Hela kultursverige är i chock....alfax wrote:Då var det klart det blir Brynäs -HV i kvalserien . Ett grattis till Oskarshamn till nytt kontrakt.
Övrigas matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Övrigas matcher
Vilket klassiskt möte det blir
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
De spelade final 16/17. Snacka om ras. Alla lag tappar efter finalspel, men det är inget de här klubbarna förstod skulle hända. Kultur går före kunnande.
Rätt sjuk tanke att veta att någon av HIV eller Brynäs spelar i HA nästa säsong.
-
- c/o LL´s Forum
Redo att revidera?PutteA wrote:Jag tror inte det finns på kartan att HV trillar ur eller ens får kvala faktiskt. Dom har ett för bra lag för det. Tror istället att man ska vara mer orolig för att dom tar sig till slutspel. Då får dom en boost och kan bli livsfarliga. I ett sånt läge kan man spela med neddragna axlar och den boosten och känslan kan ta dom långt.
-
- c/o LL´s Forum
Det sjuka är ju att han har rätt!
Både Brynäs och HV har helt jävla galna trupper för att få KVALA neråt!?
Att Leksand är trea, med den truppen, är fan ett statement av Björnes magasin - han pissar på PA och de Kristna
Både Brynäs och HV har helt jävla galna trupper för att få KVALA neråt!?
Att Leksand är trea, med den truppen, är fan ett statement av Björnes magasin - han pissar på PA och de Kristna
-
- c/o LL´s Forum
Visst. Men efter 40 omgångar kan man se ganska tydliga tendenser i lag och hur de agerar. Hv saknar verkligen karaktär. Rödin och spelare som han kommer sälja sig dyrt i ett kval. Har hv några spelare som brinner för klubben så mycket att det offrar nästan allt för klubben. Tycker det är tydligaste bristen i hv.
Brynäs tror jag kanske att de har förmycket namn där fyra fem spelare har lite väl mycket att säga till om.
Känner att hv har det något bättre laget och spelet men brynäs har mer hjärta och passion och det kan avgöra en jämn serie.
Brynäs tror jag kanske att de har förmycket namn där fyra fem spelare har lite väl mycket att säga till om.
Känner att hv har det något bättre laget och spelet men brynäs har mer hjärta och passion och det kan avgöra en jämn serie.
I mötena mot oss tycker jag HV71 varit bättre än Brynäs. Även bättre än oss i förra matchen där Melart gjorde 2-1 med 1 min kvar
Båda lagen suger. De minst dåliga målvakterna kommer hålla sin klubb kvar i SHL.
-
- c/o LL´s Forum
Tips till marknadsansvarig i VLH:
Från hösten 2021 så kan Växjö anordna bussresor från Jönköping till Växjö om man vill se SHL-hockey live

Från hösten 2021 så kan Växjö anordna bussresor från Jönköping till Växjö om man vill se SHL-hockey live

Övrigas matcher
Det är längesedan jag pudlade här, så det är redan gjort. Men som Svartis säger, det är ju två sjukt bra lag sett till trupperna.StenhårtSlagskott wrote:Redo att revidera?PutteA wrote:Jag tror inte det finns på kartan att HV trillar ur eller ens får kvala faktiskt. Dom har ett för bra lag för det. Tror istället att man ska vara mer orolig för att dom tar sig till slutspel. Då får dom en boost och kan bli livsfarliga. I ett sånt läge kan man spela med neddragna axlar och den boosten och känslan kan ta dom långt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Håller inte med. Trupperna är dåligt sammansatta med otydlig rollfördelning.
-
- c/o LL´s Forum
Jo, det kan jag förvisso hålla med om.
Dock tror jag både jag och Putte syftar till det hederliga "pappret" - där finns det namn så det skriker om det!
Dock tror jag både jag och Putte syftar till det hederliga "pappret" - där finns det namn så det skriker om det!
Men målvakterna är 50% av ett lags framgång/motgång. Och hos åtminstone HV har målvaktsspelet havererat. Inga tunga namn där. Alnefelt kanske kan bli något i framtiden men han är inte redo att bära ett SHL-lag ännu.
Ja men sett till vad dom har på pappret, mv borträknade så är det ett lag som inte borde vara i kval eller ens komma sist i SHL. Tittar man spelare för spelare borde dom presterat betydligt bättre.
Så är det med det, som det

-
- c/o LL´s Forum
Måste säga att jag är sjukt imponerad av Karlskoga!
Troja/Tingsryd/Björklöven osv osv. snackar "stark hockeykultur" men Karlskoga har slutat såhär senaste nio åren i HA:
2021: 2
2020: 4
2019: 5
2018: 12 (plump!!)
2017: 2
2016: 5
2015: 5
2014: 4
2013: 4
2012: 3
Anmärk med att de ALLTID ligger i botten av spelarkostnader.
Det där är fan bara att lyfta på hatten för, för det där är KULTUR om något!
Troja/Tingsryd/Björklöven osv osv. snackar "stark hockeykultur" men Karlskoga har slutat såhär senaste nio åren i HA:
2021: 2
2020: 4
2019: 5
2018: 12 (plump!!)
2017: 2
2016: 5
2015: 5
2014: 4
2013: 4
2012: 3
Anmärk med att de ALLTID ligger i botten av spelarkostnader.
Det där är fan bara att lyfta på hatten för, för det där är KULTUR om något!
May the Thoorst be with you. De har Torsten Yngevesson som chief.
1. Jag vill INTE ha Djurgården i kvartsfinal... Hua....
2. Niklas Lundgren gör mål i slutspelet
2. Niklas Lundgren gör mål i slutspelet

