Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Det är väl egentligen inte rykten längre. Både 'Höken' och 'Stubben' har ju "verifierat". Men visst det är inte officiellt.
En intressant hypotetisk fråga (nu tror jag inte att vi hamnar där): Men vad händer om vi fortsätter förlora som vi gör, avslutar säsongen riktigt svagt och får kvala. Krisen är där och paniken börjar infinna sig - vem ställer man i båset? Kör man i det fallet med Jörgen in i väggen?
Vem skulle man ens ha att slänga in som alternativ om man ville? Sam har Tre Kronor, RASMUSSEN den yngre är ett fjun och HELLQVIST är i Umeå. Jag tror på JJ säsongen ut, men visst vore det frestande med "något radikalt". Kan inte se vad det skulle vara bara.
Major FAGERVALL på korttidskontrakt?
En intressant hypotetisk fråga (nu tror jag inte att vi hamnar där): Men vad händer om vi fortsätter förlora som vi gör, avslutar säsongen riktigt svagt och får kvala. Krisen är där och paniken börjar infinna sig - vem ställer man i båset? Kör man i det fallet med Jörgen in i väggen?
Vem skulle man ens ha att slänga in som alternativ om man ville? Sam har Tre Kronor, RASMUSSEN den yngre är ett fjun och HELLQVIST är i Umeå. Jag tror på JJ säsongen ut, men visst vore det frestande med "något radikalt". Kan inte se vad det skulle vara bara.
Major FAGERVALL på korttidskontrakt?
-
- Forumdemon
I så fall tror jag Evertsson kastar av sig manschettknapparna, pickaskyddet, målvaktsbenskydden och blir det enda han hittills inte blivit (innan han sticker till Frölunda ) - head coach .
Så klart, Hugo har varit ett av få glädjeämnen denna säsong
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Signa HG på flera år, en fin grundbult. Fortfarande ung och har förmodligen ytterligare en nivå i sig, gör dessutom sällan en dålig match.
Absolut. Men nu blir han väl för dyr. Lite som när FRÖBERG drog. Kanske är det någon klubb som kommer med locktoner om spel högre upp i laget med. Men hoppas man säljer in en framtid hos oss. Undrar hur det här funkar - kan Björn H ringa direkt till #28 och sälja in en roll?
-
- Forumdemon
HG är nog förlorad, brukar vara så när såna här rykten dyker upp. Jag tror JJ plockar med honom till Karlstad, FBK har redan börjat sitt lagbygge och JJ är en av byggherrarna. Desto roligare att man verkar ha lyckats förlänga med E Rosén, han kan bli hur bra som helst.
Undrar hur det blir med målvakterna, om det blir två nya? Larmi lär dra till Schweiz och Åhman har väl inte direkt visat att han kan vara en förstemålis. Han blandar och ger, minst sagt.
Undrar hur det blir med målvakterna, om det blir två nya? Larmi lär dra till Schweiz och Åhman har väl inte direkt visat att han kan vara en förstemålis. Han blandar och ger, minst sagt.
-
- Forumdemon
Åhman är grym på straffar, måste ge honom lite cred nu när jag skäll på honom förut
Stämmer ryktet med Eemili Suomi så är Evertsson igång med nästa års trupp. Jag har inte gett upp hoppet om att han kommer hitta en hårdskjutande jänkare innan februarifönstret stänger. Det hänger väl lite på hur pass skadade Nilsson och Stjernborg är, men ett riktigt vasst nyförvärv klart för denna och nästa säsong hade verkligen kunnat boosta detta laget nu när RR är igång. En vass forward på plats redan i år, och Suomi liggandes i pipen, skulle betyda att Evertsson vill ta Växjö till den absoluta toppen igen.
Karlström?
Stämmer ryktet med Eemili Suomi så är Evertsson igång med nästa års trupp. Jag har inte gett upp hoppet om att han kommer hitta en hårdskjutande jänkare innan februarifönstret stänger. Det hänger väl lite på hur pass skadade Nilsson och Stjernborg är, men ett riktigt vasst nyförvärv klart för denna och nästa säsong hade verkligen kunnat boosta detta laget nu när RR är igång. En vass forward på plats redan i år, och Suomi liggandes i pipen, skulle betyda att Evertsson vill ta Växjö till den absoluta toppen igen.
Karlström?
Sahlin Wallenius till min gamla klubb TPS på lån tills 14/2. Positiva tongångar på TPS-forum, förutom denna pärla:
- Satans Kallio varit i Sverige igen.
Kallio är Europa-scout i TPS.
- Satans Kallio varit i Sverige igen.
Kallio är Europa-scout i TPS.
Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0
Hade företagsevent i torsdags och vi hade 30 min uppsnack med JJ innan match. Hade samma sak för ett år sedan och det var faktiskt stor skillnad på hur det brann i honom förra året så var han mycket mer off i år. Så det märks att han gör sina sista månader här. Men han fick en ganska direkt fråga som han också svarade direkt på. Kommer ni att förstärka mer. Svaret var kort och snabbt, NEJ. Vi letar inget mer aktivt. Skulle det dyka upp nått så kanske nått händer om det är rätt typ av spelare. Annars inte. Så det känns inte som att man aktivt letar mer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
-
- Forumamatör
Fast det är ju inget nytt under solenPutteA wrote:Hade företagsevent i torsdags och vi hade 30 min uppsnack med JJ innan match. Hade samma sak för ett år sedan och det var faktiskt stor skillnad på hur det brann i honom förra året så var han mycket mer off i år. Så det märks att han gör sina sista månader här. Men han fick en ganska direkt fråga som han också svarade direkt på. Kommer ni att förstärka mer. Svaret var kort och snabbt, NEJ. Vi letar inget mer aktivt. Skulle det dyka upp nått så kanske nått händer om det är rätt typ av spelare. Annars inte. Så det känns inte som att man aktivt letar mer.
Desto tätare dementierna haglar om nyförvärv - desto större chans känns det som att det kommer nåt!
Men visst - det måste ju finnas något att ta in också…
-
- Forumdemon
Det låter ändå hoppfullt i intervjun med Hugo, hoppas Evertsson är beredd att slanta upp!
Hugo gör aldrig en dålig match och är grymt nyttig. En spelare i en stomme för lång tid fram. Men om HG typ kräver en ny roll som spets i kedja 1 och 2 och mycket spel i PP så är han inte rätt spelare att gå all in på. Vi har utifrån denna säsongen lärt oss vad den spetsen betyder för ett lag. Vi är för svaga på de positionerna denna säsong och behöver uppgradera rejält där , hur det nu ska gå till med de kontrakten som är skrivna. Roberts är prio 1 att få över till något tyskt lag. Även Strandberg är inte tillräckligt bra för att vara en bärande center.
Undrar om man inte letar lite ändå.. Magkänslan är att 'Chief' har näsan ute. Drar in en lina salt Atlantvatten och smakar av. Gurglar efter bräckt väta. Där sötman finns
Både Maestro och JJ är för stora vinnarskallar för att sitta nöjda med att undvika kval. Man vill upp och slåss om det, nu när man vittrar syre igen.
Någon mer som hunnit lyssna på Sanny och Svensson's måndagspodd? Man släpper en härlig ljudfil på när JOKINEN (Olli med seriemördarblicken) hyvlar av sitt manskap i Timrå. Stämningen i omklädningsrummet? En teaser är att Olli's mest använda glosa är "fucking" - eller mer - "FUCKING"..
Undrar hur han gjort sig i Växjö? Tittar Maestro för snävt efter nya ledare?
Både Maestro och JJ är för stora vinnarskallar för att sitta nöjda med att undvika kval. Man vill upp och slåss om det, nu när man vittrar syre igen.
Någon mer som hunnit lyssna på Sanny och Svensson's måndagspodd? Man släpper en härlig ljudfil på när JOKINEN (Olli med seriemördarblicken) hyvlar av sitt manskap i Timrå. Stämningen i omklädningsrummet? En teaser är att Olli's mest använda glosa är "fucking" - eller mer - "FUCKING"..
Undrar hur han gjort sig i Växjö? Tittar Maestro för snävt efter nya ledare?
En liten swish-kampanj för att ha kvar Hugo.
Ska vara populärt bland kulturutövarna har jag hört.
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Ska vara populärt bland kulturutövarna har jag hört.
Lucas Elvernes....
Avslöjar: Lucas Elvenes lämnar Leksand för Växjö https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... axjo-2526/
Avslöjar: Lucas Elvenes lämnar Leksand för Växjö https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... axjo-2526/
Elvenes känns mellanmjölk...? ... Eller? Han får gärna motbevisa, men på förhand är jag väldigt skeptisk.
-
- c/o LL´s Forum
Mellanmjölk är helt fel benämning!
Kanske lite upp och ned, men hans potential är NHL utan tvekan! Riktig sniper och dessutom tuff - me like a lot!!
Funderat länge på varför Daniel Norbe aldrig spelat för sin moderklubb VLH? Han är helt suverän i SSK och har varit över ett par säsonger. Låter mer som något skurit sig en gång i tiden?
Kanske lite upp och ned, men hans potential är NHL utan tvekan! Riktig sniper och dessutom tuff - me like a lot!!
