Tog upp Lakers till SHL + 2 SM-Guld så nog f-n har Evertsson gjort nåt rätt.venomizer wrote:Men han gör inte sitt jobb och har aldrig gjort. Så räkna inte med att vi har något lag alls. Vi får lämna WO.
Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jag misstänker att venomizer är lite lätt ironisk.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Särskilt inte då. Forumet bestämde allt de säsongerna.Lakershjärta71 wrote:Inte ens de år Lakers tog SM-guld?venomizer wrote:Men han gör inte sitt jobb och har aldrig gjort. Så räkna inte med att vi har något lag alls. Vi får lämna WO.
-
- Forumamatör
Nej, han är inte J20 Superelit mässig ens.StenhårtSlagskott wrote:Blandar alltid ihop honom med Jonas Brøndberg det blir nog bättre nu. Har han potential att växa fram till en shl spelare under året?
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Läste nyss på hockeybladet att en viss Gynge tydligen var påväg in i Djurgården. Löser dom honom så kommer han vara hatad för alla framtid av AIK i och med att han har rötterna i Solna klubben. Tror mer på oss än på Djurgårn. Eller vad tror ni?
Har oxå hört från en källa att Alexander Bergström är klar för Hv71. Sen om den källan har rätt är en annan sak. Men man börjar undra om Evertsson har varit med och nyppt i Bergström och förlorat för tredje gången mot Hv. Hade suttit fint att landa Adam Almqvist mitt framför ögonen på Hv även om jag tror det att en högoddsare.
Kollar man in tabelltipset på hockeybladet så är vi inte mycket att hänga i granen. Även om vi fått in Shinnimin efteråt.
Känns som att Evertsson MÅSTE landa 2 riktigt tunga backar till laget under sommaren och även 2 forwards som ligger över 40 poäng/säsong. Visst att vi har ett ungt och spännande lag men man saknar dom där riktigt tunga namnen.
Dags för Mr Evertsson att öppna plånboken rejält för topplirarna.
Känns som att Evertsson MÅSTE landa 2 riktigt tunga backar till laget under sommaren och även 2 forwards som ligger över 40 poäng/säsong. Visst att vi har ett ungt och spännande lag men man saknar dom där riktigt tunga namnen.
Dags för Mr Evertsson att öppna plånboken rejält för topplirarna.
Någon härinne som vet vad den nya talangen heter som har gått till oss och som ska spela i J20? Tydligen så har han dubbel pass.
Läste någonstans att han kunde vara aktuell för A-laget tillslut.
Läste någonstans att han kunde vara aktuell för A-laget tillslut.
-
- Forumamatör
Lucas Edmonds heter han, men du ska inte tro på allt som skrivs. 

Men läs inte på Hockeybladet. De slänger ur sig all möjlig skit för att locka läsare. De har inte ens 10 % av träffsäkerheten som mrmadhawk eller hockeysverige har.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kvällsblaskorna är verkligen inga hockeyorakel. Innan VM skrev de finska motsvarigheterna att det vore ett under om Lejonen tog sig vidare till kvarten. Slutade med VM-guld.
Jag skrev inte att jag tror på det. Men det är ju som vanligt på detta sjuka forumet. Säger man en sak fel så är det alltid någon jävel som ska missuppfatta det. Jesus kristus. Rena 3 årings nivån på detta forumet.
Det är fullständigt meningslöst att försöka skapa en diskution härinne. När vissa personer hela tiden tjabbar om att det ska du inte läsa eller det den personen säger är skit. Visst att alla får säga vad dom tycker. Men att alltid bara komma med kritik och ingen diskution om det känns bara meningslöst. Lättare att skapa en diskution på Hvs forum än härinne.
-
- c/o LL´s Forum
@Stupet. Ta ett ChillPill 
Vet inte om det är för att jag är på en 3-årings nivå eller om jag är immun mot dumheter. Själv går jag igång på många av de posterna här där folk slänger ur sig negativa aspekter på evertsson utan att vara sakliga eller underbyggda relevant info.
just nu ligger jag i bakhåll för toker och hans nästa post om chefen och hans nästa värvning
Men inte tycker jag illa om honom/henne för det. Jag älskar Snövit och de sju små dvärgarna. De har de olika egenheterna som krävs. Samma som på ett forum när jag tänker efter.
Själv tror jag att Lucas Edmonds kommer skoja ganska bra med j20 och möjligen lukta på någon SHLmatch iår, men framförallt nästa år.

