Saxat från Skellefteå's forum, där snillen spekulerar:
"RE: Tränarfrågan har fått en egen tråd
Chippen wrote: ↑
haggloader wrote: ↑Hur många miljoner brände vi på Ohlsson, gissar årslön på 1,2 miljoner lika mycket i arbetsgivaravgifter, tjänstepension och andra försäkringar. Anställd till 30 juni 2025.
Alltså 8 månader och 1,6 miljoner??
Vad tror ni andra?
Kan vi inte gjort en deal då?
Typ: du får hälften av återstående lön och du får göra vad du vill alt du får återstående lön till 100 % men är då bara arbetsbefriad och fortfarande under kontrakt.
Är det ens möjligt att göra så?
Nej scenario ett kommer inte ske. Om inte Frölunda måste panikvärva en tränare under säsongen. Han kommer få full lön till kontraktet är slut och under den tiden kommer han garanterat ha en god dialog med Frölunda. Bolla idéer med Sjöström osv inför nästa säsong. Kontrakten är skrivet som huvudtränare i herrlaget så det går t.ex. inte att flytta honom till att sälja 50/50-lotter eller liknande."
-----
Avdelning Kenny AGOSTINO
Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Andra lags Silly Season
Daniel Wiksten klar för Björklöven. Jag förmodar att vi jobbar för bättre namn än detta. Men utifrån nuvarande lag så hade han förstärkt vår offensiv.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Det är ju inte rimligt att tro att han hade förstärkt vår offensiv. Vi är givetvis i desperat behov av målskyttar men vi kan inte plocka in vad som helst. Tror vi alla är överens om att det är fullt på kvoten medelmåttor.vlk wrote: 2 December 2024, 12:49 Daniel Wiksten klar för Björklöven. Jag förmodar att vi jobbar för bättre namn än detta. Men utifrån nuvarande lag så hade han förstärkt vår offensiv.
Han är bättre offensivt än flera av de våra…Aleks wrote:Det är ju inte rimligt att tro att han hade förstärkt vår offensiv. Vi är givetvis i desperat behov av målskyttar men vi kan inte plocka in vad som helst. Tror vi alla är överens om att det är fullt på kvoten medelmåttor.vlk wrote: 2 December 2024, 12:49 Daniel Wiksten klar för Björklöven. Jag förmodar att vi jobbar för bättre namn än detta. Men utifrån nuvarande lag så hade han förstärkt vår offensiv.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Klas Östman får kicken som HC från LHC och klubben skriver följande:
- Det är givetvis både tråkigt och vemodigt att vi kommit fram till beslutet att avsluta samarbetet med Klas. Tyvärr har de sportsliga resultaten under säsongen inte varit tillräckligt bra eller i linje med klubbens ambitioner, vilket till slut har gjort detta beslut oundvikligt och nödvändigt, säger LHC:s sportchef Peter Jakobsson till klubbens hemsida..."
Som utomstående som följt LHC under många år så undrar jag vilken ambition de avser. Cluben verkar ha en loser-mentalitet som inte kan lösas genom att sparka en tränare. Mer genomgripande åtgärder krävs enligt mig. Men de har haft lång tid på sig och en fantastisk möjlighet med sin SHL-plats att verkligen se inåt med kritiska ögon, men har hittills varit okapabla till det.
Jag har inget emot Östman som coach, men vill inte ha honom på grund av att tiden i LHC måste satt sina spår. Man är och blir ingen vinnare i den klubben.
- Det är givetvis både tråkigt och vemodigt att vi kommit fram till beslutet att avsluta samarbetet med Klas. Tyvärr har de sportsliga resultaten under säsongen inte varit tillräckligt bra eller i linje med klubbens ambitioner, vilket till slut har gjort detta beslut oundvikligt och nödvändigt, säger LHC:s sportchef Peter Jakobsson till klubbens hemsida..."
Som utomstående som följt LHC under många år så undrar jag vilken ambition de avser. Cluben verkar ha en loser-mentalitet som inte kan lösas genom att sparka en tränare. Mer genomgripande åtgärder krävs enligt mig. Men de har haft lång tid på sig och en fantastisk möjlighet med sin SHL-plats att verkligen se inåt med kritiska ögon, men har hittills varit okapabla till det.
Jag har inget emot Östman som coach, men vill inte ha honom på grund av att tiden i LHC måste satt sina spår. Man är och blir ingen vinnare i den klubben.