LIF - VLH 7/12 2024 kl.18.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: LIF - VLH 7/12 2024 kl.18.00

Post by vlk »

Såg ni kapten Joels agerande på Leksands 1-0

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

vlk wrote:Såg ni kapten Joels agerande på Leksands 1-0 ImageImageImage

Martinsson på båda målen. 🫣

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

bratsson wrote:
vlk wrote:Såg ni kapten Joels agerande på Leksands 1-0 ImageImageImage

Martinsson på båda målen. 🫣

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Främst det andra när han på ett riktigt lojt sätt lät sig rundas ute i rundeln ImageImage

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Nä det detta var ingen vidare insats, ändå skönt att lyckas sno med sig en poäng, och Robert fortsätter göra viktiga mål.
Trots pissigt spel är vi före white losers och dom räliga små gröna i tabellen. Två ess in i truppen som julklapp, då kan det bli en kul vår!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: LIF - VLH [emoji239[emoji2393]]/12 2024 kl.1[emoji239[emoji2394]].00

Post by PutteA »

Jag tycker vi kan lägga ned skitsnacket om Robert. Tycker han blir bättre och bättre.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Dysterqvist wrote:Nä det detta var ingen vidare insats, ändå skönt att lyckas sno med sig en poäng, och Robert fortsätter göra viktiga mål.
Trots pissigt spel är vi före white losers och dom räliga små gröna i tabellen. Två ess in i truppen som julklapp, då kan det bli en kul vår!
Ja, ett par tre riktiga forwards måste in.

När tidigare säsonger åkte våra centrar så mycket in i motståndarens köttmur i mittzon och förlorar pucken? Det är ju plågsamt att beskåda.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

I förlängningen hade Växjö pucken i 4 av 5 minuter, utan att knappt skapa en enda vass målchans.
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

vlk wrote:
Dysterqvist wrote:Nä det detta var ingen vidare insats, ändå skönt att lyckas sno med sig en poäng, och Robert fortsätter göra viktiga mål.

När tidigare säsonger åkte våra centrar så mycket in i motståndarens köttmur i mittzon och förlorar pucken? Det är ju plågsamt att beskåda.

Jag tror inte att det nödvändigtvis måste in en helt ny kedja!

Men om vi hade haft EN riktig sniper. Någon som gör skillnad, som sätter sina straffar och friläge samt höjer sin omgivning…

Hade vi exempelvis haft kvar Kossila så hade vi troligen haft typ 10-15 p mer än nu - och då hade vi varit topp 3!

Men helt klart är att det behövs spets!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Lakers-Ulla wrote:
vlk wrote:

Men om vi hade haft EN riktig sniper. Någon som gör skillnad, som sätter sina straffar och friläge samt höjer sin omgivning…

Hade vi exempelvis haft kvar Kossila så hade vi troligen haft typ 10-15 p mer än nu - och då hade vi varit topp 3!

Problemet med flera av de nya spelarna är att de har fel attityd på isen. Det är allvarligt.

Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

vlk wrote:
Lakers-Ulla wrote:
vlk wrote: Ja, ett par tre riktiga forwards måste in.

Problemet med flera av de nya spelarna är att de har fel attityd på isen. Det är allvarligt.

Tycker du att Robert har fel attityd?

Det är ju honom du klagar mest på!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller med. Robert kämpar. Finns andra som mer glider omkring och har operationellt ansvar där ute.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Vad som är, när vi är trubbiga som vi är sedan länge - är ju att både KOIVULA och RÅBÄÄÄR får väldiga förväntningar på sig; de skall inte slita varg. Eller, de får gärna slita varg, så länge de flashar och sprutar som SUOMELA.

Vi vill se RÅBÄÄÄR som den spelare STRANDBERG drömmer om att vara. Karln har ju för bövelen paddlat över Atlanten!?!

Så här:

Klara kontraktet; en hygglig AHL-kropp in i klass m övr, höjer konkurrensen och skadesäkrar.

