Nybro har vaknat...
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Bra koll. Vaddå relativt ung trupp?GS wrote:Jag tror Nybro blir farliga i år, en relativt ung trupp med riktigt bra förstärkningar som komplementerar upp med rutin och tyngd.
Läge för varning.
Det är bara Växjö Lakers i hela SHA som har äldre trupp, ett halvår äldre, resten ligger under Nybros 25 år.
Ung trupp relativt till NHL kanske, men inte SHA.
Sluta gissa...
-
Per Carlsson
- c/o LL´s Forum
- Kanslisten
- Forumentusiast
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Målvakt
Jonas Burman, Växjö Lakers.
Backar
Ryan Knox, Florence Pride
Forwards
Janos Vas, MIF Redhawks
Patrik Ahlstrand, IFK Arboga
Mikael Johansson, Mörrums GoIS
Gustav Gräsberg, Bofors IK
Mikael Oksanen, Frölunda J-20
Mikael Bjerdahl, Växjö Lakers
så vi har kontroll...ni kommer NÄST sist....
Backar
Forwards
Janos Vas, MIF Redhawks
Snart nära dig...en ny hall
Du får ursäkta oss Lakejer vi är ju nya på denna nivån och vi är ju inte så pass rutinerade som ni Hammers är på denna nivå, ni räknar väl in er som ett lag med långa traditioner i SHAHammers wrote:Och jag vet att ni inte har någon större koll på SHA och spelarna vi värvat om ni tror att vi trilllar ut...
Ni lakejer är för härliga...
"Urban Omark? Veeeeem äää de???"
Ungefär lika klyftigt som den från Hammers som skrev i Skövdes forum på svenska fans att Växjö är ett köpelag (vilket jag inte förnekar), men snacka om att kasta sten i glashus.
Alla lag är väl inte färdiga med sina trupper än men alltid kul att gissa och spekulera lite.RögleBabe wrote:Hur slutar serien? någon som vågar gissa?
De lag som jag tror är med i toppen och slåss är IKO,Nybro,Rögle,Hammarby,Växjö.
har dålig koll på Huddinge och Nyköping men kanske Nyköping kan blanda sig i platsen om SA.
I botten så ser jag just nu bara Mörrum och Skövde.
Men som sagt var rena gissningar än så länge, alltid något lag som överraskar positivt och något som blir en flopp.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Duktigt. Du har nyss visat att du kan surfa runt till vilken Hammersrelaterad hemsida som helst, mycket vackert jobbat.serra wrote:Målvakt
Backar
Forwards
Janos Vas, MIF Redhawks
Däremot är frågan om du vet något om spelare som Ahlstrand, Johansson och Janos Vas utan att kolla på någon hemsida...
- Puck På Pung
- Forumentusiast
GS wrote: Du får ursäkta oss Lakejer vi är ju nya på denna nivån och vi är ju inte så pass rutinerade som ni Hammers är på denna nivå, ni räknar väl in er som ett lag med långa traditioner i SHA![]()
Ungefär lika klyftigt som den från Hammers som skrev i Skövdes forum på svenska fans att Växjö är ett köpelag (vilket jag inte förnekar), men snacka om att kasta sten i glashus.
Ja, men det jag tycker är lite underligt är att ni i första hand inte ens vet vem Urban Omark är och i nästa sågar Hammers och säger att de ska hamna i en bottenstrid. Då kan ni ju absolut inte ha någon större koll på de spelare Hammers värvat, när ni inte ens vet vem Urban Omark är. Det var det jag menade, lite luddigt kanske, men ändå!
Alla lag är köpelag, mer eller mindre. Växjö är det mer, Hammers är det mindre. Mina argument till det är att vi satsar på unga talanger, medan ni satsar på etablerade, dyrare och äldre spelare.
-
Per Carlsson
- c/o LL´s Forum
hammers...ärligt talat....skiter väl i om Hammers kommer sist eller inte...
men många Lakejer kan mer hockey än vad du tro...
sedan om man inte känner till någon spelare som ni ni har köpt från frölundas j-20 lag betyder inte att man inte är hockey intresserad...
ni kommer ju ändå att vara 20-30 poäng efter oss.......
sedan om man inte känner till någon spelare som ni ni har köpt från frölundas j-20 lag betyder inte att man inte är hockey intresserad...
Snart nära dig...en ny hall
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Jag nämnde tre spelare, Mikael Johansson, Patrick Ahlstrand och Janos Vas. Ingen av dem kommer från Frölundas J20-lag. Frågan var om du vet något om dessa tre? Ditt svar visade på ett negativt svar.serra wrote:hammers...ärligt talat....skiter väl i om Hammers kommer sist eller inte...
Tänkte inte heller mer argumentera med Hammers men tycker det är skrattretande att påstå att Hammers är mindre köpelag än Lakers, hur stor omsättning av spelare har ni haft de sista åren?
Att sedan påstå att ni satsar på yngre spelare och vi äldre gör väl ingen större skillnad.
Hade ni plockat de yngre från era egna led så skulle jag buga och gratulerat er, men samtidigt som ni på erat forum skriker efter bl.a. Peter Ström, rutinerade transatlanter o.s.v. gör ju er till ett mindre köpelag.
Det är nog så att båda våra föreningar ej har den ungdomsveksamhet som gör att vi kan fylla på från de egna leden ( vilket jag beklagar ) utan måste än så länge fylla på utifrån med spelare för att kunna vara med och leka på denna nivå.