Funderat länge på varför Daniel Norbe aldrig spelat för sin moderklubb VLH? Han är helt suverän i SSK och har varit över ett par säsonger. Låter mer som något skurit sig en gång i tiden?
Gillar också den ev värvningen av Lucas Elvenes. Som svartis säger en spelare med stor potential och tuff och oöm!!
Så är det med det, som det
25 år bara. Perfekt ju.
Sådana här värvningar brukar ju evertsson inte göra.
Svensk, inte skadad, landslagsmeriterad och säkerligen dyr.
I like
Sådana här värvningar brukar ju evertsson inte göra.
Svensk, inte skadad, landslagsmeriterad och säkerligen dyr.
I like
Det jag gillar med värvningen är att HELLQVIST visar att han vill något i Växjö, eftersom han sätter profilen. De här två känner varandra och vet vad de får av varann. Och Björn kommer till klubben med ambitioner.
-
- Forumdemon
Fantastiskt ifall ryktena med Elvenes och Suomi stämmer! In med MIF’s Carl Persson också så har vi tre nyförvärv med potential att göra 35-40p vardera
Norbe har jag länge velat se här, men visst har han och Evertsson en beef sedan långt tillbaka? Folk förändras, hoppas dom kan enas, hade varit kul med en egen produkt i laget.
Martinsson ut - Norbe in?
Norbe har jag länge velat se här, men visst har han och Evertsson en beef sedan långt tillbaka? Folk förändras, hoppas dom kan enas, hade varit kul med en egen produkt i laget.
Martinsson ut - Norbe in?
Nästa säsong känns redan bättre än denna. Men jag fokuserar på att slutföra denna. Får analysera efter. Men ryktena känns vettiga.
Tror man på att man har laget som kan slå alla lag i bäst-av-sju, så litar jag på JJ och Evertsson. Var samma visa 22/23, då förstärkte man ingenting alls och utfallet blev guld. 23/24 heller inga förstärkningar och man tog sig till semi.... Ut i kvarten i år då?PutteA wrote: 11 January 2025, 12:47 Hade företagsevent i torsdags och vi hade 30 min uppsnack med JJ innan match. Hade samma sak för ett år sedan och det var faktiskt stor skillnad på hur det brann i honom förra året så var han mycket mer off i år. Så det märks att han gör sina sista månader här. Men han fick en ganska direkt fråga som han också svarade direkt på. Kommer ni att förstärka mer. Svaret var kort och snabbt, NEJ. Vi letar inget mer aktivt. Skulle det dyka upp nått så kanske nått händer om det är rätt typ av spelare. Annars inte. Så det känns inte som att man aktivt letar mer.
Är det någon som hört någon gossip om vad som händer med Emil RASMUSSEN nästa säsong? Tar HELLQVIST någon annan vapendragare med sig?
Hoppas Björn får med sig någon intressant forward till från Leksand. Finns några giftiga där. Har inte koll på om Björklöven har något 'up and comming" av intresse
Hoppas Björn får med sig någon intressant forward till från Leksand. Finns några giftiga där. Har inte koll på om Björklöven har något 'up and comming" av intresse
-
- Forumdemon
Jahapp, då var det 56 dagar sedan Otto Koivula senast lirade en match. Är han kvar i landet, nån som vet?
Hela den värvningen känns mycket konstig.Dysterqvist wrote:Jahapp, då var det 56 dagar sedan Otto Koivula senast lirade en match. Är han kvar i landet, nån som vet?
-
- Forumamatör
Ja, om man hetat Saida eller har en synsk förmåga så håller jag med om att den varit konstig!vlk wrote:Hela den värvningen känns mycket konstig.Dysterqvist wrote:Jahapp, då var det 56 dagar sedan Otto Koivula senast lirade en match. Är han kvar i landet, nån som vet?
Men att hitta en 100-kilos forward med bra händer som gör mycket poäng och med de bästa underliggande siffrorna någonsin (lyssna på hockeylabbet - dom såg honom som SHLs bästa värvning)
Sen skadade han sig och tvingades till ett operativt ingrepp och rehab - hade man vetat det så hade man såklart inte plockat in honom!
Men ”konstig värvning” när den gjordes..???
Näääää - tvärtom - en grym värvning (som fortfarande kan bli tungan på vågen om han hinner bli frisk)
Enligt Hockeylabbet om Växjö Lakers:
* Målvakterna underpresterar, speciellt Åman.
