Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jag älskar att vi är förbannade över att vara mellanmjölk och riskera att inte kunna hota om guldet. Det är den mentaliteten som kommer ge oss guld igen. Vi kanske inte är där nästa år då det tyvärr slagit fel med en del spelare, därför svårt att bygga om på kort sikt. Om Evertsson tappat stinget får framtiden utvisa, men nöjd är han iaf inte.
Vi måste klara nästa år och bygga för 2026-27. Då slipper vi en del kontrakt.Aleks wrote:Jag älskar att vi är förbannade över att vara mellanmjölk och riskera att inte kunna hota om guldet. Det är den mentaliteten som kommer ge oss guld igen. Vi kanske inte är där nästa år då det tyvärr slagit fel med en del spelare, därför svårt att bygga om på kort sikt. Om Evertsson tappat stinget får framtiden utvisa, men nöjd är han iaf inte.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Ja, vi får sikta på att överleva även nästa säsong, då vi tyvärr är fast med en del hopplösa kontrakt som Robert, Koivula och Strandberg ett år till. Efter att de kontrakten gått ut har vi ju mer manöver utrymme.Micjac112 wrote: 20 April 2025, 20:18Vi måste klara nästa år och bygga för 2026-27. Då slipper vi en del kontrakt.Aleks wrote:Jag älskar att vi är förbannade över att vara mellanmjölk och riskera att inte kunna hota om guldet. Det är den mentaliteten som kommer ge oss guld igen. Vi kanske inte är där nästa år då det tyvärr slagit fel med en del spelare, därför svårt att bygga om på kort sikt. Om Evertsson tappat stinget får framtiden utvisa, men nöjd är han iaf inte.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- Forumdemon
Forwardsuppsättningen liknar idag mer IOGT-scouter än hockeyspelare. Jag kan då inte se hur vi ska kunna få in BÅDE tyngd och spets, med så få platser kvar att fylla?? Värvningen av Kalle Kratz framstår som allt mer konstig.
Jag tror vi måste lära oss börja använda våra juniorer som en naturlig del av truppen, inte bara vid skador. Om vi varje år har 2-3 juniorkontrakt finns det utrymme att svinga på de etablerade spelarna under silly. Vi har en tradition av att ha "dyra" spelare även i tredje och fjärde, där måste vi våga blanda upp med juniorer.I år kunde vi haft två fullgoda juniorbackar i vår ordinarie trupp istället för att fläska på med några hundra tusen till för en etablerad.
Eftersom känslan är att vi inte har ekonomi som matchar flera av våra konkurrenter är det en väldigt skör ideologi att vi ständigt ska värva ihop ett lag, vår fabrik måste komma igång och användas.
Eftersom känslan är att vi inte har ekonomi som matchar flera av våra konkurrenter är det en väldigt skör ideologi att vi ständigt ska värva ihop ett lag, vår fabrik måste komma igång och användas.
-
- c/o LL´s Forum
Rögle verkar värva Gabriel Carlsson och Fredrik Olofsson från Zug. Där snackar vi smällkarameller.
Får vi in två forwards till månne?
Får vi in två forwards till månne?
Om 'Bandyn' nyper Gabriel borde vi sikta på att locka hem Lukas BENGTSSON. Som att få in en extra forward. Med mer näsa för mål än alla våra nuvarande forwards. Dessutom njuter man av hans bländande skridskoåkning oavsett poängskörd. Men det lär väl inte hända i sommar. Men kanske till 2026/27?
Någon som har koll på om det var Marre som ville lämna eller Evertsson som inte ville?
-
- c/o LL´s Forum
Vet inte exakt, det skvaller jag hört är att de inte kom överens pengamässigt. Lundberg vill ju ha Skellefteå som bas, samtidigt blir han 35 i år, så är väl inga höga odds på att han gör något år utomlands med familjen nu. Kanske Tyskland?
