VLH - MIF 30/11 18.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: VLH - MIF 30/11 18.00
Vilka Kalle anka avslut vi har när vi får lägen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Henriksson är vår överlägset bästa forward. Vem hade trott det innan säsongen?
-
- c/o LL´s Forum
MÅLORGIE!
McLols puckmottagning from Hell i PP. Han har faktiskt fin klubbteknik i vanliga fall.
Tårarna rinner utmed kinderna på folk på västra stå ….
-
- c/o LL´s Forum
Henriksson har varit bra hela tiden egentligen!
Han har sådant jävla driv och är orädd - syns att han varit nära NHL som ordinarie
Han har sådant jävla driv och är orädd - syns att han varit nära NHL som ordinarie
Vår offensiv är för bra för SHL. Skumpan är satt på kylning.
Jag instämmer i det. Han hamnade i en sunkig offensivSvartvadet wrote:Henriksson har varit bra hela tiden egentligen!
-
- c/o LL´s Forum
Helt exemplarisk period rakt igenom!
Borde haft någon strut till med oss faktiskt.
Kan vi spela såhär så kan det gå hur bra som helst. Konstigt vad ett mål kan innebära psykologiskt!! Det är TOTAL överkörning
Borde haft någon strut till med oss faktiskt.
Kan vi spela såhär så kan det gå hur bra som helst. Konstigt vad ett mål kan innebära psykologiskt!! Det är TOTAL överkörning
-
- c/o LL´s Forum
Avslappnat spel efter ledningen.
Får omställningar och Malmö ser tyngda ut.
Får omställningar och Malmö ser tyngda ut.
Efter 2-0 kändes det som om allt från Lakers sida gick 15 % fortare. Som om någon satt dit en liten motor på våra skridskor.
Kul med Joel som hittar passningsvägar igen
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Strandberg är inte av det rätta virket. Värva aldrig mer från LHC.
Hehe...Ågren och Robert ägnade sig åt lite evil-doing. Ett gott tecken på att tupp-kammen växt lite.
Matchen är inte slut
-
- c/o LL´s Forum
Ska inte vara den som är den, men vi har ju domarna på vår sida idag ska man ha med sig!
Hårt dömt både när vi fick 5v3 och tacklingen på Giuttari. Hade inte dömt den så, men kanske finns direktiv från DB att allt mot huvudet ska vara 5...
Hårt dömt både när vi fick 5v3 och tacklingen på Giuttari. Hade inte dömt den så, men kanske finns direktiv från DB att allt mot huvudet ska vara 5...
Ofattbart att vi bara gör 3 mål idag. Men det speglar väl laget. Årets viktigaste match hittills vunnen.
Hade glömt hur skönt en vinst på lördagen kan vara. Skål!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Re: VLH - MIF [emoji2391]0/11 1[emoji2[emoji2391]9[emoji2[emoji2391]9[emoji2[emoji2391]92]]].00
Otroligt glad och lättad över tre poäng. Men vi är fortfarande i ett utsatt läge, och den enda skillnaden igår var att puckarna under en viss del av matchen helt plötsligt trillade in. Man det borde aldrig blivit spännande. Vår oförmåga är slående och behovet av spetskompetens är monumental. Förlust på torsdag och allt är jobbigt igen. Vi fick andrum i några dagar, det är allt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Vi får inte bli som självgoda HV och tro att vi är immuna mot att åka ur SHL. Vi har så stora problem just nu att vi faktiskt kan åka ur. Målskyttet och våra offensiva trubbighet kommer att vara ett bestående problem om inget görs. Det måste lösas. Truppen som den ser ut just nu löser det inte.
-
- Forumdemon
Det var en otroligt skön seger men jag håller med Putte, den ger bara andrum från lågorna i några dagar. Nu väntar två svåra bortamatcher och sen en hemmamatch mot Örebro. Kan mycket väl bli 0 poäng och då brinner det överallt igen!
Hade Malmö gjort första målet igår kunde denna matchen fått en helt annan utgång, innan 1-0 var det svajigt och nästan fördel Malmö sett till kvalificerade målchanser.
Hade Malmö gjort första målet igår kunde denna matchen fått en helt annan utgång, innan 1-0 var det svajigt och nästan fördel Malmö sett till kvalificerade målchanser.
Enig Dyster. Det här var bara andrum för omtag. Som när två flyttgubbar skiftar grepp om en 100 kilos soffa i en trappa. SYLVEGÅRD ser ut som ett barn på julafton - när vi slagit Malmö hemma i november. Det säger lite om vart vi befinner oss Kommande tre matcher blir löjligt viktiga. Greppa ett strå av självförtroende och hålla mark till det verkliga bottenträsket - 'SWAMPLAND'. En världsdel långt från den glamorösa catwalk som är vackra Växjö Lakers Hockey's hemmahamn.
Jag tror att det här laget, tillsammans med sin trygga ledningsstab - är tillräckligt bra för att ha två, tre lag bakom sig och kriga om ett play-in (Det som klassiska träskklubbar, LHC, Timrå mfl - kallar för "slutspel"). Men skall vi tävla på riktigt i vår - Vi behöver ju en helt ny förstalina: Tre spjuth av toppklass i SHL. Annars handlar allt om nästa säsong. Hur vi vill bygga och vad vi vill med vår hockey.
Plus till Keegan. Och till supporter-initativet med budskapet på läktaren inför match.
Jag tror att det här laget, tillsammans med sin trygga ledningsstab - är tillräckligt bra för att ha två, tre lag bakom sig och kriga om ett play-in (Det som klassiska träskklubbar, LHC, Timrå mfl - kallar för "slutspel"). Men skall vi tävla på riktigt i vår - Vi behöver ju en helt ny förstalina: Tre spjuth av toppklass i SHL. Annars handlar allt om nästa säsong. Hur vi vill bygga och vad vi vill med vår hockey.
Plus till Keegan. Och till supporter-initativet med budskapet på läktaren inför match.