Nytt färgschema!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jarran_igen
Forumentusiast

Re: Nytt färgschema!

Post by Jarran_igen »

som vanligt så närmar man sig förändring med en viss inledande misstänksamhet och avvaktande attityd. Men nu har jag fått smälta de nya färgerna ett tag och ger min kommentar: -"Jag gillar´t !!" :D

Gillar både hemma och bortastället skarpt. Loggan, funkar.
HOCKEY åt folket !!!
redwel

Post by redwel »

Image
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

najs !!! :clap: :clap:
HOCKEY åt folket !!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag ångrar mig helt plötsligt...det är århundradets skandal att vi byter färger och logga! Jag vill aldrig vandra ensam... :wink: :lol:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Varanen wrote:Jag ångrar mig helt plötsligt...det är århundradets skandal att vi byter färger och logga! Jag vill aldrig vandra ensam... :wink: :lol:
:lol: :lol: :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Hehe :clappy:
Den som inte sjunger är taifare!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Cobra wrote:
Gällande att många lagt ut mycket pengar på "gamla" kläder m.m så är det möjligen tråkigt för dem som känner sig lurade. Dock kan jag tycka att det inte är något fel med att ha gamla kläder på sig, men visst det kan vara en utmaning att övertyga kidsen om att man inte måste ha det senaste. Att se just detta med att man "måste" köpa nya kläder som ett stort problem är dock att se det hela lite kortsiktigt. Förr eller senare kommer de flesta ha råd att köpa en ny tröja om de vill.
Uttryckte mej lite klumpigt där,det var inte replicatröjor och andra soviunier jag menade utan Lakersjackor och andra kläder som pojklagen har när de reprensenterar föreningen,dessa får föräldrarna punga ut pengar för och det är inga billiga prylar.Tror inte att du får en 10-åring att ha gamla loggan på sin jacka(om han ens får för föreningen) när hans kompis fått en ny.
En sak som jag skulle veta är hur avtalet med Intersport ser ut hur mycket Lakers får ut av detta. Inget tvivel om utan att Intersport är den store vinnaren på detta byte av färger och logga som har ensamrätten på alla kläder och soviunier.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Stenkistan
Forumamatör

Post by Stenkistan »

Nu är det väl ändå så att barnen växer eller sliter ut sina kläder. Min grabb har varje år slitit ut sitt värmeställ och träningsoverall så jag kan inte se att det skulle vara av någon större betydelse för föräldrarna. Däremot är vä hardcore supportern den stora förloraren på detta.

Men jag säger bara äntligen, har hatat rött och blått ända sen jag spelade själv och för mig har ishockeyn i Växjö aldrig varit något annat än blått,gult och orange.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Nämn någon en sportklubb i världen som har bytt logga? Det kan inte vara många, om ens någon som har gjort?
Det torde vara extremt sällsynt! Det är klart att man tycker att Lakers ledning har blivit galna!!

Jag gillar inte loggan, skitful och oarbetad, simpel och färglös!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Lakershjärta71 wrote:Nämn någon en sportklubb i världen som har bytt logga? Det kan inte vara många, om ens någon som har gjort?
Det torde vara extremt sällsynt!
Är du seriös??

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Detta är några FÅ exempel...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lakershjärta, finns det NÅT som du har koll på? Har du sovit de sista 30åren? :lol:
Last edited by Niles on 25 April 2011, 20:42, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Tack, kompis! Där ser man :)

Jag ska göra en forskningsstudie inom kort som talar om hur många sportklubbar i världen som har bytt logga, så jag ska ut och besöka alla sportklubbar i världen och fråga klubbarna om de har bytt logga nångång. :wink:
Last edited by Lakershjärta71 on 25 April 2011, 20:49, edited 3 times in total.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Skillnaden är väl egentligen att de lag som du nu visade bilder på har gått till ett mer "modernt" jämfört med vårt, annars är det precis samma sak!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det är din syn på vår nya logga Svartis, inte den allmäna. Annars rätt, helt klart har samtliga gått från gamla till mer moderna. Men var det de frågan handlade om?? LH71 är inte den första som slänger ur sig detta, utan att ha nått på fötterna. Har hänt tidigare i trådarna då vi slängt ut samma bevis.
AN
Forumentusiast

Post by AN »

