Saik - VLH 16/1 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Saik - VLH 16/1 2025
Aaaaah vad gott! Salta HV-tårar smakar mumma. Men nu måste jag släppa gårdagen (vill inte) för de viktiga matcherna avlöser varandra. Saik ligger en placering före och det är perfekt läge att kliva förbi de i tabellen. Spelet senast var otroligt krampaktigt, men för en gångs skull var vi effektiva. Och så har vi RR. En LEGEND bland LEGENDER. Han symboliserar frågan varför förlora när man kan vinna?
Re: Saik - VLH 16/1 2025
Ja, kan vi sno en tvåa eller kanske tom en trepoängare så har vi verkligen hugg på topp 6
-
- Forumdemon
Rickard Hugg avstängd i två matcher, bra för oss antar jag. Hade varit fint att få tillbaka Ludde eller Stjernborg, få lite kontinuitet i linorna. Vi blev totalt utspelade där uppe senast, 4-0, men mycket har hänt sedan dess. RR är ännu obesegrad den här säsongen
Vem behöver Kris- eller Krigsberedskap - Är det någon som talat om för MSB och Försvarsmakten att det svenska samhället har THE ROSÈN EFFECT att tillgå vid nöd och katastrof?
Nu väntar två tuffa matcher i norr där vi kommer få bekänna färg. Är det ett trendbrott vi skådar? Tre, fyra av sex möjliga måste vara målsättningen om vi skall klättra. Kommer 'Robbans' intåg smitta av sig och få RASMUSSEN att lyfta en nivå? Vi tror att Dennis har det i sig.
Det som grumlar min hockeyorgie-lusta lite är att 'Chief' inte hittade Jonathan ANG före ABBOTT - Eskimon var aldrig riktigt på marknaden, gick knackigt i Schweiz och efter lite aktiv uppvaktning från Chris hamnar han i SHL och gör dundersuccé - DET ÄR EN EVERTSSON-VÄRVNING
Nästan så att ligan centralt borde gått in och markerat: "-ANG tillhör Växjö"
Nu väntar två tuffa matcher i norr där vi kommer få bekänna färg. Är det ett trendbrott vi skådar? Tre, fyra av sex möjliga måste vara målsättningen om vi skall klättra. Kommer 'Robbans' intåg smitta av sig och få RASMUSSEN att lyfta en nivå? Vi tror att Dennis har det i sig.
Det som grumlar min hockeyorgie-lusta lite är att 'Chief' inte hittade Jonathan ANG före ABBOTT - Eskimon var aldrig riktigt på marknaden, gick knackigt i Schweiz och efter lite aktiv uppvaktning från Chris hamnar han i SHL och gör dundersuccé - DET ÄR EN EVERTSSON-VÄRVNING
Nästan så att ligan centralt borde gått in och markerat: "-ANG tillhör Växjö"
-
- Forumdemon
Enligt SMP lirar Ludde Nilsson. Rock on!
Skellefteå sägs uppvakta HG och deras supportrar drömmer - Vågar vi hoppas på två nya baljor från hans klubba mot SAIK, samtidigt som det senare under kvällen offentliggörs att Hugo signat för 2-3 nya år med oss?
-
- Forumentusiast
Lyssnade på Hockeylabbet-poddens färska laggenomgång i morse. Intressant att de beskriver VLH som SHL:s starkaste lag i spel 5-5 och att Hugo, som han spelat senaste tiden, enligt statistiken är en av ligans absolut bästa forwards. Går det åt rätt håll nu? Oklart hur mycket statistiken kan lova, men det ser nog ljusare ut än vad många fans vill påstå.
Det enda jag märkt av är att fansen återfått tron sedan RR gjorde comeback och Larsson anlänt. Båda bidrar med lite självklarhet i spelet.
Varje poäng räknas. Samtidigt skall vi hålla oss nyktra och erkänna att urvalet är litet - två matcher byggde inte Rom. Det är vanligt att under säsong nytillkomna spelare (och tränare) "går på rus" ett par matcher. Den faktiska ROSÉN-effekten har vi först om ett par veckor el så.
SAIK har vad jag förstår sex gubbar borta. Sex är ett bra nummer på fler än ett sätt. Hoppas vi har självförtroende att gå för en 3:a.
SAIK har vad jag förstår sex gubbar borta. Sex är ett bra nummer på fler än ett sätt. Hoppas vi har självförtroende att gå för en 3:a.
