22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Härmapan »

Tycker det är helt ok så här långt - Trodde Luleå skulle starta i knockout-tempo...

Vi är med och renknullarna åker för filmning - karma is da shit!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
Posts: 6968
Joined: 10 December 2004, 23:17
Location: Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Lakersfan_03 »

Måste väl ändå vara utvisning på sista friläget?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Härmapan »

Hur faaaaan kan det INTE bli straff där????


Helt jävla obegripligt!!!
Flanders
Forumdemon
Posts: 1494
Joined: 30 December 2004, 16:16
Location: Harlem

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Flanders »

Har räknat till minst tre förstärkningar från Luleåspelare i första. Men, de får dominera matchbilden alldeles för mycket, vi är så försiktiga i mitt- och försvarszon. Vi måste ju vinna skotten för att ha en chans mot Luleå, detta håller inte över sju matcher.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Fan vad dålig puckkontroll vi har


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Löjlig utvisning


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Jag kräver mer av finnarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
västrastå
Forumentusiast
Posts: 485
Joined: 26 March 2016, 23:34

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by västrastå »

Otrolig dålig kvalitet i anfallszon
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by StenhårtSlagskott »

Vi är med inför sista. Det är nu vår spets ska kliva fram :clap:
Kloker
Forumterrorist
Posts: 2668
Joined: 17 September 2010, 12:53

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Kloker »

Matchbilden gynnar oss men FÖR I HELVETE Versteeg, Horak, Pesonen, Junttila, Kiiskinen...

Leverera - Vi snackar fet JÄVLA MATCHBOLL i denna serien!
Last edited by Kloker on 22 March 2019, 20:27, edited 1 time in total.
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Kloker wrote:Matchbilden gynnar oss men...

...Versteeg, Horak, Pesonen, Junttila, Kiiskinen...

...bedrövligt!!!

FÖR I HELVETE!
Katastrof hittills


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Härmapan »

Tycker ff att det ser helt oj ut för att vara på bortaplan mot ”bästa laget i Sverige”!

Tycker inte att Luleå dominerar! Vi kan bli bättre i puckmottagning mm mm men Luleå skrämmer inte alls!

Nu kör vi!!!
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Kolla hur ceder screenar bort en Lule spelare och ger fröberg friläge


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Kloker
Forumterrorist
Posts: 2668
Joined: 17 September 2010, 12:53

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Kloker »

Inför tredje så har VLH en jääätttestor matchboll. Luleå är i psykisk brygga!

Nu får vi se vilka som stiger fram och levererar DYR hockey-/krona!
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Det är många i Lule klacken som skulle på psyket


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Härmapan »

Och DÄR tar Luleå filmning till en helt ny nivå!

Tajfaren Olausson är PATETISK!!!
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Varanen »

Olausson är en skam. Filmare förstör sporten. Jag kräver avstängning. Antingen har han en sjukdom som gör honom till världens smärtkänsligaste man, eller så bör han be om ursäkt.
Do you even looksmaxx, bro?
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Härmapan »

Han ligger kvar och ser ut som att han brutit ryggraden!

FY FAN!

Äckligt!
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Nu smäller det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
Posts: 6968
Joined: 10 December 2004, 23:17
Location: Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Lakersfan_03 »

Byt på shinnimin och kiiski

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Får vi nÅgot PP. ?’ Nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Daste
Forumdemon
Posts: 1415
Joined: 19 September 2007, 17:35
Location: Vxo

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Daste »

Det brukar vara enklare att få med sig utvisningar om man förlägger spelet i anfallszon nån gång ibland.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
Posts: 6968
Joined: 10 December 2004, 23:17
Location: Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Lakersfan_03 »

Shinnimins friläge var den mest solklara utvisningen i matchen!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Vi jobbar inte tillsammans i checken


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Svartvadet »

Förstakedjan är helt nedstängda. De får nada. Man ser väldigt tydligt att Luleå kom tvåa och vi sjua
User avatar
Overkill
Forumamatör
Posts: 227
Joined: 30 November 2017, 22:21
Location: Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Overkill »

Bohm för helvete...
Ingen minns en fegis!
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Svartvadet »

Fullt rättvist att Luleå vinner. De har en helt annan mentalitet i allt de gör på isen.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
Posts: 6968
Joined: 10 December 2004, 23:17
Location: Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Lakersfan_03 »

Blir en helt annan matchbild hemma. Luleå har minst 3 filmningar idag. Pinsamt!


Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
User avatar
Primeau
c/o LL´s Forum
Posts: 4546
Joined: 6 April 2006, 08:38

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Primeau »

Skönt för Olausson att efter alla år äntligen få göra ett mål mot Växjö...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Daste
Forumdemon
Posts: 1415
Joined: 19 September 2007, 17:35
Location: Vxo

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Daste »

Det gick ju bättre när de inte såg skräckslagna ut så snart pucken var i närheten, men Lakers var sämre på allt idag.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Varanen »

Luleå vinner helt rättvist. Men Olaussons filmning när han ligger kvar och vrider sig i plågor är bland det äckligaste jag sett. Det finns barn som ikväll kämpar för sina liv mot cancer med riktig smärta. Olausson hånar de alla med sina fantomsmärtor. Ge honom en nackkrage och stäng av honom resten av slutspelet.
Do you even looksmaxx, bro?
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Härmapan »

Tycker inte att Luleå skrämmer ett skit!

Vi kommer att vinna ändå!

Hela stan uppe i mörkret är genomrutten!

Det krävs dock att domarna börjar stävja filmningarna - Olausson var ju i dödförklarad i flera minuter och ändå lyckas han mirakulöst återuppstå så fort domarna sträckt upp handen!

Hoppas äcklet tappar skäret och trillar med ansiktet in i den öppna båsdörren...

Bu krossar vi skiten på söndag!!!!
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by PutteA »

Man måste vilja utmana och göra mer än vad man gör. De senaste tre matcherna kan vi inte ha haft allt för lång tid i anfallszon. Vi är ju bara där och hälsar på i land. Vi har ju ingen attackhockey alls längre. Lojt, långsamt, idéfattigt. Tråkig hockey från vår sida.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Stupet »

Luleå klacken säger att Shinnimin filmar. Hahaha vilket skämt.
Olaussons filmning är pinsam. Man kunde tro att han fått en puckni munnen med tanke på hur ont han antyde att han hade. Och som domarna i sin tur går på. Det kallar jag ren forbollsfilmning.
Sen ska det oxå sägas att domarna är pinsamt kass idag med tanke på att vi inte får spela PP en enda gång ikväll. Säger som jag sagt hela säsongen. SHLs domare är så jävla dåliga!!!
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by vlk »

Vi måste filma också , det håller inte att vara hederlig. Ligg kvar och vrid er i plågor


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Post Reply