BIF - VLH 10/12 2022 kl.18.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
BIF slog TIK borta senast. Lite oroväckande. Samtidigt fortsätter vår maskin att krossa allt motstånd i sin väg likt en MechWarrior.. Deras lag är helt ok på pappret. Bl a har de en av mina favoritlandsmän, Hannes Björninen, Inte bara för hans fräcka efternamn, utan för vad han visar upp i landslaget. En spelare jag ville ha till VLH. Av någon anledning har han inte varit någon succé i BIF. Jag har svårt att förstå hur man kan misslyckas med en spelare med hans kvaliteter och spelstil. Fel roll? Sunkiga medspelare? Vantrivsel? Jag misstänker att det beror på att han spelar topp2-center i BIF, medan han borde vara tredje center/vinge, alternativt vinge i topp2 med forecheck som en av huvuduppgifterna. Precis som Bengtsson nämnde i en intervju så är VLH idag bra på att värva spelare till samma roller hos oss som de haft i sina tidigare klubbar/landslag.
Mycket ser fortfarande bra ut i VLH. Perssons formsvacka hämmar oss en del, särskilt i PP. Hårdare och precisare pass efterlyses. Är han trött? Borde han stå över en match? Vi kommer aldrig göra det så länge han är frisk, men ingen skam i att behöva återhämtning ibland. Vi kunde åtminstone låta honom ta en paus i specialteams tills passningarna har schwung igen. Jämför med Kossila i PP. Något som vi alla vet Persson kan.
Mycket ser fortfarande bra ut i VLH. Perssons formsvacka hämmar oss en del, särskilt i PP. Hårdare och precisare pass efterlyses. Är han trött? Borde han stå över en match? Vi kommer aldrig göra det så länge han är frisk, men ingen skam i att behöva återhämtning ibland. Vi kunde åtminstone låta honom ta en paus i specialteams tills passningarna har schwung igen. Jämför med Kossila i PP. Något som vi alla vet Persson kan.
Re: BIF - VLH 10/12 2022 kl.18.00
Sedan ca 6-7 matcher tillbaka är Joels passningar i PP 30-70 cm fel hela tiden så skyttarna måste korrigera för mycket. Testa Cooper. Han tål spel både i PP och BPVaranen wrote:BIF slog TIK borta senast. Lite oroväckande. Samtidigt fortsätter vår maskin att krossa allt motstånd i sin väg likt en MechWarrior.. Deras lag är helt ok på pappret. Bl a har de en av mina favoritlandsmän, Hannes Björninen, Inte bara för hans fräcka efternamn, utan för vad han visar upp i landslaget. En spelare jag ville ha till VLH. Av någon anledning har han inte varit någon succé i BIF. Jag har svårt att förstå hur man kan misslyckas med en spelare med hans kvaliteter och spelstil. Fel roll? Sunkiga medspelare? Vantrivsel? Jag misstänker att det beror på att han spelar topp2-center i BIF, medan han borde vara tredje center/vinge, alternativt vinge i topp2 med forecheck som en av huvuduppgifterna. Precis som Bengtsson nämnde i en intervju så är VLH idag bra på att värva spelare till samma roller hos oss som de haft i sina tidigare klubbar/landslag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Surt arr Bengtsson inte är med
Oklart varför också…?
Oklart varför också…?
SjukHärmapan wrote:Surt arr Bengtsson inte är med
Oklart varför också…?
-
- c/o LL´s Forum
Är Brynäs kvar i högsta serien
Fortfarande på dåligt humör för den undermåliga landslagsplaneringen kring kommande match så mot Brynäs behövs trepoängare.
KÖTTA PÅ VLH

Fortfarande på dåligt humör för den undermåliga landslagsplaneringen kring kommande match så mot Brynäs behövs trepoängare.
KÖTTA PÅ VLH