Titta på en förening som Troja och deras påfyllnad från de egna leden, en vacker dag är vi nog där med, men innan vi är där så försök att hålla dig på jorden.
Att sedan påstå att ni satsar på yngre spelare och vi äldre gör väl ingen större skillnad.
Hade ni plockat de yngre från era egna led så skulle jag buga och gratulerat er, men samtidigt som ni på erat forum skriker efter bl.a. Peter Ström, rutinerade transatlanter o.s.v. gör ju er till ett mindre köpelag.
Det är nog så att båda våra föreningar ej har den ungdomsveksamhet som gör att vi kan fylla på från de egna leden ( vilket jag beklagar ) utan måste än så länge fylla på utifrån med spelare för att kunna vara med och leka på denna nivå.
Titta på en förening som Troja och deras påfyllnad från de egna leden, en vacker dag är vi nog där med, men innan vi är där så försök att hålla dig på jorden.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Herregud. Peter Ström är, just det, en egen produkt och därför vill vi givetvis ha hem honom till Halmstad medan han fortfarande har otroligt mycket att ge. Det är bara att hoppas att han kommer hit, en spelare som blivit utnämnd till elitseriens mest underskattade, bland annat.GS wrote: Hade ni plockat de yngre från era egna led så skulle jag buga och gratulerat er, men samtidigt som ni på erat forum skriker efter bl.a. Peter Ström, rutinerade transatlanter o.s.v. gör ju er till ett mindre köpelag.![]()
Sen är det väl ingen som har snackat om några rutinerade transatlanter, eller? Vi har värvat en hittills, Ryan Knox. Han är 24 år gammal, skulle inte jag kalla allt för rutinerad.
Kalla du oss ett köpelag för att vi försöker få hem en förlorad son, men förvänta dig inte att jag ska ta det på allvar.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Herrejävlar, jag skrev ju att alla är köpelag. Men jag ser Växjö mer som ett köpelag än Hammers.GS wrote:Men vi är ett köpelag när vi plockade hem spelare från egna leden som t.ex Henrik Andersson, Micke Bjerdahl, Henrik Blomqvist och Johan Andersson?
Det om Ström handlade kanske mer om äldre kontra yngre spelare.
Sen var det ju faktiskt ifjol eller tidigare som ni hämtade hem de nämnda spelarna, eller hur. Likadant som vi hämtade hem Johan Lindgren inför fjolåret. Och Micke Bjerdahl inför i år (förlåt, men han känns verkligen som en genuin Hammersit.)
De spelare som ni har införskaffat nu som jag tycker är rena "köpe-värvningar" (fråga mig inte om definitionen) är just spelare som Omark, Männikö (heter han väl, svårt med finska namn), Koivula...
Ska utveckla det hela lite mer. I min egen värld, alltså min högst personliga åsikt, är det mer "köpe" att värva den typen av spelare än att värva spelare från Frölundas J20-lag som man sedan utvecklar till någon riktigt bra allsvensk spelare. Precis som Hammers har gjort Per Helmersson till en defensiv back i absolut toppklass i allsvenskan. Precis som Tobias Liberg, som fick nöta bänk i Hammarby, blommade ut när han kom till Hammers. Kan ge fler exempel, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Intressant att en tråd om Nybro, och mitt påpekande att Nybro inte alls har en relativt ung trupp har kunnat utvecklas till det här... Härligt! Wow! Rätt in i kaklet!
Hade ni i Hammers haft råd hade inte ni heller tackat nej till "ruinerade" spelare.
"min pappa har mycket bättre bil än din pappa!!!"
"min pappa har mycket bättre bil än din pappa!!!"
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Hammers wrote: Herrejävlar, jag skrev ju att alla är köpelag. Men jag ser Växjö mer som ett köpelag än Hammers.
Sen var det ju faktiskt ifjol eller tidigare som ni hämtade hem de nämnda spelarna, eller hur. Likadant som vi hämtade hem Johan Lindgren inför fjolåret. Och Micke Bjerdahl inför i år (förlåt, men han känns verkligen som en genuin Hammersit.)
De spelare som ni har införskaffat nu som jag tycker är rena "köpe-värvningar" (fråga mig inte om definitionen) är just spelare som Omark, Männikö (heter han väl, svårt med finska namn), Koivula...
Ska utveckla det hela lite mer. I min egen värld, alltså min högst personliga åsikt, är det mer "köpe" att värva den typen av spelare än att värva spelare från Frölundas J20-lag som man sedan utvecklar till någon riktigt bra allsvensk spelare. Precis som Hammers har gjort Per Helmersson till en defensiv back i absolut toppklass i allsvenskan. Precis som Tobias Liberg, som fick nöta bänk i Hammarby, blommade ut när han kom till Hammers. Kan ge fler exempel, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Intressant att en tråd om Nybro, och mitt påpekande att Nybro inte alls har en relativt ung trupp har kunnat utvecklas till det här... Härligt! Wow! Rätt in i kaklet!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hur många olika "köpe" steg har du på din lista ??Hammers wrote:
Ska utveckla det hela lite mer. I min egen värld, alltså min högst personliga åsikt, är det mer "köpe" att värva den typen av spelare
1 Inget köpe
2 Lite köpe
3 köpe
4 Mycket köpe
5 Bara Köpe
Last edited by dolitle on 15 June 2004, 19:27, edited 1 time in total.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]