Publikvärdarna

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Publikvärdarna

Post by Svartvadet »

Agerar verkligen Lakers på detta sättet? Snacka om hybris i så fall. Riktigt tråkigt att höra.

http://www.smp.se/sport/vidas-publikvar ... 9993%29.gm
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... med-strejk
ON THE WAY UP
Forumproffs

Publikvärdarna

Post by ON THE WAY UP »

så tråkigt att ens behöva läsa om sånt här :(
Ska inte behöva hända!!!
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
IceWOMEN
Forumdemon

Re: Publikvärdarna

Post by IceWOMEN »

Utan att lägga några värderingar i vad som lovats eller ej. Men om man frivilligt anmäler sig till att göra en ideell insats, gör man normalt sett inte det med en nonprofit-inställning då? Pressens skriverier är en sak, verkligheten kan vara en helt annan. En intern sak att lösa och inget för press och allmänhet att spekulera vilt kring. Vem är verkligen Smp:s uppgiftslämnare? Rätt intressant att känna till innan man ger artikeln full credit.
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Fast hela premissen för artikeln är väl att saker har blivit utlovade men inte levererade. I sådana fall så handlar det inte om huruvida det är ideellt eller inte. Jag skulle också bli besviken om någon sa "Du ska få en jacka, mat, kaffe, och pengar om du städar", och sedan inte hivar över dessa godsaker i min famn. Och särskilt om dom sa kaffe. Kaffe! Satan vad gott!

Jag tycker nog dessutom att det är sekundärt vem uppgiftslämnaren är. Anonyma källor är inget ovanligt i journalistiska sammanhang och en seriös journalist (det finns sådana på "en-ko-har-rymt-blaskan" också) tar inte vilken uppgift som helst.

En fråga man kan ställa sig är hur utbrett detta missnöje är, det framgår eller beläggs inte riktigt. Jag tycker nog också man kan säga att Öhman troligtvis är på rätt spår utifrån denna lilla grund man har från en så kortfattad artikel kring vad som har sagts. Det är nog en kommunikationsmiss. Vem lovade vad och hur, och vad kan man förvänta sig?

Och i så fall så håller jag i slutändan ändå med om att det är inte så mycket till nyheter i sig (även om man kan bli lite snopen om man vill ha kaffe), bortsett från själva den eventuella strejken. Det är ju en nyhet, inga publikvärdar. Oops.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

http://www.vaxjolakers.se/artikel/12652/

Då kan man ju undra vad det är för jävla stolpskott som inte vet vad han eller hon vad med och röstade om...
Snart nära dig...en ny hall
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Bra agerat av VLH hoppas att många av guljackorna tar sig till mötet ikväll så allt kan redas ut en gång för alla
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Lemieux
Forumentusiast

Post by Lemieux »

Får ju ses som ganska korkat att söka upp smålandsposten och klaga när man inte vet vad fan man pratar om..
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Alfaxar på Johan ! snabba svar gillas från VLH´s sida.
hoppas verkligen de kommer många till mötet idag för Guljackorna !!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Power Play
Forumdemon

Publikvärdarna

Post by Power Play »

Alltså, ärligt talat, hur är man ihopskruvad när man springer till tidningen och lipar över en sån här sak? Tar man inte upp saker man är missnöjd med med uppdragsgivaren? Efter att ha läst VLH:s svar så är det alltså parkeringsplatser och restnoterade västar det handlar om??? Ja herre gud....
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Då var det utrett. Enkoharrymtblaskan får kanske ta sig i öronen ändå.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ja, det är bedrövligt att som någon säger, lipa ut i tidningen. Enkoharrymt-Posten tar ju mer än gärna in det här, det är ju ytterligare ett tillfälle att kasta skit på Lakers. Tror ni dom kommer att publicera Ömans brev? Not.
:bash:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Coffe #800 wrote:Alfaxar på Johan ! snabba svar gillas från VLH´s sida.
hoppas verkligen de kommer många till mötet idag för Guljackorna !!
Det beror väl på om dom får en kopp kaffe, annars vet i tusan. :mrgreen:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jaha, det var så det var. Hann Kronobergsradion med nån feministisk vinkel på storyn, kanske med en infälld bild från nåt arbetsläger nånstans i världen?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Charlamov
Forumterrorist

Publikvärdarna

Post by Charlamov »

"Det som stämmer står inte i tidningen".
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Niles wrote:Jaha, det var så det var. Hann Kronobergsradion med nån feministisk vinkel på storyn, kanske med en infälld bild från nåt arbetsläger nånstans i världen?
Jodå radio klanteberg hade det med lunchnyheterna och hade kopplat på med en intervju med någon från elitserieledningen,sådana här världsaker måste spridas ut av klantarna på klantkanalen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag vill egentligen inte lägga mig i detta mer, men hur många utav er vet att det bara är EN person som har skvallrat?
Låter det logiskt att en person skvallrar för SMP och sedan säger han att "Publikvärdarna kommer att strejka" (plural)?

Tror att artikeln på vaxjolakers.se är vriden till Ömans fördel. Tycker dessutom att hans uttalande;
"– Vill de inte vara publikvärdar så behöver de inte vara det. Det är frivilligt, säger Öman."