Han var sjukt viktig att få en förlängning med...
Han var sjukt viktig att få en förlängning med...
-
- Forumdemon
Jag tycker faktiskt det är mer oroande att vi inte lyckades behålla Stjernborg! Inte var dag vi har en JVM-kapten i truppen (kommer troligtvis aldrig hända igen). Han hade en tyngre säsong med skador, men ändå skandal att vi inte gick all in på honom. Har hört rykten om att Jönsson frös ut spelare, var Stjernborg en av dessa så fattar jag att han lämnar.
Revanschsugne Evertsson ska ta revansch, bring it on.
Det är inte svårt att räkna ut varför han fick gå. Vi sitter fast med flera svarte-Petter kontrakt, och ska vi få in några nya spetsspelare måste några bort.Dysterqvist wrote:Jag tycker faktiskt det är mer oroande att vi inte lyckades behålla Stjernborg! Inte var dag vi har en JVM-kapten i truppen (kommer troligtvis aldrig hända igen). Han hade en tyngre säsong med skador, men ändå skandal att vi inte gick all in på honom. Har hört rykten om att Jönsson frös ut spelare, var Stjernborg en av dessa så fattar jag att han lämnar.
-
- Forumamatör
Om Evert hade velat hade vi behållt honom…Dysterqvist wrote: 22 April 2025, 09:53 Jag tycker faktiskt det är mer oroande att vi inte lyckades behålla Stjernborg! Inte var dag vi har en JVM-kapten i truppen (kommer troligtvis aldrig hända igen). Han hade en tyngre säsong med skador, men ändå skandal att vi inte gick all in på honom. Har hört rykten om att Jönsson frös ut spelare, var Stjernborg en av dessa så fattar jag att han lämnar.
Jag gillar den här strofen från Minhockey:
"/../Tisdagen den 22 april är nämligen startskottet för säsongen 2025/2026 i ett Växjö Lakers, vars sportchef Henrik Evertsson redan klargjort att det är revansch och SM-guld som gäller./../"
Må Hockeyguden ge oss en fröjdefull silly-sommar
"/../Tisdagen den 22 april är nämligen startskottet för säsongen 2025/2026 i ett Växjö Lakers, vars sportchef Henrik Evertsson redan klargjort att det är revansch och SM-guld som gäller./../"
Må Hockeyguden ge oss en fröjdefull silly-sommar

Jag kan inte se det när jag tittar på truppen i dagsläget. Men Evertsson säger det inte för sakens skull, han menar det. Vi har faktiskt haft år där vi studsat tillbaka med i princip samma trupp, hoppas det gäller för nästa säsong.Towen wrote: 22 April 2025, 17:56 Jag gillar den här strofen från Minhockey:
Må Hockeyguden ge oss en fröjdefull silly-sommar![]()
-
- Forumdemon
Ludde Nilsson hänger i luften än så länge, har varken sett nåt om att han lämnar eller att han är klar för annan klubb.
Kanske inväntar han DIF, BIF eller Luleå? Han är från Huddinge och har spelat i DIF som junior, har även lirat tidigare i BIF. I Luleå skulle hans spelstil definitivt passa in. Kanske är Evertsson fortfarande med i förhandlingarna, han är i alla fall inte uppsatt som förlust på hemsidan.
En del av mig gillar om Ludde blir kvar, vi behöver definitivt hjärta för klubben, rutin och tyngd framåt. En annan del av mig ser att det i så fall bara blir plats för ett till nyförvärv, möjligen två. Hur ska revanschsugne Evertsson kunna ta revansch om det fortfarande saknas målskyttar?? Tror han på nytt att Strandberg, Robert, Koivula, Ågren, Henriksson, Gustafsson och Rasmussen kommer ösa in mål?
