Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Tog en promenad förbi stortorget ikväll. Vet exakt var jag ska stå sen
-
- Forumdemon
Sylvegård-Elvenes kör vi inte få se, Sylve spelar bara här denna säsongen, sen drar han till Schweiz.
Larsson
RR
Sylvegård
Elvenes
Suomi
Kratz
Någon i Vidas katakomber är visst förbannad och visar med all önskvärd tydlighet att han inte accepterar denna jävla måltorkan, eller tabellplaceringen
Larsson
RR
Sylvegård
Elvenes
Suomi
Kratz
Någon i Vidas katakomber är visst förbannad och visar med all önskvärd tydlighet att han inte accepterar denna jävla måltorkan, eller tabellplaceringen
Tyvärr. Det är min platsDeLarge wrote:Tog en promenad förbi stortorget ikväll. Vet exakt var jag ska stå sen
Everts VLH (18/19) 2.0
LillSylve lär inte stanna och Mora-killen vet vi inte mycket om, sen beror det på vilka övriga som går att lösa ut. Vi har en del tveksamma kontrakt som har mycket att bevisa anser jag.Varanen wrote:Nästa säsong ser BRA ut.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Dansken klar för Rögle. Lämnar omgående.
Hade han haft ett sikte på bössan hade det varit synd att han lämnade. Just nu känns det som en lättnad.
'Jocke' är ju vad jag förstår en väldigt uppskattad 'player' socialt i laget. En viktig egenskap. Men samtidigt måste det hända något på isen också. Nu får vi in en skytt som bör snitta 0.8 mål per game
Men det är upp till bevis. KOSSILA is no more och 'Mackan' måste levereras mackor av någon annan - eller göra det själv. Vill han till Schweiz$$ nästa säsong gäller det att gläfsa ordentligt i vår. Den (dollar)ligan är mycket svårare att slå sig in i sedan KHL stängde. Be a terrier. Be a BULLDOG
Vi skall till slutspel.
Men det är upp till bevis. KOSSILA is no more och 'Mackan' måste levereras mackor av någon annan - eller göra det själv. Vill han till Schweiz$$ nästa säsong gäller det att gläfsa ordentligt i vår. Den (dollar)ligan är mycket svårare att slå sig in i sedan KHL stängde. Be a terrier. Be a BULLDOG
Vi skall till slutspel.
Hade Blichfeld tränat mer precision i sina skott hade han ENKELT gjort 30-35 mål i SHL med alla lägen han får match efter match, men tyvärr skjuter han hellre i sargen. Ska mest bli skönt att slippa höra varje kommentator varje match belysa "DANSKEN MED DET OOOOTROLIGA SKOTTET", ja tjena - är dit signum ditt skott och du gör 9 mål på 37 matcher (varav mållös senaste 15 matcherna?) så kanske ditt skott inte är särskilt effektivt. Spelar ju ingen roll om jag har världens högsta lön, bränner jag alla pengar på skit så har pengarna inget värde - dvs har jag världens bästa skott och inte gör några mål spelar mitt skott ingen roll.
Detta skrev jag 241123:
När han cosplayade som back mot HV tror jag beslutet togs. Jag skrev ett längre inlägg om varför en anfallare aldrig cosplayar som back. Gör man det är man dåligt skolad. Ett klokt beslut av VLH. Kanske kan RBK få ut mer av Blichfeldt än vi fått.Varanen wrote: 23 November 2024, 19:31 Jag vill inte se Blichen nästa säsong. Enda gången jag sett honom kämpa var mot RBK i förra slutspelet. Han är en Champagne-lirare, och producerar för dåligt för att vara det.
-
- Forumdemon
Dansken är nog den spelare jag varit mest förbannad på senaste året, hans eviga skjutande så fort han fått pucken. Han skjuter ju trots att läget inte ens kan anas. Han har inte alls fått till det i år, hittar han rätt så har Rögle en av ligans bästa skyttar. Men här och nu är jag glad att han försvinner.
