Orange som Huvudfärg :-(
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Orange som Huvudfärg :-(
Att inte ha något blått i loggan gör ju bara att den sticker ut ännu mer på blått underlag. Längtar till man får se detta i tröj-form
Dessutom, som någon tidigare sa, i någon av de 17 trådar om den nya färgen, loggan kommer att göra sig mycket snyggare på annan bakgrund om den inte innehåller blått. Jannes kavaj, på papper etc etc.

Thats Mr. Ratscore to you..!
Jag har fått se utdrag av visitkort, kuvert, brevpapper m.m, och det ser riktigt bra ut faktiskt!!
Sen såg ni att Anders Öman sa nått om olika utseende på skölden och loggan. Här kommer ju bl.a stjärnorna in.
Om vi tar en väska tex, som tillverkas i Lakers nya färger, så behöver det inte tvunget stå Växjö Lakers på, eller ha den vanliga loggan. Det kanske bara sitter en liten sådan sköld nånstans med en stor fet 5-uddad stjärna i bara. En sköld med en stjärna i tror jag vi kommer att se dyka upp lite här och var, framför allt inne i Vida Arena.
Sen såg ni att Anders Öman sa nått om olika utseende på skölden och loggan. Här kommer ju bl.a stjärnorna in.
Om vi tar en väska tex, som tillverkas i Lakers nya färger, så behöver det inte tvunget stå Växjö Lakers på, eller ha den vanliga loggan. Det kanske bara sitter en liten sådan sköld nånstans med en stor fet 5-uddad stjärna i bara. En sköld med en stjärna i tror jag vi kommer att se dyka upp lite här och var, framför allt inne i Vida Arena.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Marknadsföring via association... Den bästa typen av marknadsföring (om man lyckas bra med det). 

Lite mer om blått's vara eller icke vara, kan bara vara svammel utan någon som helst sanning bakom men iallafall:
http://hockeymode.blogspot.com/2011/04/ ... vaxjo.html
Men om man tänker köra helt på orange, vitt och guld i en tredjetröja t.ex. så skulle det kunna se ut såhär:

http://hockeymode.blogspot.com/2011/04/ ... vaxjo.html
Men om man tänker köra helt på orange, vitt och guld i en tredjetröja t.ex. så skulle det kunna se ut såhär:

Njaaa.. tycker det blev liiiite för mycket orange där 
Däremot gillade jag din "Alternative" tröja som du la upp för några dagar sedan... http://img801.imageshack.us/i/vxjny3.jpg/ Den va cool

Däremot gillade jag din "Alternative" tröja som du la upp för några dagar sedan... http://img801.imageshack.us/i/vxjny3.jpg/ Den va cool

...Och du skriver:
"jag börjar nästan misstänka att Växjö i framtiden kommer slopa det blåa och köra fullt ut på orange-vitt-guld, även i sina matchdräkter."
samt
"Varför valde man då blåa dräkter överhuvudtaget om man nu egentligen planerar att köra på orange?"
Jag tror att man valde en blå bakgrund av den anledningen att det är en mycket snyggare bakgrundsfärg än vad orange är. Man har haft Oranga dräkter en gång i tiden, dessa slopades efter bara något år. Kan tänka mig att det har att göra med att epileptiker inte vågade komma till matcherna...
Att man planerar att köra på helt orange tror jag inte på. Varför skulle man göra det när det är snyggare och stilrenare med den blåa färgen? Man väljer ju det som är snyggast och jag tror inte att det finns någon orange konspiration i luften.
"jag börjar nästan misstänka att Växjö i framtiden kommer slopa det blåa och köra fullt ut på orange-vitt-guld, även i sina matchdräkter."
samt
"Varför valde man då blåa dräkter överhuvudtaget om man nu egentligen planerar att köra på orange?"
Jag tror att man valde en blå bakgrund av den anledningen att det är en mycket snyggare bakgrundsfärg än vad orange är. Man har haft Oranga dräkter en gång i tiden, dessa slopades efter bara något år. Kan tänka mig att det har att göra med att epileptiker inte vågade komma till matcherna...
Att man planerar att köra på helt orange tror jag inte på. Varför skulle man göra det när det är snyggare och stilrenare med den blåa färgen? Man väljer ju det som är snyggast och jag tror inte att det finns någon orange konspiration i luften.

