Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

steve_saviano_theking
Forumproffs

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by steve_saviano_theking »

Kloker wrote:Kalnins utgick i matchen mot Danmark skadad. Vilken jävla soppa detta har blivit. Men de ansvariga håller sig borta från intervjuer och klargöranden. :oops:
Lugnt! Vi har ju en allsvensk andramålvakt vi kan ta in vid behov!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kloker wrote:Kalnins utgick i matchen mot Danmark skadad. Vilken jävla soppa detta har blivit. Men de ansvariga håller sig borta från intervjuer och klargöranden. :oops:
Men satan då….

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Bakom Taifs andremålvakt har vi alltså HV71:s andremålvakt? Eller är han tredjemålvakt…?

Från Fasth/Källgren till detta 8O Hur är det bara möjligt att fitta ihop det så??
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Primeau wrote:Bakom Taifs andremålvakt har vi alltså HV71:s andremålvakt? Eller är han tredjemålvakt…?

Från Fasth/Källgren till detta 8O Hur är det bara möjligt att fitta ihop det så??
Tycker inte det är konstigt alls. För det första är det få eller inget år vi haft ett så bra målvaktspar som Fasth och Källgren. Att båda målvakterna försvinner när det är för bra för SHL händer ju sällan utan att klubben väljer bort dem.

Åhman är en av spelarna som jag är mest nöjd med i truppen och tycker han mer än väl motsvarat förväntningarna efter en lite svag inledning och tror han har mer att ge. Kalnins är den som sviktat. Dessutom försvunnit på OS. Men är ju också så att försvarsspelat är mycket mycket sämre nu än förra året så Fasth och Källgren hade en stor fördel där.

Tredjemålvakt och j20-målvakter får ju bara spela sporadiskt så det är inget problem. Du ser ju att både Åhman och Tikkanen kan vinna matcher. Största problemet är Kalnins nu som vi inte riktigt vet var vi har. Men nu måste både målvakterna bli friska och spela så vi kan ge laget en chans att bättre sig. Annars är det bara att byta ut dem till nästa år.

Om Kalnins utgick skadad i OS får Växjö några dagar extra att hitta en ersättare. Fram till första mars får skadede OS-spelare ersättas. Problemet är dock att båda spelarna sedan inte får spela samtidigt om Kalnins skulle bli frisk igen.
https://hockeynews.se/articles/22589/
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller med Stenhårt. För det första var Fasth/Källgren THE DREAM. Alltså det bästa möjliga utifrån ett SHL-perspektiv. Att uppnå THE DREAM varje säsong är helt orealistiskt. Åhman har slagit mina förväntningar - Kalnins tvärtom. Tikkanen har vunnit 100% av sina matcher och har hög coolness-faktor. Något som är viktigt i ett pop-lag. :lol:

Jag tycker inte att det är MV-positionen som varit misshandlad utan backsidan. Det var uppenbart att vi saknade en dimension där redan när säsongen startade. Och inte har det blivit bättre av skadehelvetet vi upplevt.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det är för väl att vi ser olika på saker och ting, annars skulle det inte bli några diskussioner :)
Jag kan hålla med om att Åhman har gjort det helt ok sett till förutsättningar, bakgrund etc. Men han är inte DEN målvakten, inte en målis som tar oss långt i ett eventuellt slutspel. Även om man trodde att Kalnins skulle vara förstemålvakt måste man ha kalkylerat med att Åhman skulle stå en del matcher. Det känns ju som rena tokchansningen att plocka till sig andremålvakten i ett allsvenskt bottenlag, fattar inte varför dom regerande mästarna över huvud taget ska behöva sätta sig i denna position…
Åhman ligger 11:a i mv-ligan, såå jävla förträfflig är han i mitt tycke inte. Han är väl ungefär som jag förväntat mig.

Att ovanpå alltihop knyta till sig HV:s andrekeeper känns ju helt panikartat, även ifall ekonomin är alldeles åt helvete kan jag inte begripa det. Alltihop skriker NÖDLÖSNING.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Jaha så Hellberg nobbade alltså oss... Varför avskriva Bartosak direkt om det inte var mer eller mindre klart?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Jag har svårt att nu säga att jag ser tillbaka på denna säsong och känner tillfredsställelse då jag tänker på vår målvaktssida. I mitt tycke har helheten varit ett stort misslyckande där, även om Åhman gjort det över förväntan så räcker det inte. Kalnins har varit en katastrof utifrån vad förväntningarna var.

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Vi har ju också en ytterst ansvarig för detta jävla debaklet. Denne nämns inte så ofta. Styrelse, skador, budget och fan vet allt skylls det på. HANDLINGSKRAFT istället hade sett NOBELT ut för en Svensk Mästare. Bedrövligt agerande.

Spelarna lär få spela med rena tröjor nästa säsong. Vem fan vill sponsra någon som inget gör?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kloker wrote:Vi har ju också en ytterst ansvarig för detta jävla debaklet. Denne nämns inte så ofta. Styrelse, skador, budget och fan vet allt skylls det på. HANDLINGSKRAFT istället hade sett NOBELT ut för en Svensk Mästare. Bedrövligt agerande.

Spelarna lär få spela med rena tröjor nästa säsong. Vem fan vill sponsra någon som inget gör?
Du nämner rätt ofta i och för sig Image

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Person wrote:Jaha så Hellberg nobbade alltså oss... Varför avskriva Bartosak direkt om det inte var mer eller mindre klart?
Ja väldigt märkligt att man avskriver en för att hoppas på att man kan få nån som man tydligen inte har viljan att ge tillräckligt med flis. Jag tror inte vi får in nått innan midnatt. Det som finns på marknaden är uppenbart för dyrt för Evertssons plånbok. Det ska ändå bli spännande att se hur långt detta laget kan ta sig………. Image

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Jocke86 wrote:https://www.eliteprospects.com/player/151877/emil-larmi

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Han ska vara klar verkar det som.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Jocke86 wrote:
Jocke86 wrote:https://www.eliteprospects.com/player/151877/emil-larmi

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Han ska vara klar verkar det som.
Hoppas han kommer att trivas och levererar. Vi behöver en grym målvakt nu när vi är lite svajiga.

