Final 4 (revansch eller slakt)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Re: Final 4 (revansch eller slakt)

Post by StenhårtSlagskott »

Bra att klippa av navelsträngen på Cam, Rögle, deras suppprters, Cmore, alla experter och hela jävla hockeyetablissemanget. De trodde de var bäst för de tog en 5-1 på hemmaplan när de bjöds på två mål att gå på och kunde spela ut.

Njut av segern idag för imorgon börja ladda för första bytet på måndag. Än har vi inte vunnit ett skit!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Så är det. Tror vi dragit nödvändig lärdom efter skitmatchen i match3. Ingenting är klart förrän vi spikar in den sista spiken i RBK-kistan. Men förutsättningarna är fina. Vi har 2 hemmamatcher att ta hem Guldet åt Gynge. Tror vi tar det i nästa.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

enkla rögle.

stortorget på tisdag
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

vlk wrote:Ska Holmberg leda oss till guld? Han är vår stora härförare , ändå spelar han knappt PP

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Gärna!

För mig kvittar det om #14 gör noll mål och har -645 om vi vinner guld!!!

Helt ointressant vem som gör mål - vinner man guld så bidrar alla på något sätt Image
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:
vlk wrote:Ska Holmberg leda oss till guld? Han är vår stora härförare , ändå spelar han knappt PP

Gärna!

För mig kvittar det om #14 gör noll mål och har -645 om vi vinner guld!!!

Helt ointressant vem som gör mål - vinner man guld så bidrar alla på något sätt Image
Utan 14 och 91 hade vi inte varit bättre än 4 i serien och då hade vägen sett helt annorlunda ut för oss. Dom var fantastiska i serien under 30 omgångar. Just nu spelar de inte sin bästa hockey. Men det gör inte alla stjärnor i Rögle heller.

Säg vad du gör och gör vad du säger !
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Klokt tänkt. Om man leker med tanken att respektive första/fjärdekedja tar ut varandra skulle man kunna tänka att bästa andra och tredjekedja avgör. Kanske är det vi ser?
Fast personligen tycker jag förstås att våra stjärnor underpresterar, främst i arbetet.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Inte bara gärna, utan Holmberg och hans lina leder trupperna de facto. PP är bara en del av helheten. Ingen clownade idag. Något vi kan begära. Låt våra starka kort (Holmberg & friends, Källgren och Tok-Gynge) göra sin thaang och försök att åtminstone inte clowna så blir det bra.

Fler som var väldigt bra idag, men ni förstår poängen. Kan man inte skapa något är det bra om man inte förstör för laget.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Vi gnäller på Joel. Idag är Seider inne på allt bakåt för Rögle . Det är han som inte gör jobbet framför deras mål

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Melart hade ett snack med Seider förra matchen Hur tuff man än är så är ett allvarligt snack med Melart obehagligt. Tog upp det som en av få ljuspunkter förra matchen.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Gyngehatarna är tystade för gott. Gynge har blivit en brunkare, en kämpe, men låter målsinnet och skottet tala när det behövs. Varken mer eller mindre. Finns ingen anledning att vinna med många mål och 5-1. Uddamål räcker bra. Det vet Gynge.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Melart hade ett snack med Seider förra matchen Hur tuff man än är så är ett allvarligt snack med Melart obehagligt. Tog upp det som en av få ljuspunkter förra matchen.
Idag hamnar Seider på utsidan i två avgörande lägen. Mot Gaunce och Holmberg , PANG PANG - Godnatt

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Ja jag får nog ta tillbaka det där om Pettersson, det hade varit enklare om han gjort 100 mål i slutspelet men även Örebros stjärnor och nu Rögles stängs ner effektivt.

Självklart har motståndarlaget samma fokus på våra toppspelare.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tar inte tillbaka någonting. Men idag förstörde han ingenting. Bra så.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Men , ingenting är klart än. Vi har inte vunnit något. Det har varit så tuffa matcher och Rögle är så bra att de kan ta 3 raka. Vi är inte så överlägsna att jag kan ta ut något. Men det ser bra ut.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

vlk - Du ser alltid till att vi inte seglar iväg vilket är bra. Men Cmore BK är inte tillräckligt bra för att vinna 2 matcher i rad i Vida. Tänk bara Rifalk vs Källgren. 50% av lagens kapacitet. Need I say more?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Om vi hade flera moralsänkande ageranden senast så hade vi desto fler moralhöjande dito idag. Jag tänker fortfarande på Gaunce backchecking mot slöjdvirtuosen Everberg. Han åker ikapp och trycker bort Everberg som väger några kilon. Slöjdaren ramlar och får jätteont.

