Övrigas matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Övrigas matcher
Fast det här med tacklingens hårdhet beror ju i det här fallet 100% på den som blir tacklad. Man ser att han tar sats i mittzon. Enestubbe har rätt i hans analys att open-ice tacklingar hädanefter är förbjudna. Dock har han inte rätt när han skriver att det är exakt så det ska vara. Höfttacklingar är redan förbjudna och nu detta. Du har alltså inte rätt att stoppa någon. Möjligen är lite närkontakt tillåten om båda spelarna står still tätt invid en sarg.
Och det här med farten generellt. Vi tog bort redline offside och förstorade ytterzonerna. Återställ och få ner farten istället för att förändra sporten i grunden.
Och det här med farten generellt. Vi tog bort redline offside och förstorade ytterzonerna. Återställ och få ner farten istället för att förändra sporten i grunden.
Det är här vi skiljer oss från NHL i nuläget. I NA är dom enormt skickliga idag på att bedöma situationen från spelarna sett. Har både sett klipp på Erik Karlsson som Ovetsjkin, hur dom upptäcker motspelarens sårbarhet och istället för att sätta all kraft bakom tacklingen håller igen och bara gör sig sandsäckstunga. Jag har sett spelare i klipp som flugit rätt rejält ändå, men ändå inte utsatts för den livsfarliga G-kraft som uppstår vid en sådan tackling som Larsson sätter på Sundh. Och oftast hoppat upp direkt. Det är ju så man visar respekt för sin motståndare. Larsson ser garanterat sidan på Sundhs ansikte, och han ser vart hans fokus ligger, och väljer ändå att sätta åt med all kraft. Larsson hade kunnat välja ett annat sätt här och ändå fått stopp i spelet. Allt i detta handlar om respekt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Som jag skrev tidigare. MÅSTE man satsa så hårt i ett sådant läge.PutteA wrote:Det är här vi skiljer oss från NHL i nuläget. I NA är dom enormt skickliga idag på att bedöma situationen från spelarna sett. Har både sett klipp på Erik Karlsson som Ovetsjkin, hur dom upptäcker motspelarens sårbarhet och istället för att sätta all kraft bakom tacklingen håller igen och bara gör sig sandsäckstunga. Jag har sett spelare i klipp som flugit rätt rejält ändå, men ändå inte utsatts för den livsfarliga G-kraft som uppstår vid en sådan tackling som Larsson sätter på Sundh. Och oftast hoppat upp direkt. Det är ju så man visar respekt för sin motståndare. Larsson ser garanterat sidan på Sundhs ansikte, och han ser vart hans fokus ligger, och väljer ändå att sätta åt med all kraft. Larsson hade kunnat välja ett annat sätt här och ändå fått stopp i spelet. Allt i detta handlar om respekt.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Övrigas matcher
Trist att Victor Stjernborg petades i J-VM truppen. Han har väl matchats för lite sista månaden förmodar jag.
Jag tycker det är synd att vi inte kan ha J-landslagsspelare i truppen , även om han är ung
Jag tycker det är synd att vi inte kan ha J-landslagsspelare i truppen , även om han är ung
Rögle är fan brutala ....
Varanen wrote:HV är allt annat än brutala. Nollade av LHC.

Tror ni det blir något av detta?
Förmodligen inte. Det är ju Joel....
Förmodligen inte. Det är ju Joel....

Det är skillnad på folk och folk precis som du säger. GT kommer hylla tilltaget och Cmore sitter just nu och undrar hur de kan fjäska än mera nästa gång de intervjuar Gulleplutten. Rönnberg drar till med den mest överdrivna frågande mimik någonsin och hävdar att domaren som "står i vägen" ska be hela Göteborg (och egentligen hela Världen) om ursäkt. 

Men ajabaja om du visar fingret.... Då blir det avstängningVaranen wrote:Det är skillnad på folk och folk precis som du säger. GT kommer hylla tilltaget och Cmore sitter just nu och undrar hur de kan fjäska än mera nästa gång de intervjuar Gulleplutten. Rönnberg drar till med den mest överdrivna frågande mimik någonsin och hävdar att domaren som "står i vägen" ska be hela Göteborg (och egentligen hela Världen) om ursäkt.
Överraskande nog fick han 5 matcher. Efter många om och men.
Vore faktiskt märkligt annars fast det kanske inte riktigt var med mening.
Fast samtidigt väntat eftersom det fanns ett prejudikat från ifjol när Lofquist gjorde samma sak, knuffade en linjedomare och fick 5 matcher.Varanen wrote:Överraskande nog fick han 5 matcher. Efter många om och men.

Nope, trots det behandlades dom likaVaranen wrote:Men Lofquist är inte Joel "Gulleplutten" Lundquist.

-
- c/o LL´s Forum
Man kan tycka att fem matcher är tufft. Det köper jag.
Men - domaren är en funktionär! Glöm aldrig det. Det är aldrig okej att göra så, hade troligtvis inte blivit något om Joel bett om ursäkt på direkten. Således är straffet bra!
Men - domaren är en funktionär! Glöm aldrig det. Det är aldrig okej att göra så, hade troligtvis inte blivit något om Joel bett om ursäkt på direkten. Således är straffet bra!
Ska bli intressant att se hur det går för lagen med NHL-spelare som nu åker över.
Färjestad - Nygårds
Örebro - Bromé och Abols
HV71 - Lias & Sandin
Vad mer?
Färjestad - Nygårds
Örebro - Bromé och Abols
HV71 - Lias & Sandin
Vad mer?
Skönt att den dopingen är över.bratsson wrote:Ska bli intressant att se hur det går för lagen med NHL-spelare som nu åker över.
Färjestad - Nygårds
Örebro - Bromé och Abols
HV71 - Lias & Sandin
Vad mer?
För HV71s del tror jag bara det är bra att Lias sticker. Örebro givetvis de tyngsta tappen
Lennström i Frölunda.
Händemark i Malmö också?
Har Rögle någon?
Händemark i Malmö också?
Har Rögle någon?
Höglander !Aleks wrote:Lennström i Frölunda.
Händemark i Malmö också?
Har Rögle någon?
-
- Forumproffs
Vad händer med HV71? 

Vet inte.... Men ja gillar detSura-pelle wrote:Vad händer med HV71?
Dom ser väldigt kraftlösa ut.

Dom är tröga och uddlösa , jag har svårt att se dom vända detta
Ja ni som tvivlade på Oskarshamn verkar få rätt
Fast helvete vad Luleå spelaren filmade med 2 min kvar och fick en utvisning med sig. För dåligt av domaren att inte se hur spelaren bara lägger sig
Fast jag vet inte om han e på benet på honom så hans ben hakar upp varandra?vlk wrote:Fast helvete vad Luleå spelaren filmade med 2 min kvar och fick en utvisning med sig. För dåligt av domaren att inte se hur spelaren bara lägger sig
Brynäs lär få vila imorgon igen.
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- c/o LL´s Forum
HV71 - Malmö 1-4

-
- c/o LL´s Forum
Inledningen av IKO-BIF är... Horribel. Knappt HA-klass.
Håller med, riktigt dåligt.Svartvadet wrote:Inledningen av IKO-BIF är... Horribel. Knappt HA-klass.

-
- Forumdemon
Det blir åtminstone spännande att se hur iko ska lyckas tappa denna ledningenPutteA wrote:Håller med, riktigt dåligt.Svartvadet wrote:Inledningen av IKO-BIF är... Horribel. Knappt HA-klass.