Björninen är precis samma scenario som André Petersson i HV71. Hur 17 kan man misslyckas med en sådan spelare?Varanen wrote:BIF slog TIK borta senast. Lite oroväckande. Samtidigt fortsätter vår maskin att krossa allt motstånd i sin väg likt en MechWarrior.. Deras lag är helt ok på pappret. Bl a har de en av mina favoritlandsmän, Hannes Björninen, Inte bara för hans fräcka efternamn, utan för vad han visar upp i landslaget. En spelare jag ville ha till VLH. Av någon anledning har han inte varit någon succé i BIF. Jag har svårt att förstå hur man kan misslyckas med en spelare med hans kvaliteter och spelstil. Fel roll? Sunkiga medspelare? Vantrivsel? Jag misstänker att det beror på att han spelar topp2-center i BIF, medan han borde vara tredje center/vinge, alternativt vinge i topp2 med forecheck som en av huvuduppgifterna. Precis som Bengtsson nämnde i en intervju så är VLH idag bra på att värva spelare till samma roller hos oss som de haft i sina tidigare klubbar/landslag.
Ikväll tror jag på kultursmisk. Ska bli gött å se.
G-A-M-E-D-A-Y !
Supertrollet smackar upp 4 + 4 ikväll?
Och vem f*n är Ove MOLIN? Fick han ens plocka puckar i paus när JÖNSSON-ligan ägde samtliga isytor i Sverige?
Supertrollet smackar upp 4 + 4 ikväll?
Och vem f*n är Ove MOLIN? Fick han ens plocka puckar i paus när JÖNSSON-ligan ägde samtliga isytor i Sverige?
-
- c/o LL´s Forum
Kan vi börja en match bra någon gång? Ska tydligen vara lättare att vinna om laget gör första målet. Läge att testa det!
Skellefteå gick upp jämsides med oss så idag behövs seger!
Skellefteå gick upp jämsides med oss så idag behövs seger!
Kossila är hittills den värsta värvning vi gjort
-
- c/o LL´s Forum
Kalle strikes again. En klassisk lobb! 
Spelet i första perioden är inget att skriva hem om
SEXTON ska inte ruffa. Blir bara fel då. Och så Cooper på det

Spelet i första perioden är inget att skriva hem om
SEXTON ska inte ruffa. Blir bara fel då. Och så Cooper på det

Last edited by StenhårtSlagskott on 10 December 2022, 18:27, edited 1 time in total.
Domarna håller kulturen högt
Brynäs får med sig alldeles för mycket utvisningar utifrån hur bra de är
Brynäs får med sig alldeles för mycket utvisningar utifrån hur bra de är
Last edited by vlk on 10 December 2022, 18:28, edited 1 time in total.
-
- Forumdemon
Hål i huvet om man drar hjälmen av någon i bp ock domarna står 1 meter i från …
Ska vi hålla på med ruffel så är det bäst om Lowe visar sina dolda talanger istället.
-
- c/o LL´s Forum
Såja! Skjuta ska Sexton göra. Lämna ruffet till andra.
2-1 VLH efter första perioden

2-1 VLH efter första perioden

20-5 i skott. Det håller inte över 60 min. Måste upp i intensitet. Spelar ju lite med händerna i byxfickan.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Forumdemon
Käkade dom valium i pausen ?
Nog bland de sämsta insatserna denna säsongen när det handlar om att tävla.
Ser hemskt ut ju
Det är en katastrofal domarinsats
-
- Forumdemon
Men vad är detta för jävvla domare ???
Vi möter ett kulturlag som inte ska ligga i bottenDysterqvist wrote:Men vad är detta för jävvla domare ???
Helt jävla otroligt vad effektiva vi är
Vilket grymt magiskt spel
-
- c/o LL´s Forum
Snyggt 3-2
Men ta pipan från randiga nu!!

Men ta pipan från randiga nu!!
Last edited by StenhårtSlagskott on 10 December 2022, 19:08, edited 1 time in total.
Gud sa någon. Det räcker fan inte, haha.
Kossila är dopad
Nu kan ingen säga att vi inte har någon målskytt. Kossila stänker upp de i taket på löpande band.
-
- Forumdemon
Domarna har bestämmt sej Växjö ska inte ha nåt pp i kväll
Satans domarjävel. Totalt värdelösa!!
Kossila har snott coach Hellgrens behållare med Legolas-blod.bratsson wrote:Kossila är dopad

Pinsamma kulturlag. Hoppas de åker ur SHL
Jag förstår varför jag inte spelar ishockey. Hade rappat domarjäveln över knät efter de missade utvisningarna.
Detta är fan sanslöst dåligt från domarna
Brynäs får hålla på och slita och dra som de vill
Brynäs får hålla på och slita och dra som de vill
Last edited by vlk on 10 December 2022, 19:23, edited 1 time in total.