Alltså det finns 1000000 målvakter som fått chansen i NHL som är sämre än Larmi. Han har säkert kontakt med flertalet klubbar där borta ocksåDysterqvist wrote: 4 February 2025, 16:09 Vi får se vart allt tar vägen, inte säkert att Larmi väljer FBK bara för att dom viftar med en massa pengar. Jag hoppas han väljer Schweiz om det nu inte blir fortsättning här. Jäkligt kul att HG förlänger i alla fall, om ryktet stämmer.
Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
-
- Forumdemon
Sant, men eftersom Larmi redan försökt i Nordamerika och misslyckats tror jag inte det är lika aktuellt. Bara spekulationer så klart, men om han försvinner jag tror mer på Schweiz i så fall.
Det bästa är väl om LARMI avslutar säsongen episkt - flest antal hålla nollor i ett slutspel någonsin - fler än Stefan LIV. Emil vinner mer eller mindre ensam LE MAT och en fullsatt arena skanderar hans namn i timmar efter slutsignalen i game-6. Karln guldmålas av Aftonbladet och en känslosam Emil med nybliven superstjärnestatus berättar att han nu kan lägga skridskorna på hyllan. Det finns inget mer eller större att uppnå
Och VARFÖR tillkännager man inte Hugo's förlängning?? Perfekt present för oss supportrar under ökenvandringen "Landslagsuppehåll"..

Och VARFÖR tillkännager man inte Hugo's förlängning?? Perfekt present för oss supportrar under ökenvandringen "Landslagsuppehåll"..
Standard Lakersmedia. T.ex som nu när SYLVEGÅRD gör comeback så får vi en ca 2min lång intervju med standard tråkiga frågor.Towen wrote: 5 February 2025, 00:00 Och VARFÖR tillkännager man inte Hugo's förlängning?? Perfekt present för oss supportrar under ökenvandringen "Landslagsuppehåll"..
-
- c/o LL´s Forum
Håller med. Tråkig inställning, väldigt icke-kreativt.
Jämför det med när vi mötte Rögle och de presenterade Bengtssons förlängning... Hade man gjort samma med Rosén, HG eller Mackan - taket hade lyft på Vida
Jämför det med när vi mötte Rögle och de presenterade Bengtssons förlängning... Hade man gjort samma med Rosén, HG eller Mackan - taket hade lyft på Vida
Rem PITLICK - som ryktats till SHL - blir kvar i Nordamerika säsongen ut. Landar i San José Barracuda, AHL.
Han har tidigare i sin karriär spelat 132 NHL-matcher för Nashville Predators, Minnesota Wild, Montréal Canadiens och Chicago Blackhawks. Förra säsongen imponerade han i AHL med 22 mål och 57 poäng på 59 matcher. (Hockeysverige.se)
Både Rögle och HV skall ha varit intresserade. Var vi också det? Konstigt om vi inte varit det. Poängspelare är ju vad vi törstat efter hela säsongen. För dyr? Eller uppfyller han kanske inte den heliga treenigheten 'Maestro' går efter när han värvar transor:
1. Du skall kunna gå C.
2. Du skall kunna gå vinge.
3. Du skall ha gått skadad. Gärna fortfarande i rehab.
Och Linus KARLSSON skickas ner till AHL av Vancouver. Sägs vilja stanna i Nordamerika. Men vi har sett vad karatehockey kan göra.
Men närmast handlar det om att få igång 'Mackan' och Otto. Om de är i slag kan vi springa in på en femteplats. Och bli en dark horse i play off.
Han har tidigare i sin karriär spelat 132 NHL-matcher för Nashville Predators, Minnesota Wild, Montréal Canadiens och Chicago Blackhawks. Förra säsongen imponerade han i AHL med 22 mål och 57 poäng på 59 matcher. (Hockeysverige.se)
Både Rögle och HV skall ha varit intresserade. Var vi också det? Konstigt om vi inte varit det. Poängspelare är ju vad vi törstat efter hela säsongen. För dyr? Eller uppfyller han kanske inte den heliga treenigheten 'Maestro' går efter när han värvar transor:
1. Du skall kunna gå C.
Och Linus KARLSSON skickas ner till AHL av Vancouver. Sägs vilja stanna i Nordamerika. Men vi har sett vad karatehockey kan göra.
Men närmast handlar det om att få igång 'Mackan' och Otto. Om de är i slag kan vi springa in på en femteplats. Och bli en dark horse i play off.
-
- Forumamatör
Ptliick skulle ju ha 500k i månaden så det fallerar på punkt 4:Towen wrote:Rem PITLICK - som ryktats till SHL - blir kvar i Nordamerika säsongen ut. Landar i San José Barracuda, AHL.
1. Du skall kunna gå C.
4. Du får inte kosta ohemult mycket pengar!
Det var nog bara HV som kunde plockat honom!
Hur är löneläget i de olika ligorna runt om i världen egentligen? Är uttalat att NL är bra betalt jämfört med SHL tex.
500'000sek i månaden ger ju runt 46'000 dollar per månad, alltså runt 500'000 per säsong. Det är ju en ruskigt dålig lön i AHL.
SHL har väl länge varit uttalat den 3e bästa linan i världen vilket jag menar är ruskigt dåligt betalda liga med tanke på statusen den har ändå. Eller tänker jag fel?
Vad gör NL så pass mycket bättre betald än SHL?
500'000sek i månaden ger ju runt 46'000 dollar per månad, alltså runt 500'000 per säsong. Det är ju en ruskigt dålig lön i AHL.
SHL har väl länge varit uttalat den 3e bästa linan i världen vilket jag menar är ruskigt dåligt betalda liga med tanke på statusen den har ändå. Eller tänker jag fel?
SkatterMalZon wrote:Hur är löneläget i de olika ligorna runt om i världen egentligen? Är uttalat att NL är bra betalt jämfört med SHL tex.
Sent from my SM-S911B using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!