Moralhöjning. Vi vet att Everberg har skadebekymmer någonstans. Vi vet att han tyckte hockey var tokskoj förra matchen när vi var i Clown-mode. Inte så roligt idag. Det såg Gaunce till. :ok:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Ja, den var fin. Everberg fick lite ont på läppen och låg livlös i 10 sekunder innan han återfick medvetandet och kunde spela vidare

Folin och Gaunce har varit genomgående bäst i slutspelet. Fingerspetsgefyl! Tillsammans med Holmberg och Kjälle. :clap:
Last edited by StenhårtSlagskott on 8 May 2021, 20:12, edited 2 times in total.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

StenhårtSlagskott wrote:Folin och Gaunce har varit genomgående bäst i slutspelet. Fingerspetsgefyl! Tillsammans med holmberg och kjälle. :clap:
Vill också addera Josefsson! Inte gjort en dålig match på 13 år och extremt bra även i detta slutspelet
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Du kan inte plocka ut PROFETEN. Han har en speciell relation till Hockeyguden.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

DeLarge wrote:enkla rögle.

stortorget på tisdag
Tror inte att vi får fira på stortorget på grund av corona tyvärr-
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Varanen wrote:Om vi hade flera moralsänkande ageranden senast så hade vi desto fler moralhöjande dito idag. Jag tänker fortfarande på Gaunce backchecking mot slöjdvirtuosen Everberg. Han åker ikapp och trycker bort Everberg som väger några kilon. Slöjdaren ramlar och får jätteont.

Moralhöjning. Vi vet att Everberg har skadebekymmer någonstans. Vi vet att han tyckte hockey var tokskoj förra matchen när vi var i Clown-mode. Inte så roligt idag. Det såg Gaunce till. :ok:
Gaunce är en utav de bättre värvningarna Evertsson gjort i historien! Inte för att han glänser, är överlägsen osv. utan för att han fyller sin funktion till 110%!

Den perfekta pusselbiten.

En slags Jarno Pikkarainen (personlig favorit) 2.0
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Skulle Växjö vinna kan väl stortorget stängas av sätta upp bord med mellanrum mellan bord och stat får köra resturang och alla får sitta fyra och fyra. Funkar inte det får vi köra dit några tusen pappgubbar framför scen och sedan köra websändning. Nu har ju laget inte vunnit något så vi får ta det om det händer.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Vill minnas att man fått dispens att hålla en Restaurang/krog öppen för det vinnande laget. Det lär bara vara nära och kära som får fira med spelarna dock, vilket är förståeligt.

Surt för fansen, men det är ju laget som ska fira ihop!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bäst om klubben firar internt. Jag älskar 70-tals KungFu-filmer men inget vi behöver ha live segernatten. :lol:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Varanen wrote:Bäst om klubben firar internt. Jag älskar 70-tals KungFu-filmer men inget vi behöver ha live segernatten. :lol:
Lite live-sändning-kungu får mediachefen styra upp eller klippa ihop en bäst-av video.. Gärna från tidigt på kväll innan alla börjar skrika. VI VILL SE MELART BÄNKA.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

En bra idé faktiskt. Ok, att vi inte behöver se Melart bänka, men jag vill se honom i bar överkropp och en slips som pannband. :lol:
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Kallio och Reddox i ALL ÄRA, men vid en fjärde vinst se Josefsson lyfta Le Lat är ju det största
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Örebro känns bättre än detta motstånd så här långt. Så j-a enkelt! :hbang:
Lakers e det gottigaste
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Cam skäms över sitt agerande. Lost his cool. 8)
https://www.vaxjolakers.se/article/kdr2 ... -i-final-4
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

#10 Duchon
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Shl-podden pratar ner final 4. Herregud säger jag. Dom sitter nästan och gråter över att gudarögle inte leder.

Person
Forumdemon

Post by Person »

vlk wrote:Shl-podden pratar ner final 4. Herregud säger jag. Dom sitter nästan och gråter över att gudarögle inte leder.

Fimpen gör det. Tycker dock inte att de övriga gör det. Arlbrandt t.ex. förklarar på ett bra sätt hur mycket bra saker som Växjö gör och har gjort hela säsongen.
Sedan kan jag hålla med Mårten och Jocke om att Rögle ser bättre ut, jag själv blev förvånad över att all statistik varit till Växjös fördel. Så det senaste avsnittet tycker jag var okej att lyssna på.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Person wrote:
vlk wrote:Shl-podden pratar ner final 4. Herregud säger jag. Dom sitter nästan och gråter över att gudarögle inte leder.

Fimpen gör det. Tycker dock inte att de övriga gör det. Arlbrandt t.ex. förklarar på ett bra sätt hur mycket bra saker som Växjö gör och har gjort hela säsongen.
Sedan kan jag hålla med Mårten och Jocke om att Rögle ser bättre ut, jag själv blev förvånad över att all statistik varit till Växjös fördel. Så det senaste avsnittet tycker jag var okej att lyssna på.
De har varit lika dryga att lyssna på som Cmore är i sändningarna. Finns liksom inga gränser för hur bra guds lag är. Det är som att vissa delar av spelet inte räknas, effektivitet, skapa klara målchanser, försvarsspelet , målvaktsspelet osv. Det enda de tittar på är förmåga till att agera Duracellkanin.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Precis. Räknar man bort de flesta aspekter av hockeyn är RBK gudar. Ok then... :lol:
Post Reply