Dock har ju inte detta på något sätt löst Växjös problem med målproduktionen, snarare tvärtom. Även om Jocke B skjutit 10.000 skott utanför har han ändå gjort flest mål i laget. Nu kommer Sylvegård in, men det finns ju inga garantier att han levererar mål direkt. Evertsson har kanske höga förhoppningar på att Otto ska komma in och leverera?
Dock har ju inte detta på något sätt löst Växjös problem med målproduktionen, snarare tvärtom. Även om Jocke B skjutit 10.000 skott utanför har han ändå gjort flest mål i laget. Nu kommer Sylvegård in, men det finns ju inga garantier att han levererar mål direkt. Evertsson har kanske höga förhoppningar på att Otto ska komma in och leverera?
Jag håller inte med. Genom att han ofta förstört PP, inte bidragit ett skit i 5v5, så har vi en ny enhet som har möjlighet att göra mål. Vår målproduktion kommer att öka. Inte minst i PP.
-
- c/o LL´s Forum
Det kom som en blixt från ett regnmoln. Först hämtar vi 2 poäng Ängelholm och seden lurar vi rögle att ta danskenvlk wrote: 28 January 2025, 16:02 Dansken klar för Rögle. Lämnar omgående.
-
- Forumdemon
Så är det, han har sabbat många pp:n.Varanen wrote: 28 January 2025, 18:33 Jag håller inte med. Genom att han ofta förstört PP, inte bidragit ett skit i 5v5, så har vi en ny enhet som har möjlighet att göra mål. Vår målproduktion kommer att öka. Inte minst i PP.
Noah ÖSTLUND rosar inte precis marknaden i Nordamerika; åtta pinnar på blott tjugo matcher i farmarlaget. Har han varit skadad?
Saxat fr EP:
"2024-25
undefined flag
Rochester Americans AHL 20 3 5 8"
Noah är förstås ung och har framtiden för sig. Vet inte om han nödvändigtvis skulle spetsa laget men nog kan han vara rätt avig offensivt. En kreativitet vi saknar. Både han själv och vi skulle förmodligen få lite "fun time" i vår om man lånade tillbaka honom igen. Kan gå både kant och C (vilket gör att Maestro per automatik tvångsmässigt jagar honom oavsett ). OM vi missar topp-6 och måste gå via play-in, blir det extra viktigt att ha bredden för tätt matchande.
Saxat fr EP:
"2024-25
undefined flag
Noah är förstås ung och har framtiden för sig. Vet inte om han nödvändigtvis skulle spetsa laget men nog kan han vara rätt avig offensivt. En kreativitet vi saknar. Både han själv och vi skulle förmodligen få lite "fun time" i vår om man lånade tillbaka honom igen. Kan gå både kant och C (vilket gör att Maestro per automatik tvångsmässigt jagar honom oavsett ). OM vi missar topp-6 och måste gå via play-in, blir det extra viktigt att ha bredden för tätt matchande.
Har Noah samma envägs som Marcus hade? Dvs att Marcus bara kunde välja Växjö vid återkomst? ... om Noah inte har samma kontrakt så känns det ju i så fall att han kanske ansluter till DIF inför deras slutspel annars?Towen wrote: 31 January 2025, 00:23 Noah ÖSTLUND rosar inte precis marknaden i Nordamerika; åtta pinnar på blott tjugo matcher i farmarlaget. Har han varit skadad?
Saxat fr EP:
"2024-25
undefined flag
Vill minnas att vi bara hade Noah till ett årslån från Buffalo. Utanför NHL är han rimligen kontraktsfri, så det blir en dialog med klubben - och Buffalo vill förstås att han spelar seniorhockey. Vuxenhockey. SHL. Visst har de lite blått i sina färger med, Buffalo?
Noah's gamle radarpartner LEKKERIMÄKI verkar göra hyggligt ifrån sig; elva starter i NHL, och 21 pinnar på 24 starter i AHL. Grabben kommer nog slå sig in i NHL vad det lider.
2024/25 Vancouver Canucks 11 2 1 3
2024/25 Abbottsford 24 14 7 21
2024/25 Vancouver Canucks 11 2 1 3
2024/25 Abbottsford 24 14 7 21
Hardy?
