Luleå - VLH 18/1 2025 kl.15.15
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Alltid skönt när det är match direkt igen efter en förlust. Jag tycker vi gjorde en bra match senast, men avsluten var som oftast plågsamt lama. Och vi har fortsatt STORA problem i specialteams.
Luleå förlorade hemma mot BIF och lär sälja sig dyrt för att undvika 2 raka hemmaförluster.
Luleå förlorade hemma mot BIF och lär sälja sig dyrt för att undvika 2 raka hemmaförluster.
Något fel gör vi i spelet mer än att ta onödiga utvisningar i fel lägen. Det är inte otur att vi gör så lite mål. Igår gör Modo sju mål, och andra lag vräker in mål. Något fel i vårt spel är det. Men jag kan inte sätta fingret på vad. Det är inte otur när vi spelat över 30 omgångar och felet består.
Vårt grundspel ser bra ut och i själva spelet finns inget att klaga på skulle man vilja säga. Men något där är inte bra för det leder inte fram till tillräckligt många mål.
PP och BP är vad det är och lär så förbli, inte lönt att lägga mer tid på. Däremot borde vi lägga tid på att eliminera onödiga utvisningar som förstört så många matcher för oss. Fast har det problemet inte åtgärdats på 34 omgångar så är det väl bara jag och några till som ser det som ett faktiskt bekymmer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vårt grundspel ser bra ut och i själva spelet finns inget att klaga på skulle man vilja säga. Men något där är inte bra för det leder inte fram till tillräckligt många mål.
PP och BP är vad det är och lär så förbli, inte lönt att lägga mer tid på. Däremot borde vi lägga tid på att eliminera onödiga utvisningar som förstört så många matcher för oss. Fast har det problemet inte åtgärdats på 34 omgångar så är det väl bara jag och några till som ser det som ett faktiskt bekymmer.
Last edited by vlk on 17 January 2025, 07:01, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Re: Luleå - VLH 18/1 2025 kl.15.15
Borta mot Luleå känns som garanti för 0 poäng, har vi alla resultat mot oss så kan vi vara en förlust från kval på lördag kväll. Det går snabbt i 3 poängs systemet.
Vi kan nog vara ganska överens om att ”avancerad statistik” är en stor bluff om den säger att Koivula och Robert skall vara riktigt bra och även att vi skall vara bland de bästa i ligan i allt utom att få pucken i mål.
Vi kan nog vara ganska överens om att ”avancerad statistik” är en stor bluff om den säger att Koivula och Robert skall vara riktigt bra och även att vi skall vara bland de bästa i ligan i allt utom att få pucken i mål.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- Forumdemon
Många ramträffar har det blivit, men det har ju alla lag haft - även dom som öst in mål. Det ÄR inte otur, det är oförmåga att leverera när det väl gäller.vlk wrote: 17 January 2025, 07:01 Något fel gör vi i spelet mer än att ta onödiga utvisningar i fel lägen. Det är inte otur att vi gör så lite mål. Igår gör Modo sju mål, och andra lag vräker in mål. Något fel i vårt spel är det. Men jag kan inte sätta fingret på vad. Det är inte otur när vi spelat över 30 omgångar och felet består.
PP och BP är vad det är och lär så förbli, inte lönt att lägga mer tid på.
Nyförvärven bland forwards är en flopp (inte Henriksson och Raz), plus att vi har en dansk som gjort mer skada än nytta med sina eviga avslut så fort han får pucken, t o m kommentarorn påpekar att det där var ett idiotiskt avslut.
Special teams är numera nästan viktigare än själva grundspelet, där är Växjö rena katastrofen. Inget händer i pp och i bp är det målgaranti för motståndarna. Tragikomiskt att se faktiskt. Målvakterna är inte heller på topp, men det hänger ju ihop med allt det andra.
På söndag stinker det nog kvalserie om detta laget. Det ska faktiskt bli intressant att se hur man hanterar det.
Självklart vinner vi på lördag med 1-0.
Det är sedan gammalt
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Det är sedan gammalt
Vi gör våra obligatoriska 2 mål. Denna gången räcker det, för efter debaklet igår är vi disciplinerade , slutresultat 1-2bratsson wrote:Självklart vinner vi på lördag med 1-0.
Det är sedan gammalt
Tagetvlk wrote:Vi gör våra obligatoriska 2 mål. Denna gången räcker det, för efter debaklet igår är vi disciplinerade , slutresultat 1-2bratsson wrote:Självklart vinner vi på lördag med 1-0.
Det är sedan gammalt
-
- Forumdemon
Omark, Shinnimin, Bromé, Levchi. Say no more….
Skit i dom; vi har Robert !Dysterqvist wrote:Omark, Shinnimin, Bromé, Levchi. Say no more….
Känslan är att vi vunnit igår om vi fått första målet. Men man får sällan mål i hockey - man behöver göra dem själv. Och vi blir konstant straffade med vår bleka uppställning - Så fort vi släppt in en trissa är chansen på tre poäng borta - eftersom att själva göra 2+ mål över sextio minuter är våra "anfallare"(
) en gravt övermäktig uppgift. Som att be en tolvåring landa en 747:a. I snöstorm.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Forumdemon
Rosén eller Felix?vlk wrote: 17 January 2025, 16:55Skit i dom; vi har Robert !Dysterqvist wrote:Omark, Shinnimin, Bromé, Levchi. Say no more….
Ställer man Felix och Elias bredvid varandra på isen blir det Robert RosenDysterqvist wrote:Rosén eller Felix?vlk wrote: 17 January 2025, 16:55Skit i dom; vi har Robert !Dysterqvist wrote:Omark, Shinnimin, Bromé, Levchi. Say no more….
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji38.png)
-
- Forumdemon
Vi är det nya Luleå: 75 gjorda mål, sämst i ligan. Det gamla Luleå är lite som Växjö, dom har gjort 103 mål, bara FBK och Brynäs har gjort fler.
Hur kunde det bli så här?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Hur kunde det bli så här?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Fantastiskt , och bra
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3590.png)
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png)
Mål på första skottet igen.
Bara stänga ner kvällen. Natti
Japp. Det är kört.bratsson wrote:Mål på första skottet igen.
Luleå kommer inte att behöver spela bra för att vinna. Vår trubbighet är tragisk. Varje avslut är en pina.
Jag vet faktiskt inte vad vi ska göra mer än att hoppas på turen och att andra lag förlorar. Hockey handlar om att göra mål och jag har faktiskt aldrig sett ett sämre lagbygge än detta på den punkten.
Jag blir mer och mer övertygad om att detta slutar i kvalspel. Jag ser inte hur vi ska kunna undvika det med vår enorma trubbighet. Gör man minst mål måste det få konsekvenser.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Numera är man mer orolig för att vi skall släppa in mål i PP än att man hoppas på att vi skall göra mål.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- Forumamatör
Jösses vad jag hoppas slippa uppleva dig klappa dig över magen och nöjt säga: ”vad var det jag sa”…vlk wrote:Japp. Det är kört.bratsson wrote:Mål på första skottet igen.
Luleå kommer inte att behöver spela bra för att vinna. Vår trubbighet är tragisk. Varje avslut är en pina.
Jag vet faktiskt inte vad vi ska göra mer än att hoppas på turen och att andra lag förlorar. Hockey handlar om att göra mål och jag har faktiskt aldrig sett ett sämre lagbygge än detta på den punkten.
Jag blir mer och mer övertygad om att detta slutar i kvalspel. Jag ser inte hur vi ska kunna undvika det med vår enorma trubbighet. Gör man minst mål måste det få konsekvenser.
Och för oss som inte gett upp ännu:
KOM IGEN NU LAKERS!!!!
Jag hoppas också på mirakel och tur. Tro inget annat. Jag har sett varje match Lakers spelat de senaste 25 åren och brinner för Lakers. Men mina ögon ser vad de ser och det gör mig orolig. Vi är inte bra i år alltså. Truppen är felbygd och saknar offensiv kraft. Ett kvalspel vore hemskt.Lakers-Ulla wrote:Jösses vad jag hoppas slippa uppleva dig klappa dig över magen och nöjt säga: ”vad var det jag sa”…vlk wrote:Japp. Det är kört.bratsson wrote:Mål på första skottet igen.
Och för oss som inte gett upp ännu:
KOM IGEN NU LAKERS!!!!
Jag hoppas att du ska få håna och bespotta mig då vi tar emot pokalen i april. Bästa är att leva och låt leva, och skita i mina inlägg. Jag är bara en bitter och arg gubbe.
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png)
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png)
-
- Forumdemon
Jag kan skriva att jag tycker det ser jävligt bra ut och att det lutar åt SM-final, om det känns bättre för en del.
-
- Forumamatör
Nä, fortsätt med din uppgivna attityd, att allt är kört och att Allsvenskan redan är ett faktum!Dysterqvist wrote:Jag kan skriva att jag tycker det ser jävligt bra ut och att det lutar åt SM-final, om det känns bättre för en del.
En jäkligt skön och upplyftande inställning
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png)
Har vi oerhört många ramträffar eller tänker man på alla dem för att vi inte gör mål?
Varför är det viktigt vad jag tycker? Det är väl bara att skita i mig.Lakers-Ulla wrote:Nä, fortsätt med din uppgivna attityd, att allt är kört och att Allsvenskan redan är ett faktum!Dysterqvist wrote:Jag kan skriva att jag tycker det ser jävligt bra ut och att det lutar åt SM-final, om det känns bättre för en del.
