NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Kul att dom får så bra platser..
Once a laker, always a laker
jepp kanonkul för våra handikappade lakejer så de slipper trängas på en liten hylla och ta hiss upp för att komma dit.
På kortsidan däremot är det lite platser som ingår i restaurangen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Ja det är väl kanon om man ser till att de funktionshindrade får bra möjligheter! Det är vanligt att man kommer på det långt efter oavsett vad som byggs 

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumdemon
Jag har lagt in lite mer info i arenabildtråden. Hade ett sponsormöte igår med mycket info om arenan.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Premiären skall färgsättas och hur mycket kan ni avgöra
http://www.lakerslakejer.se/nyheter.html?id=78
http://www.lakerslakejer.se/nyheter.html?id=78
60000 kronor? 
Visst, det ska väl inte vara så svårt att fixa med tanke på att vi är så pass många medlemmar i LL att det räcker med knappa 100-lappen var för att få in 70000 kr. Men jag undrar vad det är för TIFO som planeras inför premiären för 60 papp?
Eller är det räknat för hela året?
Taket lyfter, in flyger 15 JAS-plan som sprutar Lakers färger över himmelen?

Visst, det ska väl inte vara så svårt att fixa med tanke på att vi är så pass många medlemmar i LL att det räcker med knappa 100-lappen var för att få in 70000 kr. Men jag undrar vad det är för TIFO som planeras inför premiären för 60 papp?

Thats Mr. Ratscore to you..!
-
- c/o LL´s Forum
En fin Overhead-flagga kan lätt gå på 30 papp, så jag antar att det bara är för den första matchen. Dock kan man ju vara lite smart och spara på det som blir över efter tifot!
60 000 är småpotatis om man jämför med de stora klubbarnaratscore wrote:60000 kronor?
Visst, det ska väl inte vara så svårt att fixa med tanke på att vi är så pass många medlemmar i LL att det räcker med knappa 100-lappen var för att få in 70000 kr. Men jag undrar vad det är för TIFO som planeras inför premiären för 60 papp?Eller är det räknat för hela året?

Växjö: Europas Orangeaste Stad
fiifan, det trodde jag inte 
Men självklart värt pengarna
bra att man har hela sommaren på sig så kan man stoppa in en slant då och då...

Men självklart värt pengarna

-
- c/o LL´s Forum
Om du kommer ihåg detta tifot så förstår du att 60.000kr är mycket, men ändå inte i närheten av vad andra stora klubbar gör!
-
- Forumamatör
Nu finns Vida Arena på facebook http://www.facebook.com/pages/Vida-Aren ... 17?sk=wall
Ja TIFO är fruktansvärt kostsamt tyvärr men för 60 000 kr kan man få något som berör hela hallen och inte bara ståplats.
Ta en liten flagga i plast den kostar 3 kr och gånger säg 3800 platser i nya hallen som exempel så är man redan uppe i en skaplig summa + frakt ifrån Italien
Att göra dem själva kostar MER men som i år har vi ändå gjort egna då vi har lyckats få lite spons på PV rör men det tar ju en stund bara att göra ett par hundra sådanda om man säger så och att knåpa ihop flera tusen blir helt plötsligt ett heltidsjobb
Ta en liten flagga i plast den kostar 3 kr och gånger säg 3800 platser i nya hallen som exempel så är man redan uppe i en skaplig summa + frakt ifrån Italien

Att göra dem själva kostar MER men som i år har vi ändå gjort egna då vi har lyckats få lite spons på PV rör men det tar ju en stund bara att göra ett par hundra sådanda om man säger så och att knåpa ihop flera tusen blir helt plötsligt ett heltidsjobb

Precis som Anders säger så är det ett tifo som ska beröra HELA hallen och inte bara VS.
Nu börjar Arenan verkligen att bli klar på utsidan... körde förbi imorse och såg att man pysslar med "The finishing touches" på fasaden. Ser rätt imponerande ut faktiskt!
Dock tycker jag att de små fönstrena på långsidan påminner lite om finlandsfärjan
Dock tycker jag att de små fönstrena på långsidan påminner lite om finlandsfärjan

ratscore wrote:Dock tycker jag att de små fönstrena på långsidan påminner lite om finlandsfärjan

haha tyckte du också de ratscore.. 
ja, ser ju lite ynkligt ut.. värsta c-hytte fönster på de
Frågan är ang ryktena. Kommer arenan ha möjlighet att byta färger?
Ungefär som Allianz Arena (Bayern Munchen) ?

ja, ser ju lite ynkligt ut.. värsta c-hytte fönster på de

Frågan är ang ryktena. Kommer arenan ha möjlighet att byta färger?
Ungefär som Allianz Arena (Bayern Munchen) ?
Vad jag har hört så ska framsidan också kläs in med trä, och i detta ska det finnas LED - belysning. Så ja i så fall kommer den nog kunna skifta färger.
Den som lever får se.
Den som lever får se.
Enligt nuvarande ritningar kommer även de gråa vertikala delarna på långsidan att beklädas med liggande panel, ala Falu rödförg.

