Seriens absolut sämsta domare !!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Seriens absolut sämsta domare !!!
Pga av dagens domarinsatser har jag valt att uppdatera omröstningen om seriens sämsta domare...
Jag ser det så här! Om man som huvuddomare efter matchen innan lagen har tackat varandra står vid sin cirkel och är högröd i ansiktet, ler lite lojt mot sina domarkolleger, och man så uppenbart ser att han skäms
, vad ska man säga. Kände långt ner i fötterna hur förbannad man blev. Tycker överlag att det är synd att domaren går in och avgör matcher. Att han sedan tar en utvisning som han själv inte till 100% är säker på och som sedan med dominoeffekt utvecklar sig till att matchen slutar lika är bedrövligt. OM
det finns någon med någon förklaring till detta eller något lindrande så skriv, för jag lär inte somna ikväll. (Du behöver inte skriva ditt namn, och du får gärna vara anonym
)

Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
Jag vet inte hur många matcher jag sett i mitt liv, men trodde aldrig jag skulle uppleva detta ,har aldrig sett en sämre domare än ´denna var i SISTA perioden,först ta utvisning och sätta igång spelet och låta detta pågå en stund och sedan ändra sig och blåsa straff , DETTA ÄR SKANDAL OCH INGET ANNAT.Sorren jag kommer hellre inte kunna somna ikväll.Fanns det någon domarkontrollant på plats , så finns det bara en sak att göra ,låt han inte döma mer ,bättre att spelarna gör upp det själva än en sån pajas ska avgöra det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Det var en fin bild Anderzon, men jag det lilla lugn som började infinna sig i kroppen försvann med en gång. Man blir ju förbannad igen, och jag brukar inte skriva dåliga saker om domarinsatserna. Utan att säga det, så kan man ju göra en rekommenation till de med har en piltavla!
Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
"När klockan visar 18.15 i den tredje och sista perioden åker Erkki Kilpeläinen ut 2 minuter då domare Källén från Lund anser att han flyttar den egna målburen med vilje. Därefter sker en tekning i Lakers zon som efter två sekunder blir avblåst. Jag frågar Källén om situationen.
Hur kom det sig att du ändrade ditt domslut??
Precis innan spelet skulle sätta i gång efter utvisningen så såg jag på klockan. Den visade då att mindre än två minuter återstod av matchen och om en spelare flyttar målburen med vilje så skall straffslag till andra laget utdelas. Så står det i regelboken.
Men varför lät du tekningen gå?
Jag försökte få kontakt med linjemannen och blåste signal men han uppfattade tyvärr inte den. Tyvärr verkade det konstigt då tekningen ägde rum, men jag är övertygad om att jag gjorde rätt.
"
Hur kom det sig att du ändrade ditt domslut??
Precis innan spelet skulle sätta i gång efter utvisningen så såg jag på klockan. Den visade då att mindre än två minuter återstod av matchen och om en spelare flyttar målburen med vilje så skall straffslag till andra laget utdelas. Så står det i regelboken.
Men varför lät du tekningen gå?
Jag försökte få kontakt med linjemannen och blåste signal men han uppfattade tyvärr inte den. Tyvärr verkade det konstigt då tekningen ägde rum, men jag är övertygad om att jag gjorde rätt.
"
.....
hahahaha.. well, det var nog tur att jag var förhindrad att se matchen... är lugn i vanliga fall, men vissa saken kan ju få en ur balans... lindrigt sagt. 

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag kommer bli dödad...
Jag kommer nog få stryk nu, men jag tycker att det ska vara straff OM det nu är sant som källén (eller vad han hette) säger Försökte avstyra tekningen vilket jag faktiskt tror att han gjorde. Att målburen flyttades avsiktligt rår det inget tvivel om och står det i regelboken att det ska vara straff.....ja då ska det vara det.
Det jag är JÄVLIGT förbannad på är hur i helvete man kan stå där och flytta målburen när det inte finns en möjlighet att man skulle ha kunnat bli puttad in i den, ska man tvunget flytta målburen kan man väl försöka vara lite jävla smidig och göra det med finess!
Som tillägg vill jag säga att lakers behöver träna mycket mer på PUCK KONTROLL det var lite där som dom kom av sig i matchen. De hade problem med detta förra året också vill jag minnas. Lite mer träning på passningar vore inte heller fel.
Det jag är JÄVLIGT förbannad på är hur i helvete man kan stå där och flytta målburen när det inte finns en möjlighet att man skulle ha kunnat bli puttad in i den, ska man tvunget flytta målburen kan man väl försöka vara lite jävla smidig och göra det med finess!
Som tillägg vill jag säga att lakers behöver träna mycket mer på PUCK KONTROLL det var lite där som dom kom av sig i matchen. De hade problem med detta förra året också vill jag minnas. Lite mer träning på passningar vore inte heller fel.
Sämsta dommaren...
Jag glömde säga att sämsta dommaren i div 1 givetvis är LINDGREN, jag har blivit så arg så att jag har gråtit under två av hans matcher, det är jävla inget bra betyg vill jag lova.
För er som har följt den här diskussionen och märkt att vissa inlägg saknas så beror det på att jag raderade dem. Det var jag själv som skrev ett inlägg om ett lite väl hårt straff för domaren som jag ångrade när frustrationen lade sig. Jag tog även bort de inlägg som var skrivna som svar på mitt.
/Snoken
/Snoken