Petr Vampola
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Petr Vampola
Vampolas lön ligger närmare 300k än 200k 

Petr Vampola
Eller så är det present till Snus-Gäry?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Om detta nu stämmer så är det väldigt märkligt beslut.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... jo-lakers/
Tycker snarare Moran är en starkare kandidat att sparka ut ur truppen.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... jo-lakers/
Tycker snarare Moran är en starkare kandidat att sparka ut ur truppen.
-
- Forumterrorist
Tror det är Moran som åker bort, extra fw idag! Han har ju lyst med sin frånvaro hela säsongen...typ!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Varken Moran eller Vampola har väl levt upp till förväntningarna om man ska vara ärlig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Forumterrorist
Det är ju sant Räven, men Vampola har nog en loppa på tändstiftet för ibland tänder det till. Moran har ju surat ned hela cylindern.
-
- Forumterrorist
Sedan är det ju inte många överhuvudtaget som levt upp till förväntningarna, kan möjligtvis vara materialaren då.
Personligen skyller jag allt på materialaren. Lite på domarna och fru Fortuna också.
Allt måste övervägas. Vilka höjer moralen? Vilka offrar en hörntand i en eventuell KS? De flesta har lön till sista april kan jag tänka mig...klarar vi av en plats i ingemansland utan några av de dyraste karamellerna sparar vi cash.

Allt måste övervägas. Vilka höjer moralen? Vilka offrar en hörntand i en eventuell KS? De flesta har lön till sista april kan jag tänka mig...klarar vi av en plats i ingemansland utan några av de dyraste karamellerna sparar vi cash.
Verkar inte bli någon förlängning för Vampola
Tyckte att han var den bästa nyförvärvet denna säsong, tillsammans med Welch.

Tyckte att han var den bästa nyförvärvet denna säsong, tillsammans med Welch.
- Pysslingen
- Forumentusiast
Varför skulle man vilja ha kvar Vampola?
För att han är en bra hockeyspelare? Med bra medspelare (aka målgörare) hade han öst in poäng
-
- c/o LL´s Forum
Vampola är i sina bästa stunder en gudabenådad hockeyspelare. Däremot kanske det är hans humör så fort det går emot som kanske inte alltid gynnar det här laget. Han är tydligen en trevlig och rolig prick utanför rinken.
Petr Vampola
Enligt Hallam igår är problemet med Vampola att han vill så oerhört mycket att han ibland glömmer allt annat. Därav dom långa bytena ibland som skapar oreda i laget. Då får dom plocka ner honom igen, ta ett snack, sen funkar det igen. Tills han glömmer allt och är tillbaka på ruta ett igen. Om jag förstod detta riktigt så är det här problemet ligger!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

och de jobbar stenhårt med honom och får de honom under kontroll så kommer han bli en helt djävla grym
Ett av problemen som lakers haft håller på att åtgärdas. Lakers har haft en uppsjö av playmakers och centrar att jobba med men knappt en enda naturlig giftig forward. Nu börjar misstagen som gjorts att rättas till. Nu börjar det bli en större balans i laget. Hur de enskilda nyförvärven är återstår att se. Jag vill varken dissa eller hissa någon innan det gått några matcher. Hur som helst så kommer deras intåg att ge en boost som vi kan rida på ett tag.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Huvudsaken är att det händer saker - det ageras. Varför? Jo, eftersom att de styrande tycker att lagsammansättningen inför denna säsongen är ett misslyckande. Något har gått jävligt fel. Och det kan ingen neka till så här med facit i hand. Nu gäller det att säkra elitserieplatsen med tuppkam. Signalerna som nu skickas ut till sponsorer och supportrar stavas handlingskraft.
Och det känns förbannat jävla tillfredsställande.
Petr Vampola
Jag vet att du inte gillar ryggdunkningar, men jag håller med dig fullt ut. Handlingskraften som visas upp är viktig för alla parter att se, även laget.Kloker wrote:Huvudsaken är att det händer saker - det ageras. Varför? Jo, eftersom att de styrande tycker att lagsammansättningen inför denna säsongen är ett misslyckande. Något har gått jävligt fel. Och det kan ingen neka till så här med facit i hand. Nu gäller det att säkra elitserieplatsen med tuppkam. Signalerna som nu skickas ut till sponsorer och supportrar stavas handlingskraft.