-
- c/o LL´s Forum
Kan LARSSON hitta ett poäng så kan det lossna ordentligt där. Även om han vill vara i FACET på motståndarna så kan han göra många poäng.Varanen wrote: 16 January 2025, 14:57 Det enda jag märkt av är att fansen återfått tron sedan RR gjorde comeback och Larsson anlänt. Båda bidrar med lite självklarhet i spelet.
Nilsson är välkommen tillbaks.
Larmi är inte lika vass i år
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
Skellefteå nollade på hemmaplan i två raka, sen kommer äntligen Växjö på besök. Snart får dom pp också, då blir det mer i röven.
-
- c/o LL´s Forum
VLH börjar bra. Nu gäller det att ta betalt
-
- Forumdemon
Ta betalt är inte Växjös signum 24/25.
-
- c/o LL´s Forum
De ser starka ut. Målen kommer.
Vi möter seriens bästa målvakt
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Otroligt bra hockey av Ågren i anfallszon när han tog kampen mot backen och snodde pucken. Alldeles för ofta alibi-spelar forwarden i det läget.
-
- Forumdemon
VLH har mycket puck men A-chanserna lyser med sin frånvaro.
Vi är inte botade för 5 öre. Exakt samma trubbighet.
-
- Forumdemon
Powerplayet från HELVETET
Inte ens när Larmi ger grabbarna chansen till ett 5 vs 3 läge kan vi hitta spelet i PP.
-
- c/o LL´s Forum
Mycket bra bortaperiod
Bra period annars. Tycker det kuggar i bra både i, och ej att underskattas MELLAN, enheterna. Heavy Metal Nilsson spelsugen värre. Bra fart på rören där. RR fortsatt bra. Bådar gott. Våga försöka göra genombrott mot kassen. Likt det HugoG gjorde mot HV.
Saik - VLH 16/1 2025
Det ser ut precis som innan. Jösses vilka kalkonavslut. Dansken är värst.
Kollar matchen Modo LHC , vilka avslut från Kovac och Olofsson . Hade vi haft den typen av avslutare hade vi legat topp 4.
Kollar matchen Modo LHC , vilka avslut från Kovac och Olofsson . Hade vi haft den typen av avslutare hade vi legat topp 4.
Last edited by vlk on 16 January 2025, 19:33, edited 3 times in total.
Ja, det är vår kryptonit. Kaptenen hade ett bra slagskott. Annars är det mycket fös.
Vet i fan om jag inte tycker Åman är vassare än Larmi. Men ingen av dom har en bra säsong
Saik - VLH 16/1 2025
Måtte vi aldrig mer bygga ett sådant här lag. Denna säsong måste bli en läxa som sitter i.
Gör vi ett mål idag eller blir vi nollade ?
Kommer fri. Skjuter på benskyddet
-
- c/o LL´s Forum
Det mesta tyder på att VLH gör mål. Om spelet fortsätter som nu.vlk wrote: 16 January 2025, 19:53 Måtte vi aldrig mer bygga ett sådant här lag. Denna säsong måste bli en läxa som sitter i.
Saik - VLH 16/1 2025
Vad är det som tyder på det? Har sett lika dant ut i över 30 omgångar. Trubbigheten är kompakt.StenhårtSlagskott wrote:Det mesta tyder på att VLH gör mål. Om spelet fortsätter som nu.vlk wrote: 16 January 2025, 19:53 Måtte vi aldrig mer bygga ett sådant här lag. Denna säsong måste bli en läxa som sitter i.
När släpper det för 91 ?
Last edited by vlk on 16 January 2025, 20:05, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
tja vad sägs om att de gjort mål i de flesta av de 30 matcherna. Att Robban är med samt de vunnit flera matcher i rad. Sedan kommer några matcher utan mål men de få i förhållande till de med mål.vlk wrote: 16 January 2025, 20:05Vad är det som tyder på det? Har sett lika dant ut i över 30 omgångar. Trubbigheten är kompakt.StenhårtSlagskott wrote:Det mesta tyder på att VLH gör mål. Om spelet fortsätter som nu.vlk wrote: 16 January 2025, 19:53 Måtte vi aldrig mer bygga ett sådant här lag. Denna säsong måste bli en läxa som sitter i.
Låt oss hoppas du får rätt. Jag är skeptisk.
Jaaaaaaaa
-
- c/o LL´s Forum
Jämnare period men bjöds på ett snyggt mål an Henriksson. Nu är det mer aggressivt runt kassen som gäller. Där avgörs matchen.