Lakerhjhärta kommer med största sannolikhet att finna att det främst är ett gäng svenska hockyklubbar som bytte logga när de skaffade ett tillägg till namnet - indians, Bobcats, Redhawks etc...i övrigt är mitt tips att det är mycket sällsynt. De exempel visades ovan är just exempel på det.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

PutteA wrote:Det är din syn på vår nya logga Svartis, inte den allmäna. Annars rätt, helt klart har samtliga gått från gamla till mer moderna. Men var det de frågan handlade om?? LH71 är inte den första som slänger ur sig detta, utan att ha nått på fötterna. Har hänt tidigare i trådarna då vi slängt ut samma bevis.
Varför bråka? Jag har alltid skrivit det som jag tycker, from the bottom of my heart, och att det är MIN syn eftersom att det var JAG som skrev det trodde jag var för givet?! Alltså har jag inte heller försökt framföra någon "allmän" åsikt!

Yttrandefrihet kallas det, liksom att jag kan stå för att jag fortfarande anser att Lakers nya logga är ful i mina ögon, men varför måste man då gå in och försöka "rädda" situationen?! Jag är verkligen inte besserwisser, långt ifrån, jag ser det utifrån mitt perspektiv och accepterar att alla har olika åsikter, och tur är väl det, eller? Annars vet i fan hur världen hade fungerat! Jag har alltid framfört min åsikt på det mest konstruktiva jag kan tänka mig, och ofta så gör det för att min åsikt skiljer sig ofta från andras - för jag ser inte saker på samma sätt.

Men eftersom att du själv hänvisar att min åsikt oftast brukar vara den allmänna (annars hade du inte formulerat orden på det sättet) så både tror och hoppas jag att mitt tyckande och tänkande väcker många känslor hos folk och nya tankevägar - då vet jag att jag har gett en liten tankeställare och en mikroskopisk skillnad i alla fall.

Som tur är så spelar man ju inte hockey för märket på tröjan längre, utan i minsta fall så väljer man lag för att laget har andra bra spelare och för att du får en flott pengahög att stirra på. Lika så håller du också på laget, för att det är just laget.

Jag säger tack och bock från forumet ett tag, då jag inte längre finner att mina ord medför någon form utav respekt och för att jag inte vill skapa mig ovänner. Jag håller mig istället till bloggen, om den fortfarande står till förfogande efter dessa uttalanden.

A final regards, Svartvadet
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nu är det du som inte klarar att argumentera Herr Svartvadet. Jag var inte oförskämd på nått vis, utan påpekade bara att det är din åsikt att vår nya logga inte är modern. Din åsikt att den inte är snygg, det vet jag, och det är ju också din fulla rätt att tycka de, precis som att du har rätt att tycka att den INTE är modern. Men så länge jag inte attackerar dig med personliga påhopp, så är det också min fulla rätt att att skriva att jag tycker du har fel eller dylikt. Om du sen tycker detta är så pass jobbigt att du tar semester från forumet pga det, är ju helt och hållet upp till dig, och det tänker jag inte försöka hindra heller. Jag tycker att är man med och argumentera så får man också tåla att få mothugg, så länge det är inom regelverket för hur man beter sig!
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Tänk efter. Orange är ju verkligen Växjös färg. Se bara på domkyrkan. Den är ju orange till Lakers ära:) Se bara på I 11 också oranget. Se bara på IOGT-NTO vid Växjö sjön, orange. Och framförallt så är ju Nadjas pizza house/ aka poseidon oranget. Så sluta tjabbla. Växjös färg är oranget:) Kommer att bli bra detta.
I always tell the truth, even when i lie
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Glömde ju det viktigaste. Mitt eget hus är ju oranget. Fan hela Växjö är ju nästan oranget:)
I always tell the truth, even when i lie
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

teddy wrote:Glömde ju det viktigaste. Mitt eget hus är ju oranget. Fan hela Växjö är ju nästan oranget:)
Du har rätt Teddy. Alltsedan den nya loggan presenterades ser jag orange ÖVERALLT. Om jag inte skulle veta bätre skulle jag misstänka en konspiration....kan det vara så att VLH håller på att ta över världen?! :wink: :lol:

Sedan funderar jag lite över ett annat rykte som säger att FAB5 INTERNATIONAL har infiltrerat hockeyn i Växjö. Självklart är färgerna och loggan en djupt emotionell fråga, men vi spelar hockey för tusan!

