Power Play wrote:Jaadu, Thelemakos. Det var ju tunga länkar du dumpade. Gav verkligen tyngd åt argumenten, som jag f.ö. kan ha förståelse för.
Vad är bättre än att höra från de som faktiskt står på nämnda sektion?
Samtliga Elitserielags supportrar ska inte få sota för att 1-2 andra lags fans beter sig dåligt.
Placeringen gjorde bortastå dålig redan innan de andra plexiglasen m.m. las till. Å att ha bortastå precis framför hemmasitt är dåligt för båda parter, vare sig man vill eller inte så skriks det å utdelas skit från båda parter vilket kan utlösa större konflikter å bråk.
Räcker med att spänningen ligger i luften å nån på bortastå tappar en dricka eller ett mynt för att nåt fyllo brevi ska tro att det kom från sittplats över å då drar hela skiten igång pga en missuppfattning, vilket majoriten inte vet utan följer fyllots agerande.
Tro mig, om ni möter t.ex HV i slutspelet under flera års tid framöver å det blir en jäkla prestige å ett hat mellan klubbarna pga olika incidenter under matchserierna så behövs det inte mkt för att det ska trigga en konflikt på läktarn heller.
I Jönköping gick en medelålders man som satt ovanför bortastå och köpte popcorn enbart för att komma tillbaka och hälla detta över fansen på bortastå, redan innan matchen hade startat. Han blev ju utslängd självklart å jag säger inte att det finns rötägg på eran sitt men kan man undvika problemen så ha en bortastå med bra placering och bra säkerhet från första början.
Det lär ju inte va roligt att stå därnere med den sikten heller.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.