Magnus Berglund förklara läget...
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
erok
- c/o LL´s Forum
Jahaja då är det ju inte säkert att vi får han. För kommer han in ja då rivs ju kontraktet
Ska Lakers skriva ett nytt kontrakt med han så han får börja i Lakers efter jul eller är det som smp säger att han börjar i lakers efter jul.Snurrigt är det i vilket fall 
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
Per Carlsson
- c/o LL´s Forum
-
Per Carlsson
- c/o LL´s Forum
Denna formulering jag "stör mig på" skulle han inte till lakers direkt efter utbildningen ? eller hur var det? känns som ett förtydligande från någon ansvarig skulle sitta fint.Missar höstsäsongen
Men även om han får en plats i Sandö blir det inte mycket spel i Piteå Hockey till hösten.
- Det blir nog svårt eftersom utbildningen börjar den 23 augusti. Men från och med den 3 december, då utbildningen är klar, kan jag vara med för fullt, säger "Bella".
Tar bort mess för att inte göra viss sura...
Last edited by Lobo on 30 April 2004, 12:14, edited 1 time in total.
Jag tycker oxså det är märkligt att ta hit en spelare som inte satsa 100% på hockeyn. Är det inte bättre att satsa på de yngre spelarna som Dalle, Johan, Andree som verkligen vill bli bra hockey spelare..Per Carlsson wrote:Ja nu blev det rejält virrigt.
Är han verkligen av det rätta virket när han inte är till 100% beredd att satsa på hockeyn ?
Något förvirrat är det. Det verkar som om Berglund hoppas få spela för Piteå i december
om man får tro artikeln. Man skall iof inte alltid tro det som står i tidningarna, men bra känns det inte. Jag hade hellre sett en, på pappret, sämre spelare som verkligen VILL representera VLH.
Någon center blev inte heller klar igår och då stod det ju i SMP att VLH övergår till att leta efter en ytterforward. Centrarna blir alltså Yngvesson, Lundström, Dalle och Carlsson. Måtte Lundström hålla sig hel...
Någon center blev inte heller klar igår och då stod det ju i SMP att VLH övergår till att leta efter en ytterforward. Centrarna blir alltså Yngvesson, Lundström, Dalle och Carlsson. Måtte Lundström hålla sig hel...
-
Per Carlsson
- c/o LL´s Forum
-
Per Carlsson
- c/o LL´s Forum
Men hallå!?Grimson wrote: Säg inte för mycket ge Dalle och Johan en ärlig chans först..
Ska man inte värva för att det ska bli bättre?
Berglund ifrån starten hade varit en djävulusiskt bra värvning, MEN man kan ju inte kalla det NYförvärv när man inte ens vet om han kommer att ansluta till truppen.
Det är ju det jag inte fattar, efter diverse diskussioner med jobbarkamrater så är ställningen den samme, värvningen av Berglund, en Berglund som inte har bestämt sig till 100% att satsa på Lakers, den ekvationen fixar inte vi.
Berglund säger själv:
"- Jag har sökt in på en 15 veckors utbildning på brandskolan i Sandö. Kommer jag in där stannar jag förmodligen kvar i Piteå Hockey."
Ja tjena..
Är det Lakers som är andra alt. eller?
Personligen och flera med mig vill ha hit en poängplockare av rang, inte ngn som ansluter till laget på en "räkmacka".
Jag begriper ine hur man kan lira en poängkung under 1 år, och kan sedan "låna" ut honom.
Jag trodde at värvningarna ar helhjärtade och väl genomtänkta, det är ju sagt att Vi ligger så långt fram.
Värvningsstrategin i detta fallet är inte vad jag är van vid av Lakers.
Snacket "om" om" "om"...jag finner inga ord!!!!
Det är ju nu på slutet som man hoppats på de riktiga spetsarna, och när en sån kommer, ja då är det "kanske" "om"...
Ska man lira i Lakers ja då ska det ta mig fan vara helhjärtat och inget snack om saken.
Nää, jag kirrar inte denna värvnigsstrategin!!
FRUSTRERAD!!!!
"Ikväll blev det KLART mellan Växjö Lakers och Magnus Berglund, poängplockaren som gjorde 42 pinnar i Allsvenska grundserien för Piteå HC. Närmast väntar en säsong med Växjö."
Hur säkert är det med EN SÄSONG, hur lång är en SÄSONG egentligen?
Är det skilda meningar om detta eller?
Tydligen så är det så...
Så vad menas med en säsong egentligen?
Var det värva för värvandets skull?....vem sa det..!?
Poänkgkung till Lakers = Ja, kanske "om"...
