Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Calle Rosén och Fredrik Karlström (ge Calle 6 goa år) så hade jag varit nöjd.
Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Frölunda har ju historik att ta över avdankade Växjö föredettingar. Listan kan göras lång... Utöver dem du nämnt går det även att addera t.ex Strömwall, Lasch, Folin, Rydahl, Linus Högberg, Rakhshani, Patrik Carlsson och Joey Crabb.Dysterqvist wrote:Frölunda rafsar åt sig smulorna från Växjö, först Halbgewachs och sen även Brodecki.
I en drömvärld hade Växjö nu kontrat med att presentera Loui Eriksson! Tror han hade passat perfekt faktiskt
-
- c/o LL´s Forum
Inget konstigt men Rieder lämnar för hemlandet efter säsongen.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Ja, Rieder blev nog för dyr för oss sett till prestation.StenhårtSlagskott wrote:Inget konstigt men Rieder lämnar för hemlandet efter säsongen.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- Forumdemon
Jag tycker Rieder jag varit ricktigt bra hos oss.
Men billigare låta en Troja-produkt göra (nästan) samma jobb för en 10-del av lönen
Men billigare låta en Troja-produkt göra (nästan) samma jobb för en 10-del av lönen

-
- c/o LL´s Forum
Öster droppade ett nyförvärv i musikhjälpen. Har VLH varit där och droppat ett superspjut än? 

Det kommer nog inget förvärv i år heller.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
VLH har redan varit där.StenhårtSlagskott wrote:Öster droppade ett nyförvärv i musikhjälpen. Har VLH varit där och droppat ett superspjut än?
Jag tror att det är precis som Höneröven säger: om det dyker upp något (till ”rimligt” pris) som kan förstärka laget så gör man det - annars intevlk wrote:Det kommer nog inget förvärv i år heller.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
I det här läget när de flesta lag letar förstärkningar så blir det nog svårt att få in något högklassigt nyförvärv, då vi har desperata konkurrenter i botten med stor plånbok, exempelvis Rögle och HV71.Härmapan wrote:Jag tror att det är precis som Höneröven säger: om det dyker upp något (till ”rimligt” pris) som kan förstärka laget så gör man det - annars intevlk wrote:Det kommer nog inget förvärv i år heller.
Sedan när började vi lägga oss platt i någon form av defaitism.steve_saviano_theking wrote:I det här läget när de flesta lag letar förstärkningar så blir det nog svårt att få in något högklassigt nyförvärv, då vi har desperata konkurrenter i botten med stor plånbok, exempelvis Rögle och HV71.Härmapan wrote:Jag tror att det är precis som Höneröven säger: om det dyker upp något (till ”rimligt” pris) som kan förstärka laget så gör man det - annars intevlk wrote:Det kommer nog inget förvärv i år heller.
Förra säsongen när vi valde att inte värva något steppade verkligen truppen upp som grupp. Försvaret var givetvis utmärkt men den var ingen som stack ut och bar laget. Vi klarade tom av att bli av med Kossila och ändå putta ut Frölunda och sedan mala ner Saik.
Känns lite tjatigt, men visst har marknaden förändrats. Med det sagt vill jag ändå att Lakers är offensiva om de kan. 2018 var ett speciellt år, laget var överlägset. Men här valde man ändå att plocka in både Rasmussen och Meile i februari. Vi hade nog vunnit även utan dem men då liksom nu ska vi alltid se till att få en så bra trupp som möjligt. Skador kan komma plötsligt och kanske tuffare för våra juniorer att hålla när det hettar till.
Känns lite tjatigt, men visst har marknaden förändrats. Med det sagt vill jag ändå att Lakers är offensiva om de kan. 2018 var ett speciellt år, laget var överlägset. Men här valde man ändå att plocka in både Rasmussen och Meile i februari. Vi hade nog vunnit även utan dem men då liksom nu ska vi alltid se till att få en så bra trupp som möjligt. Skador kan komma plötsligt och kanske tuffare för våra juniorer att hålla när det hettar till.
ÖMAN sa ju för ett par år sedan att han vill se TOTAL DOMINANS för klubben. Klart vi vill värva spets om vi hittar den. Måste vara någon med hockey-IQ att adaptera till vår unika stil snabbt.
Apropå stil: Är det inte så att drömbackens kontrakt går ut i vår? SMARTNESS och SWAG - The COOPER way of living
Och #11 avstår landslaget. Klubblojal. Spaning: Man är i förhandlings-mode och en karamell med Kalle OCH Brian presenteras i jul
Apropå stil: Är det inte så att drömbackens kontrakt går ut i vår? SMARTNESS och SWAG - The COOPER way of living