Kanske inväntar han DIF, BIF eller Luleå? Han är från Huddinge och har spelat i DIF som junior, har även lirat tidigare i BIF. I Luleå skulle hans spelstil definitivt passa in. Kanske är Evertsson fortfarande med i förhandlingarna, han är i alla fall inte uppsatt som förlust på hemsidan.
En del av mig gillar om Ludde blir kvar, vi behöver definitivt hjärta för klubben, rutin och tyngd framåt. En annan del av mig ser att det i så fall bara blir plats för ett till nyförvärv, möjligen två. Hur ska revanschsugne Evertsson kunna ta revansch om det fortfarande saknas målskyttar?? Tror han på nytt att Strandberg, Robert, Koivula, Ågren, Henriksson, Gustafsson och Rasmussen kommer ösa in mål?
När man tänker efter så kanske det var lite väl med Ludde, Emil Sylvegård och Lundberg. Ludde och Emil och någon go 4e center är en perfekt 4e lina.
Dock tar jag Lundberg före dom 2 andra.
Dock tar jag Lundberg före dom 2 andra.
Var det Lundberg själv som ville vidare eller låg bollen hos Evert? Synd i vilket som.
Familjen LUNDBERG har väl småbarn? Kanske inte jätteresbenägna, om det inte handlar om hemtrakterna. Samtidigt vill 'Marre' säkert mjölka vad han kan de sista säsongerna av karriären. Har ju inte haft några fantasikontrakt i NHL. Om 'Maestro' gått all in hade vi nog lyckats förlänga något år? Men skadebenägen och bästa åren bakom sig. Ändå hade jag gärna sett denna kärnspelare stanna. När så många andra legender lämnat. Men 'muscle madness' i all ära - det vi behöver är något på en nivå som tidigare knappt skådats på en svensk idrottsarena överhuvudtaget:
Vi behöver majestäter som söker sig till nätmaskorna lika gracilt som en stäpphord kronhjortar kliver efter honorna under brunsten - en Robert LEWANDOWSKI och Miroslav KLOSE
Var det "revansch" och "guld" 'Maestro' nyss tog i sin mun? Då handlar det om KARATEHOCKEY den här sommaren.
Vi behöver majestäter som söker sig till nätmaskorna lika gracilt som en stäpphord kronhjortar kliver efter honorna under brunsten - en Robert LEWANDOWSKI och Miroslav KLOSE

Var det "revansch" och "guld" 'Maestro' nyss tog i sin mun? Då handlar det om KARATEHOCKEY den här sommaren.
Och dags för ännu en uppdatering av THE GRID:
MV1: Åhman
MV2: (Persson) - ny från BIF
B1: J.Persson
B2: Cooper
B3: Guittari
B4: Granberg
B5: Sahlin Wallenius
B6: Lowe
B7: Rosén
B8: Israelsson
C1: Rasmussen
C2: Koivula
C3: McLaughlin
C4: Henriksson
C5: Strandberg
V1: Robert
V2: (Suomi) - Ny från Ilves
V3: Elvenes
V4: Gustafsson
V5: Ågren
V6: Svensson
V7: Kratz
V8:
V9:
Kommentar: Är backsidan klar?
MV1: Åhman
MV2: (Persson) - ny från BIF
B1: J.Persson
B2: Cooper
B3: Guittari
B4: Granberg
B5: Sahlin Wallenius
B6: Lowe
B7: Rosén
B8: Israelsson
C1: Rasmussen
C2: Koivula
C3: McLaughlin
C4: Henriksson
C5: Strandberg
V1: Robert
V2: (Suomi) - Ny från Ilves
V3: Elvenes
V4: Gustafsson
V5: Ågren
V6: Svensson
V7: Kratz
V8:
V9:
Kommentar: Är backsidan klar?
Kommentar: Om någon offensiv EHT-back vill hem från Schweiz letar vi nog utrymme.