Jo, precis, det är viktigt att tala om att Lakers är ett lag som ska finnas kvar i ES, samt på lite sikt vara med och kriga om finalplatsen. Det finns pengar och det visades nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Jarran_igen
- Forumentusiast
Vampola ryktas till HC Plzen som ersättare för Milan Gulas som går till Magnitogorsk i KHL.
HOCKEY åt folket !!!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Petr Vampola
Personliga skäl låter ju bra... Han får ju inte plats i truppen efter att Lasch tillkom. Vem skulle han knuffa bort??

Nu är det ju så tyvärr att det är personliga skäl Putte, men visst han kanske inte hade platsat ändå
Snart nära dig...en ny hall
Jag tror nog han skulle knuffa bort någon i längden. För 2 månader sen var han ju vår absolut bäste spelare.PutteA wrote:Personliga skäl låter ju bra... Han får ju inte plats i truppen efter att Lasch tillkom. Vem skulle han knuffa bort??
2012-11-13:
Jag kommer sakna honom.PutteA wrote:Hehehe, den absolut bästa spelaren vi har i laget vill du byta bort. Finns bara en spelare i detta lag som fullständigt sprudlar av spelglädje och det är Petr Vampola. När resten av våra dönickar till stjärnor står still och väntar på bättre tider så kör Vampola allt. Han vinner puckar i offensiv sarghörna, han servera Holös i PP skottläge på skottläge. Han är den som jobbar in pucken så Dennis kan trycka in 1-1. Det händer hela tiden nånting när Vampola är inne, och han vill du byta bort??? Mot vem????
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Detta kunde man ju utläsa av svaren på informationsmötet senast. Vampola är i sina bästa stunder en tillgång, och i andra en klar belastning. Jag kommer sakna hans bra dagar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Visst, han har inte varit lika bra på sistone som tidigare men visst fan hade han gjort nytta i 3e kedjan.
Varför kan vi inte ha 3 bra kedjor?
Känns surt som fasen...
Varför kan vi inte ha 3 bra kedjor?
Känns surt som fasen...
Petr Vampola
Precis, därav min kommentar. Jag har haft Vampen som en av mina favoriter sedan dag ett. Jag gillar hans inställning på banan, för det syns så tydligt hur mycket han vill. Men han har hamnat mer och mer vid sidan om och efter att man på mötet ang Vampola svarar att "Han spelar kvällens match i alla fall" så inser man ganska snabbt att det är den sista. Och han hade säkert puttat bort nån på sikt. Men eftersom vi inte har mer än 12 matcher kvar så finns ju knappast tiden till att vänta på det.
Jag håller med, kommer också att sakna honom.
Jag håller med, kommer också att sakna honom.

haha aftonbladet kallar Vampola för en floppforward....
Då består nästan hela truppen av floppforwards
Då består nästan hela truppen av floppforwards
- Jarran_igen
- Forumentusiast
Får vi betalt för att släppa honom till HC Plzen så tycker jag det är ok. Synd bara för Hlavac som blir ensam tjeck kvar.
HOCKEY åt folket !!!
-
- Forumentusiast
Tråkigt med Vampola, men det är säkert ett helt korrekt beslut för laget som helhet. Det viktigaste är ju att lagmaskinen fungerar och att individerna passar in i helheten.
Men faktum kvarstår - Vampola har långa stunder varit den enda behållningen med Växjö Lakers den här hösten. Det är få spelare som är så underhållande att titta på! Lycka till framöver Vampola!
Men faktum kvarstår - Vampola har långa stunder varit den enda behållningen med Växjö Lakers den här hösten. Det är få spelare som är så underhållande att titta på! Lycka till framöver Vampola!

Motivation slår klass...
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Min favorit spelare får inte vara kvar...Tråkigt tråkigt!
Lycka till!
Lycka till!
Trodde aldrig Vampola skulle få gå nu när Hlavac kom in..