-
- Forumamatör
Du står ju för 95% av kommentarerna här inne så svårt att bortse frånvlk wrote:Varför är det viktigt vad jag tycker? Det är väl bara att skita i mig.Lakers-Ulla wrote:Nä, fortsätt med din uppgivna attityd, att allt är kört och att Allsvenskan redan är ett faktum!Dysterqvist wrote:Jag kan skriva att jag tycker det ser jävligt bra ut och att det lutar åt SM-final, om det känns bättre för en del.
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji12.png)
Ojdå, bäst jag loggar ut då ett tagLakers-Ulla wrote:Du står ju för 95% av kommentarerna här inne så svårt att bortse frånvlk wrote:Varför är det viktigt vad jag tycker? Det är väl bara att skita i mig.Lakers-Ulla wrote: Nä, fortsätt med din uppgivna attityd, att allt är kört och att Allsvenskan redan är ett faktum!
-
- c/o LL´s Forum
Shinnimin... I vanlig ordning hahaha
Han har någon skruv lös
Han har någon skruv lös
Dansken är ju div1 nu för tiden
-
- c/o LL´s Forum
Det är parodi i match efter match i att sumpa målchanser... Sorgligt och skrattretande
-
- Forumamatör
När vi spelar 5 mot 5 ser det ut ju som att vi har pp hela tiden - och det har det gjort i 10 matcher i rad nu!
2 nya stolpe ut + Luddes läge idag…
Jag kan inte köpa att det är ett normalläge att pricka stolpen…men… ja
Men skönt med 2 pinnar (även om vi borde haft 3)
2 nya stolpe ut + Luddes läge idag…
Jag kan inte köpa att det är ett normalläge att pricka stolpen…men… ja
Men skönt med 2 pinnar (även om vi borde haft 3)
-
- c/o LL´s Forum
Bra bra bra men kan inte vänta på uppföljaren 2.0. Crashin' the net. Att VLH eller LULE inte gör fler mål i dagens match är konstigt.Varanen wrote: 18 January 2025, 09:35 Gameday best day!
Gjorde en låt på Suno om vår prekära säsong:
Crashin´on ice
En normal säsong med en trupp man kan räkna med normal utdelning så är chansen 80 % att vi haft med oss 5-6 poäng hem från Norrlandsturnen. Nu stannade det vid 2 poäng men jag är tacksam för dom.
Hugo avgjorde med ett högt skott. Även Luleås 1-0 var i nättaket. Det borde ringa en klocka hos samtliga spelare. Tänk om bara ett till av alla de fina lägen vi hade under matchen hade avslutats med ett skott i nättaket. Nu blev alla längs is och och 30 cm däröver tyvärr.
Vi måste avsluta högre.
Hugo avgjorde med ett högt skott. Även Luleås 1-0 var i nättaket. Det borde ringa en klocka hos samtliga spelare. Tänk om bara ett till av alla de fina lägen vi hade under matchen hade avslutats med ett skott i nättaket. Nu blev alla längs is och och 30 cm däröver tyvärr.
Vi måste avsluta högre.
-
- c/o LL´s Forum
Exakt!
Nu var ju dock Wards räddning på Nilssons helt fenomenal, så den räknar jag inte in. Men träffa stolpen, eller som Rasmussen i PP - två gånger i benskyddet direkt från slottet?! För dåligt.
Nu var ju dock Wards räddning på Nilssons helt fenomenal, så den räknar jag inte in. Men träffa stolpen, eller som Rasmussen i PP - två gånger i benskyddet direkt från slottet?! För dåligt.
Tar givetvis 2 poäng borta mot Luleå alla dagar i veckan, men att vi inte får med oss poäng eller vinst mot SAIK svider fortfarande..
.. MOT TOPPPP 6
.. MOT TOPPPP 6
Av intervjun på Minhockey att döma, bör Hugo förlänga kontraktet - om han skall vara sin egen observation trogen: Vikten av konsekvens och att göra samma saker..
"På de fem senaste matcherna har Hugo Gustafsson gjort fyra mål.
– Mycket ligger såklart i att man gör samma saker hela tiden. Jag tycker ändå jag har spelat bra och sen såklart gör man ett mål får man absolut en självförtroendeboost av att hitta nätet. Det har jag väl tagit med mig in i de här senaste matcherna och det har gett utdelning. Skönt att puckarna går in, säger ”HG”.
Tålamodet hos Pontus HOLMBERG tog honom till Toronto. Hoppas 'Chief' pekar på det för HG.
"På de fem senaste matcherna har Hugo Gustafsson gjort fyra mål.
– Mycket ligger såklart i att man gör samma saker hela tiden. Jag tycker ändå jag har spelat bra och sen såklart gör man ett mål får man absolut en självförtroendeboost av att hitta nätet. Det har jag väl tagit med mig in i de här senaste matcherna och det har gett utdelning. Skönt att puckarna går in, säger ”HG”.
Tålamodet hos Pontus HOLMBERG tog honom till Toronto. Hoppas 'Chief' pekar på det för HG.