Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jo, men social distansering här handlar inte så mkt om hur många som med tiden kommer få smittan. Det handlar om att så få människor som möjligt skall drabbas - per tidsenhet - vilket ger en flack spridningskurva - och lägre belastning på sjukvården. IVA-platser åt alla som behöver! Femtusen i en plåtlåda i september riskerar en brantare kurva. Men vi får se.
Jag hoppas EP14 är som ett nyförvärv till hösten. En tokhungrig poängligautmanare. Med ett spel som blir - viralt - på Youtube..
Jag hoppas EP14 är som ett nyförvärv till hösten. En tokhungrig poängligautmanare. Med ett spel som blir - viralt - på Youtube..
EP14 är ingen ledare. Det har vi sett med all tydlighet nu. Men med RR som lokomotiv så kan han smyga lite bakom och förhoppningsvis surfa på den våg ettan skapar. I medgång är min förhoppning att vi kommer få se en avslappnad EP14 som med en excellent preseason och många armhävningar bidrar till lagets framgång.
Låt Heavy Metal och EP14 köra lite extra boxningsträning mest för det mentala. Den förstnämnda hjälper till att förstå att en fläskläpp inte är det värsta som kan drabba en, så kan den sedermera lära ut lite sköna tekniska finesser.
Låt Heavy Metal och EP14 köra lite extra boxningsträning mest för det mentala. Den förstnämnda hjälper till att förstå att en fläskläpp inte är det värsta som kan drabba en, så kan den sedermera lära ut lite sköna tekniska finesser.
Lundgren, Bailey och Micflikier lämnar. Väntat, men hade ändå hoppats på en lösning med Lundgren. Men samtidigt så har vi egentligen bara en plats kvar och den är Perssons.
Bailey och Micflikier håller tyvärr inte för ett lag som ska vara topp 6, och det får man väl ändå hoppas att vår ambition är.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bailey och Micflikier håller tyvärr inte för ett lag som ska vara topp 6, och det får man väl ändå hoppas att vår ambition är.
-
- c/o LL´s Forum
Det sitter nog en Sportchef med ett präktigt stånd cirka 11 mil öster ut just nu...
Vart är Davidsson?

Enligt mrmadhawk har Lundberg ett kontraktsförslag att ta ställning till hos oss. Jag ser inte riktigt var han ska in i laget.
Ny/Shinnimin-Rosén-Gynge
Davidsson-Pettersson-JFK
Karlström-Holmberg-Sylvegård
Nilsson-Josefsson-Forslund
Lundberg
Jag hoppas att Shinnimin lämnar, men då för utlandet. Men utöver en ersättare till Shinnimin har jag förhoppningar om en spetsforward till. Men känns kanske inte så troligt när Lundberg har ett kontraktsförslag på bordet.
Ny/Shinnimin-Rosén-Gynge
Davidsson-Pettersson-JFK
Lundberg
Jag hoppas att Shinnimin lämnar, men då för utlandet. Men utöver en ersättare till Shinnimin har jag förhoppningar om en spetsforward till. Men känns kanske inte så troligt när Lundberg har ett kontraktsförslag på bordet.
Troligt botten till mittenskikt på den forwardsuppställningen ...Person wrote:Enligt mrmadhawk har Lundberg ett kontraktsförslag att ta ställning till hos oss. Jag ser inte riktigt var han ska in i laget.
Ny/Shinnimin-Rosén-Gynge
Davidsson-Pettersson-JFK
Lundberg
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Håller med om det, men det kan ju inte vara där våra ambitioner ska vara?
MEN! Holmberg kan visa sig vara en 30p spelare, Pettersson, Davidsson, Gynge och JFK kan inte göra sämre prestationer samt en helvetes mycket bättre backsida gör att det finns ett visst ljus. För det har senaste åren varit uppenbart att det är spelande backar som vinner matcher. Luleå exempelvis har haft riktigt bra backar senaste två säsongerna men en ganska medioker forwardsbesättning. Man kan ha hur bra forwards som helst, men får de inte rätt passningar i uppspelsfasen så är det skitsamma.
