VLH - Luleå 14/10 2023 kl. 18.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VLH - Luleå 14/10 2023 kl. 18.00
En tuff match väntar. Hoppas vi inte börjar sloka med tuppkammen för att resultaten på sistone varit sämre. Hockey är TOKSKOJ och det bör visa sig på isen. Hoppas vi kan hitta ilskan och attityden vi hade mot Saik.
Och det gör inget om vi får tillbaka någon.
Och det gör inget om vi får tillbaka någon.
-
- c/o LL´s Forum
Re: VLH - Luleå 14/10 2023 kl. 18.00
Läste jag rätt så får vi endast tillbaka Östlund. Sedan har jag lite förhoppningar om att Larmi är tillbaka. Den STORA frågan är om vi tappat någon mer under helgen.
Luleå är ett lag som ligger kompakt och väntar på omställningar. Lite som Linköping. Inga chanspassningar diagonalt bakåt i offensiv zon. Dansken och Östlund letar gärna svåra passning som leder till omställningar.
Men det finns hopp om laget spelar disciplinerat och lite lätt irriterat. In i köttet på dem och kötta på
Luleå är ett lag som ligger kompakt och väntar på omställningar. Lite som Linköping. Inga chanspassningar diagonalt bakåt i offensiv zon. Dansken och Östlund letar gärna svåra passning som leder till omställningar.
Men det finns hopp om laget spelar disciplinerat och lite lätt irriterat. In i köttet på dem och kötta på

41 gör comeback !!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
och Östlund och Larmi tillbaka. Hoppas det inte blir några bakslag för Nilsson utan att han är hel nu. Nilsson och Lundberg oerhört viktiga för Lakers sätt att spela hockey, speciellt nu när Josen är pensioneradvlk wrote:41 gör comeback !!!
-
- c/o LL´s Forum
Positivt att Nilsson är med som extra. Ett rivjärn som alltid ger extra allt och ibland kliver över gränsen.
Vi har inte bästa möjliga lag. Svensson är bättre än brodecki.
Eriksson är väldigt fin för sin ålder.
Stjernborg är väldigt smart i sitt spel.
Jag tycker vi behöver värva 1 toppback till och även en målvakt. Går Larmi sönder så har vi ingen Backup nästan.
Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Stjernborg är väldigt smart i sitt spel.
Jag tycker vi behöver värva 1 toppback till och även en målvakt. Går Larmi sönder så har vi ingen Backup nästan.
Vår fjärdekedja är inne på alla mål bakåt känns det som. 25 och 28 räcker inte defensivt
Vad gör Lowe
Ingen skuld på 25 eller 28. Det är ett dåligt skifte mellan 21 och 4 i den sekvensen.
-
- c/o LL´s Forum
En ganska bra första perre. Fram till att två minuter återstår Där slutar laget spela.
Håller Luleå på utsidan och skapar endel framåt och åker inte på några kontringar. Östlund är skicklig när han kommer in i anfallszon men hoppas det kan generera lite fler poäng framöver.

Håller Luleå på utsidan och skapar endel framåt och åker inte på några kontringar. Östlund är skicklig när han kommer in i anfallszon men hoppas det kan generera lite fler poäng framöver.
-
- Forumdemon
Jag tror Luleå kommer älska spela dom två kommande perioderna, Växjö är för mjuka.
-
- c/o LL´s Forum
Jag beställer backmål. Fler initiativ där backar deltar in mot mål och inte limmade vid blålinjen. Joel gjorde det en gång i första perioden.
Brodecki håller inte för spel i shl
-
- Forumdemon
Dansken skjuter utanför, den var ny….
Han är hopplösDysterqvist wrote:Dansken skjuter utanför, den var ny….
Ett lag är aldrig bättre än tabellen visar. Dags att kavla upp ärmarna. Så länge bortaspelet suger måste vi vinna hemma 

-
- c/o LL´s Forum
Han går bort sig helt i onödan och hamnar på fel sida.vlk wrote:Brodecki håller inte för spel i shl