Bonuskommentar: Fem feta centrar ser iskalla ut
Bonuskommentar: Fem feta centrar ser iskalla ut

"Det har varit ett jättetufft beslut att ta och ett väldigt vemodigt. Jag gick upp till ”Henke” och pratade med honom. Det var ett jobbigt samtal att ta, säger Lundberg och fortsätter:MalZon wrote:Var det Lundberg själv som ville vidare eller låg bollen hos Evert? Synd i vilket som.
– Det är ett familjebeslut som vi har kommit fram till och det som vi tror är bäst för vår familj."
Mycket synd på Stjernborg.
Kollade laguppställningen från guldåren 21 och 23. Går inte att jämföra... Hamnar vi bättre placerat än iår aå är det en ren bonus.
Kollade laguppställningen från guldåren 21 och 23. Går inte att jämföra... Hamnar vi bättre placerat än iår aå är det en ren bonus.
-
- Forumdemon
Backbesättningen tror jag är klar, man inleder så här. EHT-backen jag efterfrågade blev Kevin Israelsson. Det kan jag köpa, en helt egen produkt med A-lagskontrakt är något unikt och han måste få chansen.MalZon wrote: 23 April 2025, 20:20 Mycket synd på Stjernborg.
Det ska in en vass forward till, men även om det skulle vara Ovechkin tror jag inte på en bättre placering än i fjol, snarare sämre. Det enda som kan förändra förutsättningarna är ifall revanschsugne Evertsson bryter minst två kontrakt och tar in nåt nytt och betydligt bättre. Lär inte hända dock!
Det blir en säsong vi måste överleva. Det kan bli allt från 8:a till sista plats. Om det endast ska in en forward till. Men så illa hoppas jag inte det blir. Tre forwards till hoppas jag på.Dysterqvist wrote:Backbesättningen tror jag är klar, man inleder så här. EHT-backen jag efterfrågade blev Kevin Israelsson. Det kan jag köpa, en helt egen produkt med A-lagskontrakt är något unikt och han måste få chansen.MalZon wrote: 23 April 2025, 20:20 Mycket synd på Stjernborg.
Det ska in en vass forward till, men även om det skulle vara Ovechkin tror jag inte på en bättre placering än i fjol, snarare sämre. Det enda som kan förändra förutsättningarna är ifall revanschsugne Evertsson bryter minst två kontrakt och tar in nåt nytt och betydligt bättre. Lär inte hända dock!
Okej, nu har vi varit dystra ett tag. Jag ska bjuda på en kommentar där jag väljer att se glaset som halvfullt.
- Vi signar en egen produkt!
- Koivula och Robert, om de är kvar kommer de högst sannolikt vara bättre kommande säsong. Skadefria med riktiga försäsonger och en bättre förståelse för Lakers och SHL som liga.
- Henriksson, sanna mina ord, Henriksson!
- Hörde jag någon säga 3 år sedan förra guldet? Jasså, säger du det...
- Visst är det dags att hissa upp Josefssons vepa i taket. Tyngden att ha både Markusson och Josen överblickandes isen måste få varje offensiv motståndarlina att tappa hoppet.
- Evertsson är förbannad!
- Vi signar en egen produkt!
- Koivula och Robert, om de är kvar kommer de högst sannolikt vara bättre kommande säsong. Skadefria med riktiga försäsonger och en bättre förståelse för Lakers och SHL som liga.
- Henriksson, sanna mina ord, Henriksson!
- Hörde jag någon säga 3 år sedan förra guldet? Jasså, säger du det...
- Visst är det dags att hissa upp Josefssons vepa i taket. Tyngden att ha både Markusson och Josen överblickandes isen måste få varje offensiv motståndarlina att tappa hoppet.
- Evertsson är förbannad!
Får ändå säga att våran defensiv höll igen Luleå rätt bra och vi tog det till några förlängningar.
Bra gjort mot Guldlaget.
Bra gjort mot Guldlaget.
-
- Forumdemon
Ludde klar för sin sjunde säsong i Lakers enligt SMP.
