Elitserien: Hemmapremiären mot Linköping HC.

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

teddy
c/o LL´s Forum

Re: Elitserien: Hemmapremiären mot Linköping HC.

Post by teddy »

Daniel wrote: och jag tycker att det räcker med en klack ledare.
Håller inte riktigt med där Daniel. Oavsett vilka som drar igång klacken i år. Så anser jag att det måste finnas två st.
se bara i Götet i tisdags. Vi va ca 600 på vår sektion. Och en person var lite i underkant.
Vår nya ståplats kommer att rymma nästan 1500 pers. dvs nästan dubbelt så stor som vår förra (ca 800 tog den förra)
Tycker vi ska försöka med två. Tror inte att det blir sämre med två. Tror vi kan få med hela västra och inte bara mitten som innan.
Skulle det dock inte funka så får vi ju gå tillbaka till en igen
I always tell the truth, even when i lie
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

I morgon hoppas jag på poäng igen. Fortsätt där Luleå matchen slutade!

KOM IGEN LAKERS!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

vår ståplats i vida arena är ut formad så att det kommer funka kanon med en klackledare :)
ljung93
Forumamatör

Post by ljung93 »

Klart de ska vara två klackledare !
För alltid Lakej
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Blir ju lättare att skapa delningsramsor med två klackledare. Där deras halva tävlar mot varandra. Där dom eldar och eggar på sin del av klacken till kokpunkten.
Vi provar imorgon. Och skulle det inte funka så får vi skita i det till nästa match. Man vet ju inte förens man har provat.
Typ som när små barn ska prova grönsaker eller annan mat. så säger dom att dom inte tycker om det, trots att dom aldrig provat det. :D
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faan så sjukt taggad ja är inför morgondagen så ja funderar på att gå isäng tidigt så tiden rinner iväg snabbt tills imorgon sen så djävlar vad ja ska skrika och sjunga
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Klacksektionen ordnar klackledare och tifo är man intresserad av att hjälpa till så kontaktar man oss. Man sitter inte på det öppna forumet och gafflar. Det finns saker som gemene man inte har med att göra därför hör man av sig till oss direkt.
Klacksektionen kontaktuppgifter finns på hemsidan så det är inga problem att få tag i oss.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Håller med dig Teddy. Bara kör på och elda på. det kan bara bli bättre som sagt ju fler vi är.
Hoppas alla är toktaggade imorgon :clap:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

bamse o daniel det ska va två klackledare i nya arenan det måste de va när det är så stort och malmström är given brevid anders. malmström är riktgit bra på att få igång klacken det har han visat genom alla åren så han behövs!
"fest med lakers lakejer;)"
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Bamse_78 wrote:Klacksektionen ordnar klackledare och tifo är man intresserad av att hjälpa till så kontaktar man oss. Man sitter inte på det öppna forumet och gafflar. Det finns saker som gemene man inte har med att göra därför hör man av sig till oss direkt.
Klacksektionen kontaktuppgifter finns på hemsidan så det är inga problem att få tag i oss.
Så om nån utanför klacksektionen tycker att det vore bra med 2 klackledare så ska den/dom inte gaffla om det här utan höra av sig till klacksektionen direkt? Typ som i Monopol, gå direkt i fängelse utan att passera........!!??

Personligen tycker jag det är givet med 2 klackledare. Vi börjar bli mer folk. Mer att organisera. Mer folk att tagga till. Ett praktexempel är ju senast i Gbg där vi va mycket folk och som nån skrev så började det sjungas ramsor lite hit å dit. Dom där uppe hör inte dom där nere och vice versa. Med 2 KL underlättar det enormt. Kommer säkert bli likadant hemma.

Ang. dom nya ramsorna tycker jag dom dog ut helt i Gbg. Jävligt trist. Dock ej förvånande. Vi gick ut tidigt med att folk skulle ställa sig på VS under försäsongen så vi kunde öva in de nya. Va väl 20 pers totalt som stod där varenda match. När vi väl är många och ska köra in nya ramsor så uteblir dom får då kan vi ju sabba "trycket" så bättre att safea och bara köra gamla (läs Gbg). Är vi lite folk så är det "pinsamt" att sjunga (läs försäsong). När FAN ska vi sjunga in nya ramsor?? Resultatet av de nya ramsorna är totalt underkänt om vi ska betygsätta Gbg-resan. Partybussen körde många nya och en femtedel av oss gjorde några tappra försök i Scandinavium men det funkade tyvärr inte.