Tycker förvisso att hela laget saknar skärpan i försvarsspelet och släpper in minst ett onödigt mål per match. Ibland flera enkla. Blir inte riktigt klok på varför men just nu stämmer inte försvarsspelet. Både när det gäller antal insläppta mål och målvaktsprocent så är det lite för dåligt för övre halvan av tabellen.
Ja, det är sjukt enkla mål vi släpper in. De får stå helt fria och raka in pucken i slottet. Vi måste slita enormt för våra mål.StenhårtSlagskott wrote:Han går bort sig helt i onödan och hamnar på fel sida.vlk wrote:Brodecki håller inte för spel i shl
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro![]()
Tycker förvisso att hela laget saknar skärpan i försvarsspelet och släpper in minst ett onödigt mål per match. Blir inte riktigt klok på varför men just nu stämmer inte försvarsspelet. Både när det gäller antal insläppta mål och målvaktsprocent lite för dåligt för övre halvan av tabellen.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Egentligen ligger vi väl för tillfället där vi ska sett till spelarbudget, som Evertsson uttryckte det så är det inte hållbart över tid att ligga i toppen med våran budget. Det är väl nu det börjar märkas.vlk wrote:Ett lag är aldrig bättre än tabellen visar. Dags att kavla upp ärmarna. Så länge bortaspelet suger måste vi vinna hemma
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- c/o LL´s Forum
Shinnimins nya frilla är bland den mest provocerande hockeyfrilla jag skådat. Hur fan ser han ut 

-
- Forumdemon
Som sagt, Luleå kommer älska spela den här matchen.
Vi känns som ett lag i spillror tyvärr.
-
- c/o LL´s Forum
Godnatt. Trea på pucken 

Tyvärr vänner, detta blir en tung säsong. Vi har varken tyngd framåt eller bakåt. Vi får kriga med HV i botten för att undvika kval.
Detta är fan pinsamt att se.
Detta är fan pinsamt att se.
Luleå bättre på allt. 
Larmi gör superräddningar men däremellan så synas han med årets backbesättning.

Larmi gör superräddningar men däremellan så synas han med årets backbesättning.
Skulle stått 3-0 efter första när man (enligt mig) gör det bästa perioden hittills i år...
... MEN KUNDE VARIT VÄRRE VI KUNDA HÅLLT PÅ HV 6-4
KämpaDeLarge wrote:Skulle stått 3-0 efter första när man (enligt mig) gör det bästa perioden hittills i år...
Vi räcker inte riktigt till. Men nu är det bara att köra. Inget att förlora.
Och vi är åtminstone inte HV.
Svårt att göra många mål på Luleå som släpper in 1,4 mål i snitt per match.DeLarge wrote:Skulle stått 3-0 efter första när man (enligt mig) gör det bästa perioden hittills i år...
Ja nä den här matchen är körd.Paskapää wrote:Svårt att göra många mål på Luleå som släpper in 1,4 mål i snitt per match.DeLarge wrote:Skulle stått 3-0 efter första när man (enligt mig) gör det bästa perioden hittills i år...
Vi kan inte hålla ihop matcherna över tid. Laget är inte tillräckligt bra för det.Varanen wrote:Vi räcker inte riktigt till. Men nu är det bara att köra. Inget att förlora.
Så är det. Vi orkar inte vara konsekventa. Materialet räcker inte för det. För stora luckor i lagbygget.
Jag tycker vi sätter oss själva i svåra situationer och det börjar egentligen redan i slutet av första. Och det är i egen zon som det fallerar, och det är när vi blir otydliga mellan varandra och vi börjar spela smått och mjukt, och fastnar ganska enkelt i deras press. Likadant i torsdags. Vi börjar matchen som i torsdags med hög intensitet, och ett brett snabbt spel. Sen bara försvinner det, det bara dör ut. Det finns mycket att jobba på helt klart.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det