Med ett helt annat flyt bakifrån nästa säsong är jag ändå försiktigt optimistisk. För skulle Davidsson komma upp i den nivå han hade 18/19, Pettersson iaf glimtar av 16/17 och JFK visar att han ska tillbaka till NHL så kan även offensiven visa sig vara ett vapen.
MEN! Holmberg kan visa sig vara en 30p spelare, Pettersson, Davidsson, Gynge och JFK kan inte göra sämre prestationer samt en helvetes mycket bättre backsida gör att det finns ett visst ljus. För det har senaste åren varit uppenbart att det är spelande backar som vinner matcher. Luleå exempelvis har haft riktigt bra backar senaste två säsongerna men en ganska medioker forwardsbesättning. Man kan ha hur bra forwards som helst, men får de inte rätt passningar i uppspelsfasen så är det skitsamma.
Med ett helt annat flyt bakifrån nästa säsong är jag ändå försiktigt optimistisk. För skulle Davidsson komma upp i den nivå han hade 18/19, Pettersson iaf glimtar av 16/17 och JFK visar att han ska tillbaka till NHL så kan även offensiven visa sig vara ett vapen.
Och det viktigaste av allt; var med från början. Visst är det viktigt med teambuilding och mys. Men om man glömmer bort att förbereda sig på nakenfajts med rostiga moraknivar är slaget förlorat.
Jag har alltid sagt att man måste vara med från början!Varanen wrote:Och det viktigaste av allt; var med från början. Visst är det viktigt med teambuilding och mys. Men om man glömmer bort att förbereda sig på nakenfajts med rostiga moraknivar är slaget förlorat.
För de poäng man tar där är guld värda i slutet.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Det är mycket OM....Person wrote:Håller med om det, men det kan ju inte vara där våra ambitioner ska vara?
Ja det är många om. Men samtidigt kan inte flopparna från 19/20 vara lika mediokra 20/21. Känns fan omöjligt! Men återigen, jag både tror och hoppas att vår backsida kommer visa sig vara den stora skillnaden mot förra säsongen.
Kan köpa att det inte borde bli sämre, många presterade på en lägsta nivå. Samtidigt såg vi inte några tecken på förbättring under säsongen. Synd att truppen är så pass låst, som marknaden ser ut nu finns det definitivt mycket intressant ute. Möjligtvis kan lite kramper lättas upp när förväntningarna inte blir så höga, jag kan omöjligt hoppas på en topplacering när jag sett hur kassa flera var säsongen som gått.Person wrote:Ja det är många om. Men samtidigt kan inte flopparna från 19/20 vara lika mediokra 20/21. Känns fan omöjligt! Men återigen, jag både tror och hoppas att vår backsida kommer visa sig vara den stora skillnaden mot förra säsongen.
Shinnimin är en vattendelare, vill egentligen inte bli av med honom. Samtidigt kan han mycket väl vara en energitjuv i truppen. Om han inte är det i omklädningsrummet är han utvisningar i avgörande lägen nog för att truppen ska tappa det.
-
- c/o LL´s Forum
Lundberg har ett kontraktsförslag på bordet enligt malmöhöken.
Ser gärna honom ett år till för rätt peng. Gärna hel hela säsongen också. Kämpa.
Ser gärna honom ett år till för rätt peng. Gärna hel hela säsongen också. Kämpa.
Någon som vet hur diskussionen kring centrala sponsoravtal och tv-pengar ser ut i dagsläget? I teorin borde inte en reducerad lagbudget påverka kvaliteten på laguppställningen, eftersom alla andra ligor i hela Europa - relativt sett - bör påverkas i ungefär lika utsträckning. Varför konkurrensbalansen borde vara oförändrad.
VLH har plockat bort:
Andrén
Rahimi
Hörberg
Lundgren
Bohm
McFlickier
Cederqvist
Bailey
Shinnimin ?
och värvat:
Källgren
Vainio
Häman
Persson ?
Forslund
Rosén ?
Jag är inte övertygad ännu...
Man kan konstatera att ingen av spelarna som värvades på kontrakt säsongen ut för att lappa ihop felbygget får vara kvar (Melart och Koivisto skrev på längre kontrakt), det bevisar hur svårt det är att finna hållbara lösningar mitt under säsongen. Hoppas man bygger rätt från start den här gången, trots att det redan finns en del sprickor i fundamentet.
