Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

mollers
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by mollers »

Kossila vilken lirare!

Skickat från min A063 via Tapatalk

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

mollers wrote:Kossila vilken lirare!

Skickat från min A063 via Tapatalk
Han hade vi ingen nytta av. Vi tog in Strandberg

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Henrik HÖNERÖVEN Evertsson ifrågasätts inte av forumets ryggdunkare. Varför ställs inte Höneröven mot väggen och förklarar detta katastrofala skadeskjutna lagbygge. Han är ytterst ANSVARIG!ö !
Last edited by Kloker on 26 November 2024, 21:32, edited 1 time in total.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Kloker wrote:Henrik HÖNERÖVEN Evertsson ifrågasätts inte av forumets ryggdunkare. Varför ställs inte Höneröven mot väggen och förklara detta katastrofala lagbygge. Han är ytterst ANSVARIG!ö för detta budgetbygge?
Gott å ha dig tillbaka!
Denna säsong är alla arga på Evertsson så du är inte unik längre tyvärr

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

bratsson wrote:
Kloker wrote:Henrik HÖNERÖVEN Evertsson ifrågasätts inte av forumets ryggdunkare. Varför ställs inte Höneröven mot väggen och förklara detta katastrofala lagbygge. Han är ytterst ANSVARIG!ö för detta budgetbygge?
Gott å ha dig tillbaka!
Denna säsong är alla arga på Evertsson så du är inte unik längre tyvärr

Det är sanslöst dåligt värvat av honom denna säsongen faktiskt. Hur är det ens möjligt att misslyckas så pass på varje kontrakt?

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det som är lite intressant är att vi var ganska många redan i slutet av sommaren som undrade vilka som ska göra målen. Många poängterade att vi har många tvåvägsspelare, men ingen offensiv spets. Nu vet vi..... att frågan var befogad.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Varför gör inte nuvarande spelarna fler mål? Ska inte behövas mer spets för att vi öka produktionen med 20%.
  • Är det spelet?
    Mental coach?
    Ny klubbsponsor?
    Är Jörgen klar för annan klubb?
    Är upplägget annorlunda?
    Fel musik i omklädningsrummet?
    Trivs inte gruppen?
    Är det FÖR avslappnat?
Jag har inga svar men testa att ta in 87 Rosen på halvtid och låt han göra det han gör bäst. Välkomna gubbarna med en kaffe och se till att gruppen växer i omklädningsrummet. Det här laget ska göra minst ett mål mer varje match från och med nu.

Jag vill se mysfaktor 87 som nyförvärv nästa vecka.

Sedan får Chief gärna göra laget bättre om han kan det. För så var det la sagt.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0

Post by PutteA »

Men nuvarande spelare har aldrig haft den spetsen. Varför skulle dom helt plötsligt blir den spetsen. Det är ett rejält budget lag detta. HE har säkert hoppats att han åter igen skulle lyckas med ett skadeskjutet budget lag. Men verkligheten kom ikapp.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Det räcker med att de höjer sig till poäng i paritet med sin förra säsong. De behöver inte göra 20 mål. Är bara Dansken som har det i sig med tanke på hans poäng förra säsongen.

Dennis, Hugo, Filip, Emil och Sebastian om de skulle nå 10 poäng och 5 mål var så skulle VLH vinna flera matcher. Normala siffror.

Dylan Robert 12 som kan gå för 10 mål.

Dansken, Ågren och Stjernan ligger något bättre än sin tidigare poäng. GODKÄNT!
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Skulle kunna nå dessa poäng ja, men nu har snart halva grundserien spelats och dom gör ju inte det? Okej att några spelare under säsong inte kommer upp i produktion, liksom att någon höjer sig, men här är det ju typ 90% av forwardsbesättningen som är iskalla. Vill det sig illa kan vi vara under kvalstrecket redan nästa vecka.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:Det räcker med att de höjer sig till poäng i paritet med sin förra säsong. De behöver inte göra 20 mål. Är bara Dansken som har det i sig med tanke på hans poäng förra säsongen.

Dennis, Hugo, Filip, Emil och Sebastian om de skulle nå 10 poäng och 5 mål var så skulle VLH vinna flera matcher. Normala siffror.