Truppen spikad till MAX, nej!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 30 April 2004, 17:49, edited 2 times in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Nä, vi får hoppas att det löser sig och att han inte kommer in på skolan, för annars är det nog världens "hjärnsläppsvärvning". Jag tycker att det ser lite tunt ut på ersättarsidan faktiskt. Och sedan ska man tillägga att det handlar om att spela ihop ett helt nytt lag (nästan). Så det kan bli en tuff höst, tror jag.
Nästan helt nytt lag?..nu blev det nog lite felRäven wrote:Nä, vi får hoppas att det löser sig och att han inte kommer in på skolan, för annars är det nog världens "hjärnsläppsvärvning". Jag tycker att det ser lite tunt ut på ersättarsidan faktiskt. Och sedan ska man tillägga att det handlar om att spela ihop ett helt nytt lag (nästan). Så det kan bli en tuff höst, tror jag.
Jo, det får vi hoppas att det blir, även om jag just nu känner att förlusterna är större än vinsterna, men det kan bero på att jag har lite dålig koll på de nya.
Ska jag vara riktigt ärlig så förstår jag inte ett par av de kontrakt som förlängdes med de gamla spelarna, lika lite som jag inte förstår varför vissa inte fick fortsatt förtroende.
Ska jag vara riktigt ärlig så förstår jag inte ett par av de kontrakt som förlängdes med de gamla spelarna, lika lite som jag inte förstår varför vissa inte fick fortsatt förtroende.
Räven, du är ifrågasättande, kritisk och en Lakers fan, allt är i sin ordning, tummen upp.
Klart att man som Lakesr supp lägger sig i och ifrågasätter vissa saker och ting.
Stommen Lakers har nu är ju ny.
De playmakers som tillkommer till laget är nya, nya i den bemärkningen att det tar längre tid att aklimatisera sig i laget, förståeligt.
Att förlusterna är större än vinsterna, njaa, men jag kan ju hålla med om att det är ju inga dunderbomder som landat på Lakers, bomber som det snackats om innan.
Kalla mig kritisk, men en sak är ju sann, och det är ju alla de spekulationer om alla namn som Vi velat ha hit, vilka har kommit?...
-Inga.
Då är det väl fullt förståligt att man efter dessa rykten reagerar när Lakers värvar en lirare av AS högsta potential, men med klausuler efter klausuler, och som egentligen ingen vet om han är klar för Lakers eller inte.
För att kunna avancera till högre MAKTER, ja då får man nog börja värva lite folk som vill prioritera Lakers i första hand, inget j---a andrahands val.
Vad är en räkmacka...Kan man lägga pengarna på annat?...
Kan Vi komma till SA..!?!?
/T5!!
Klart att man som Lakesr supp lägger sig i och ifrågasätter vissa saker och ting.
Stommen Lakers har nu är ju ny.
De playmakers som tillkommer till laget är nya, nya i den bemärkningen att det tar längre tid att aklimatisera sig i laget, förståeligt.
Att förlusterna är större än vinsterna, njaa, men jag kan ju hålla med om att det är ju inga dunderbomder som landat på Lakers, bomber som det snackats om innan.
Kalla mig kritisk, men en sak är ju sann, och det är ju alla de spekulationer om alla namn som Vi velat ha hit, vilka har kommit?...
-Inga.
Då är det väl fullt förståligt att man efter dessa rykten reagerar när Lakers värvar en lirare av AS högsta potential, men med klausuler efter klausuler, och som egentligen ingen vet om han är klar för Lakers eller inte.
För att kunna avancera till högre MAKTER, ja då får man nog börja värva lite folk som vill prioritera Lakers i första hand, inget j---a andrahands val.
Vad är en räkmacka...Kan man lägga pengarna på annat?...
Kan Vi komma till SA..!?!?
/T5!!
Oj vad de kritiseras och ifrågasätts hela tiden när det gäller vårt lag tills nästa säsong. Visst det är väl kul när många angagerar sig kring laget i vårt hjärta och det är väl just det som är meningen med ett forum att vi supporters skall ventilera våra tankar och ideér kring laget, men till vissa delar så tycker jag det lite för långt.
När det gäller de nya spelare som värvats så är jag övertygad om att tränare och sportgrupp har koll på läget, sedan som C70t5 skriver runt snacket innan om att det skulle värvas både den ena och den andre klasspelaren från både ES och AS så är det väl ingen från Lakers håll som utryckt detta utan det är väl vi supporters som svävat ut i det blå gällande detta, med undantag av Wernblom då, som valde SAIK istället och det måste vi nog vara medvetna om att det inte är så himla självklart att alla spelare vill till Lakers eller att Lakers kan matcha andra lags bud på spelare.