Vet inte om det är för att jag är på en 3-årings nivå eller om jag är immun mot dumheter. Själv går jag igång på många av de posterna här där folk slänger ur sig negativa aspekter på evertsson utan att vara sakliga eller underbyggda relevant info.
just nu ligger jag i bakhåll för toker och hans nästa post om chefen och hans nästa värvning

Men inte tycker jag illa om honom/henne för det. Jag älskar Snövit och de sju små dvärgarna. De har de olika egenheterna som krävs. Samma som på ett forum när jag tänker efter.
Själv tror jag att Lucas Edmonds kommer skoja ganska bra med j20 och möjligen lukta på någon SHLmatch iår, men framförallt nästa år.
Last edited by StenhårtSlagskott on 1 June 2019, 15:47, edited 1 time in total.
--> Slapshot --> Säljer du eller? Styck eller karta? 

Enligt Aftonbladet nämde McDavid i en intervju att han en gång var på en L.A Lakers match. Ganska övertygad om att det är en hint att han kommer välja.. VÄXJÖ Lakers till hösten!!!!!!!!!!
Skämt o sido, håller tummarna att Gynge ansluter och kritar på snart
Skämt o sido, håller tummarna att Gynge ansluter och kritar på snart

-
- c/o LL´s Forum
Det enda som talar för det är att VLH har lika stor chans att vinna Lord Stanley som Edmonton
Jadu Rockarn. Fick du gensvaret som du förväntade dig på din fråga av hockeyexperterna på forumet? Är du nöjd?Härmapan wrote:Ni som vet...
Hur funkar det att konvertera centrar till vingar?
Jag inbillar mig att det är lättare än det motsatta, då centern har ett större defensivt ansvar - men vet egentligen inte?
Jag tänker om vi nu skulle få in även Emil P i laget - då sitter vi plötsligt med centrar upp över öronen...
Det är naturligtvis bra ur ett visst perspektiv då det är svårare att hitta renodlade centrar än vingar MEN att ha 7-8 centrar på bekostnad av snipers (om det nu inte bara är att ge dem nya order) känns ju snudd på overkill.
Horak verkar ju i vart fall kunna spela vinge. Men hur är det med Davidsson, JFK, Holmberg, Karlström, Söderlund och eventuellt Emil P? (Josefsson bör väl leda fjärde då han gör det så bra). Till det har vi även Martin L, Shinimin och Nilsson som också kan spela centrar...
Fick du svar på din fråga av alla ekspäkter tycker du ? Eller "åfan, så ser jag ju också på hockey..."?
Sen kommer mest troligt RR hem nästa år och då kan vi (beroende på kontraktstatus) stå här med 7-8 kvalificerade centrar...
Måhända ett angenämt problem men...
Finns det olika centertyper (retorisk fråga såklart)? Är det odelat positivt? Men kan man ha ett lag med hälften centrar, varav många spelar vinge eller finns det andra aspekter i det?
Någon som kan reda ut begreppen?
Eller tänkte du "åhfan, så ser jag ju också på hockey..."?

