Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Dysterqvist
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

PutteA wrote: 14 April 2026, 20:22 Färjestad jagar Häman!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Då har Evertsson ingenting att sätta emot, FBK brukar få vad man är ute efter. Häman kommer dessutom passa bra in i deras lagbygge, alla är stora som hus.

Det hjälper inte alltid att vara stor, se bara på vår nr 6, men jag tror ändå att HHA kommer vara väldigt bra i SHL.

Vi är fukking rökta till nästa säsong , med kontrakt på bland andra 10, 32, 36, 62. Sen ska det in några allsvenska medelmåttor, även ett par finska polare till superfyndet 10.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Towen wrote: 14 April 2026, 16:08 Nu säger ju schweiziska källor att HÄMAN ombetts se sig om efter ny klubb trots kontrakt i alplandet. Om ingen annan klubb i NLA hugger så är det väl SHL som är aktuellt? Och då är frågan: Hur kåt är EVERTSSON, nu när AHO(?) och RAFFERTY redan är signade.

SAIK kommer förstås vara nyfikna. Och skulle Björklöven gå upp, lär de också.. - men SÅ jäv*a dum är han väl inte? :lol:
Kanske finns det plats. Beror nog lite på hur LSW resonerar samt om man kan lösa något med Cooper.

Backar 26/27: Persson, Rafferty, Lowe
Rykten/Möjliga/troliga: Aho, Jimi Suomi, LSW, Cooper, Junior

Kan finnas plats för Häman men då får man nog droppa Cooper (vilket är kanske man gör ändå pga skatteregler).
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0

Post by PutteA »

Vi måste hitta mer slutspels spelare. Vi har inga sådana typer. Vi har bara snidare. Varenda spelare i Rögle är starkare än våran starkaste. Och det ser vi i alla närkamper.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller med. Nu kan RBK lusta sig på oss och skicka oss överbord när de så önskar. Vi måste få in en Melart-typ. För om vi ska vara ärliga så har Granberg och Lowe varit stora besvikelser. Gärna en fysisk forward också. Brasse-spel i all ära (den har tagit oss hit) men vi saknar hockyns andra dimension.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Hur många bajskontrakt sitter vi kvar med inför nästa säsong ? Finns en del

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi måste ändå ha perspektivet att denna trupp är topp4 i ligan. Vi retar oss på spelare som vi tycker borde kunna göra det bättre och/eller som borde bytas ut. Jag också. Men tänk hur mycket "skit" det finns i de andra klubbarna som bara skulle kunna drömma om att spela semi nu.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0

Post by PutteA »

Jag tror faktiskt inte att det behöver göras en jättestor städning. Vi behöver tillföra vissa komponenter. Så som fysik. Vilket har varit ett problem tidigare genom åren. Vem minns inte när Malmö pissade på oss. Året efter tillsatte vi tyngd och givetvis en del edge och vinner guld.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Ingressen på Expressen Plus antyder att förlängningar är klara som ännu inte offentliggjorts - Någon vänlig själ som har Plus och vill berätta vilka som avses?
Lakers-Ulla
Forumamatör

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Lakers-Ulla »

PutteA wrote:Vi måste hitta mer slutspels spelare. Vi har inga sådana typer. Vi har bara snidare. Varenda spelare i Rögle är starkare än våran starkaste. Och det ser vi i alla närkamper.

Jo, men förra året hade vi Sylvegård x2, Ludde i form, Stjernorg, Marre, Emil Larsson. Koivula mfl.
Det handlar nog mer om karaktär…

Men HERREGUD vad jag håller på saik!!’

Om det finns en hockeygud så låter han Everbergs slöjdlärare somna in utan att få kyssar träbiten som Everberg svarvade i sexan ImageImageImage
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Inte en enda av dom som ryktas hit är speciellt stora och fysiska, eller kreativa för den delen. Det är den vanliga mellanmjölken. Backen från Vimmerby tacklas tydligen mycket, men det är stor skillnad mellan HA och SHL när det kommer till tyngd och fysik Både han och snubben från Kalmar tror jag kommer få problem på denna nivån
Jag är ändå mest oroad över att vi skjuter färre skott än alla andra lag i ligan, vi skapar få riktigt bra lägen. Det där är inget man bara ändrar på över en natt utan det kommer till struktur och spelidé, hur ska man ändra på detta utan att gå in och fippla för mycket i det som är VLH:s självaste DNA? Vi har alltid prioriterat defensiven och kryddat den med snabba spelvändningar och vass spets när tillfällen ges, men i år har det mest bara varit trist hockey fast med en osannolik effektivitet. Det känns om att den galna effektiviteten räddade säsongen från ett riktigt magplask? Att vi blir lika effektiva nästa är nästan omöjligt, vi måste få till ett bättre anfallsspel. Det var väl därför Hellqvist plockades in?.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Vår paradgren de senaste 15 åren, vårt grundspel 5 mot 5 , har inte alls fungerat denna säsong

Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Jäklar vad jagad Dylan ärhttps://hockeynews.se/nyheter/avslojar-lhc-pa-centerjakt-vill-varva-vaxjo-forward?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1776370512
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Jocke86 wrote: 16 April 2026, 23:18 Jäklar vad jagad Dylan ärhttps://hockeynews.se/nyheter/avslojar-lhc-pa-centerjakt-vill-varva-vaxjo-forward?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1776370512
Tyvärr har Dylan bara briljerat torsdagskvällar mot sämre motstånd. Han försvinner återigen när det kommer till avgörande delar av säsongen. Ser inte att det är någon vi kan satsa vidare på, iaf inte med de löneanspråk jag kan tänka att han har.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Aleks wrote: 16 April 2026, 23:45 Tyvärr har Dylan bara briljerat torsdagskvällar mot sämre motstånd. Han försvinner återigen när det kommer till avgörande delar av säsongen. Ser inte att det är någon vi kan satsa vidare på, iaf inte med de löneanspråk jag kan tänka att han har.
Torsdagar i november samt v.9.

Dylan kommer säkert göra succé i ett lag som spelar med hög fart och när han får lite bättre och tyngre medspelare omkring sig.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Det är märkligt att Evertsson fortfarande väljer att inte ha någon/några tyngre spelare i laget typ Emil Sylvegård, Noah Welsh mfl. Spelare som direkt vid matchstart kan gå in och sätta tonen. Kolla på lagen vi har tagit guld med så har alla lag en sån typ av spelare. Så varför varför VARFÖR är det så jävla svårt för (en av Sveriges bästa sportchefer) att ta lärdom av det och ta in minst två såna spelare varje säsong? När vi är så lätta som vi är nu och där ingen fullföljer sin tacklingar för dom vill inte så tar vi aldrig något guld. Vi får ju exakt det svart på vitt varje år.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Dags för THE GRID:

MV1: (Åhman) - Ryktas om en förlängning
MV2: Persson
MV3: (Källgren) - Ny från BIF. Otroligt löst rykte om saker som hänt på sociala media

B1: Persson
B2: Rafferty
B3: Lowe
B4: Rosén
B5: (Aho) - Ny från AHL
B6: (J.Suomi) - Ny från KooKoo
B7: (Lindgren) - Ny från Vimmerby
B8:

C1: Rasmussen
C2: Henriksson
C3: (Mäntykivi) - Ny från Ilves
C4: Anderberg
C5: (Andersson) - Rykte om förlängning
C6: (Strandberg) - Rykte om förlängning

V1: Elvenes
V2: E.Suomi
V3: Gustafsson
V4: Ågren
V5: Kratz
V6: Nilsson
V7: (Levin) - Ny från Kalmar
V8:
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Ser sämre ut än i år? Har vi tur blir det playoff, men något guldlag är det definitivt inte. Känns lite som att affärsverksamheten Växjö Lakers Hockey har som ambition att bara finnas i SHL och dra in pengar på allt lull-lull runtomkring själva hockeyn?
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Hade Dylan och Robert varit så bra så som man tänkt och även en Otto så hade vi varit ganska jämna med Rögle.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Varanen wrote:Dags för THE GRID:

MV1: (Åhman) - Ryktas om en förlängning
MV2: Persson
MV3: (Källgren) - Ny från BIF. Otroligt löst rykte om saker som hänt på sociala media

B1: Persson
B2: Rafferty
B3: Lowe
B4: Rosén
B5: (Aho) - Ny från AHL
B6: (J.Suomi) - Ny från KooKoo
B7: (Lindgren) - Ny från Vimmerby
B8:

C1: Rasmussen
C2: Henriksson
C3: (Mäntykivi) - Ny från Ilves
C4: Anderberg
C5: (Andersson) - Rykte om förlängning
C6: (Strandberg) - Rykte om förlängning

V1: Elvenes
V2: E.Suomi
V3: Gustafsson
V4: Ågren
V5: Kratz
V6: Nilsson
V7: (Levin) - Ny från Kalmar
V8:
Det laget är max topp 10

Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Blir ROSÉN verkligen kvar? Och är COOPER helt uträknad? Han är värd ett kontraktsförslag även om det innebär senare anslutning av skatteskäl - Det är i slutspel han gör sig.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag skrev upp de som står under kontrakt. Och Cooper skrev jag inget rykte på eftersom skatteskälen har rapporterats olika. Om jag kommer ihåg rätt så sa han själv att det inte hade med svenska skatter att göra utan de i USA och de tvingade honom att flytta tillbaka.
Micjac112
Forumproffs

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Magin är över vad gäller nyförvärv både vad gäller innan säsongen och under säsongen (vi har slutat värva vid jul)

Jag har inga jätteförhoppningar

Vi lever på vårt system

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Magin är borta även för Evertsson och hans beryktade fingertoppskänsla. Visst att han har betydligt mindre pengar att röra sig med jämfört med många andra sportchefer, Lakers är 10:a i spelarbudget enligt dagens SMP, men det har varit lite väl många slätstrukna värvningar de senaste säsongerna. Han har frångått sina principer att bara värva vinnare och spelare som vill utvecklas. Formkurvan pekar neråt för Evertsson, han känns mätt och nöjd.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Hur ska man se på den här säsongen :?:
Post Reply