Och #11 avstår landslaget. Klubblojal. Spaning: Man är i förhandlings-mode och en karamell med Kalle OCH Brian presenteras i jul

Ja, dom två är viktigaTowen wrote:ÖMAN sa ju för ett par år sedan att han vill se TOTAL DOMINANS för klubben. Klart vi vill värva spets om vi hittar den. Måste vara någon med hockey-IQ att adaptera till vår unika stil snabbt.
Apropå stil: Är det inte så att drömbackens kontrakt går ut i vår? SMARTNESS och SWAG - The COOPER way of living![]()
![]()
-
- c/o LL´s Forum
Jag vet iaf följande spelare som Evert har kontinuerlig kontakt med och enligt agenten är det typ såhär (och nej, jag vet givetvis inte om detta stämmer hemt, iom det är tredjeparts info):
Jonas Röndbjerg - har varit lite jojo till NHL, kommer stanna kvar i NA några år till
Filip Cederqvist - funderar på en vända till i Sverige, här är tydligen både FBK och Frölunda intresserade också
Calle Rosén - kommer troligen landa i Schweiz OM de lämnar NA, men han och hans tjej trivs i NA så är långsökt...
Pontus Holmberg - kommer signa nytt avtal i NA, vilket blir sista försöket. Här ligger VLH extremt bra till annars. Rögle samt SAIK är också på honom, vilket lär trissa upp priset.
Olle Lycksell - likt ovan, men mer nära SHL nästa säsong. Dock är FBK med även här, liksom Rögle.
Fredrik Karlström - kommer gå till LHC vad det verkar. Vet ej om VLH inte kunnat erbjuda samma cash
Lukas Edmonds - en spelare VLH önskar få tillbaka, men siktet där är inställt på NHL ännu. Eventuellt en mellanlandning i SHL.
Jonas Röndbjerg - har varit lite jojo till NHL, kommer stanna kvar i NA några år till
Filip Cederqvist - funderar på en vända till i Sverige, här är tydligen både FBK och Frölunda intresserade också
Calle Rosén - kommer troligen landa i Schweiz OM de lämnar NA, men han och hans tjej trivs i NA så är långsökt...
Pontus Holmberg - kommer signa nytt avtal i NA, vilket blir sista försöket. Här ligger VLH extremt bra till annars. Rögle samt SAIK är också på honom, vilket lär trissa upp priset.
Olle Lycksell - likt ovan, men mer nära SHL nästa säsong. Dock är FBK med även här, liksom Rögle.
Fredrik Karlström - kommer gå till LHC vad det verkar. Vet ej om VLH inte kunnat erbjuda samma cash
Lukas Edmonds - en spelare VLH önskar få tillbaka, men siktet där är inställt på NHL ännu. Eventuellt en mellanlandning i SHL.
Olle Lycksell tror jag mycket på, skulle lätt kunna bli främste målskytt i ligan om han kommer tillbaka. Men absolut, han kommer kosta skjortan. Holma hade varit fint att bygga laget kring, han skulle vara en av ligans bästa centrar i både offensiv och defensiv zon.
Upplever att vi nu börjar få en mer naturlig rull på juniorer upp i a-laget, fortsätter det kommer också några extra slantar bli över till större namn.
Upplever att vi nu börjar få en mer naturlig rull på juniorer upp i a-laget, fortsätter det kommer också några extra slantar bli över till större namn.
-
- c/o LL´s Forum
Nästa säsong kan bli utmanade om man tänker att alla fyra centrar kan försvinna.
-
- Forumdemon
Hänger IKO kvar lär Lycksell garanterat gå dit, hade annars gärna sett honom här! Holmberg vore en dröm värvning, men om Rögle och FBK är med och hugger lär vi få svårt att svara. Karlström var grym i slutspelet men innan dess var man mest bara frustrerad på honom, mej gör det inget ifall han hamnar i LHC. Hade det inte varit grymt med transatlantisk forward, en jävla dräpare? Känns som att det var ett bra tag sedan Evertsson lassade upp en trans-forward? Nick Shore kanske är sugen på att vinna nåt?
Nä, Karlström är inte någon jag tycker att vi behöver lägga överbud på…
Jag är också mycket mer sugen på Lycksell!
Jag är också mycket mer sugen på Lycksell!
Man är alltid lite orolig, sen brukar det lösa sig. Men just nu känns det som att mycket produktion kan försvinna i Kossila, Sylvegård och Reider. Där måste det jobbas för en förlängning på Kossila. Sylvegård är inte så mycket att göra åt om han fortsätter såhär.StenhårtSlagskott wrote:Nästa säsong kan bli utmanade om man tänker att alla fyra centrar kan försvinna.
Utöver Kossila tror jag vi löser centersidan genom ett par värvningar. Tror trots allt Stjernan är kvar, där kan vi bygga i olika roller. Han skulle kunna bli nya Josen/Lundberg. Lundberg tror jag nog man kan förlänga om man vill. Om Rosén och Östlund försvinner av lite olika anledningar tror jag att just de platserna går att lösa. Kossila är nyckeln för att garantera en toppcenter. Är Rasmussen helt borta? Han blir äldre och rimligtvis lite billigare för varje år. Tror inte han skulle komma tillbaka som en topproducerande center men en fin ledare och tvåvägsarbetare.
