Modo - VLH 30/1 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Modo - VLH 30/1 2025
Senaste matchen var kvalitet. Två bra lag som drabbade samman. Nu väntar Modo som krossade HV borta senast. Som vanligt är det upp till oss att återupprätta den småländska hedern. Våra rika cousins i norr ger oss alla ett dåligt rykte. Lär er hockey eller spela i AS!
Modo har en bra form, men det har vi också. Kan vi nå upp till samma nivå som mot FBK blir det seger.
Modo har en bra form, men det har vi också. Kan vi nå upp till samma nivå som mot FBK blir det seger.
-
- Forumdemon
Re: Modo - VLH 30/1 2025
Jag kollade HV-Modo i efterhand, Modo var riktigt bra faktiskt. Lite berodde det på att HV var dåliga, de rika kusinernas enda game plan verkade vara att åka och leta efter pp, fanns knappt inte en närkamp när inte HV-spelaren tittade vädjande efter domaren. Modo däremot körde som fan, Lakers lär få det svettigt om öronen.
Deras frejdighet och offensiv kommer Lakers att hantera tror jag.Dysterqvist wrote:Jag kollade HV-Modo i efterhand, Modo var riktigt bra faktiskt. Lite berodde det på att HV var dåliga, de rika kusinernas enda game plan verkade vara att åka och leta efter pp, fanns knappt inte en närkamp när inte HV-spelaren tittade vädjande efter domaren. Modo däremot körde som fan, Lakers lär få det svettigt om öronen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
På ta om att hantera- vart är veckans PODD
JEPPSEN?? Finns ju hur mycket som helst för två murvlar att gotta ner sig i nu
Blir tufft där uppe att mota deras på hemmaplan och i medvind frejdiga offensiv. Släpper vi två baljor är tre poäng körda, eftersom vi ytterst sällan gör mer än två pytsar själva. Ett hopp står till att "Foppa's" gäng kommer ut övermodiga efter sin senaste trend - och går bort sig. Till bekväma 0-2 i vår favör halvvägs in i matchen. Då har vi sniff på tre tunga canacas.

Blir tufft där uppe att mota deras på hemmaplan och i medvind frejdiga offensiv. Släpper vi två baljor är tre poäng körda, eftersom vi ytterst sällan gör mer än två pytsar själva. Ett hopp står till att "Foppa's" gäng kommer ut övermodiga efter sin senaste trend - och går bort sig. Till bekväma 0-2 i vår favör halvvägs in i matchen. Då har vi sniff på tre tunga canacas.
-
- c/o LL´s Forum
4
2
0
3
2
0
3
3
2
2
1
1
2
3
3
5
5
1
2
1
0
0
3
2
2
3
1
2
2
1
2
2
4
2
1
2
0
2
Antal gjorda mål under ordinarie tid.
2
0
3
2
0
3
3
2
2
1
1
2
3
3
5
5
1
2
1
0
0
3
2
2
3
1
2
2
1
2
2
4
2
1
2
0
2
Ofattbart att vi ligger där vi gör faktiskt. Vi har ett grundspel som sitter och som är svårt att möta.StenhårtSlagskott wrote:4
2
0
3
2
0
3
3
2
2
1
1
2
3
3
5
5
1
2
1
0
0
3
2
2
3
1
2
2
1
2
2
4
2
1
2
0
2
Sylve klar för matchen.
Tre pinnar tack
Skiter i hur bra Modo är just nu. Jag kommer alltid att kräva att vi har en trupp som slår Modo även om vi haft en blöt julfest dagen innan. Mot 3 pinnar….
Vill vi ge oss själva chansen på 6:e platsen så vill det till att vi stadigt tar poäng i matcherna, och det är dags för en trepoängare. Jag tycker att vi skall kunna hålla samtliga lag vi har bakom oss fortsatt bakom oss, om vi inte åker på någon ny 'skadebonanza'. Utmaningen stavas att fokusera till en tillräckligt hög lägstanivå - och att hålla SAIK borta från VÅR slutspelsplats. De är det största hotet vid sidan av vår egen misstro. En gåta för mig att de dumpade 'Robban' OLSSON - men bara att tacka och ta emot.
Spännande att se 'Mackan' in action. Hoppas han är skadefri och ligger på som en kamphund över alla 60. Med vem kommer han spela?
Spännande att se 'Mackan' in action. Hoppas han är skadefri och ligger på som en kamphund över alla 60. Med vem kommer han spela?
Gissar 87, 13 och Mackan.Towen wrote:Vill vi ge oss själva chansen på 6:e platsen så vill det till att vi stadigt tar poäng i matcherna, och det är dags för en trepoängare. Jag tycker att vi skall kunna hålla samtliga lag vi har bakom oss fortsatt bakom oss, om vi inte åker på någon ny 'skadebonanza'. Utmaningen stavas att fokusera till en tillräckligt hög lägstanivå - och att hålla SAIK borta från VÅR slutspelsplats. De är det största hotet vid sidan av vår egen misstro. En gåta för mig att de dumpade 'Robban' OLSSON - men bara att tacka och ta emot.
Målskyttet ordnar sig nu när Sylve d.ä har hittat sin inre Gretzky och Heavy Metal rockar som Brett Hull och stänker in de stenhårt i krysset. Om de sk konstruktiva spelarna kunde göra en balja eller två så vinner vi enkelt.
Hoppas att Nedsläpp Växjö Lakers analys stämmer. Att det blir en komfortabel vinst ikväll. MoDos match var i tisdags mot HV71 och man tog då ut sig mentalt och svårt att ladda om till denna. Vi får se.
Någon som sett något mer om deras magsjuka? Inte sett något sedan deras senaste match.
Någon som sett något mer om deras magsjuka? Inte sett något sedan deras senaste match.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- Forumdemon
Kung RR borde verkligen haft ett par assist till, så grymt fina framspelningar som ingen lyckades förvalta bl a Dylan som missade öppet mål. Han brukar väl trivas mot Modo? Vi får hoppas på lite retroaktiv utdelning för hans del ikväll.
Stämmer. Säkert en hämnd i det undermedvetna för att Modo nästan bara spelade honom i PP och som ytter då han var där. Vilken hockeykunnig person spelar RR som vinge...???...stryk det sista. Inget att se här. 