I tristessen slänger jag ut 3 namn som hade enl. mitt EP-scoutande fylla ut Joels roll kommande säsong. Känns som någon av dessa säkerligen kan vara aktuellt?
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... clendening Adam Clendning
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... athon-blum Jonathon Blum
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... en-kampfer Steven Kampfer
Som bubblare slänger jag in Nick Bailen, rätt typ av back men känns som han inte var så uppskattad under sin tid i VLH?
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... clendening Adam Clendning
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... athon-blum Jonathon Blum
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... en-kampfer Steven Kampfer
Som bubblare slänger jag in Nick Bailen, rätt typ av back men känns som han inte var så uppskattad under sin tid i VLH?
Var finns de hockeyexperterna? Jag har bara sett glada hockeyamatörer på forumet. Varför inte ge din syn på Härmapans funderingar?Kloker wrote:Jadu Rockarn. Fick du gensvaret som du förväntade dig på din fråga av hockeyexperterna på forumet? Är du nöjd?
Eller tänkte du "åhfan, så ser jag ju också på hockey..."?
-
- c/o LL´s Forum
Man kan väl säga att det är två olika läger just nu iaf:
Läger A: Vi gillar nytänket, spelare som jobbar hårt istället för glaslirare. Nya VLH behöver inte vara finlir, men ett lag som ingen vill möta och med unga talanger som vill till NHL.
Läger B: Vi har alldeles för ungt lag, saknas spets och rutin. Vi behöver minst 2-3 absoluta toppspelare till, annars är vi i botten. Hellre backhand-flipp på offensiva blå än en hård kyss.
Läger A: Vi gillar nytänket, spelare som jobbar hårt istället för glaslirare. Nya VLH behöver inte vara finlir, men ett lag som ingen vill möta och med unga talanger som vill till NHL.
Läger B: Vi har alldeles för ungt lag, saknas spets och rutin. Vi behöver minst 2-3 absoluta toppspelare till, annars är vi i botten. Hellre backhand-flipp på offensiva blå än en hård kyss.
Och så finns det dom som tycker vi har ett ungt och spännande lag men att det saknas ca 4 toppspelare. Det är jag och evertsson i den klubben.Svartvadet wrote:Man kan väl säga att det är två olika läger just nu iaf:
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Jag kan förstå det, men samtidigt kan man inte ha kaka och äta den också. Vi måste ju våga ge våra nyförvärv chansen, eller? Varför värvar man spelare som Karlström, Nilsson och Davidsson om man ändå tänkt att de ska börja med att harva i HA alt. endast träna?
Det är så otroligt ineffektivt att bara värva ihop en färdig produkt. Det fungerar i princip aldrig. Plus att det är så otroligt tråkigt att kolla på. Unga spelare, som tar för sig och som är villiga att göra ALLT för en plats - det är bland det bästa som finns.
Det är så otroligt ineffektivt att bara värva ihop en färdig produkt. Det fungerar i princip aldrig. Plus att det är så otroligt tråkigt att kolla på. Unga spelare, som tar för sig och som är villiga att göra ALLT för en plats - det är bland det bästa som finns.
Everts VLH (18/19) 2.0
Bättre att ställa sig frågan varför vi förlängde tex Lundberg , hur som helst är truppen inte full än. Netterberg kommer att lämna och jag tror inte vi gör om misstaget med att inte ha konkursens. 15 forwards vid start tack. Alla spelare mår bra av konkursens. Förra året hade vi noll driv i röven på spelarna. De 13 som levererar bäst för stunden spelar.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Kartor! Men det fina i kråksången är att de är gratis. Fullt av dem. Strömmad video kallas det. Härligt hockeygodis med Lakers genom åren får vilken gubbe här som helst på bättre humör.Towen wrote:--> Slapshot --> Säljer du eller? Styck eller karta?
https://www.vaxjolakers.se/play/video/T ... autoplay=1
Rulla tillbaka och njut och marinera er post innan den postas här.
Jag tror vi alla är överens om att vi behövde förändra. Förra säsongens trupp var inte dålig, men den lyfte verkligen inte. Utslagna i CHL:s gruppspel, 7:e plats i serien och en kvartsfinalplats är ingen skandal, men inte heller något att skriva hem om. Väldigt intetsägande.
Man behöver skickliga spelare, men om laget inte krigar, köttar, offrar sig, blir förbannade, gnuggar skäggstubb, skäller, blir utskällda och engagerar sig kan man inte nå hockeyharmoni.
Förhoppningsvis hittar vi en bättre gruppdynamik och bättre balans mellan teknisk skicklighet och hårt arbete. Det är det jag menar med att jag hellre har dåliga spelare som vinner sina byten än bra som förlorar sina.
Man behöver skickliga spelare, men om laget inte krigar, köttar, offrar sig, blir förbannade, gnuggar skäggstubb, skäller, blir utskällda och engagerar sig kan man inte nå hockeyharmoni.
Förhoppningsvis hittar vi en bättre gruppdynamik och bättre balans mellan teknisk skicklighet och hårt arbete. Det är det jag menar med att jag hellre har dåliga spelare som vinner sina byten än bra som förlorar sina.
-
- c/o LL´s Forum
Vad blir totalen in SEK för NHL-kontrakten detta år? Räkna med över 10 spelare.
Persson- två år
Dansken-fyra år
Hur blir det med Bokk. Har vi fått stålar där eller blir det när han åker över?
Persson- två år
Dansken-fyra år
Hur blir det med Bokk. Har vi fått stålar där eller blir det när han åker över?
-
- c/o LL´s Forum
Vi har redan fått för Bokk. Det är $325.000 fördelat över fyra år, dvs $81.250 per år (841.000 SEK).
Vill även passa på att gratulera Varanen som gör sitt 10.000:de inlägg nästan gång han skriver något - hoppas det håller hög klass!
Vill även passa på att gratulera Varanen som gör sitt 10.000:de inlägg nästan gång han skriver något - hoppas det håller hög klass!
-
- Forumdemon
Han har skrivit i snitt 1,67 inlägg per dag på forumet så det är ganska troligt att 10000 jubileet kommer inträffa idag. Grattis?
Sjukt snitt för övrigt, jag anser mig själv vara hyfsat aktiv och ligger på 0,58 inlägg per dag på en betydligt kortare tid.
Sjukt snitt för övrigt, jag anser mig själv vara hyfsat aktiv och ligger på 0,58 inlägg per dag på en betydligt kortare tid.
Varaner är familjen Varanidae, en grupp köttätande (karnivora) ödlor som inkluderar den största nu levande ödlearten, komodovaranen. Varanidae är monotypisk, och innehåller endast släktet Varanus, ett släkte som i sin tur innehåller 58 arter i Afrika, Asien och Oceanien.
Några arter blir större än 2 meter. Den minsta arten är Varanus brevicauda, som är 28 centimeter lång, och den största arten är Komodovaran, Varanus komodoensis. Deras huvud och hals är tydligt långa. Tungan är i spetsen delad, som hos ormarna. Ögonen sitter på huvudets sidor. Svansen är lång och stark och används av många arter vid simning. På varje fot har varaner fem tår med böjda klor.