Blir nog en dragkamp med SAIK. De vill ha backar.
Resten av denna säsongen klar för BernMalZon wrote:Hardy?
Undrar om 'Maestro' vill ha hem HÄMAN till nästa säsong? Men gör Hardy det bra i Bern lär flera schweiziska klubbar vifta med dollarbuntar.
-
- c/o LL´s Forum
Färjestad hugger på Larmi....
Hade varit riktigt röfhål om han hamnar där. Usch.
-
- c/o LL´s Forum
Att han inte stänger dörren direkt är illa. Men tycker det är mer svinigt av coach Jönsson om det är sant.
-
- Forumamatör
Färjestad har ju dubblat löner för spelare de vill förut! Money talks!Svartvadet wrote:Färjestad hugger på Larmi....
Vill dom verkligen ha Larmi så bjuder dom över oavsett prislapp och bara tar honom!
Vi har redan något bättre i organisationen - Kan #87 snöra på sig grillorna vid 40 så kan väl Viktor FASTH?
Tyvärr kan vi nog inte göra något om FBK bestämt sig. De har för mycket dollars att vifta med för att vi ska kunna matcha. Larmi trivs säkert här, men inte tillräckligt för att säga nej till en rejäl löneökning. Hoppas på att alperna lockar mer helt enkelt.
En bra målis är ju värt för oss också att vifta med kosing för.
-
- Forumamatör
Hugo stannar
-
- Forumdemon
Jag tänker att om FBK nu ville ha Hugo lyckades vi ändå behålla honom. Borde m a o även kunna funka med Larmi…..?
-
- Forumamatör
Nu var det ju Saik som ville ha Hugo - Fbk betalar ju mycket mer…Dysterqvist wrote:Jag tänker att om FBK nu ville ha Hugo lyckades vi ändå behålla honom. Borde m a o även kunna funka med Larmi…..?
-
- Forumdemon
FBK, Saik och Rögle hugger/högg på Hugo.
Vill alla som lämnar uppgifter till journalister om övergångar/kontraktspåskrivningar ALLTID vara anonyma. Helt ok om så är fallet, men det verkar märkligt om alla vill vara det. Lite trött på idrottsjournalistiken som bara vidarebefordrar uppgifter som för läsare/tittare/lyssnaren är anonyma. Förr, i en era då det fanns tid, så kollade journalisten om uppgifterna man mottagit stämde, och så fick läsaren veta det. Nu skippar man som oftast det steget och nöjer sig med att ha tagit emot uppgifterna, och det får vi nöja oss med.
Ja, jag förstår att de flesta bara vidarebefordrar uppgifter som de anser komma från en trovärdig källa. Och ja, det är bättre att gå ut med icke verifierade uppgifter än inga alls från dessa källor som ALLTID vill vara anonyma (helt ok än en gång om så är fallet), men lite lathet luktar det i min näsa. Det var MrMadhawk som började med detta och jag tror inte han är utbildad journalist. Nu kör alla med....UPPGIFTER:
Ja, jag förstår att de flesta bara vidarebefordrar uppgifter som de anser komma från en trovärdig källa. Och ja, det är bättre att gå ut med icke verifierade uppgifter än inga alls från dessa källor som ALLTID vill vara anonyma (helt ok än en gång om så är fallet), men lite lathet luktar det i min näsa. Det var MrMadhawk som började med detta och jag tror inte han är utbildad journalist. Nu kör alla med....UPPGIFTER:
-
- Forumamatör
Oki - men för några veckor sen var han ju enligt ”uppgift” i princip klar för saik…Dysterqvist wrote:FBK, Saik och Rögle hugger/högg på Hugo.
-
- Forumdemon
Vi får se vart allt tar vägen, inte säkert att Larmi väljer FBK bara för att dom viftar med en massa pengar. Jag hoppas han väljer Schweiz om det nu inte blir fortsättning här. Jäkligt kul att HG förlänger i alla fall, om ryktet stämmer.