Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

DeLarge
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by DeLarge »

Alla som är skeptiska till vår bästa spelare någonsin kan ju se över sin hockeykunskap :lol:

Stortorget 2025
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Tror denna säsongen är perfekt för oss. Lura i vassen, spela Play-IN sen köra över allt motstånd i slutspelet.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Välkommen tillbaka LEGEND. Det har varit en mardröm utan dig. Sluta aldrig.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Välkommen#87.
Var vänlig och styr upp PP innan pensionen.

Har chefen ringt Gynge?
ollebolle
Forumproffs

Post by ollebolle »

Någon som har en aning om hur tränad Robban är?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Sylvegård, dags att leta upp bortre stolpen. Hoppas verkligen Robban kan höja PP, kan knappast bli sämre iaf.

Hoppas det här har varit på tal längre tid, inte lätt att helt plötsligt gå in och spela hockey på högsta nivå igen efter att Evertsson slagit ett samtal. Men någonstans handlar det inte bara om spelet. Med Robban kommer Lakers DNA in i truppen, finess och vinnarkultur.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Rosén ser haveriet. Han ser sitt hjärtas lag gå i kras. Så han trär på sig sina gamla trikåer och hoppas på hästen lik Zeb Macahan (jag vet att det är Mcnevins alias Varanen, men känn känslan)

Kanske att vi kan få lite jävla mål i PP numera. Lite medstuds. Hade han inte varit gift med Lina så är nog Fru Fortuna den som står honom närmst!

Otroligt spännande och roligt! Den störste vi haft och kanske någonsin kommer att ha
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Som någon skrev ovan så är det inte enbart på isen han kommer bidra. Hans intåg är en moralhöjare och mycket Lakers-pop. Det är nästan så jag själv ger mig ut nu i mörkret och joggar i regnrusket (bara nästan). Detta är TOKSKOJ! Något jag saknat.

Sedan återstår att se hur tränad han är och vad han kan bidra med hockeymässigt i detta bygget, men det är bara en del av kakan.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Varanen wrote: 1 January 2025, 21:52 Som någon skrev ovan så är det inte enbart på isen han kommer bidra. Hans intåg är en moralhöjare och mycket Lakers-pop. Det är nästan så jag själv ger mig ut nu i mörkret och joggar i regnrusket (bara nästan). Detta är TOKSKOJ! Något jag saknat.

Sedan återstår att se hur tränad han är och vad han kan bidra med hockeymässigt i detta bygget, men det är bara en del av kakan.
Kan Fet-Klasen vara Point-Per-Game DIF i Hockeyallsvenskan, så kan nog Rosén som varit SHLs bästa forward senaste 10 åren leverera :P
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Så klart välkomnar man konungens återkomst. Men det andas samtidigt lite desperation över det här. Är 'Robban' nyårskaramellen så betyder det att det är den ENDA nyårskaramellen..? Läs: "Vi har letat men hittar inte bättre än det här." Man hade hoppats på lite "Maestro-magic" i vargtimmen och landa två GAUNCE -ish. Nu kan vi lika gärna försöka få hit GYNGE på ett par månader med. En injektion på och utanför isen absolut. Men det här känns mest på nivå att behålla nuvarande placering och inte sjunka ner på kvalplats.

Men så klart gillar man det här. Boostar vår självkänsla lite grann.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

DeLarge wrote: 2 January 2025, 01:48 Kan Fet-Klasen vara Point-Per-Game DIF i Hockeyallsvenskan, så kan nog Rosén som varit SHLs bästa forward senaste 10 åren leverera :P
Ja, frågan är bara hur många segrar det blir av det. Hockey är fortfarande en lagsport. Och så här långt på serien har vi hittat sätt att förlora.

Och till alla som tycker detta luktar desperation. Damn right! Bra att vi agerar och inte bara lallar på. Något behövde göras. Och att ta in Mr Lakers är inte det sämsta jag kan tänka mig.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Emil Larsson från Örebro klar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tjohoo! Först händer ingenting och sedan ketchup party.

Emil Larsson har alltid varit annoying att möta. Och ingen hobbitt (vilket ju chiefen brukar älska).

Jag är nöjd.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0

Post by PutteA »

Ja jag känner också en del friska vindar kring den värvningen. En tuff jävel som förhoppningsvis kan lyfta under Jönsson och bidra till att vi hittar en väg fram! Bra att man agerar, men det är fan i elfte timmen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Jag brukar ju försvara Evertsson och skulle kunna citera mig själv, men avstår från det senare.
Att man inte alltid får de spelare man vill eller kan betala det andra gör går ju inte skylla på honom.
Men att han är en person som sitter nöjd och skiter i hur det går kan ni ju nu för sista gången sluta oroa er för.

Kul med förändring för det behövs jävlar i att. Kan gå hur som helst
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Den stora frågan är hur långt borta från spel våra skadade forwards är ? Ingen som vet ?

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Emil Larsson har man varit förbannad på många gånger, detta känns riktigt bra faktiskt. Kommer Ludde tillbaka i spel framöver så har vi en Legion of Doom: Larsson, Sylvegård, Nilsson. Granberg och Lowe som backar bakom dessa tre 8)

Succé eller inte med RR och Larsson, Evertsson har i alla fall rört runt i grytan och visat att han inte sitter mätt och nöjd.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Bara att ställa sig på Stortorget redan nu så man får en bra plats
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, nu har vi lite fysisk power. Känns bra. Och när prickskyttet går sämre får man BUFFLA in målen (gammalt hockeyordspråk).
Härmapan
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Härmapan »

Varanen wrote:Ja, nu har vi lite fysisk power. Känns bra. Och när prickskyttet går sämre får man BUFFLA in målen (gammalt hockeyordspråk).
Ja, när/om alla blir friska så har vi ett otroligt tungmött slutspelslag!