* Bäst defensiv
* Bäst 5v5 senaste tiden
* Skapar inte tillräckligt med A-chanser
* Effektivitet i botten
* Lukas Elvenes bästa playmakern i ligan i både 5v5 och 5v4 (perfekt ersättare för rosén)
* Otto har så dåliga siffror så det går inte egentligen. Kan nog bara förklaras av en skada
* Felix Robert har kommit igång ordentligt
* Hugo G hade bra stats innan, nu ännu bättre. (Bara casha upp nu Evertsson)
Dom ser oss som topp 6 framåt våren om målvakterna steppar upp
* Bäst defensiv
* Bäst 5v5 senaste tiden
* Effektivitet i botten
* Lukas Elvenes bästa playmakern i ligan i både 5v5 och 5v4 (perfekt ersättare för rosén)
* Otto har så dåliga siffror så det går inte egentligen. Kan nog bara förklaras av en skada
-
- Forumamatör
Otto har ju varit skadad. Man försökte ett tag men han gick ju bara på 70% och till slut blev det ohållbart. Nu har han opererats och rehabbar!bratsson wrote:Enligt Hockeylabbet om Växjö Lakers:
* Bäst defensiv
* Bäst 5v5 senaste tiden
* Effektivitet i botten
Jättetråkigt - men om allt går bra så han kan bli en joker i slutspelet!
Jo men man spelar väl inte spelare som är skadade, förutom i väldigt avgörande matcher?Lakers-Ulla wrote:Otto har ju varit skadad. Man försökte ett tag men han gick ju bara på 70% och till slut blev det ohållbart. Nu har han opererats och rehabbar!bratsson wrote:Enligt Hockeylabbet om Växjö Lakers:
* Bäst defensiv
* Bäst 5v5 senaste tiden
* Effektivitet i botten
Ok, det visste jag inte att han opererats.Lakers-Ulla wrote:Otto har ju varit skadad. Man försökte ett tag men han gick ju bara på 70% och till slut blev det ohållbart. Nu har han opererats och rehabbar!bratsson wrote:Enligt Hockeylabbet om Växjö Lakers:
* Bäst defensiv
* Bäst 5v5 senaste tiden
* Effektivitet i botten
-
- Forumamatör
Om man har en känning som man hoppas ska ge med sig så kanske man gör det - vad vet jag?bratsson wrote:Jo men man spelar väl inte spelare som är skadade, förutom i väldigt avgörande matcher?Lakers-Ulla wrote:Otto har ju varit skadad. Man försökte ett tag men han gick ju bara på 70% och till slut blev det ohållbart. Nu har han opererats och rehabbar!bratsson wrote:Enligt Hockeylabbet om Växjö Lakers:
* Bäst defensiv
* Bäst 5v5 senaste tiden
* Effektivitet i botten
Man har väl själv idrottat med skavanker som sen visat sig allvarligare än vad man trodde…?
Jag förstår inte vad konspirationsteorin bygger på? Att E värvade en spelare som han visste skulle behöva operera sig…?
Det är möjligt att det är så - men det tror inte jag!
Småkänningar ja men hans stats ska inte finnas.Lakers-Ulla wrote:Om man har en känning som man hoppas ska ge med sig så kanske man gör det - vad vet jag?bratsson wrote:Jo men man spelar väl inte spelare som är skadade, förutom i väldigt avgörande matcher?Lakers-Ulla wrote: Otto har ju varit skadad. Man försökte ett tag men han gick ju bara på 70% och till slut blev det ohållbart. Nu har han opererats och rehabbar!
Man har väl själv idrottat med skavanker som sen visat sig allvarligare än vad man trodde…?
Jag förstår inte vad konspirationsteorin bygger på? Att E värvade en spelare som han visste skulle behöva operera sig…?
Hade han åkt runt med ett amputerat ben så hade man förstått men lite skavsår mellan låren eller likande förklarar inte det.
Vi har tidigare värvat skadade spelare , flera exempel, t.ex. 24.Lakers-Ulla wrote:Om man har en känning som man hoppas ska ge med sig så kanske man gör det - vad vet jag?bratsson wrote:Jo men man spelar väl inte spelare som är skadade, förutom i väldigt avgörande matcher?Lakers-Ulla wrote: Otto har ju varit skadad. Man försökte ett tag men han gick ju bara på 70% och till slut blev det ohållbart. Nu har han opererats och rehabbar!
-
- Forumamatör
Jag har ingen aning huruvida Otto hade skadan han opererats för redan när han kom?vlk wrote:Vi har tidigare värvat skadade spelare , flera exempel, t.ex. 24.Lakers-Ulla wrote:Om man har en känning som man hoppas ska ge med sig så kanske man gör det - vad vet jag?bratsson wrote:Jo men man spelar väl inte spelare som är skadade, förutom i väldigt avgörande matcher?
Den insynen har inte jag men det är såklart möjligt att du har rätt?