Hmm, men framsidan är väl till 90% glasfasad? Eller tänker jag fel nu...Stinklink wrote:Vad jag har hört så ska framsidan också kläs in med trä, och i detta ska det finnas LED - belysning. Så ja i så fall kommer den nog kunna skifta färger.
Den som lever får se.

Haha ja så kan man kanske se det, men med framsida menar jag sidan ut mot storgatan! 

Vad har hänt med webbkameran? Den har inte uppdaterats sedan den 28 mars, är den flyttad eller är det något tekniskt strul? 

Vi får byta leverantör till nåt som funkar bättre. 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Nu börjar det faktiskt se lite bättre utratscore wrote:...Dock tycker jag att de små fönstrena på långsidan påminner lite om finlandsfärjan

Körde förbi igen ikväll. Led-lampor finns monterade på en del av långsidan nu 

En liten fråga: Nu när Arenan i stort sett är klar och arbetet med iordningställande av utemiljön håller på att slutställas (vad jag hört), så kommer min lilla fråga. Är det någon som vet var våra namnskyltar ska placeras som betalade in 500 kr och där det står klart och tydligt att de ska placeras på en för alla synlig plats?
Vår familj betalde in 1500 kr och förväntar oss såklart att man lever upp till vad som ingick i avtalet.
Jag har inte varit hemma så mycket i sommar och kommer inte hem ännu på en månad, så det skulle vara intressant att veta, för det är säkert känt på hemmaplan, eller vad säger ni?
Vår familj betalde in 1500 kr och förväntar oss såklart att man lever upp till vad som ingick i avtalet.
Jag har inte varit hemma så mycket i sommar och kommer inte hem ännu på en månad, så det skulle vara intressant att veta, för det är säkert känt på hemmaplan, eller vad säger ni?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lär väl bli nån typ av tavla i entrèhallen eller nått sånt skulle jag tippa på utan att veta
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Det låter bra Klonis, jag hoppas att det bara inte fallit i glömska, för vi var väl en hel del som var med på detta?
Namntavla var det sista jag hörde men det var länge sen. Kunde ju vara trevligt med en vägg i entrén med lite historik kring bygget och en namntavla för alla oss som var med i första spadtaget-kampanjen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
-
- Forumdemon
NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Är långt ifrån säker, men har för mig att Anders nämnt entrehallen och en tavla med alla namnen. Har nåt i bakhuvudet om väggen rakt fram efter första halvtrappan. Det har dock även pratats om grafitti där, så jag är osäker...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Det ska bli väldigt intressant när man kommer in i hallen för första gången i höst och då se var våra namn finns placerade. Om jag överdriver lite, så ska vi behandlas med respekt och det tror jag givetvis att vi blir.
Sen är ju frågan hur prioriterat detta är jämfört med allt annat klubben måste få klart till premiären. Tror inte vi ska ställa för höga krav nu inför premiären, däremot under säsong bör det komma upp på lämplig plats!!
Inlägg via Tapatalk
Inlägg via Tapatalk

Helt rätt Putte. Min tanke var när jag i eftermiddag satt och inte gjorde något, utan började fundera på säsongen som kommer och Arenabygget, ja då kom et upp i huvudet, var tog vi vägen som satte pengar och fick vissa löften som ska uppfyllas. Men säger ni att det finns med i tankarna så är jag lugn, jag kan vänta en liten bit in i säsongen.
Läste nyss igenom kommentarerna till http://www.smp.se/sport/lakers-nya-aren ... 890524).gm
Visste inte att det fanns så många bittra människor som lever kvar på 60talet.
Visste inte att det fanns så många bittra människor som lever kvar på 60talet.

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Man får nog alltid räkna med bittra människor. I det här fallet kan det säkert vara människor som inte har idrottsintresse, eller så har dom det, och av ekonomiska orsaker inte möjlighet att i live se matcherna. Kanske beror det på att de människor, som av någon orsak inte har möjlighet att jobba som vi andra, ska behandlas som spetälska i vår fina mänskliga regering med dess fina empati.