Bra, men frågan kvarstår: vem ska göra alla målen?
En plats kvar att fylla tror jag, hoppas det blir Ovechkin.
Bra, men frågan kvarstår: vem ska göra alla målen?
En plats kvar att fylla tror jag, hoppas det blir Ovechkin.
-
- c/o LL´s Forum
Det måste komma två spjut till.
Jag undrar dock vem som ska centra fjärde? Finns ingen naturlig där. Är väl Raz isf, men känns slöseri...
Jag undrar dock vem som ska centra fjärde? Finns ingen naturlig där. Är väl Raz isf, men känns slöseri...
-
- c/o LL´s Forum
Är fortfarande något missnöjd med förra säsongen för att sätta tänderna i kommande säsong. Har chief haft avstämning. Det måste vara standard och avsluta en säsong med det.
"Det måste komma två spjut till".Svartvadet wrote:Det måste komma två spjut till.
Jikes, låter precis som förra säsongen det här.
Usch, nämn inte förra säsongenbratsson wrote:"Det måste komma två spjut till".Svartvadet wrote:Det måste komma två spjut till.
Jikes, låter precis som förra säsongen det här.

-
- Forumdemon
Jag tror det bara kommer en, utöver Suomi då. Sen inser Evertsson under säsong att det behövs 2-3 st till.
Här och nu hade ju verklig karatehockey varit om 'Maestro' offentliggör Olli JOKINEN till tränarstaben. Sidekick som skall jobba individuellt med forwards - Statement i riktning Medelpad
Aldrig att Olli schappat under kontrakt hos oss. Vi har en annan skönhet i klubben.

Aldrig att Olli schappat under kontrakt hos oss. Vi har en annan skönhet i klubben.
Skulle vara en lättnad om vi kunde presentera Suomi som klar. I en intervju på den eminenta hockeysajten jatkoaika.com så varken bekräftar eller dementerar han att han är klar för VLH. Utan säger bara att han ska spela utomlands. Mycket av intervjun handlar givetvis om hans tid i Ilves som han representerat i 24 (!!) av sina 30 år på jorden.
Om framtiden säger han att han söker en ny utmaning, vill visa att hans spel även duger utomlands. Han vill njuta av vardagen även där och kommer ge järnet.
Ilves vann bronsmatchen och Suomis säsong är över. Varför går vi inte ut med att han är klar? Ingen mening att först låta honom ta igen sig innan vi skaffar den sedvanliga kommentaren. E-posta ett förslag till kommentar som han kan godkänna. Det är samma marknadsföringssnack i all liknande kommentarer.
Jag ser framemot att få representera (valfri klubb). Jag har hört mycket bra om organisationen och har hört att fansen är fantastiska. Jag känner (spelare som spelaren eventuellt känner) och han rekommenderade klubben varmt. Jag ska göra allt för att klubben ska vinna osv osv.
Om framtiden säger han att han söker en ny utmaning, vill visa att hans spel även duger utomlands. Han vill njuta av vardagen även där och kommer ge järnet.
Ilves vann bronsmatchen och Suomis säsong är över. Varför går vi inte ut med att han är klar? Ingen mening att först låta honom ta igen sig innan vi skaffar den sedvanliga kommentaren. E-posta ett förslag till kommentar som han kan godkänna. Det är samma marknadsföringssnack i all liknande kommentarer.
Jag ser framemot att få representera (valfri klubb). Jag har hört mycket bra om organisationen och har hört att fansen är fantastiska. Jag känner (spelare som spelaren eventuellt känner) och han rekommenderade klubben varmt. Jag ska göra allt för att klubben ska vinna osv osv.
-
- Forumdemon
Inför förra säsongen sa Evertsson att vi har tre förstafemmor. Det visade sig att vi hade tre tredjefemmor, och hittills ser det exakt likadant ut. Hoppas Suomi kritar på och presenteras snart.