Trasig kylmaskin
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Trasig kylmaskin
Någon som vet om det är fixat och om Lakers tränar i VIDA nu vid lunch?
Hoppas inte lördagsmatchen är i farozonen?
Hoppas inte lördagsmatchen är i farozonen?
Re: Trasig kylmaskin
Ingen träning i Vida idag blir isvård för vaktisarna systemet kör för fullt igen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Löste sig visst sen... fan med jag ville ju se La familia tvingas spela i Lakerdome 

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Hehe, tror matchen hade flyttats i så fall, då Lakerdome inte är godkänd för ES-spel 

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Forumproffs
Trasig kylmaskin
Har vi tur smälte isen ner till reklamen, så vi slipper se dom anskrämliga luftbubblorna 

BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
så va de inte. va där inne idag men aa tyvär:P hehe
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Man måste väl kunna göra tillfälliga undantag? Om inte Lakers hade haft Vida Arena så hade man säkert fått dispens ett år?PutteA wrote:Hehe, tror matchen hade flyttats i så fall, då Lakerdome inte är godkänd för ES-spel
Det tror jag absolut inte man hade fått!Snoken wrote:Man måste väl kunna göra tillfälliga undantag? Om inte Lakers hade haft Vida Arena så hade man säkert fått dispens ett år?PutteA wrote:Hehe, tror matchen hade flyttats i så fall, då Lakerdome inte är godkänd för ES-spel
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Jag ser inget annat alternativ (såklart hade hallen behövt fräschas upp). Skulle det vara att spela alla hemmamatcherna i Kinnarps? Det hade ju aldrig gått. Laget hade haft en besökssiffra på 300 personer per match och hade inte haft en chans att klara ekonomin. Förbundet må vara märkligt men de kan ju inte aktivt förstöra för klubbarna.
Lag som kommer upp underifrån brukar kunna få dispans medan på nått år innan man måste ha nått som håller elit-klass. Vet inte hur det skulle låta om den redan elit-mässiga arenan måste lagas/annat, men jag tycker inte det borde ligga nått hinder i att flytta matchen till gamla hallen. Mer än biljettfrågan då.
Tittar man på det fantastiska jobb förbundet gjort med elitlicensen, som ju borde vara en grundläggande faktor för elithockey, så kan vi nog spela en ES-match i mitt kök...