Den första RIKTIGT positiva signalen kom igår när gullefjunet Robert P på hockysverige.se ondgjorde sig över vårt agerande i sin blogg. Detta är exakt den reaktionen jag personligen vill skapa hos rätt sorts människor. Ett tag var jag rädd att reaktionen skulle utebli, att de till och med skulle tycka det var ok. Klubbledningens officiella pressmeddelande höll på att bli den allmänna uppfattningen. Skönt att det inte blev så. Vi ska vara en bitchslap i fejjan på kultureliten. Varje gång de ser vårt lag, logga eller färgen orange ska det svida...med avtryck av Lakers FAB5-hand på kinden. :D
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag tycker loggan är häftigt retro. Skitfräck. Skulle dock hellre se att Växjö stod mer i centrum än Lakers. Jag har alltid haft lite svårt för amerikaniseringen av benämningen på dom svenska hockeylagen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

Charlamov wrote:Jag tycker loggan är häftigt retro. Skitfräck. Skulle dock hellre se att Växjö stod mer i centrum än Lakers. Jag har alltid haft lite svårt för amerikaniseringen av benämningen på dom svenska hockeylagen.
:ok:
Kan bara hålla med...

Vi är inte ensamma som hockeylag att heta Lakers, hittade ett urval nedan:

http://www.sheboyganlakershockey.com/pa ... 76846-home

http://www.jeffsjerseys.com/lakerjerseys.htm

http://stores.classicmnhockey.com/-strs ... Detail.bok

http://www.lakersyouthhockey.com/
Last edited by Leyker on 26 April 2011, 20:11, edited 2 times in total.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Skulle dom nån gång ta bort Lakers måste man misstänka hjärnblödning på marknadssidan. Att namnet sen har en geografisk förklaring gör ju inte saken sämre.
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Har inte VIDA haft några synpunkter på namnet? Växjö Lumberjacks borde väl ligga nära till hands kan man tycka :wink: . Era vänner i Karlskrona anser ju dessutom Växjö vara en uthuggning i skogen.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Så gott som hela 4 öppnade trådar om nya loggan, som man kunde ha diskuterat om och behållit i 1 tråd. :roll:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

InmeDes wrote:Har inte VIDA haft några synpunkter på namnet? Växjö Lumberjacks borde väl ligga nära till hands kan man tycka :wink: . Era vänner i Karlskrona anser ju dessutom Växjö vara en uthuggning i skogen.
Nopp, Vida älskar oss som vi är..Skog och Sjö i en härligt lukrativ förbrödring. KHK skall ju ta eran plats framöver, så dom tycker som vi i allt.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Glöm inte http://www.lakers.ch/d/home.asp Schweizisk högsta liga klubb!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

Fast det finns ett par stycken till, även om inte alla är aktiva idag:

Coeur d'Alene Lakers
Innisfil Lakers
Edina Lakers
Vernon Lakers
Penticton Lakers
Melvindale Lakers
Fort Frances Lakers
Huron Perth Lakers (Har spelat mot Lakers team -89 i Tjeckien där tröjbyten efter matchen gjordes!)
St. Paul Lakers
Waterford Lakers
Wallaceburg Lakers
West Lorne Lakers
Kirkland Lake Lakers
Warroad Lakers
Foam Lake Lakers
Marmora Lakers
Sylvan Lake Lakers

(De utan länk är antingen inaktiva eller så har jag inte kunnat hitta deras hemsidor)
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
redwel

Post by redwel »

Image
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

den bilden är så satans snygg fixa in den i ett hockeyemblem och växjö lakers så köper ja emblemet fullt ut
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Håller med, det där temat borde man göra en riktigt snygg t-shirt på.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Är det menat att använda texten också? Clockwork = Klockarbete? Eller vad?

Hsh, var kommer bilden ifrån? Vem har skapat den? I vilken utsträckning får man plagiera/"sno" en bild?
Huskil
Forumamatör

Post by Huskil »

Haha...jäkligt fyndigt! Tryck upp på tröja så köper jag en tvärt :D
Hockeyfantast
Huskil
Forumamatör

Post by Huskil »

Döp om texten till Hockeyvärk orange hehehe...
Hockeyfantast
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

Bilden skulle passa riktigt fint som loggo för LL. Synd att det är taget redan :D
Thats Mr. Ratscore to you..!
Post Reply