Nybro har vaknat...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Putte#24
c/o LL´s Forum

Nybro har vaknat...

Post by Putte#24 »

GS
Forumdemon

Post by GS »

Jag tror Nybro blir farliga i år, en relativt ung trupp med riktigt bra förstärkningar som komplementerar upp med rutin och tyngd.
Läge för varning.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

GS wrote:Jag tror Nybro blir farliga i år, en relativt ung trupp med riktigt bra förstärkningar som komplementerar upp med rutin och tyngd.
Läge för varning.
Haller med. Med Nybros tva senaste varvningar sa har de helt klart gjort sig till en kandidat for SA platserna.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Nyförvärv av RANG.
Grattis Nybro.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kul att se att standarden höjs i södra allsvenskan!!

kan ju ofta bli så att bara ett lag satsar och ingen följer men nu vill allt fler vara med och tampas!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

GS wrote:Jag tror Nybro blir farliga i år, en relativt ung trupp med riktigt bra förstärkningar som komplementerar upp med rutin och tyngd.
Läge för varning.
Bra koll. Vaddå relativt ung trupp?

Det är bara Växjö Lakers i hela SHA som har äldre trupp, ett halvår äldre, resten ligger under Nybros 25 år.

Ung trupp relativt till NHL kanske, men inte SHA.

Sluta gissa...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

De är unga i sinnet... :lol: Att gissa är ju halva nöjet. Jag tror Hammers blir bra i powerplay i år. :wink:
GS
Forumdemon

Post by GS »

Och jag tror att Hammers blir bra på att köra över målvakter även i år och fortsätter att spela ryggsäckshockey :wink:
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Varanen wrote:De är unga i sinnet... :lol: Att gissa är ju halva nöjet. Jag tror Hammers blir bra i powerplay i år. :wink:
Tror Hammers bör träna mer på boxplay...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

och jag tror att Hammers får ett helvete att hålla sig kvar...
Kanslisten
Forumentusiast

Post by Kanslisten »

sista laget på våren åker ju rätt ner i ettan utan kval..
Speedway är livets njutning..
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Och jag vet att ni inte har någon större koll på SHA och spelarna vi värvat om ni tror att vi trilllar ut...

Ni lakejer är för härliga...

"Urban Omark? Veeeeem äää de???"

:wink:
RögleBabe
Forumamatör

Post by RögleBabe »

Hur slutar serien? någon som vågar gissa? :D
Skånsk stockholmare
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Målvakt
Jonas Burman, Växjö Lakers.

Backar

Ryan Knox, Florence Pride

Forwards

Janos Vas, MIF Redhawks
Patrik Ahlstrand, IFK Arboga
Mikael Johansson, Mörrums GoIS
Gustav Gräsberg, Bofors IK
Mikael Oksanen, Frölunda J-20
Mikael Bjerdahl, Växjö Lakers

så vi har kontroll...ni kommer NÄST sist....;)
Snart nära dig...en ny hall
GS
Forumdemon

Post by GS »

Hammers wrote:Och jag vet att ni inte har någon större koll på SHA och spelarna vi värvat om ni tror att vi trilllar ut...

Ni lakejer är för härliga...

"Urban Omark? Veeeeem äää de???"

:wink:
Du får ursäkta oss Lakejer vi är ju nya på denna nivån och vi är ju inte så pass rutinerade som ni Hammers är på denna nivå, ni räknar väl in er som ett lag med långa traditioner i SHA :wink:

Ungefär lika klyftigt som den från Hammers som skrev i Skövdes forum på svenska fans att Växjö är ett köpelag (vilket jag inte förnekar), men snacka om att kasta sten i glashus. :roll:
GS
Forumdemon

Post by GS »

RögleBabe wrote:Hur slutar serien? någon som vågar gissa? :D
Alla lag är väl inte färdiga med sina trupper än men alltid kul att gissa och spekulera lite.

De lag som jag tror är med i toppen och slåss är IKO,Nybro,Rögle,Hammarby,Växjö.

har dålig koll på Huddinge och Nyköping men kanske Nyköping kan blanda sig i platsen om SA.

I botten så ser jag just nu bara Mörrum och Skövde.

Men som sagt var rena gissningar än så länge, alltid något lag som överraskar positivt och något som blir en flopp.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

En sak är säker... det blir ingen förhandstippad transportsträcka a'la Rögle för Växjö's del och vi måste kriga varje match för att ta poäng, oavsett motståndarlag.
RögleBabe
Forumamatör

Post by RögleBabe »

Serra: Vad vill du komma till? Håller med både Anderzon och GS
Skånsk stockholmare
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

RögleBabe wrote:Serra: Vad vill du komma till? Håller med både Anderzon och GS
Jag tror att Serra vill visa på att han vet vilka som Hammers har värvat hitills iår och att de inte är så imponerande.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

serra wrote:Målvakt
Jonas Burman, Växjö Lakers.