Sylvegård
Larsson
Ludde
Lundberg
Stjärnborg
Kouvola (om han blir kurant och vågar)
Dennis R

Plus en drös rätt jobbiga hävlar typ Hugo G

Vi kan bli sjukt jobbiga att möta!
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

En center som föddes samma år Öster bildades. Och en forward som släpps p g a konkurrenssituationen - i Örebro.. :P

Men bra ATT det rör på sig. Något behöver ju hända.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Kommer bli en utmaning för mig att lära mig att inte hata Emil Larsson.

När någon nämnde RR igår fm trodde jag det var ett skämt, alternativt Ass.tränar klassikern.
Men ju mer jag funderat så känns det bättre och bättre, pöjken har ju spelat som en 40åring senaste 15åren så han vet ju hur man gör, krävs ingen ung mans kropp om huvudet är tillräckligt skarpt. Och som sagts, kommer garanterat ha en positiv inverkan på truppen även utanför spel.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kommer vi att låna ut spelare när skadade kommer tillbaka. Det tror jag vi måste. 69 och 25 lär spela i Nybro om 1 månad.

DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

smashinlovely wrote: 2 January 2025, 18:23 Kommer bli en utmaning för mig att lära mig att inte hata Emil Larsson.

När någon nämnde RR igår fm trodde jag det var ett skämt, alternativt Ass.tränar klassikern.
Men ju mer jag funderat så känns det bättre och bättre, pöjken har ju spelat som en 40åring senaste 15åren så han vet ju hur man gör, krävs ingen ung mans kropp om huvudet är tillräckligt skarpt. Och som sagts, kommer garanterat ha en positiv inverkan på truppen även utanför spel.
Om Luleå kan acceptera och tycka om Shinnimin, och DIF kan acceptera Wiegel så kan nog vilken spelare som helst i världen bli omtyckt av sina supportrar
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Funderar lite på Roséns situation och ställer mig frågande till: varför är inte detta ett bra upplägg generellt?

Vad jag menar med det är att spelare I Roséns ålder, som (förhoppningsvis) håller måttet än - MEN - som inte orkar en hel säsong blir erbjuden t.ex 3-års avtal med start från årsskiftet varje säsong?

Jag menar, det är win-win-win. Även om laget skulle vara sjukt bra och inte i behov, så kan han göra en Strömberg och lira endast PP? Kanske jag som tänker konstigt. Men i min värld så fungerar Robbans sätt att spela hockey lätt tills han är 42. Han har gjort sig förtjänt av att åka gräddfilen dessutom!
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Det hette för en tid sedan, Svartis, att du snappat upp vi letade två pjäser i Nordamerika som kunde vara aktuella efter nyår?
Bommade vi där, och det blev 'Robban' och Emil istället - eller kan det snubbla in två snubbar till?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Har faktiskt inte hört något nytt, så jag gissar på att vi bommade. Säkert därför Evertsson ringde Larssons agent och fick honom att ta sig ur sitt kontrakt med flodhästarna
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag gillar som det blev. Jag har flera gånger skrivit om att jag tycker AHL är överskattad. Bättre (om vi har råd) att ta in spelare som bevisligen funkar i SHL. Man kan träffa rätt och få hit en Reddox, men man kan också missa....
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Evertsson gjorde det bästa möjliga av situationen, han lyckades få in två nya spelare med massvis av rutin på en transfermarknad torrare än Kalahariöknen.
Det hade varit mer spännande med ett par nya namn från AHL, men i det här läget är nog rutin och trygghet viktigare. Varken RR eller Larsson lär ösa in poäng, såklart kommer dom bidra en del men framför allt kommer dom ge spelarna vi redan har lite bättre förutsättningar att producera.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Jag undrar hur våran poängskörd skulle sett ut om vi gjort 1 mål mer/match.
Går det räkna lite slarvigt på det?

Ta matchen mot Malmö, har vi gjort ett till mål är jag övertygad vi vunnit.
Även mot Brynäs, ett mål i rätt tid hade gjort sitt.

Dessa herrar borde kunna höja målsnittet i alla fall.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

bratsson wrote:Jag undrar hur våran poängskörd skulle sett ut om vi gjort 1 mål mer/match.

Då hade vi varit serieledare!

Hade vi gjort ett mål till i varannan match hade vi legat topp 3
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Lakers-Ulla wrote:
bratsson wrote:Jag undrar hur våran poängskörd skulle sett ut om vi gjort 1 mål mer/match.

Fast ett mål till per match i snitt är ett astronomiskt steg. Vi har aldrig snittat så många mål som det skulle innebära, inte ens 2018 då vi hade ett superlag.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

vlk wrote:
Lakers-Ulla wrote:

Fast ett mål till per match i snitt är ett astronomiskt steg. Vi har aldrig snittat så många mål som det skulle innebära, inte ens 2018 då vi hade ett superlag.

Vi hade legat på 91 mål då.
Efter Färjestad och Brynäs.

Låter inte helt orimligt?

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

bratsson wrote:
vlk wrote:
Lakers-Ulla wrote: Då hade vi varit serieledare!

Vi hade legat på 91 mål då.
Efter Färjestad och Brynäs.

Låter inte helt orimligt?

Nä, med Kossila, M Sylvegård, Karlkvist eller någon annan vass sniper i laget hade det känts fullt rimligt…
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Nåt nytt om ryktena ang Hellkvist?
Post Reply