Dom spelare du hänvisar till kan göra dom poängen när de har helt andra spelare bredvid sig. Dom spelarna finns inte. Nu ska fyra 4:e femmor göra det på egen hand och då blir det haveri.

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

StenhårtSlagskott wrote: 27 November 2024, 00:21 Det räcker med att de höjer sig till poäng i paritet med sin förra säsong. De behöver inte göra 20 mål. Är bara Dansken som har det i sig med tanke på hans poäng förra säsongen.

Det är just detta som HE hoppades på och som han uttalat, att poängen ska spridas ut bland fler.
Tänker man så är man lite naiv. Precis som du säger så har dessa spelare absolut den kompentensen. Men för att dom ska nå upp till detta krävs att dom har spets runt sig, spelare som med sin spets gör andra bättre, och när andra inte blir bättre så löser dom pusslet själva. Ta spelare i FBK så som Viktor Lodin och David Tomasek. Dom här spelarna levererar, och ser till att tvåvägsspelare som tex Per Åhslund gör poäng. Lodins pass till Åhslund i PP är ju totalt magisk. Rakt på bladet. Hade Färjestad haft ett dussin av Linus Johansson och Per Åhslund hade dom också haft samma problem.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

PutteA wrote:
StenhårtSlagskott wrote: 27 November 2024, 00:21 Det räcker med att de höjer sig till poäng i paritet med sin förra säsong. De behöver inte göra 20 mål. Är bara Dansken som har det i sig med tanke på hans poäng förra säsongen.

Det är just detta som HE hoppades på och som han uttalat, att poängen ska spridas ut bland fler.
Tänker man så är man lite naiv. Precis som du säger så har dessa spelare absolut den kompentensen. Men för att dom ska nå upp till detta krävs att dom har spets runt sig, spelare som med sin spets gör andra bättre, och när andra inte blir bättre så löser dom pusslet själva. Ta spelare i FBK så som Viktor Lodin och David Tomasek. Dom här spelarna levererar, och ser till att tvåvägsspelare som tex Per Åhslund gör poäng. Lodins pass till Åhslund i PP är ju totalt magisk. Rakt på bladet. Hade Färjestad haft ett dussin av Linus Johansson och Per Åhslund hade dom också haft samma problem.
+1

Dom kostar pengar av en anledning, inte svårare än så

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Hade Växjö haft pengar hade man värvat denna typen av spelare, det finns väl ingen sportchef i hela världen som hellre väljer att chansa med en skadad spelare i stället för en frisk toppspelare, om han inte är tvungen av ekonomiska skäl???

Evertsson har uträttat mirakel förut, men nu är nog turen förbrukad. Det SKA inte gå att vara bättre än ett lag med 10-20 miljoner mer i spelarbudget. HV71 är undantaget :lol:
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Dysterqvist wrote:Hade Växjö haft pengar hade man värvat denna typen av spelare, det finns väl ingen sportchef i hela världen som hellre väljer att chansa med en skadad spelare i stället för en frisk toppspelare, om han inte är tvungen av ekonomiska skäl???

Evertsson har uträttat mirakel förut, men nu är nog turen förbrukad. Det SKA inte gå att vara bättre än ett lag med 10-20 miljoner mer i spelarbudget. HV71 är undantaget Image
Eller har det stigit honom över huvudet och han tror han är bättre än alla andra och inte behöver ge 100%? Lätt hänt även för den bästa.

Han är faktiskt en människa även han, trots att man kan tveka om det i vissa intervjuer.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Fick höra av min kontakt att Evertsson kollar två forwards i USA. Vet ej namn dock. Men positiva besked isf, får vi väl se om det blir något. Troligen efter nyår skulle jag gissa.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Absolut. Vi behöver förstärka. Även om om båda kvallagen kanske får en fribiljett om LIF kursar.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Äntligen Svartis. Precis den här typen av rykten som var vanliga på forumet förr. Men så sällsynta nu. Dock känns det ju som en eeevighet till Nyår. Med tanke på läget. Och vad händer med alla våra nuvarande naturliga målskyttar? Är det någon poängmaskin vi kommer behöva göra oss av med p g a den knivskarpa konkurrensen i anfallet i år?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Iom min kontakt är agent, så vet han inte hur det är i laget. Bara mest surret på marknaden.