Teddy jobbade på bra som KL tycker jag. Coffe du kämpar på bra som fan men är för insnöad på gamla ramsor. Och ja, det går nästan alltid för fort i ramsorna och på trumman trots att det har blivit bättre. Sänk tempot ännu mer så kommer folk orka sjunga mer.

Kommer med 100% bli magisk stäming mot LHC imorgon men snälla, glöm inte bort dom nya ramsorna. Det är tillåtet att låta lite mindre ibland. För varje gång vi kör dom kommer fler hänga med och rätt som det är har vi lika mycket tryck i dom nya som dom gamla. Men dom måste få sin tid. Tycker faktiskt det t om kan räknas som ett hån mot dom som kämpar med nya ramsor och att dom sen aldrig sjungs.

Sen vill jag avsluta detta något offtopic-inlägg med att berömma alla som va i Gbg. Vi skapade en jävla stäming. Inte helt toppen med tanke på hur många vi va men jävligt bra. Fast med så många skulle det kunna va sjukt mycket bättre. Med cred ändå till alla som sjöng och kämpade. Men den dan vi blir nöjda kan vi lägga ner. Fullt ös nu mot LHC. Kör på!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
fjenebeck
Forumamatör

Post by fjenebeck »

LS08 wrote:
Coffe #800 wrote:200 st supportrar har bokar upp harrys på lördag... men a 400 kommer dom verkligen inte bli.
Klart det kommer bli 400 pers från White Lions. 200 i arenan och 200 på harrys för att de matchen där :)

Akta er för LHC ;)
Det påverkar ju inte läktarmatchen om 200 sitter nere på harrys ändå?
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

är behovet så stort att ha 2 klackledare till en ståplats för 1100 personer kontra en för 900

sedan ska alla självklart ha rätt och säga sin åsikt
men man kan lyfta frågan till någon i klacksektionen
vi fick till gång till vida i går så vi kunde komma in och kolla vad pallen skulle stå och fixa en pall
under dagen

men klart talismanen du fixar väll den andra pallen i morgon :wink:
men hade man haft lite fram för hållning så kanske vi kunde gjort 2 stycken.

sedan så funkade det så där i gbg över huvud taget för att ingen av de som skulle leda fick stå på några räcken eller i gångarna utan att vakterna tog bort dem

En sak som är säker det är inte klackledaren som avgör hur mycket folk sjunger
det är upp till var och en att ta sitt eget ansvar å om alla hjälps åt så kan det bli riktigt bra
men ingen klack är bättre än dess medlemmar det är upp till var och en
inte klackledaren, klackledaren startar ramsorna för att vi ska få variation
han sjunger inte ramsorna det gör alla vi andra.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Daniel wrote: En sak som är säker det är inte klackledaren som avgör hur mycket folk sjunger
det är upp till var och en att ta sitt eget ansvar å om alla hjälps åt så kan det bli riktigt bra
Så jävla rätt.
Så se till alla nu imorgon som står på Västra att visa Sverige att vi är den bästa hemmaklacken i hela landet
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag tror de flesta här inne inte riktigt vet hur viktigt det egentligen är med en klackledare. Självklart är det upp till var o en men vi har en av sveriges bästa stämning av en anledning också, vi har grymma klackledare. Bizon startade den eran och Anders och Malmström har byggt vidare. Förstår inte problemet med två ledare. Anders orkar kanske inte gå upp varje gång heller då kan det vara bra med Malmen lite, som för övrigt skötte sig utmärkt i götet. Tagga till nu lakejer, ses imorgon då taket lyfter
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Helt rätt Daniel att det är upp till var och en. Sen kan ingen sticka under stolen med att en KL (eller 2) påverkar riktigt jävla mycket. Många som står och väger i frågan om sjunga eller inte hakar lätt på när Anders/teddy ställer sig upp och drar igång och taggar till allihopa. Annars hade ju inte "fenomenet" KL funnits.