När det gäller värvningen av Berglund så skall man nog inte ta allt som står i tidningen på allvar, det har vi väl tidigare lärt oss under åren. Är ganska övertygad om att det finns en reservplan från Åkersson om detta skiter sig med Berglund.
Att vi byter ut stora delar av truppen kan jag inte hålla med om utan detta är nog en ganska normal omsättning av spelare när det kommer en ny tränare med andra tankar och ideér om hur hockey skall spelas. Vad jag vet så är det väl bara Arto, Andersson, Höök och Jensen som inte fick förlängt, resten lämnar väl truppen av egna viljor och det kan man inte göra mycket åt.
Kom igen nu alla och försök se det positiva att snart är den förbannade sommaren över och vi får krypa in i den svala hallen igen och då är jag övertygad om att vi återigen njuter av härlig hockey från våra hjältar.
När det gäller de nya spelare som värvats så är jag övertygad om att tränare och sportgrupp har koll på läget, sedan som C70t5 skriver runt snacket innan om att det skulle värvas både den ena och den andre klasspelaren från både ES och AS så är det väl ingen från Lakers håll som utryckt detta utan det är väl vi supporters som svävat ut i det blå gällande detta, med undantag av Wernblom då, som valde SAIK istället och det måste vi nog vara medvetna om att det inte är så himla självklart att alla spelare vill till Lakers eller att Lakers kan matcha andra lags bud på spelare.
När det gäller värvningen av Berglund så skall man nog inte ta allt som står i tidningen på allvar, det har vi väl tidigare lärt oss under åren. Är ganska övertygad om att det finns en reservplan från Åkersson om detta skiter sig med Berglund.
Att vi byter ut stora delar av truppen kan jag inte hålla med om utan detta är nog en ganska normal omsättning av spelare när det kommer en ny tränare med andra tankar och ideér om hur hockey skall spelas. Vad jag vet så är det väl bara Arto, Andersson, Höök och Jensen som inte fick förlängt, resten lämnar väl truppen av egna viljor och det kan man inte göra mycket åt.
Kom igen nu alla och försök se det positiva att snart är den förbannade sommaren över och vi får krypa in i den svala hallen igen och då är jag övertygad om att vi återigen njuter av härlig hockey från våra hjältar.
- Stenkistan
- Forumamatör
Ni gnäller för mycket. Hur man kan tycka att dem spelare som är signade för nästa säsong är sämre än dem vi har släpp tyder på en hel del enögdhet. P Andersson, Bjerdahl. Kommer inte att sakna dem. Alldeles för dåligt skolade spelare eller för själviska, tolka hur ni vill men Bjerdahl är ingen stjärncenter och jag är övertygad om att J Carlsson kommer att fylla upp hans lucka hur lätt som helst. Männikö tillför en annan dimension till vårt spel och det är ingen fråga om att han är en bättre spelare än P Andersson. När det gäller Grans frågan så hoppas jag att det löser sig med Berglund han är mer än väl en fullgod ersättare. Sen måste man se det på det viset också att vi tillför bredd i vårt spel. Tidigare läste motståndarlagen oss lätt pga att det bara var Yngves eller Grans kedja som presterade. Dessa femmor screenades ut och kvar var att lite på P.A. Lundström, Andre, eller Bjerdahl, Dalle, Arto.
Det nya gardet kommer att checka sig blå för att laget ska vinna. Och betänk -Vi ska spela Fagervall hockey. Detta år kommer återigen att bli det roligaste Lakers året i historien.
Måtte bara O Steen skriva på, då tror jag att jag går med i Svenska kyrkan igen.
14/8, 17/8 däremellan Tvi Tvi
Väl mött Lakers anhängare.
Det nya gardet kommer att checka sig blå för att laget ska vinna. Och betänk -Vi ska spela Fagervall hockey. Detta år kommer återigen att bli det roligaste Lakers året i historien.
Måtte bara O Steen skriva på, då tror jag att jag går med i Svenska kyrkan igen.
14/8, 17/8 däremellan Tvi Tvi
Väl mött Lakers anhängare.
Vaddå?Varanen wrote:Någon center blev inte heller klar igår och då stod det ju i SMP att VLH övergår till att leta efter en ytterforward. Centrarna blir alltså Yngvesson, Lundström, Dalle och Carlsson. Måtte Lundström hålla sig hel...
Kommer inte Lakers signa ngn center nu eller?
SPETS framåt det är ett substitut för att kunna vara med DÄR FRAMME!!
/T5!!