Men skulle jag gissa så försöker man ersätta Lundberg, men inte med motsvarande. Det behövs konkurrens i laget helt enkelt.

Det jag gillar med jänkare är att de kan göra MÅL!
Jag gillar McLoL för hans skills, men det blir för mkt solo för att övriga är kassa. Robert har grit, men att kalla honom "Shinnimin 2.0" som det beskrevs i början är ett skämt. Han retar gallfeber på noll.

Eriksson behöver nog en vända till i HA, bygga upp självförtroendet igen. Koivula blir jag inte klok på alls. Tyckte han såg riktigt fin ut till en början, men det var ju ingen ny Abols i SHL direkt...
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

bratsson wrote:Jag har en dålig smak i munne inför den här säsongen. Visst, vi kommer bli svårslagna men vi kommer även ha lika svårt att ta 3 poäng.
Jag ser inget riktigt bottenlag bland lagen heller.

Malmö - nej, tror dom kommer vara stabila
Brynäs - stjärnspeckat
HV71 - Bör kunna stabilisera sig den här säsongen?
MoDo - även dom ser helt ok ut.

Är väll Örebro då men med Niklas i båset och liknande spel som oss så är det inget solklart bottenlag.

Nä jag tror starten blir otroligt viktig för oss och vi vet ju att flera av våra toppar inte ens är i närheten av varför dom är hitvärvade för.

Jag tror vi har en plats för nedre delen av tabellen tyvärr, topp 4 kan vi glömma.

Mvh oraklet (som aldrig har rätt)

Ja vi är inte ens svårslagna senaste tiden.
Trodde det här laget i alla fall skulle vara lite jobbiga men det är väldigt mycket Kvarg 0% över det.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Nu har Modo gått förbi oss i antal gjorda mål, nu är vi sämst i hela ligan. Tråkigast och sämst! Evertssons genidrag att poängen skulle spridas ut på fler i laget kan leda ända till HA….
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Dysterqvist wrote:Nu har Modo gått förbi oss i antal gjorda mål, nu är vi sämst i hela ligan. Tråkigast och sämst! Evertssons genidrag att poängen skulle spridas ut på fler i laget kan leda ända till HA….
Ja. nu spelar vi tråkigt men det är inget gnäll alls.
Förra året så tråkade vi ihjäl Leksand med 7-0 men nu när vi inte gör några mål alls och bara bökar i hörnen är det inga reportrar eller nån på sociala medier som gnäller…
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Björklövens coach Björn Hellkvist uppges vara Lakers nästa tränare. Han vill alltså fortsätta harva i HA? 8)
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Dysterqvist wrote:Björklövens coach Björn Hellkvist uppges vara Lakers nästa tränare. Han vill alltså fortsätta harva i HA? 8)
Var uppges det ?

steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Lär inte bli något med Hellkvist, varför skulle han vilja coacha i allsvenskan nästa år också? (Med tanke på att det är ganska sannolikt att vi åker ur i år)
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Sannolikt är väl att ta i. Risken finns absolut. Men att nu säga att vi har lägst odds på att åka ur är väl pessimistiskt.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Varanen wrote: 29 November 2024, 18:48 Sannolikt är väl att ta i. Risken finns absolut. Men att nu säga att vi har lägst odds på att åka ur är väl pessimistiskt.
Med tanke på att ledningen verkar helt handlingsförlamad så är det nog ganska sannolikt att vi ryker. Både HV och Modo har ju agerat och ökat konkurrensen i sin trupp. Vi står jämte och hoppas att det ska lösa sig av sig självt. Jönsson och Evertsson känns naiva.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Jag skulle vilja ha en avstämning med Evertsson