Frågan om 2 KL är ju inte direkt ny utan den har ju snackats om hit och dit lite då och då. Så det är ju inte direkt en blixt från en klar himmel. Jag tror nog det går att lösa med 2 KL vissa matcher typ som den imorgon. Men klart vill inte Anders ha hjälp nä då är det ju så.

Nej det va inte det lättaste i Gbg men då får man ju göra så gott det går.

Ja jag skulle kunna hjälpa till som KL men jag tycker inte jag petar teddy som medhjälpare därav diskuterar jag bara.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Davve
Forumamatör

Post by Davve »

Shjon Podein till vida imorgon!!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vår klart mest meriterande spelare historiskt sett.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
sid
Forumproffs

Elitserien: Hemmapremiären mot Linköping HC.

Post by sid »

Fan va grymt
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Detta har jag hoppas på hela tiden sen arenan började byggas.OJ vad skoj det ska bli och få se han igen :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ericsson
Forumproffs

Post by Ericsson »

Riktigt bra spelare. Podein!

Är och har varit ett Avalanche fan ända sen Quebec Nordiques flyttades neråt till Colorado.
Så honom minns jag mycket väl"
Underbart! :)

NU KÖR VI!
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Lakersfan_03 wrote:Bizon startade den eran och Anders och Malmström har byggt vidare.
Host host
Jag skapade den eran. Inte för att va spydig haha. Men Bizon hoppade in efter mig då jag va tvungen att dra in i lumpen ett tag. Sen när man kom tillbaka så var Bizon permanent. Liten rättelse bara :D
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Köra "welcome home shjon poedin" imorgon?
sumpen
Forumentusiast

Post by sumpen »

Ja något bör vi köra
Ericsson
Forumproffs

Post by Ericsson »

2 Klackledare ska de va.. Absolut!! ;-)
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Davve wrote:Shjon Podein till vida imorgon!!!!
Shjon är stor på alla sätt! :clap:
Last edited by Lalin on 17 September 2011, 06:45, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

det är ju inte klacksektionen som bestämmer om det ska vara 1 eller 2 klackledare! klart det ska va 2 st som styr upp det o det finns plats för båda på pallen inga problem!
"fest med lakers lakejer;)"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

mollers wrote:Köra "welcome home shjon poedin" imorgon?

absolut
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Det finns inte plats för 2 st på pallen men Malmström kan få sitta på mina axlar :) Sen att jag skrev att om man vill hjälpa till så kan man höra av sig till oss i klacksektionen för det är vi som oftast planerar inför matcherna och inte styrelsen eller poseidongruppen.
Vi vet hur vi ska ha det till premiären, vi har snackat med Bizon och vi träffar Malmström kl 13 idag så alla andra kan luta sig tillbaka och njuta av matchen och lillklonis du kan klättra på trummställningen så att ingen som tittar på matchen missar att du oxå är på plats.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Fan va grymt det ska bli idag då!

Återigen kan det fan kvitta om vi vinner matchen för vi har en Arena som ska sjungas in .

Visst det är ju inte fel med lite poäng men hela sverige ska få höra hur det går till när man sjunger in ett nybygge!!

2 pallar eller inte får vi se ikväll klart är i alla fall att jag och malmström ska avlasta varandra sen får vi se framöver hur vi löser det på två sidor , det är inte bara att "köra på " men en sak är klar vi ska göra allt för att VIDA arena ska koka men vi behöver er hjälp med röstresurserna från er oxå!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

För de som inte har en orangertshirt eller något så vill jag tipsa om Stadium som har orangea träningströjor för 99!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Är det bara jag som tycker hockey är tokskoj? :roll:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag tror det faktiskt Varanen. Sandfärgad t-shirt idag! :D
Blueshirts United
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Vet inte hur det kommer sig att JK har stått över Daggen? En spelare som han har varit kanske mest imponerad av hittills.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Tyckte med det var mäkta märkligt, sen kom jag att tänka på att det kanske rör sig om något som vi inte känner till! Daggen har kanske fått något personligt problem för tillfället?

Jag vet faktiskt inte, bara siar lite... Janne har säkert någon plan, kanske är det så att Daggen inte var tillräckligt laddad mot Frölunda, och nu försöker Janne pusha honom till nästa nivå...
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jag hoppas få se Gurra och Jämtin på isen samtidigt. :bash:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Locked