Inte direkt snyggt. Han tar ju upp slangen och kissar ner samtliga. Vill dom ha HELT ideella publikvärdar så kan dom inte ha arbetsdagar på 5,5 timmar. HELT ideellt, då pratar vi kanske 3 timmar MAX (vilket blir nästan 3 perrar)

Men jag kanske pratar i nattmössan nu. Har vi ingen publikvärd härinne som kan förklara hur det är?
Klonis

Post by Klonis »

Kanske därför dom har kallat till ett möte ikväll där saker och ting skall redas ut för att slippa massa onödig medial uppmärksamhet
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Har hört många gånger att man inte får ställa för höga krav på guljackor för dom jobbar gratis. Men borde det inte finnas lite krav som på tex en normal iq?
Erland
Forumamatör

Publikvärdarna

Post by Erland »

De kanske bara har tröttnat på att gå runt med reflexvästar inomhus?

Hoppas allt kring detta reds ut ikväll, inte särskilt bra när det skrivs en massa negativt om en förhoppningsvis positivt satsande förening.
- Inga bromsspår
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hur som helst, så ska inte diskussionen föras via media.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Nej, och den som tog den vägen kan lämna in sin jacka och göra nåt annat.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag håller med dig fullt ut Niles. den mannen har gjort sitt för Lakers.
Lemieux
Forumentusiast

Post by Lemieux »

Räven wrote:Hur som helst, så ska inte diskussionen föras via media.
Amen
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Om detta stämmer att Lakers har lovat publikvärdarna saker som man nu har dragit bort så är det minst sagt förödmjukande och nonchalant av Öhman, att som svar bara säga: "Vill man inte vara publikvärd så behöver man inte"..
Ska inte Lakers som klubb agera proffsigare än så här?
Rex
Forumentusiast

Post by Rex »

Men läs det här då Lakershjärt. så kanske du får lite svar på dina funderingar
http://lakers.se/artikel/12652/
AN
Forumentusiast

Post by AN »

Kan ingen berätta vad som hände på mötet med värdarna igår?? Öhmans version är ju inte heller nödvändigtvis den rätta
Klonis

Post by Klonis »

Är du publikvärd så har du väl fått reda på vad ni kom fram till annars är det inget som vi andra har med att göra är ju en sak mellan VLH o Publikvärdarna
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Klonis wrote:Är du publikvärd så har du väl fått reda på vad ni kom fram till annars är det inget som vi andra har med att göra är ju en sak mellan VLH o Publikvärdarna
Men då kan vi ju skippa att diskutera spelares löner för det är en sak mellan spelare och klubben. Vi kan sluta diskutera laguppställning för det är en sak mellan spelare och tränare. Vi kan sluta diskutera övergångar för det är en sak mellan spelare, agenter, och klubbar.

Om smp har en artikel om ett ämne, VLH lägger ut en respons på sin hemsida, då kan man väl inte på allvar hämta världens största filt, lägga över, och säga "det är en sak mellan dom och dom". Det är ju klart man undrar vad som händer. Särskilt om det finns/fanns ett potentiellt hot om strejk.

Jag tycker det ligger i allas intresse att veta på vilket sätt man skapar en god relation inom en förening mellan dess olika aktörer. Uppenbarligen gör VLH det också när dom svarar på sin egen hemsida i ett tidigare skede.
Klonis

Post by Klonis »

Det jag menade är att VLH o Publikvärdarna har kommit fram till en lösning, sen vad den går ut på tycker jag att vi som utanstående inte behöver bry oss om tex att ni ska få 3 koppar kaffe ,1 kanelbulle,4 godisbitar,1 halva potten ,m,m

Det viktiga är ju att dom är överens sen hur dom är det det kvittar bara båda parter är nöjda
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Ok, ja, är dom överens får man väl vara glad för det. Jag tror VLH skulle gynnas av att meddela det (att saken är utredd eller nåt sådant) ändå, då blir det inte spekulationer om det ena eller andra, vilket det gärna blir efter diverse mediala turer.
Klonis

Post by Klonis »

rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Åfanjävlariatt....då ska jag hålla käften. 8)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det mest underbara i denna historia är Anders Ö:s inställning till media, när han säger, jag har inga kommentarer. Det är något jag hoppas att han står fast vid. Aldrig kommentera något inför media. De behöver fan inte veta någonting, eftersom de alltid vänder på saker och ting.
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Jag ska börja skriva insändare varje gång jag ser en guljacka som står och kollar på matchen istället för att göra sitt jobb. Så kan dom få sina "15 minutes of fame"
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Räven wrote:Det mest underbara i denna historia är Anders Ö:s inställning till media, när han säger, jag har inga kommentarer. Det är något jag hoppas att han står fast vid. Aldrig kommentera något inför media. De behöver fan inte veta någonting, eftersom de alltid vänder på saker och ting.
Håller med, interna personalfrågor har faktiskt SMP inte med att göra. Det innebär ju inte att allt är hemligt, detta sagt som en tröst till SMP. Media får faktiskt inse att dom inte alltid är världens medelpunkt. :mrgreen:
Post Reply