Jag ser gärna Lundberg kvar, men det måste in ytterligare ett par riktiga ess - förutom Persson och Robban - för att det inte ska bli ännu en jobbig säsong. Mycket hänger även på att Pettersson, Gynge och JFK ska leverera, det är väl där jag har mina största tveksamheter, tycker inte jag såg någonting i vintras som pekar åt det hållet.
Andrén
Rahimi
Hörberg
Lundgren
Bohm
McFlickier
Cederqvist
Bailey
Shinnimin ?
och värvat:
Källgren
Vainio
Häman
Persson ?
Forslund
Rosén ?
Jag är inte övertygad ännu...
Man kan konstatera att ingen av spelarna som värvades på kontrakt säsongen ut för att lappa ihop felbygget får vara kvar (Melart och Koivisto skrev på längre kontrakt), det bevisar hur svårt det är att finna hållbara lösningar mitt under säsongen. Hoppas man bygger rätt från start den här gången, trots att det redan finns en del sprickor i fundamentet.
Jag ser gärna Lundberg kvar, men det måste in ytterligare ett par riktiga ess - förutom Persson och Robban - för att det inte ska bli ännu en jobbig säsong. Mycket hänger även på att Pettersson, Gynge och JFK ska leverera, det är väl där jag har mina största tveksamheter, tycker inte jag såg någonting i vintras som pekar åt det hållet.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Horak ut också.
-
- Forumdemon
Cederqvist, Horak och delvis Bohm + Lundgren är väl de som jag kommer sakna mest i den skaran. Shinnimin också om han försvinner, en spelare som engagerar på alla plan.
-
- c/o LL´s Forum
Förstår inte att man gör sig av med en av de bästa defensiva backarna i SHL.
För att Bohm har en skridskoåkning, puckhantering och offensiv som inte håller för SHL. De två förstnämnda är även viktiga för en defensiv back. Hockeyn går bara snabbare och snabbare vilket gör att spelare som Bohm och Rahimi tyvärr inte kan ha en plats i laget. Helt rätt att göra sig av med båda.
Det har gått knackigt de senaste 2 åren nu så jag förstår om det rensas rejält.
-
- c/o LL´s Forum
Fast utan Horak har jag svårt att se vem som har kraften att göra mål på bortaplan.
En PALOLA-ish skall väl in? Gör mål när-, hur-, och vartsomhelst. En tempospatialt obunden nätknarkare som vetenskapen skulle uttrycka det.
Den typen av missbrukare kan du egentligen aldrig bota. Att se maskorna dallra är som en fix, en sil. Visst, du kan lindra sjukdomen något genom att bänka honom. Men så fort han får istid är han i ett obevakat ögonblick där - och nätar igen.
Den typen av missbrukare kan du egentligen aldrig bota. Att se maskorna dallra är som en fix, en sil. Visst, du kan lindra sjukdomen något genom att bänka honom. Men så fort han får istid är han i ett obevakat ögonblick där - och nätar igen.
-
- c/o LL´s Forum
Syftade på LundgrenPerson wrote:För att Bohm har en skridskoåkning, puckhantering och offensiv som inte håller för SHL. De två förstnämnda är även viktiga för en defensiv back. Hockeyn går bara snabbare och snabbare vilket gör att spelare som Bohm och Rahimi tyvärr inte kan ha en plats i laget. Helt rätt att göra sig av med båda.
-
- c/o LL´s Forum
Nu har väl Evertsson gjort sig av med alla de lovande juniorerna va? Skager och Söderlund nästa par som kastas ut.
Yes, nu är det upprensat.Lakershjärta71 wrote:Nu har väl Evertsson gjort sig av med alla de lovande juniorerna va? Skager och Söderlund nästa par som kastas ut.
Fast Söderlund ville inte underordna sig vad tränarna tyckte så lika bra att skeppa pojkar som inte vill kämpa lite extra för att få spela SHL.Lakershjärta71 wrote:Nu har väl Evertsson gjort sig av med alla de lovande juniorerna va? Skager och Söderlund nästa par som kastas ut.