Vad imponerar med DIF? Jag har inga problem med att möta de.
Våran historik mot dem.Varanen wrote:Vad imponerar med DIF? Jag har inga problem med att möta de.
Vi finns till för att bryta/skapa historia, kultur och tradition.
Tycker varken DIF eller Frölunda ser skräckinjagande ut. Slår över till den andra matchen ett tag.

Tycker varken DIF eller Frölunda ser skräckinjagande ut. Slår över till den andra matchen ett tag.
Nä, Djurgården har tappat det mesta just nu...Varanen wrote:Vi finns till för att bryta/skapa historia, kultur och tradition.![]()
-
- c/o LL´s Forum
Malmö MALER ner FBK, sjukt att det står 1-2 på tavlan
Det är just MIFs köttiga spelstil jag helst vill undvika i kvarten.
-
- c/o LL´s Forum
Ja, Färjestad imponerade inte direkt...
Sedan är ju DIF ett katastroflag för oss - men de har inte Josefsson i spel, då fungerar inte de som trupp
Sedan är ju DIF ett katastroflag för oss - men de har inte Josefsson i spel, då fungerar inte de som trupp
-
- c/o LL´s Forum
Västervik utmanar verkligen timrå.
-
- c/o LL´s Forum
Haha, tänk om Västervik går upp...
SHL-derby VÄSTERVIK mot IK OSKARSHAMN (måste varit 25 miljarder gånger degen för tio år sedan)
SHL-derby VÄSTERVIK mot IK OSKARSHAMN (måste varit 25 miljarder gånger degen för tio år sedan)
Den ultimata förnedringen för HV. Själva åker de ur mot Gefle Clownskola och Västervik tar sig upp till SHL. 4a i Småland är inte så illa pinkat. Men se upp så inte Dalen blir bästa lag i J-köping. 

-
- c/o LL´s Forum
Nu förlorade ju vv även andra matchen efter sudden så nu blir det svårt.
-
- c/o LL´s Forum
Vi borde trycka upp tabellen på tröjor. Växjö etta och hv sist. Ett fint minne om hv kommer och kaxar sig framöver.
https://www.svt.se/svttext/web/pages/358.html
https://www.svt.se/svttext/web/pages/358.html
-
- c/o LL´s Forum
Jaha, ikväll är det dags då!
Brynäs-HV i en play-out. Otroligt sjukt.
Det är egentligen en win-win, oavsett hur det går dessutom. Blir liksom inte bättre.
Åker HV ut - då är skadeglädjen maximal. Klarar sig HV kvar, då får vi iaf Smålandsderby för nästa säsong med. Det är ju ändå lite extra!
Brynäs-HV i en play-out. Otroligt sjukt.
Det är egentligen en win-win, oavsett hur det går dessutom. Blir liksom inte bättre.
Åker HV ut - då är skadeglädjen maximal. Klarar sig HV kvar, då får vi iaf Smålandsderby för nästa säsong med. Det är ju ändå lite extra!
Så ser jag på det också. Men jag har ytterligare en aspekt och det är att jag vill att hockeyn ska ha största möjliga kompetens. Därför är det bra om åtminstone den sämsta/mest misskötta klubben åker ur. Tyvärr måste jag säga att det verkar vara kultursnobbarna i Gävle med tanke på clowneriet de bjudit på den senaste tiden. Total inkompetens. HV har mer drabbats av Hybris-viruset.
Men som sagt win-win för mig i kvalet.
Men som sagt win-win för mig i kvalet.
Vi hade ett år då vi undvek kval med 53 poäng.Varanen wrote:Lite synd att HV tog sig över 50 poäng.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Undrar vad som händer om Brynäs trillar ur och Västervik (jag vet att de inte ligger bra till) eller Karlskoga går upp...?
Då tror jag att kulturkramarna skulle skrika sig hesa över regeländringar, utökning av ligan, wild card och olika kriterier för att få spela SHL!
I så fall blir det ju inte alls som dom tänkt sig... skitklubben Oskarshamn ner och anrika Björklöven upp....
Nu blir det ju kul oavsett vilket lag som trillar ur
Då tror jag att kulturkramarna skulle skrika sig hesa över regeländringar, utökning av ligan, wild card och olika kriterier för att få spela SHL!
I så fall blir det ju inte alls som dom tänkt sig... skitklubben Oskarshamn ner och anrika Björklöven upp....
Nu blir det ju kul oavsett vilket lag som trillar ur