Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Aho klar och presenterad.


Skickat från min iPhone med TapatalkImage
Aleks
Forumdemon
Posts: 1469
Joined: 24 January 2013, 14:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Aleks »

Backsidan ser helt klart intressant ut. Det som saknas är möjligtvis fysiken, men blir vi det spelskickliga lag där motståndaren inte kommer åt oss kanske det räcker med Lowe och Cooper.

Med Ågren ut och kanske även Suomi finns det dessutom utrymme att bygga om framåt för att få in den spets som det behövs mer av. Det som på förhand såg ut att bli en lite mindre kul silly kanske kan överraska lite trots allt.
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Aleks wrote:Backsidan ser helt klart intressant ut. Det som saknas är möjligtvis fysiken, men blir vi det spelskickliga lag där motståndaren inte kommer åt oss kanske det räcker med Lowe och Cooper.

Med Ågren ut och kanske även Suomi finns det dessutom utrymme att bygga om framåt för att få in den spets som det behövs mer av. Det som på förhand såg ut att bli en lite mindre kul silly kanske kan överraska lite trots allt.
Det behöver kommer in två tre renodlade målskyttar . Som kan avsluta i PP .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dysterqvist
Forumdemon
Posts: 1838
Joined: 9 April 2022, 11:01

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

Elias Rosén -> Jimi Suomi
Felix Robert -> Eddie Levin
Zach Guittari -> Elias Lindgren
Otto Koivula -> Matias Mäntykivi
Leo Sahlin Wallenius -> Sebastian Aho
Ville Svensson -> Junior
Kevin Israelsson -> Junior

Dylan MacLaughlin -> ?
Reid Gardiner -> ?
Erik Andersson -> ?
Manuel Ågren -> ?
Petter Granberg -> ?

Aho in som ersättare för LSW, då är det FEM platser kvar att fylla? Kanske bara fyra eftersom Andersson kom under säsong för att täcka upp för alla skador. Det BORDE komma en rejäl defensiv back som ersätter Granberg samt i slla fall tre vassa forwards. Varken Gardiner eller MacLol har blivit ersatta, inte Ågren heller.

Nu är alla namn det redan ryktats om presenterade, från o med nu ska Evertsson börja dra fram ess ur rockärmen 😎
Towen
Forumterrorist
Posts: 2227
Joined: 21 April 2012, 18:05

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Towen »

Spännande med AHO, men var det någon mer än jag som kände sig lurad av JEPSEN när minhockey.se hostar upp en bild på monsterbacken Lukas BENGTSSON?! :P

Apropå monsterbackar, så är det mycket 'buzz' kring den här Jimi. Jäv*ar vad förväntningar man får på honom nu. Man ser framför sig en Paul COFFEY light. Jag gillar att trollet bara är 23 bast. Då har han inte nått taket än.

Tre magnifika SPJUTH och två habila komplementära oömma gläfsande kamphundar in bland forwards - och vi har ett guldlag :!:
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Towen wrote:Spännande med AHO, men var det någon mer än jag som kände sig lurad av JEPSEN när minhockey.se hostar upp en bild på monsterbacken Lukas BENGTSSON?! :P

Apropå monsterbackar, så är det mycket 'buzz' kring den här Jimi. Jäv*ar vad förväntningar man får på honom nu. Man ser framför sig en Paul COFFEY light. Jag gillar att trollet bara är 23 bast. Då har han inte nått taket än.

Tre magnifika SPJUTH och två habila komplementära oömma gläfsande kamphundar in bland forwards - och vi har ett guldlag :!:
Ja, faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dysterqvist
Forumdemon
Posts: 1838
Joined: 9 April 2022, 11:01

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

Saxat från dagens SMP:
” Sommaren är här och Lakers nästan i mål med sitt lagbygge. Två forwards till lär adderas innan isen spolas igen. Minst en lär vara högerfattad.
Backsidan är troligen klar.”

Två forwards till alltså? I så fall kommer vi ha färre spelare jämfört med i fjol, trots CHL-spel??
Towen
Forumterrorist
Posts: 2227
Joined: 21 April 2012, 18:05

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Towen »

Jag frågade min AI-assistent (Gemini) hur många forwards Växjö Lakers skulle lyfta in ytterligare under sommaren - och han svarade "4 till 6" 8)

Så vi kan sitta lugna i båten. Jag litar i vart fall mer på honom än på STUBBEN o JEPSEN på smp :lol:
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

2 toppforwards saknas enligt evertsson , de ska in i truppen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aleks
Forumdemon
Posts: 1469
Joined: 24 January 2013, 14:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Aleks »

I antal är det rimligt med två toppforwards in i truppen. Utöver det måste man ge plats för våra juniorer som faktiskt presterar rätt bra.
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Aleks wrote:I antal är det rimligt med två toppforwards in i truppen. Utöver det måste man ge plats för våra juniorer som faktiskt presterar rätt bra.
Japp. Instämmer helt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Varanen »

Lagbygget ser bra ut med 2 forwardspjuth. Ingen stress då de kan vara transor. Kanske till och med önskvärt.
Do you even looksmaxx, bro?
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Svartvadet »

Jag hoppas att man signar upp Karlsson, Sörensson, Isaksson och Palme redan nu. Alla dessa har stora potential! Även målvakten Ruben Johansson kommer höfst sannolikt vara en som kan utmana om något år.

X - Rasmussen - Elvenes
JP - Cooper

Suomi - Mäntykivi - X
Aho - Rafferty

Levin - Strandberg - HG
Suomi - Lowe

Anderberg - Henriksson - Nilsson
Lindgren - Palme

Mycket fart i de två sista, mkt spets i två första. Sedan har vi junisar som håller vid skador. Finns mkt man kan mixtra med här också, vilket jag gillar! Kan bli riktigt bra detta om de två sista är den spets Evert snackar om
Post Reply