Play-in, häng på en kvart; två AHL-kroppar in varav en riktig player - en brat i brylkräm OCH attityd.

Finaldrömmar; tre krigare varav TVÅ SPJUTH fullt i klass med topplagens stjärnor.

Det är vardagsrealismen i vår.
vlk
c/o LL´s Forum

LIF - VLH 7/12 2024 kl.18.00

Post by vlk »

Lakers-Ulla wrote:
vlk wrote:
Lakers-Ulla wrote: Jag tror inte att det nödvändigtvis måste in en helt ny kedja!

Tycker du att Robert har fel attityd?

Det är ju honom du klagar mest på!
Han kämpar men är liten. Blir dock bättre och bättre. Det finns andra. Sen kan jag tycka att vi inte har råd att värva spelare som tar halva serien på sig att hitta någorlunda rätt.

Last edited by vlk on 8 December 2024, 17:54, edited 1 time in total.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är uppenbart att vår offensiv är trubbig. Vi har för få som klarar av att vara konstruktiva på SHL-nivå. Och självklart hoppades man på våra nya AHL-drängar. Men för mycket fokus har varit på de. AHL är en utvecklingsliga. Mycket tuta och köra. Och i mitt tycke otroligt överskattad. Många spelare så självklart kan man hitta guldkorn. Men att tro vi kan ta hit en random AHL-dräng och ha honom som topp-spelare i SHL är naivt.

Den europeiska hockeyadeln (utanför NHL) finns i Schweiz - inte AHL. Men AHL-spelarna är billigare - inte minst eftersom de inte synts i Europa på ett tag.

Vad jag försöker säga är vad alla redan sett. Vår offensiva förmåga totalt sett var för låg redan från start. Spelare som var tänkt att ta kliv har inte gjort det, spelare som skulle få en offensivare roll har inte mäktat med och spelare som redan fanns i truppen har presterat sämre. Totalt sett har det lett till att vi gjort minst mål i ligan. Näst sämsta lag, Modo, har 4 fler gjorda.

Tur att vi har Larmi, strukturen och defensiven. Men detta är ett fiasko helt klart. Går inte att snacka bort.

Lika lite som att man inte kan skylla fiaskot på Robert (som kämpar) och Koivula (som tydligen dragits med en gammal skada).

Lagledningen bär ansvaret för felanalysen. Ingen annan.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Det är uppenbart att vår offensiv är trubbig. Vi har för få som klarar av att vara konstruktiva på SHL-nivå. Och självklart hoppades man på våra nya AHL-drängar. Men för mycket fokus har varit på de. AHL är en utvecklingsliga. Mycket tuta och köra. Och i mitt tycke otroligt överskattad. Många spelare så självklart kan man hitta guldkorn. Men att tro vi kan ta hit en random AHL-dräng och ha honom som topp-spelare i SHL är naivt.

Den europeiska hockeyadeln (utanför NHL) finns i Schweiz - inte AHL. Men AHL-spelarna är billigare - inte minst eftersom de inte synts i Europa på ett tag.

Vad jag försöker säga är vad alla redan sett. Vår offensiva förmåga totalt sett var för låg redan från start. Spelare som var tänkt att ta kliv har inte gjort det, spelare som skulle få en offensivare roll har inte mäktat med och spelare som redan fanns i truppen har presterat sämre. Totalt sett har det lett till att vi gjort minst mål i ligan. Näst sämsta lag, Modo, har 4 fler gjorda.

Tur att vi har Larmi, strukturen och defensiven. Men detta är ett fiasko helt klart. Går inte att snacka bort.

Lika lite som att man inte kan skylla fiaskot på Robert (som kämpar) och Koivula (som tydligen dragits med en gammal skada).

Lagledningen bär ansvaret för felanalysen. Ingen annan.
Amen . Kan bara instämma.

Post Reply