Några arter blir större än 2 meter. Den minsta arten är Varanus brevicauda, som är 28 centimeter lång, och den största arten är Komodovaran, Varanus komodoensis. Deras huvud och hals är tydligt långa. Tungan är i spetsen delad, som hos ormarna. Ögonen sitter på huvudets sidor. Svansen är lång och stark och används av många arter vid simning. På varje fot har varaner fem tår med böjda klor.

Det här måste vara vår mest spännande trupp som går in i en säsong. Tror att det räcker med 1-2 forwards och 1 back till innan säsongen för att vi ska utmana om Lemat, kryddat med 1-2 spetsiga spelare i januari.
Ponera Gynge och en Hersley-typ
Gynge - JFK - Horak
Shinn - Davidsson - Sylvegård/X
Engström - Karlström - Holmberg/Ceder
Nilsson - Josen - Ceder/Lundberg
Rahimi - "Hersley"
Bernhardt - Andersson
Nässen - Bohm
Högberg
En förstalina som skulle kunna bli SHLs vassaste och otroligt mycket potential i ungtupparna, det här är och kan bli intressant..
Ponera Gynge och en Hersley-typ
Gynge - JFK - Horak
Shinn - Davidsson - Sylvegård/X
Engström - Karlström - Holmberg/Ceder
Nilsson - Josen - Ceder/Lundberg
Rahimi - "Hersley"
Bernhardt - Andersson
Nässen - Bohm
Högberg
En förstalina som skulle kunna bli SHLs vassaste och otroligt mycket potential i ungtupparna, det här är och kan bli intressant..
Lägger denna här, kanske svaret kommer i veckan 

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- c/o LL´s Forum
De fossingarna har man ju sett förr. Det är ju inte varanen för han har fem tår med böjda klor. Säger E+P!
Nässen ser sjukt exalterad ut
Nässen ser sjukt exalterad ut

Bailen förlänger med Traktor Chelyabinsk. Visserligen ingen spelare jag var förtjust i, han gjorde jobbet offensivt men inte mer. Men iom att han nämnts tidigare på forumet tänkte jag att det kan tas upp.
Jag tror att han har nåt level cap och har legat på 9999 de senaste tre årenSvartvadet wrote:Vi har redan fått för Bokk. Det är $325.000 fördelat över fyra år, dvs $81.250 per år (841.000 SEK).