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag är så jävla less på dessa skadebenägna FINNAR. Fanns det verkligen inget annat?
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

minHockey verkar tycka han är klar men Höken verkar säga raka motsatsen.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

vlk wrote:
Kloker wrote:Vi har ju också en ytterst ansvarig för detta jävla debaklet. Denne nämns inte så ofta. Styrelse, skador, budget och fan vet allt skylls det på. HANDLINGSKRAFT istället hade sett NOBELT ut för en Svensk Mästare. Bedrövligt agerande.

Du anser det inte vara befogat att ifrågasätta någon som uppenbarligen inte sköter sitt jobb?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag säger det igen, jag tycker man kan kritisera - om vi har rätt fakta på bordet!

Känner vi att vi inte har råd, då har vi ju inte råd? Inget konstigt med det.
Något har kanske gått snett som vi inte känner till. Att ha en sund ekonomi i framtiden, det måste väga mer än att chansa sig till ett Guld när vi har ett år med glaslirare.

Då ser man kanske inte heller vitsen med att överbetala någon som kommer hit lite halvhjärtat, om vi kan lägga mer krut på nästa års bygge. Hur frustrerande det än är...
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Toker är inte mycket att bry sig om. Kritik alla kunna få men Kloker är ju på ett korståg helt utan insikt för vad Evertsson gjort och gör. Allt är dåligt hela tiden. Parodi.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Den finske målvakten ska vara klar har jag fått från pålitligt håll.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Larmi blir säkert bra. Pelicans fansen verkar inte gilla att tappa honom i alla fall. Men vad vet vi fans egentligen? :wink:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Jocke86 wrote:Den finske målvakten ska vara klar har jag fått från pålitligt håll.
Gillar när vi får lite rykten och info. Men tar inte det som klart före Madhawk skriver det.
Tackar för infon.

Förväntar mig att han inleder med fem raka nollor som minimum. :D
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kloker wrote:
vlk wrote:

Du anser det inte vara befogat att ifrågasätta någon som uppenbarligen inte sköter sitt jobb?
Var har jag sagt det? Han är väl som oss flesta , ibland är vi grymma men ibland misslyckas vi. Evertsson ska ha enorm kredd för vår framgång, men en del bottennapp har han. Denna säsongen kunde t o m jag på förhand se vad som fattades och jag fick rätt. Det är dåligt av Evertsson.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

vlk wrote:
Kloker wrote:
vlk wrote:Du nämner rätt ofta i och för sig Image

Var har jag sagt det? Han är väl som oss flesta , ibland är vi grymma men ibland misslyckas vi. Evertsson ska ha enorm kredd för vår framgång, men en del bottennapp har han. Denna säsongen kunde t o m jag på förhand se vad som fattades och jag fick rätt. Det är dåligt av Evertsson.

Vi sparar denna och hänger upp på Stortorget i vår Image

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Sagt vad? Du är inte involverad i diskussionen. Läs om och skriv rätt.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

bratsson wrote:
vlk wrote:
Kloker wrote: Du anser det inte vara befogat att ifrågasätta någon som uppenbarligen inte sköter sitt jobb?

Vi sparar denna och hänger upp på Stortorget i vår Image

Vore underbart.

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Som några sagt här tidigare skriver nu Aftonbladet att Växjö fick ihop en deal med Lermi innan fönstret stängde.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -for-vaxjo
Person
Forumdemon

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Person »

Så Larmi lämnar Pelicans medan Bartosak återvänder dit. Hoppas Larmi är så bra som Varanen menar på från Pelicans-fansen.

Där presenterades han.
Kontraktet över nästa säsong. Så då kommer vi gå med Larmi och Åhman. Kan inte vara sämre än Kalnins och Åhman, inte med tanke på den utveckling Åhman visat upp.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Känner varken bu eller bä här. Han får bevisa sig, inte direkt ståkuk som man hade hoppats. EP-scoutar man så känns han som en vi hade tagit när vi lirade i HA
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Svartvadet wrote:Känner varken bu eller bä här. Han får bevisa sig, inte direkt ståkuk som man hade hoppats. EP-scoutar man så känns han som en vi hade tagit när vi lirade i HA
Tittar vi på våra nuvarande målvakter så var ju Åhman en gäspningen jämfört med Kalnins. Så utifrån den aspekten borde det vara en bra värvning. Tiden får som sagt utvisa.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Jag har nog aldrig sett en dålig finsk målvakt?

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag vet att chiefen uppskattar spelare som faktiskt vunnit något. Larmi vann Guld med HPK 18/19 och rankas som en av SM-liigas bästa keepers idag. Räcker det mot slöjdaren Everberg? Jag har ingen spåkula. Men det är ingen dålig värvning ens på det berömda pappret. Men det var inte Kalnins heller.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Frågan är om detta är tack och hej till Kalnins ?

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ytterligare en fråga är hur mycket av de sparade 10 miljonerna vi var tvungna att ge Pelicans för att köpa loss Larmi från hans kontrakt? Hans ersättare? Bartosak givetvis.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Utköp är troligen ingen stor summa utan vinsten för pelikanerna ligger i att bli av med kostnaden.
Post Reply