Backar

Ryan Knox, Florence Pride

Forwards

Janos Vas, MIF Redhawks
Patrik Ahlstrand, IFK Arboga
Mikael Johansson, Mörrums GoIS
Gustav Gräsberg, Bofors IK
Mikael Oksanen, Frölunda J-20
Mikael Bjerdahl, Växjö Lakers

så vi har kontroll...ni kommer NÄST sist....;)
Duktigt. Du har nyss visat att du kan surfa runt till vilken Hammersrelaterad hemsida som helst, mycket vackert jobbat.

Däremot är frågan om du vet något om spelare som Ahlstrand, Johansson och Janos Vas utan att kolla på någon hemsida...
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

GS wrote: Du får ursäkta oss Lakejer vi är ju nya på denna nivån och vi är ju inte så pass rutinerade som ni Hammers är på denna nivå, ni räknar väl in er som ett lag med långa traditioner i SHA :wink:

Ungefär lika klyftigt som den från Hammers som skrev i Skövdes forum på svenska fans att Växjö är ett köpelag (vilket jag inte förnekar), men snacka om att kasta sten i glashus. :roll:

Ja, men det jag tycker är lite underligt är att ni i första hand inte ens vet vem Urban Omark är och i nästa sågar Hammers och säger att de ska hamna i en bottenstrid. Då kan ni ju absolut inte ha någon större koll på de spelare Hammers värvat, när ni inte ens vet vem Urban Omark är. Det var det jag menade, lite luddigt kanske, men ändå!

Alla lag är köpelag, mer eller mindre. Växjö är det mer, Hammers är det mindre. Mina argument till det är att vi satsar på unga talanger, medan ni satsar på etablerade, dyrare och äldre spelare.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hammers, jag tror många fler än mig här inne visste mkt väl vem Omark var sedan tidigare.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

hammers...ärligt talat....skiter väl i om Hammers kommer sist eller inte...
men många Lakejer kan mer hockey än vad du tro...
sedan om man inte känner till någon spelare som ni ni har köpt från frölundas j-20 lag betyder inte att man inte är hockey intresserad...

ni kommer ju ändå att vara 20-30 poäng efter oss.......
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

RögleBabe:
Serra: Vad vill du komma till? Håller med både Anderzon och GS

se Dolite......
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

tänkte inte ge mig i i debatten men

hur kan man påstå att lakers är mer köpelag än hammers

med den aspekten att vi värvar äldre spelare och halmstad
värvar unga talanger

oman nu värvar en sperlare så kommer han ju inte direkt från dom egnaleden eller 8)
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

serra wrote:hammers...ärligt talat....skiter väl i om Hammers kommer sist eller inte...
men många Lakejer kan mer hockey än vad du tro...
sedan om man inte känner till någon spelare som ni ni har köpt från frölundas j-20 lag betyder inte att man inte är hockey intresserad...

ni kommer ju ändå att vara 20-30 poäng efter oss.......
Jag nämnde tre spelare, Mikael Johansson, Patrick Ahlstrand och Janos Vas. Ingen av dem kommer från Frölundas J20-lag. Frågan var om du vet något om dessa tre? Ditt svar visade på ett negativt svar.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

Janos Vas jo han kanske kan bli något men
hans knä skada var ju så pas alvarlig så att han höl på att läga av
med hockeyn så det är bara för er del att hoppas att han holler
GS
Forumdemon

Post by GS »

Tänkte inte heller mer argumentera med Hammers men tycker det är skrattretande att påstå att Hammers är mindre köpelag än Lakers, hur stor omsättning av spelare har ni haft de sista åren?
Att sedan påstå att ni satsar på yngre spelare och vi äldre gör väl ingen större skillnad.

Hade ni plockat de yngre från era egna led så skulle jag buga och gratulerat er, men samtidigt som ni på erat forum skriker efter bl.a. Peter Ström, rutinerade transatlanter o.s.v. gör ju er till ett mindre köpelag. :roll:

Det är nog så att båda våra föreningar ej har den ungdomsveksamhet som gör att vi kan fylla på från de egna leden ( vilket jag beklagar ) utan måste än så länge fylla på utifrån med spelare för att kunna vara med och leka på denna nivå.

Titta på en förening som Troja och deras påfyllnad från de egna leden, en vacker dag är vi nog där med, men innan vi är där så försök att hålla dig på jorden.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

GS wrote: Hade ni plockat de yngre från era egna led så skulle jag buga och gratulerat er, men samtidigt som ni på erat forum skriker efter bl.a. Peter Ström, rutinerade transatlanter o.s.v. gör ju er till ett mindre köpelag. :roll:
Herregud. Peter Ström är, just det, en egen produkt och därför vill vi givetvis ha hem honom till Halmstad medan han fortfarande har otroligt mycket att ge. Det är bara att hoppas att han kommer hit, en spelare som blivit utnämnd till elitseriens mest underskattade, bland annat.