Sen är det ju så att de flesta väljer en mörkare färgtoning som hemmaställ, med tanke på krav från bl.a TV o.d!
Jag tror inte det kommer bli aktuellt med en tröja helt i orange. Det svider för mycket i ögonen tycker jag. Det ska i så fall vara en mycket mörkare nyans av orange!
Jag tror inte det kommer bli aktuellt med en tröja helt i orange. Det svider för mycket i ögonen tycker jag. Det ska i så fall vara en mycket mörkare nyans av orange!

mm, typ svart eller mörkblå nyans av orange 

Hehe, den skulle jag vilja se....ratscore wrote:mm, typ svart eller mörkblå nyans av orange

Nu Kan ni inte sjunga röda gula blå vlh längre. Så sorgligt
-
- c/o LL´s Forum
Eller: "Vi är Växjö Lakers vi är Röda gula blå..."
Lakejerna löser allt!!
Kanske:
Vi är Växjö Lakers, alla vi på Västra Stå
Vi slutar aldrig sjunga för vi älskar VLH!!
Det mesta går att lösa för sveriges bästa klack
!!
Kanske:
Vi är Växjö Lakers, alla vi på Västra Stå
Vi slutar aldrig sjunga för vi älskar VLH!!
Det mesta går att lösa för sveriges bästa klack

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Välkommen till Sångfåglarna och klacksektionen PutteA !

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Konstaterar bara att det är en stooor skillnad på orange och orange. Den senaste televerks-orangea färgen är gräslig tycker jag och syftar på emblemet på Växjö Lakers hemsida. Den färgkombinationen med orange och mörkblått som finns på LL´s hemsida (se nedan) är däremot riktigt läcker!!!

Once a laker, always a laker
Hahaha, tack Coffe and thank you musiclovers....Coffe #800 wrote:Välkommen till Sångfåglarna och klacksektionen PutteA !![]()

-
- c/o LL´s Forum
Får Lakers ta tillbaka det gamla klubbnamnet Växjö HC igen?Kesoo wrote:Enligt Enestubbes Twitter verkar det troligt att man skrotar Lakers och kommer heta Växjö HC!
-
- c/o LL´s Forum
Jadu, det verkar inte som man har velat lägga så mycket arbete på den nya loggan. Loggan ser "kall" och tråkig ut. Det behöver till en färg till!Svartvadet wrote:Klubbmärket är katastrof, helt sjukt fult i mina ögon!
Tror ärligt att jag hade kunnat göra ett snyggare i paint på 30 minuter
Man kunde väl åtminstone ha markerat kanterna runt skölden med den snygga blåa färgen om nu färgerna orange och blått kommer att dominera på matchdräkten.
-
- c/o LL´s Forum
Jag har funderat och funderat och funderat, och har fortfarande svårt att se mig tycka om denna logga... MEN och ett stort MEN, som alla andra säger så med en slänga blått i loggan så hade det sett betydligt bättre ut!
Hur tänker jag då? Jag tänker mest på att man gör "ytterlinjer" i blå färg kring bokstäverna och smålandsvapnet, då hade jag KANSKE kunnat tänka om
Hur tänker jag då? Jag tänker mest på att man gör "ytterlinjer" i blå färg kring bokstäverna och smålandsvapnet, då hade jag KANSKE kunnat tänka om

-
- c/o LL´s Forum
Mmm men nu bryr vi oss (iaf inte jag) faktiskt inte mer om vad du tycker (VI VET DET NU) eller vad som får dig att tänka om. Mitt heta tips är att du håller du ifrån tangenterna några dagar. 

Den som inte sjunger är taifare!!!