Som sagt tidigare så vet jag inte mer än någon annan, dvs jag får min information via media. I SMP stod det att om inte det blev ett signat kontrakt i de pågående förhandlingarna med den tilltänkte centern, skulle VLH börja jaga en ytterforward i stället. Berglund kan säga upp sitt kontrakt senast den 20:e maj. Förhoppningsvis gör han det om han inte kan vara med oss då serien startar. Då måste VLH leta efter en center på nytt.
I övrigt känns det lite som i en amerikansk film. Johan Carlsson kommer från spel i Osby för att ta oss till SA. Vilket tryck killen måste känna. Det hänger på honom. This is the stuff heroes are made of! En kedja består av tre gubbar. Det kanske blir Carlsson, Einarsson och Männikkö? Succé!
Dalle fixar att ersätta Bjerdahl. Är det någon som har koll på hur bra tekare Dalle är? Annars har alla nyförvärv varit bättre än de som lämnat. Podes borträknat.
I övrigt känns det lite som i en amerikansk film. Johan Carlsson kommer från spel i Osby för att ta oss till SA. Vilket tryck killen måste känna. Det hänger på honom. This is the stuff heroes are made of! En kedja består av tre gubbar. Det kanske blir Carlsson, Einarsson och Männikkö? Succé!
Dalle fixar att ersätta Bjerdahl. Är det någon som har koll på hur bra tekare Dalle är? Annars har alla nyförvärv varit bättre än de som lämnat. Podes borträknat.
Dalle har tekat 52 ggr och vunnit 26 enligt Hockeyförbundet det ger han 50 %. Johan har bara tekat 8 ggr och 2 vinster 22 %
dessa två skall ersätta Grans 595 tekningar 337 vunna 57 % och Bjaerdahl 558 tekningar 317 vunna 57 %
Berglund är på pappret ingen supertekare kan vi tillägga han har 47 % vunna tekningar utan den som verkar vara den som vi får hoppas på är Miikka som ligger på 51 % vunna av 320 tekningar.
dessa två skall ersätta Grans 595 tekningar 337 vunna 57 % och Bjaerdahl 558 tekningar 317 vunna 57 %
Berglund är på pappret ingen supertekare kan vi tillägga han har 47 % vunna tekningar utan den som verkar vara den som vi får hoppas på är Miikka som ligger på 51 % vunna av 320 tekningar.
Det är nog bättre att vänta med att räkna Berglund som lakersspelare tills slutet av maj när vi vet säkert.
Annars kan man diskutera det här fram och tillbaka hur länge som helst.
Skulle dock kännas väldigt bra om han spelade för oss nästa säsong, HELA nästa säsong. Han verkar vara en väldigt bra spelare.
Men att skriva ett ettårskontrakt med honom om han bara spelar halva säsongen känns ungefär lika meningsfullt som att skotta snö mitt under en snöstorm
Annars kan man diskutera det här fram och tillbaka hur länge som helst.
Skulle dock kännas väldigt bra om han spelade för oss nästa säsong, HELA nästa säsong. Han verkar vara en väldigt bra spelare.
Men att skriva ett ettårskontrakt med honom om han bara spelar halva säsongen känns ungefär lika meningsfullt som att skotta snö mitt under en snöstorm
Man kulle ha väntat med att släppa "NY"förvärvet tills man visste exakt hur det ligger till, den 20 maj vet Vi.
I dagsläget så vet man ju inte om Berglund är en ny i Lakers.
Jag bortser ifrån Berglund i dagsläget och vill nu se spetsen framåt i Lakers, alltså 2 nya lirare till, 2 lirare som är med från starten och som vill satsa helhjärtat på Lakers, inga OM och inga MEN och INGA klausuler...
Berglund säger ju själv att han stormtrivs i Piteå och om Piteå räddningstjänst antar honom så rivs kontraktet med Lakers.
Det klingar lite som att han går ut i tidningen med syftet att "anta mig till utbildningen" då stannar jag.
Näää, det osar katt...
Väl Mött!!
/T5!!
I dagsläget så vet man ju inte om Berglund är en ny i Lakers.
Jag bortser ifrån Berglund i dagsläget och vill nu se spetsen framåt i Lakers, alltså 2 nya lirare till, 2 lirare som är med från starten och som vill satsa helhjärtat på Lakers, inga OM och inga MEN och INGA klausuler...
Berglund säger ju själv att han stormtrivs i Piteå och om Piteå räddningstjänst antar honom så rivs kontraktet med Lakers.
Det klingar lite som att han går ut i tidningen med syftet att "anta mig till utbildningen" då stannar jag.
Näää, det osar katt...
Väl Mött!!
/T5!!