Sen är det väl ingen som har snackat om några rutinerade transatlanter, eller? Vi har värvat en hittills, Ryan Knox. Han är 24 år gammal, skulle inte jag kalla allt för rutinerad.

Kalla du oss ett köpelag för att vi försöker få hem en förlorad son, men förvänta dig inte att jag ska ta det på allvar.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Men vi är ett köpelag när vi plockade hem spelare från egna leden som t.ex Henrik Andersson, Micke Bjerdahl, Henrik Blomqvist och Johan Andersson?

Det om Ström handlade kanske mer om äldre kontra yngre spelare.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

GS wrote:Men vi är ett köpelag när vi plockade hem spelare från egna leden som t.ex Henrik Andersson, Micke Bjerdahl, Henrik Blomqvist och Johan Andersson?

Det om Ström handlade kanske mer om äldre kontra yngre spelare.
Herrejävlar, jag skrev ju att alla är köpelag. Men jag ser Växjö mer som ett köpelag än Hammers.

Sen var det ju faktiskt ifjol eller tidigare som ni hämtade hem de nämnda spelarna, eller hur. Likadant som vi hämtade hem Johan Lindgren inför fjolåret. Och Micke Bjerdahl inför i år (förlåt, men han känns verkligen som en genuin Hammersit.)

De spelare som ni har införskaffat nu som jag tycker är rena "köpe-värvningar" (fråga mig inte om definitionen) är just spelare som Omark, Männikö (heter han väl, svårt med finska namn), Koivula...

Ska utveckla det hela lite mer. I min egen värld, alltså min högst personliga åsikt, är det mer "köpe" att värva den typen av spelare än att värva spelare från Frölundas J20-lag som man sedan utvecklar till någon riktigt bra allsvensk spelare. Precis som Hammers har gjort Per Helmersson till en defensiv back i absolut toppklass i allsvenskan. Precis som Tobias Liberg, som fick nöta bänk i Hammarby, blommade ut när han kom till Hammers. Kan ge fler exempel, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Intressant att en tråd om Nybro, och mitt påpekande att Nybro inte alls har en relativt ung trupp har kunnat utvecklas till det här... Härligt! Wow! Rätt in i kaklet!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Hade ni i Hammers haft råd hade inte ni heller tackat nej till "ruinerade" spelare.

"min pappa har mycket bättre bil än din pappa!!!"
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

buck wrote:Hade ni i Hammers haft råd hade inte ni heller tackat nej till "ruinerade" spelare.

"min pappa har mycket bättre bil än din pappa!!!"
Du tillför lika mycket som vanligt...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Hammers wrote: Herrejävlar, jag skrev ju att alla är köpelag. Men jag ser Växjö mer som ett köpelag än Hammers.

Sen var det ju faktiskt ifjol eller tidigare som ni hämtade hem de nämnda spelarna, eller hur. Likadant som vi hämtade hem Johan Lindgren inför fjolåret. Och Micke Bjerdahl inför i år (förlåt, men han känns verkligen som en genuin Hammersit.)

De spelare som ni har införskaffat nu som jag tycker är rena "köpe-värvningar" (fråga mig inte om definitionen) är just spelare som Omark, Männikö (heter han väl, svårt med finska namn), Koivula...

Ska utveckla det hela lite mer. I min egen värld, alltså min högst personliga åsikt, är det mer "köpe" att värva den typen av spelare än att värva spelare från Frölundas J20-lag som man sedan utvecklar till någon riktigt bra allsvensk spelare. Precis som Hammers har gjort Per Helmersson till en defensiv back i absolut toppklass i allsvenskan. Precis som Tobias Liberg, som fick nöta bänk i Hammarby, blommade ut när han kom till Hammers. Kan ge fler exempel, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Intressant att en tråd om Nybro, och mitt påpekande att Nybro inte alls har en relativt ung trupp har kunnat utvecklas till det här... Härligt! Wow! Rätt in i kaklet!
:sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Hammers wrote:

Ska utveckla det hela lite mer. I min egen värld, alltså min högst personliga åsikt, är det mer "köpe" att värva den typen av spelare
Hur många olika "köpe" steg har du på din lista ??
1 Inget köpe
2 Lite köpe
3 köpe
4 Mycket köpe
5 Bara Köpe

:?: :?:
Last edited by dolitle on 15 June 2004, 19:27, edited 1 time in total.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Post Reply