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Det skulle varit en blinkande smiley vid mitt inlägg om Hellkvist, men jag ser mest bara ?-tecken bland smileys i nya forumet :/ Än är vi inte i HA, alla inklusive jag själv får gaska upp sig och sluta tycka synd om sig själva. Vi är 9p från lagen under strecket och möter närmast Malmö, all respekt för dom men nåt superlag är dom verkligen inte.
Björn Hellkvist tycker jag verkar vara en kompetent men tråkig jävel, fast Jönsson är ju inte heller nån muntergök. Same same, om nu ryktet stämmer.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

steve_saviano_theking wrote:
Varanen wrote: 29 November 2024, 18:48 Sannolikt är väl att ta i. Risken finns absolut. Men att nu säga att vi har lägst odds på att åka ur är väl pessimistiskt.
Med tanke på att ledningen verkar helt handlingsförlamad så är det nog ganska sannolikt att vi ryker. Både HV och Modo har ju agerat och ökat konkurrensen i sin trupp. Vi står jämte och hoppas att det ska lösa sig av sig självt. Jönsson och Evertsson känns naiva.
Tror du att ledningen sitter handlingsförlamad…???

Du har tydligen helt tappat hoppet!

Det har INTE jag!

Nu vinner vi imorgon och vi plockar in lite spets och tar det därifrån!!!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Självklart kommer det nya spelare. Minst tre forwards försvinner , mitt tips 25, 12 och 91 , jag skulle gärna se att 29 försvann men det tror jag inte händer. Vi är tvungna att byta ut 3-5 spelare.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

”Självklart”? Lakers har ökat sin spelarbudget ganska så rejält jämfört med tidigare år, lär inte finnas en spänn kvar att värva för i den lagda budgeten. Lyckas man göra sig av med spelare frigörs det såklart pengar, men eftersom marknaden är skral lär det inte vara självklart att hitta någon som passar. Läget i tabellen gör ju inte heller saken enklare att locka hit spelare av hög klass. Det är vad jag tror i alla fall.
vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Dysterqvist wrote:”Självklart”? Lakers har ökat sin spelarbudget ganska så rejält jämfört med tidigare år, lär inte finnas en spänn kvar att värva för i den lagda budgeten. Lyckas man göra sig av med spelare frigörs det såklart pengar, men eftersom marknaden är skral lär det inte vara självklart att hitta någon som passar. Läget i tabellen gör ju inte heller saken enklare att locka hit spelare av hög klass. Det är vad jag tror i alla fall.
Klart att vi måste göra oss av med spelare, vi kan inte ha ett stort överskott. Att spelare som inte håller kontinuerlig SHL-Klass upptar speltid är ett bekymmer som vi måste åtgärda. Det finns ett par tveksamma. Sen kan vi inte ha sjukt dyra spelare som inte levererar någonting. Detta fattar så klart Evertsson , och även om man är tyst utåt så jobbas det nog febrilt i det tysta för att lösa ekvationerna.

Mitt tips är att vi gör oss av med 12 till någon större klubb i Schweiz eller möjligen Finland, lånar ut 25 till allsvenskan och sen kanske vi lyckas få någon tysk klubb att nappa på 91.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Alltså det här laget är ju bra.
Bra inställning
Bra krigaranda
Bra kemi

Det saknas 2 målskyttar/ eventuellt någon back som kan göra mål.
Då är vi uppe bland dom stora grabbarna.
Ligan är så jämn i år.

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Dysterqvist wrote:”Självklart”? Lakers har ökat sin spelarbudget ganska så rejält jämfört med tidigare år, lär inte finnas en spänn kvar att värva för i den lagda budgeten. Lyckas man göra sig av med spelare frigörs det såklart pengar, men eftersom marknaden är skral lär det inte vara självklart att hitta någon som passar. Läget i tabellen gör ju inte heller saken enklare att locka hit spelare av hög klass. Det är vad jag tror i alla fall.
Varfår du din information ifrån?

Jag har otroligt svårt att se att vår rekordlåga budget på 42 millar i fjol har blivit högre om du tittar på vad vi värvat!

Lakers själva säger ju att ekonomin är god och att det finns mycket ”torrt krut). E sa ju det tidigt på säsongen och vi har inte värvat nåt! Madhawk hävdar samma sak och vi har höjt publiksnittet med typ 800 pers jämfört med i fjol!

Varifrån får du informationen att vi inte har några pengar???

Du är den enda jag har hört säga det…????
Post Reply