-
- c/o LL´s Forum
Fjärde går alltid att lösa men en spelare som Rosén hittar du inte för samma pengar. En garant för framgång. Joel Persson kan styra mycket men poängdrivande centrar är svårt att hitta. Skulle Kalle och Östlund mot förmodan stanna över nästa säsong så skulle det vara skillnad.Aleks wrote:Man är alltid lite orolig, sen brukar det lösa sig. Men just nu känns det som att mycket produktion kan försvinna i Kossila, Sylvegård och Reider. Där måste det jobbas för en förlängning på Kossila. Sylvegård är inte så mycket att göra åt om han fortsätter såhär.StenhårtSlagskott wrote:Nästa säsong kan bli utmanade om man tänker att alla fyra centrar kan försvinna.
Utöver Kossila tror jag vi löser centersidan genom ett par värvningar. Tror trots allt Stjernan är kvar, där kan vi bygga i olika roller. Han skulle kunna bli nya Josen/Lundberg. Lundberg tror jag nog man kan förlänga om man vill. Om Rosén och Östlund försvinner av lite olika anledningar tror jag att just de platserna går att lösa. Kossila är nyckeln för att garantera en toppcenter. Är Rasmussen helt borta? Han blir äldre och rimligtvis lite billigare för varje år. Tror inte han skulle komma tillbaka som en topproducerande center men en fin ledare och tvåvägsarbetare.
Minns när vi försökte Horak, JFK, Holmberg och Josefsson. Det var ingen vacker syn i poängprotokollet. En Rosèn där istället för JFK hade gjort hela skillnaden.
Tror Jonas gör det för bra i AHL för att tänka på SHL/Europa i dagsläget. Har ju även varit med och vunnit med oss en gång så kanske i så fall tänker Schweiz pga pengar, men tror han fortfarande har kvalité för att långsiktigt kunna slå sig in i 3e/4e i Vegas.Svartvadet wrote:Jag vet iaf följande spelare som Evert har kontinuerlig kontakt med och enligt agenten är det typ såhär (och nej, jag vet givetvis inte om detta stämmer hemt, iom det är tredjeparts info):
Medioker eller...? Personligen ansåg jag att han fick för mkt hype innan han drog över och ingen jag skulle vilja se i en Växjötröja igen. Hellre att han får ett dyrt kontrakt Frölunda/FBK i så fallSvartvadet wrote:Filip Cederqvist - funderar på en vända till i Sverige, här är tydligen både FBK och Frölunda intresserade också
Köpt hus i Toronto, och nygift med en kanadensiskt brud. Svårt att tro att han kommer vända tillbaka till Europa.Svartvadet wrote:Calle Rosén - kommer troligen landa i Schweiz OM de lämnar NA, men han och hans tjej trivs i NA så är långsökt...
Drömvärvningen, men han är för bra för SHL. Kollat nästan alla Torontos matcher han är får spela och Pontus gör fan aldrig en dålig match.Svartvadet wrote:Pontus Holmberg - kommer signa nytt avtal i NA, vilket blir sista försöket. Här ligger VLH extremt bra till annars. Rögle samt SAIK är också på honom, vilket lär trissa upp priset.
Gör väl det också för bra i AHL för att ge upp NHL-drömmen är min spontana tanke. Flyers är ju det perfekta laget också för att få chansen till NHL-spelSvartvadet wrote:Olle Lycksell - likt ovan, men mer nära SHL nästa säsong. Dock är FBK med även här, liksom Rögle.
Lite samma som Olle. Får mycket speltid i Texas och leverarerar även med bra poäng. Svårt att tro att Europa/SHL är aktuellt för honom inom nämrsta framtid.Svartvadet wrote:Fredrik Karlström - kommer gå till LHC vad det verkar. Vet ej om VLH inte kunnat erbjuda samma cash
--
Jag personligen hoppas ju Jack Drury kanske kan få bli utlånad eftersom Carolina inte besitter ngt AHL lag i dagsläget. Hade ju varit en grym förstärkning sista halvan/slutspelet
Drury har snittat över 10 min i drygt 30 matcher, känns väl ändå lite väl långsökt att han skulle komma. Men visst, klargör Carolina att han står utanför truppen helt plötsligt utan AHL-lag att gå ner till blir läget ett annat.
Drury gör det jättebra i Canes. Såg deras match mot Capitals i helgen. Han är ju ordinarie. Dom hade t.o.m ett kort reportage om honom i den amerikanska sändningen. Han kommer aldrig tillbaka, kanske på ålderns höst, men annars nej.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Ja, Drury var ju mer en önskan än en realistisk värvning från min sida. Men hoppet är det sista som lämnar kroppen! 

