Oskar Alsenfelt

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

sampan
Forumentusiast

Re: Oskar Alsenfelt

Post by sampan »

folk får säga vad dom vill, men jag hade mer än gärna sett Oskar i vlh!
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Det var storsint att tillåta folk att säga vad dom vill. Då får jag ta tillfället i flykten och säga vad jag vill. :)

Det är ju inte peakarnas peak han är i färd med att fullända. Men nostalgivärdet ska man kanske inte underskatta. Men jag tror inte man får poäng för det. Tyvärr.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
utep
Forumentusiast

Post by utep »

2015
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Det styrande i Modo kissar på Oskar Alsenfelt å det grövsta. Utfrysningen är total. Det har surrats om detta ett bra tag. Även MR.Madhawk belyser Alsenfelts prekära situation.

Oskar Alsenfelt är en förbannat bra målvakt. Det vet vi. I Kvalserien till elitserien så var han ju helt fenomenal. Jag hade väldigt gärna sett Oskar i VLH tröjan igen. Det håller inte med Mattias Modig som back-up. Dock så är ju Henrik Evertsson en tjurig jävel när det handlar om spelare som ratat-/lämnat laget. Jag anser att Henrik Evertsson sitter med trumf på handen. Han kan svälja sin stolthet och värva tillbaka Oskar - OCH - Oskar måste acceptera andraspaden. Alltså INGA ifrågasättanden från Oskars sida överhuvutaget. Acceptera rollen och var taggad som fan när chansen ges!

Som marknaden ser ut nu på målvaktssidan så anser jag att detta vore en mycket Klok lösning eftersom att målvaktssidan måste korrigeras.
nature
Forumdemon

Post by nature »

In med Alsenfelt! Det fina med detta är att om vi nu värvar Oskar då tvingas Modo betala en del av lönen.

Alla blir vinnare på detta. Han är bra nog för att vara en 2a keeper i ES
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

den klass Oskar höll innan KS och i KS är och var skyhög och ja tror med go träning både i och utanför rinken så kommer grabben klara av det igen , kolla bara hur det gick för de som lämnade oss för Modo de alla sjönk som gråsten genom vatten när de hamnade där uppe i den hålan .
ja tar mer än gärna emot Oskar till Lakers igen.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag ser också gärna att OA återvänder. Samtidigt är jag inte så säker på att det rent ekonomiskt blir en speciellt bra affär för Lakers; ljushuvudet Evött lyckades ju ge den knäopererade, matchotränade keepern från Pen:s organisation ett tvåårskontrakt – utan klausuler. Även om Modo skulle stå för en del av Oskars lön, så kostar det kanske mer att bli av med Modig?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Oscar måste få förfrågan från oss nu,allt annat vore galenskap.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Ahbez
Forumentusiast

Post by Ahbez »

Kan gärna tänka mig se Alsenfelt dela förstaspaden med Norrena! Modig blir man ju bara nervös av att se på, knäet är ju den värsta del av kroppen en målvakt kan skada sig på pga. all belastning.
Charlamov
Forumterrorist

Oskar Alsenfelt

Post by Charlamov »

Ja det vore ju begåvat att värva ytterligare en målvakt med ett självförtroende i nivå med fotknölarna och hoppas att det ska vända. Det är så lätt att glömma det negativa och bara komma ihåg kanoninsatserna (läs KS).
Nej tack!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
puff
Forumdemon

Post by puff »

Håller med charlamov. Nej tack. Nu är ni bara nostalgiska. det vore väl en alltför stor chansning
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Oavsett om det blir Oskar eller någon annan, så måste det i alla fall in en ny målvakt bakom Norrena, och det måste ske kvickt! Som det är nu så är situationen helt ohållbar.

VIK:s Gustaf Lindvall vaktade kassen uppe i Haparanda tidigare i afton. Gurkorna vann över Asplöven med 3-2, Tim Heed avgjorde (!) och Lindvall hade 93,3 i räddningsprocent. Jag undrar fortfarande varför han tränade med Lakers tidigare i somras :?:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Chansen att Oscar skulle återuppstå i gammal god form i VLH-dressen är väldigt mycket större än att Modig skulle plötsligt blomma ut.Men visst,det skulle inte vara en skräll om OA skulle fortsätta miserabelt med en dålig insats direkt i en comeback.

Hur som haver,så länge Norrena är hel så är det lugnt..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
sampan
Forumentusiast

Post by sampan »

ja tack till OA i VLH igen. bättre backup än Modig iaf.
sampan
Forumentusiast

Post by sampan »

Swiss
Forumamatör

Post by Swiss »

ja fattar inte varför de inte förlängde med Oskar å lät han gå te Modo där han blev helt förstörd å nu i LIF är han grym ju.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Oskar ville väl ta snabbare steg i karriären än vad Lakers erbjöd? Då stack han till modo och floppade - ur det perspektivet kan man ju urläsa vad man vill vad gäller om vi hade behållt honom.
Post Reply