Vart hamnar vi i Elitserien 2011/2012?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Vilken plats hamnar vi på?

1
3
5%
2
0
No votes
3
2
3%
4
2
3%
5
4
6%
6
6
10%
7
11
18%
8
13
21%
9
7
11%
10
10
16%
11
1
2%
12
3
5%

Total votes: 62

Malul
c/o LL´s Forum

Vart hamnar vi i Elitserien 2011/2012?

Post by Malul »

Gissa på och motivera gärna.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Re: Vart hamnar vi i Elitserien 2011/2012?

Post by alfax »

Jag röstade 8:e med hjärtat.Men det kommer bli mycket svårt att infria.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Jag la min på 9'onde platsen. Tror vi hamnar i spannet 8-11 och magen säger nio, så då får det bli så.

Om inte annat så får jag säga som pessimisterna, förväntar man sig det värsta så får man bara positiva överraskningar.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag hoppas att vi inte har sett det bästa än av några av våra nyförvärv av det vi har sett under försäsongen. Jag tänker bl.a. på Moran och Iggulden. En elitseriesäsong kan se ut som ett "EKG" med dippar men också med flow-perioder och boostar som får igång laget osv. Någon sa att hockey är en självförtroende-sport. Det kan sluta hur som helst. Illka Heikinnen (har visat klass) är den ende hittills tillsammans med "Daggen" (grym!) som jag tycker har visat att de kommer att tillföra laget något. Hålllberg ser stabil och säker ut. Moran och Iggulden får rycka upp sig betydligt med tanke på vad de är värvade för. Jag trodde att de var bättre än det jag har sett hittills. Jag är hård, men det är min personliga åsikt. Första året som sagt i ES, och som vi vet har vi varit bortskämda med att Lakers bara gör bättre ifrån sig säsong efter säsong. Men i ES kan det likväl bli STOPP som SUCCÈ (slutspel)! Det måste man vara beredd på.
Last edited by Lakershjärta71 on 11 September 2011, 12:19, edited 1 time in total.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Instämmer med dig LH71 om att många fortfarande har en hel del att bevisa. Men tycker faktiskt att Dennis Rassmusen överraskat hittills, Även Josh Soares har visat att han kan lägga i en växel till. Gerber och Oskar är säkerheterna själva. Största frågetecknet so far är Iggulden. Han har en hel del att bevisa. I alla fall för mig
I always tell the truth, even when i lie
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

teddy, självklart ska även Gerber nämnas som en av de nya som har infriat förväntningarna, men Soares och Oskar är ju inga nyförvärv. Tycker nog att jag varit mer imponerad av "Daggen" än Rasmussen med tanke på den roll han ska ha i laget. Rasmussen är ung och kommer förhoppningsvis att utvecklas ytterligare, men jag har ännu ingen bra personlig uppfattning om honom som spelare, inte mer än att han typ är storväxt (och ska tydligen vara nyttig i boxplay).
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

3:a tippar jag ... vill inte vara för kaxig
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Det knasiga (menar inte att han är kass...) med värvningen av Igge är ju det fakto att han är en av de spelare som fyller kvoten av icke europeiska spelare. Skeppas det hit fullblodsproffs så måste nämnde lirare leverera - nada utfyllnadsspelare. Målvaktsposten ser fenomenal ut. Likaså offensiven - på det stora hela. Defensiven, ajajaj, jag hoppas verkligen att det ger full pott. Dock så måste de bakre leden elitseriekompletteras. Utan tvekan.

Utropstecknet i laget tycker jag att Josefsson är. Han har utvecklats något makalöst - vilka jävla älgakliv han har tagit. Tre Kronor nästa?

4 - VLH
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Älskar att se att någon tippar oss etta,jag tror på en 6-e plats.

Växjö Lakersissä!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Kloker wrote:Det knasiga (menar inte att han är kass...) med värvningen av Igge är ju det fakto att han är en av de spelare som fyller kvoten av icke europeiska spelare. Skeppas det hit fullblodsproffs så måste nämnde lirare leverera - nada utfyllnadsspelare. Målvaktsposten ser fenomenal ut. Likaså offensiven - på det stora hela. Defensiven, ajajaj, jag hoppas verkligen att det ger full pott. Dock så måste de bakre leden elitseriekompletteras. Utan tvekan.

Utropstecknet i laget tycker jag att Josefsson är. Han har utvecklats något makalöst - vilka jävla älgakliv han har tagit. Tre Kronor nästa?

4 - VLH
C70T5 wrote:Man ska inte behöva ge stjärnan i laget flertalet matcher för att utmärka sig på isen - det är väl för fan ingen junior som vi diskuterar. David Lundbohm måste höja sig tiotaligt på isen - nu ligger han på minus tre. Var det nyanserat nog?

Inget annat lag (dess supporters) i HockeyAllsvenskan hade försvarat en sådan oerhört medioker insats som David Lundbohm hittills har gjort.

Det sista halmstrået finns dock kvar - onsdag, match borta mot Kempes pöjkar. Sågas eller icke sågas?

Upp till bevis mr. Lundbohm.

/T5!!
:ajaj:
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Bakom VLH hamnar Modo, Timrå, AIK, Brynäs i en ordning som kvittar och då slutar vi ju 8:a. Svårare än så var det inte att tippa detta :wink:
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

Har med en dåres envishet hävdat att vi kommer på 8:e plats ända sen i juni. Tänker inte ändra uppfattning. 8)
Alexander vill vara med här åxå. 3:e plats säger han och därmed saknas det ett streck där.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

En 8:e plats är vigd åt oss.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Såhär långt har majoriteten bäst koll.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply