Är ju så här det ser ut när man inte ersätter 3 långtidsskadade spelare som ska spela högt upp i hierarkin…(Erik Andersson räknar jag inte då han knappt färgade i Allsvenskan) Då är vi inte i närheten av samma nivå som de andra topplagen.
Ska vi vinna en sån här match så skall vi ha tur, typ som mot Luleå.
steve_saviano_theking wrote:Är ju så här det ser ut när man inte ersätter 3 långtidsskadade spelare som ska spela högt upp i hierarkin…(Erik Andersson räknar jag inte då han knappt färgade i Allsvenskan) Då är vi inte i närheten av samma nivå som de andra topplagen.
Ska vi vinna en sån här match så skall vi ha tur, typ som mot Luleå.
Ja, mot topplagen är vi i stort sett chanslösa . Det har matcherna visat. Men vi har kanske inte en riktig ambition om att tampas om guldet. Vi behöver börja om igen och få bort några kontrakt. Sen vill jag se Evertsson ta hit toppforwards som verkligen levererar. Det har varit många missar på forwardssidan nu ett par år. I förlängningen kan man inte värva forwards för sjukt dyra pengar som levererar mellan 5-10 poäng på en säsong.
Visst blir vi topp-4 - men topp-3 är inget för oss. De är i en egen klass. Synd för det hade inte behövts så mycket för att haka på, att Otto ersatts tidigt (med det som Otto kom hit för att tänkt att vara) och någon till för Hugo och Eemeli. Då hade vi varit med. Nu handlar det om att skrälla. Men semi skall vi kunna nå. Det är kanske ett godkänt förstaår för Björn? Förutom några bommar (tolv, 12 och tolvan) så generationsväxlar vi ännu efter ROSÉN o Co.
F*n vad jag babblar. Jag vill vinna här och nu
Och till er som kritiserar laget för att inte kunna slå ’’dom bättre lagen’’. Bortaturné mot Luleå och SAIK med 8(?) ordinarie borta…? 2-0 inför sista är ingen mardrömslöge direkt och man har ju flera chansen till reducering.
DeLarge wrote:Och till er som kritiserar laget för att inte kunna slå ’’dom bättre lagen’’. Bortaturné mot Luleå och SAIK med 8(?) ordinarie borta…? 2-0 inför sista är ingen mardrömslöge direkt och man har ju flera chansen till reducering.
Man kan inte vinna alla matcher.
Vi har haft svårt mot de riktiga topplagen, främst Saik och Frölunda. Det är bara fakta. Inget att hänga läpp över. Bara ett konstaterande att ska vi kriga mot topplagen över 7 matcher i ett slutspel måste vi nog spetsa truppen eller åtminstonne ersätta långtidsskadade spelare.
Jag tycker faktiskt att vi fram till vi får PP läge nr två i andra perioden och inte väljer att utnyttja läget utan det ser istället ut som man ska nyttja det till att vila. För så lojt som man uppträder från den utvisningen och ett par minuter framåt gör att vi tappar den här matchen där och då. Fram till just den sekvensen tycker jag att vi gör det riktigt bra, och jag känner att det är inte omöjligt att få poäng med sig härifrån.
Så kort och gott, man räcker till, men man tappar ödmjukheten under en kort sekvens.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
PutteA wrote:Jag tycker faktiskt att vi fram till vi får PP läge nr två i andra perioden och inte väljer att utnyttja läget utan det ser istället ut som man ska nyttja det till att vila. För så lojt som man uppträder från den utvisningen och ett par minuter framåt gör att vi tappar den här matchen där och då. Fram till just den sekvensen tycker jag att vi gör det riktigt bra, och jag känner att det är inte omöjligt att få poäng med sig härifrån.
Så kort och gott, man räcker till, men man tappar ödmjukheten under en kort sekvens.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det är små marginaler men sanningen är att vi inte gjort ett enda mål på Frölunda eller Saik denna säsongen. Det säger en del.
Om detta laget lyckas slå Skellefteå i en matchserie på 5-7 matcher, lovar jag att livesända när jag simmar naken två varv runt fontänen utanför Vattentorget och vidare bort till Utvandrarnas hus. Där ska jag sno Vilhelm Moberg-bysten på nytt, sedan fila ner den och använda metallpulvret som krydda på mina hårt stekta Lammhults-isterband.
Att vi hängde med fram till utvisningarna var en schimär, Skaik är på en helt annan nivå än oss den här säsongen! Vi kan hoppas på att få tillbaka frånvarande spelare, sen måste minst 3 st klasspelare in, innan dess kommer det se ut som det gjorde idag. Vi hängde inte med, Skaik kunde ha avgjort redan i första.
Dysterqvist wrote:Om detta laget lyckas slå Skellefteå i en matchserie på 5-7 matcher, lovar jag att livesända när jag simmar naken två varv runt fontänen utanför Vattentorget och vidare bort till Utvandrarnas hus. Där ska jag sno Vilhelm Moberg-bysten på nytt, sedan fila ner den och använda metallpulvret som krydda på mina hårt stekta Lammhults-isterband.
Att vi hängde med fram till utvisningarna var en schimär, Skaik är på en helt annan nivå än oss den här säsongen! Vi kan hoppas på att få tillbaka frånvarande spelare, sen måste minst 3 st klasspelare in, innan dess kommer det se ut som det gjorde idag. Vi hängde inte med, Skaik kunde ha avgjort redan i första.
Skärmdump!!!
…och sparat på 3 (av varandra oberoende) medier
Vi saknar SJU spelare och kommer troligen att plocka in 2 nya.
Nu fick våren en helt annan innebörd! (ungefär som när den andra Taijfaren på deras fotum som skulle äta upp sin traktor om Lakers gick till SHL)
Dysterqvist wrote:Om detta laget lyckas slå Skellefteå i en matchserie på 5-7 matcher, lovar jag att livesända när jag simmar naken två varv runt fontänen utanför Vattentorget och vidare bort till Utvandrarnas hus. Där ska jag sno Vilhelm Moberg-bysten på nytt, sedan fila ner den och använda metallpulvret som krydda på mina hårt stekta Lammhults-isterband.
Skärmdump!!!
…och sparat på 3 (av varandra oberoende) medier
Vi saknar SJU spelare och kommer troligen att plocka in 2 nya.
Nu fick våren en helt annan innebörd! (ungefär som när den andra Taijfaren på deras fotum som skulle äta upp sin traktor om Lakers gick till SHL)
Får vi in två nya skjut får laget en helt annan nivå. Så det hoppas vi.
För din skull ska jag simma och fila ner Vilhelm oavsett men jag skriver exakt det du nämner: vi saknar spelare som måste in igen, sen måste laget spetsas rejält om vi ska ha en chans mot Skellefteå.
Jag lägger till att jag även ska kasta in stoden till bysten genom Specsavers skyltfönster, fortfarande spritt språngande naken, om DETTA laget slår Skaik i en matchserie
Dysterqvist wrote:För din skull ska jag simma och fila ner Vilhelm oavsett men jag skriver exakt det du nämner: vi saknar spelare som måste in igen, sen måste laget spetsas rejält om vi ska ha en chans mot Skellefteå.
Jag lägger till att jag även ska kasta in stoden till bysten genom Specsavers skyltfönster, fortfarande spritt språngande naken, om DETTA laget slår Skaik i en matchserie
Nä, ”just ”DETTA” laget gör ju inte det såklart - vi har ju SJU spelare borta!
När dom är tillbaka och vi (förhoppningsvis) har hittat något som spetsar laget) så ska det bli en ”fröjd” att se dig springa runt naken och kasta saker