Att våga gå för drömmen är vad som tagit klubben till FYRA guld
Realism - LHC och Örebro är realistiska klubbar. Och vart har det tagit dem?
Realism är en av de värsta svordomar vi har i svensk hockey. Realism och kultur

Realism - LHC och Örebro är realistiska klubbar. Och vart har det tagit dem?
Realism är en av de värsta svordomar vi har i svensk hockey. Realism och kultur

- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Vi lånar in John Dahlström som Oskarshamn ratat, kan vi inte ge en junior chansen istället? Jag har svårt att se att Dahlström ska hitta tillbaka till sitt målskytte som han hade en säsong för några år sedan. Han har haft en nedåtgående trend sedan dess.
-
- c/o LL´s Forum
Med Stjernan och Noah borta och med oklart status på Kossila kan det vara värt ett test. Anser att han har bättre ingångsvärde än Brodecki. Allt handlar om vilken karaktär han har och hur han sköter sin träning. Finns plats för ett par juniorer ändå.steve_saviano_theking wrote:Vi lånar in John Dahlström som Oskarshamn ratat, kan vi inte ge en junior chansen istället? Jag har svårt att se att Dahlström ska hitta tillbaka till sitt målskytte som han hade en säsong för några år sedan. Han har haft en nedåtgående trend sedan dess.
Vi spelar ju redan med 3-5 juniorer per match (tror inget annat lag luftat så mycket juniorer som vi…) och dom har absolut gjort det bra!steve_saviano_theking wrote:Vi lånar in John Dahlström som Oskarshamn ratat, kan vi inte ge en junior chansen istället? Jag har svårt att se att Dahlström ska hitta tillbaka till sitt målskytte som han hade en säsong för några år sedan. Han har haft en nedåtgående trend sedan dess.
Dock tycker jag att Dahlström verkar mer spännande nu - efter lite ”youtubande” och läsning på Oskarshamns forum!
Jag får lite Glenn gustavsson/vibbar…
En (för mig) helt okänd snubbe som är poppis hos fansen och som är mer av en slitvarg men som emellanåt visat prov på målsinne!
Hur det faller ut återstår att se - men han lär ju vara revanschsugen i alla fall…
Draftades sist i 2015-draften. Mäktigt
Givetvis kommer han vara bra i Lakers, det vet ju alla.. inte minst Oskarshamnsupportrarna

Givetvis kommer han vara bra i Lakers, det vet ju alla.. inte minst Oskarshamnsupportrarna
-
- Forumdemon
Den stora knäckfrågan är ju varför han inte spelat en endaste minut hockey och fått tillbringa hösten i tränarnas frysbox, om han nu är bra och en favorit bland fansen
Nåt luktar fisk, å det är inte julsill…

Har han satt på fel person månne ? Inte första gången någon hamnar i boxen av den anledningen
Då hade Hv71 värvat honom för länge sedanvlk wrote:Har han satt på fel person månne ? Inte första gången någon hamnar i boxen av den anledningen
..Han kan ju förstås ha satt på NUBBEN's brud också.. 

Nån typ av schism ligger naturligtvis bakom - eller du tror att han är så fruktansvärt dålig att han inte ens är värd att testa ett enda byte på en halv säsong?Dysterqvist wrote:Den stora knäckfrågan är ju varför han inte spelat en endaste minut hockey och fått tillbringa hösten i tränarnas frysbox, om han nu är bra och en favorit bland fansen![]()
Det hade väl också varit lite konstigt om fansen fick bestämma vilka som ska spela…?
Vi får väl se…? Dom klippen jag har sett och det jag hört från IKO indikerar att han har en del kvaliteter - återstår det att se om det går att locka fram…