostar det pengar, hoppas att det finns koll på ekonomin.
Det finns bra koll på det i VLH.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Putte/LL: Jo, det tror jag att det finns, men det gäller att ha det när det blir lite panik, vilket jag uppfattar att det är just nu.
Post Reply