Modo - VLH 30/1 2025
Mackan spelar inte. Sjuk 

Robert skadad.

Robert skadad.
Ja Robert fick att slag på armen va?
Hoppas inget är brytet
Hoppas inget är brytet
Tre poäng down the drain.. Tur man inte fick den här infon i supporterbussen upp. 90 mil in i resan. Då hade man kapat vagnen nu. Haha
Solklar hög klubba och blod. 4 min ska det vara
Vi har blivit ett riktigt hockeylag.
1. De försöker mörda Eriksson som reser sig upp för egen maskin.
2. Raz slänger sig och räddar kvar pucken i zon under PP.
3. Snabba passningar i PP och Strandberg gör mål efter klapp-klapp.
Me likey!
1. De försöker mörda Eriksson som reser sig upp för egen maskin.
2. Raz slänger sig och räddar kvar pucken i zon under PP.
3. Snabba passningar i PP och Strandberg gör mål efter klapp-klapp.
Me likey!
-
- c/o LL´s Forum
Hoppas det håller i!
Två utvisningar som är rent av kassa. 2+2 ska det vara alla dagar i veckan, man ska inte behöva HÄMTA sin skadade spelare - idioti. Henriksson åker ut för han knuffar lite lätt, hooking?! Nej nej nej.
Två utvisningar som är rent av kassa. 2+2 ska det vara alla dagar i veckan, man ska inte behöva HÄMTA sin skadade spelare - idioti. Henriksson åker ut för han knuffar lite lätt, hooking?! Nej nej nej.
Dryga dom är dessa hemmablinda kommentatorer i Norrland 

-
- Forumdemon
Ingen bra period från vår sida, men vi har RR.
Helt ok period tycker jag. Visst hade Modo 5 min i vår zon under och efter ett PP, men annars tycker jag vi spelat godkänt.
-
- Forumdemon
Jag tycker Växjö ser ostrukturerade ut sista 10, inget anfallspel heller.
Vi jobbar bra över hela planen
-
- c/o LL´s Forum
Psykologi i lagidrott fascinerar mig!
MoDo är ett utav de mest välspelade lag vi mött på ett tag. Ofattbart att de legat sist så länge.
MoDo är ett utav de mest välspelade lag vi mött på ett tag. Ofattbart att de legat sist så länge.
1-1 hänger i luften
-
- c/o LL´s Forum
Det är inte lätt att gör mål på VLH 

Lowe börjar bli så där riktigt bra igen.
Vi har hittat ett BP som fungerar. Vi spelar med ett enormt hjärta, men , vi måste lyfta upp spelet nu.
Modo - VLH 30/1 2025
Som ett brev på posten, vi är ju helt utspelade , vi klarar inte att lyfta upp spelet
Tar vi poäng idag är det ett rån.
Tar vi poäng idag är det ett rån.
Last edited by vlk on 30 January 2025, 20:20, edited 1 time in total.
-
- Forumdemon
Jag tycker vi är utspelade.
-
- c/o LL´s Forum
Nä MoDo klart bättre rakt igenom. Helt rättvist med 1-1.