-
- c/o LL´s Forum
Vet inte vad det var för krav det var frågan om, men ska en junior utvecklas och skaffa hårdhet måste man ge han kontinuerlig istid en säsong om han så måste börja i en fjärdekedja, och sen göra en utvärdering. Men jag kan ha fel.bratsson wrote:Fast Söderlund ville inte underordna sig vad tränarna tyckte så lika bra att skeppa pojkar som inte vill kämpa lite extra för att få spela SHL.Lakershjärta71 wrote:Nu har väl Evertsson gjort sig av med alla de lovande juniorerna va? Skager och Söderlund nästa par som kastas ut.
Varför skeppar man iväg Skager? Det skulle man faktiskt vilja veta mer om.
Last edited by Lakershjärta71 on 28 April 2020, 21:02, edited 1 time in total.
Han gjorde inte arbetet vid båda blå tillräckligt bra och därför fick han inte chansen i SHL.Lakershjärta71 wrote:Vet inte vad det var för krav det var frågan om, men ska en junior utvecklas och skaffa hårdhet måste man ge han kontinuerlig istid om han så måste börja i en fjärdekefja. Jag kanske har fel.bratsson wrote:Fast Söderlund ville inte underordna sig vad tränarna tyckte så lika bra att skeppa pojkar som inte vill kämpa lite extra för att få spela SHL.Lakershjärta71 wrote:Nu har väl Evertsson gjort sig av med alla de lovande juniorerna va? Skager och Söderlund nästa par som kastas ut.
Han kanske skulle slipat på detta och kämpat sig uppåt istället för att ge upp efter ett halvår.

https://hockeynews.se/articles/14147/
Kan man inte göra arbetet till 100% runt blå så ska man inte spela i SHL, framförallt inte i botten sexan. Riktigt usel intervju av Söderlund måste jag säga, vad får han ut av de uttalandena?
-
- c/o LL´s Forum
Om det bara handlar om att inte göra jobbet vid blå linjerna så måste man väl ge grabben tid att utveckla den biten. Ingen junior är fullkomlig eller färdig som hockeyspelare. Hur många byten fick han i SHL? Eller har ha fuskat så mycket vid blå linjerna i J20?
Gör man inte grunderna och sedan gnäller om det så är det bara att packa och gå.Lakershjärta71 wrote:Om det bara handlar om att inte göra jobbet vid blå linjerna så måste man väl ge grabben tid att utveckla den biten. Ingen junior är fullkomlig eller färdig som hockeyspelare. Hur många byten fick han i SHL? Eller har ha fuskat så mycket vid blå linjerna i J20?
Nu får han spela inför sina 800 i publiken.... Nice
-
- c/o LL´s Forum
Handlar ju inte om det. Läser du intervjun, så märker du att hans inställning är totalt katastrof.Lakershjärta71 wrote:Om det bara handlar om att inte göra jobbet vid blå linjerna så måste man väl ge grabben tid att utveckla den biten. Ingen junior är fullkomlig eller färdig som hockeyspelare. Hur många byten fick han i SHL? Eller har ha fuskat så mycket vid blå linjerna i J20?
Det är ju en pojkvasker som inte lyssnar, vägrar att göra jobbet och tror sig veta bäst. Ingen ödmjukhet.
Jag kan lova dig - han kommer ALDRIG bli en framgångsrik hockeyspelare. Aldrig. Troligtvis inte direkt framgångsrik privat heller, om det är den attityden han har.
En professionell hockeyspelare måste klara av att fokusera på mer än sina egna färdigheter och sitt egna spel. Självklart medför rutin en bättre förståelse för YRKET och därmed vad som krävs för att enheten/laget ska få ut maximalt med vinnande hockey. Men rutin i elitidrott är inte något arbetsgivaren är skyldig att ge, det är något man måste förtjäna.
Att analysera sig själv är inte enkelt, men är en stor fördel i all lagidrott. Jämför exempelvis med intervjun Sylvegård gav för en månad sedan i SMP.
Att analysera sig själv är inte enkelt, men är en stor fördel i all lagidrott. Jämför exempelvis med intervjun Sylvegård gav för en månad sedan i SMP.
Norbe påväg till Löven. Skönt ändå att det inte blev en förlängning med HV, även om man hade velat se honom hos oss.