Vårt brasse-spel fungerade excellent mot Dif. De var ofta för passiva i sitt försvarsspel och hängde inte med när vi började lira runt. HV är väl inte så mycket aktivare och bättre defensivt? Om vi inte stimmar upp oss så borde vi kunna spela ut likt i torsdags.
Omg36: VLH - HV 17/1 2026 kl.18.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Omg36: VLH - HV 17/1 2026 kl.18.00
Hoppas nervositeten eller vad det nu är som gör att vi ofta underpresterar under fullsatta matcher i Vida har försvunnit. Bra för-match på Hovet även gällande det. Vågar jag hoppas på lite fysik? Det krävs att båda lagen går in för det, vilket de gjorde i torsdags. Trevligt. Nu kan vi inte längre låtsas att vi är törnrosor med trovärdighet.
Dif fick de att bekänna vilket jag tackar för.
Vårt brasse-spel fungerade excellent mot Dif. De var ofta för passiva i sitt försvarsspel och hängde inte med när vi började lira runt. HV är väl inte så mycket aktivare och bättre defensivt? Om vi inte stimmar upp oss så borde vi kunna spela ut likt i torsdags.
Re: Omg36: VLH - HV 17/1 2026 kl.18.00
Däremot har HV71 en enorm offensiv just nu.
Blir inte så kul för Åman/Persson.
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk
Blir inte så kul för Åman/Persson.
Sidospår:
Vilka hak i stan visar matchen, om man missade att få biljett?
Vilka hak i stan visar matchen, om man missade att få biljett?
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Det är ÜBER viktigt att vi har samma hunger som mot DIF idag! HV kommer hit med lite blodad tand och de kommer absolut vilja köra.
Gediget försvarsspel, vårda pucken och vinn kampen framför mål. Är vi beredda på deras omställningar så ska detta lösa sig
Gediget försvarsspel, vårda pucken och vinn kampen framför mål. Är vi beredda på deras omställningar så ska detta lösa sig
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
KROSSA HV71 både på ISEN, på LÄKTAREN, på PRESSKONFERENSEN
KÖTTA på VLH
KÖTTA på VLH
TOKTAGGAD!
Jag vill se SCHWUNG från början. Vi behöver inte avvakta och se hur matchen gestaltar sig. Vi VET hur det ska se ut.
Jag vill se SCHWUNG från början. Vi behöver inte avvakta och se hur matchen gestaltar sig. Vi VET hur det ska se ut.
Påkopplade är ju ledordet. Något Lakers haft svårt med att vara från början av match. Att vända runt matcher är däremot något man klarat av vid ett antal tillfällen. Trots att man varit frustrerad över flera matcher i Vida (och andra arenor) har säsongen bjudit på en hel del minnesvärda stunder i form av dramatik. Med det sagt ser jag gärna en kross idag där man visar vad skåpet ska stå men är mer rädd att det blir ett stark HV som tar ledningen och sedan ett Lakers som ska jaga ifatt.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Vad är det med Gardiner. Skadad? Jobbar för dåligt? Tuggar knopp av annan anledning. Blir inte riktigt klok där.
Vi MÅSTE få igång vår enda sniper!
Gardiner, Hugo, Otto.StenhårtSlagskott wrote:Vad är det med Gardiner. Skadad? Jobbar för dåligt? Tuggar knopp av annan anledning. Blir inte riktigt klok där.
Skapliga spelare som var tänkta att göra stor skillnad.
HV supportrarna måste visiteras i anus nästa gång så de inte smugglar in bengaler.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Felix Robert är för jävla bra just nu!! Kung
Bjuds upp till dans iaf. Bara domarna som ska vara sämst på plan så långt.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
hur många som ville skicka Robert efter förra säsongen. Tur vi inte gjorde det. Han har verkligen jobba upp sig till en av de bästa.
Men hur ••• kan bara LOWE åka när feg VIT slår sent mot Åhman
Ja, självklart ska Lowe markera där. Borde ha kvittats.
Om vi bara kunde sluta passa oss fast i egen zon. Rätt att ta icing ibland vilket vi gjorde, men vi måste ställa om snabbare. Varje passning i egen zon är en stor risk.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
VLH kommer ut och SOVER!!! Ǎhman är vaken som tur är.
VAKNA
VAKNA
Det är märkligt. Vi leder med 2-0 ändå är jag nervös så att mitt anus krampar. 
Vi har definitivt Sveriges sämsta sittplatspublik.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Första kedjan har sunkat hela matchen tills de bjuder på...wait for it...
BRASSE-HOCKEY!
BRASSE-HOCKEY!
Ja, när 19 kom in där.Varanen wrote:Första kedjan har sunkat hela matchen tills de bjuder på...wait for it...
BRASSE-HOCKEY!
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Puckandinio hockey eller ej. VLH måste vinna fler dueller. Andra perioden är inte bra.
Nej, det var ingen bra period. Hoppas innerligt att vi inte tror vi kan spela av matchen nu. Backa hem sådär skönt och slappt som bara nöjda hockeyspelare kan göra. Inget j-a styrspel eller defensivt taktiskt spel. Det är inte vi. Vi suger på det. Anfall, anfall, anfall, anfall. Aldrig passa bakåt. Inte ens back-back. Framåt för hela slanten. Hela tiden. I alla lägen.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Bättre nu i sista perioden. De låter inte vita komma ut med puckar i samma utsträckning.
Klasskillnad i matchen trots allt. VLH är betydligt bättre över hela matchen
Klasskillnad i matchen trots allt. VLH är betydligt bättre över hela matchen
Ja, HV var enkla. Vi strulade till det i andra. Men ikväll var det inget snack.
UNDERBART
HÄRLIGT
ADAM ÅHMAN

Ingen match är spelad förrän den är slut!
Sista gången vi såg HV71 i VIDA på länge. Ha det så roligt mot Troja och Almtuna nästa säsong
Njuter fortfarande efter segern igår. Vinner man alla tre perioder och håller nollan är man värd beröm.
Klassisk trans-kontring, något de har i blodet. Vi européer har inte samma självklarhet i situationerna. Vi skjuter själva, passar otajmat eller söker fel position. Självklart finns det undantag (som alltid), men hockeyn i NA är mer fram-och-tillbaka vilket gör att de får mer träning på det sedan barnsben.
2 direktskott på ass i PP. Slagskott är grymt underskattade inom modern hockey. Fler borde ladda bössan oftare. Även om det inte är skott direkt på ass. Särskilt backar då deras handledare oftast inte imponerar.
Och vad vore en bal på slottet om inte helt...underbart fylld av brasse-hockey. Första kedjan bjöd på ett riktigt VLH-mål. Vi rullar upp försvaret och sätter den mer eller mindre i tom kasse. Gooooooooooooooooooooooooooooool!
Klassisk trans-kontring, något de har i blodet. Vi européer har inte samma självklarhet i situationerna. Vi skjuter själva, passar otajmat eller söker fel position. Självklart finns det undantag (som alltid), men hockeyn i NA är mer fram-och-tillbaka vilket gör att de får mer träning på det sedan barnsben.
2 direktskott på ass i PP. Slagskott är grymt underskattade inom modern hockey. Fler borde ladda bössan oftare. Även om det inte är skott direkt på ass. Särskilt backar då deras handledare oftast inte imponerar.
Och vad vore en bal på slottet om inte helt...underbart fylld av brasse-hockey. Första kedjan bjöd på ett riktigt VLH-mål. Vi rullar upp försvaret och sätter den mer eller mindre i tom kasse. Gooooooooooooooooooooooooooooool!