PP

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
majjen
Forumproffs

PP

Post by majjen »

Jag vet: Vi leder ligan för effektivitet i Power Play. Just nu gör vi mål på 27,5 % av alla PP. Fina siffror!
Jag vet: Jag kommer att få mycket mothugg men trots ovanstående siffror vill jag påstå att vi är dåliga i PP!
OK, vi har gjort många mål i PP men en stor del av dessa har inte varit "PP-mål!. På näthinnan har jag många kontringar (i PP!) och slumppuckar som hoppat in.
Det jag menar är att vi är dåliga i det planerade spelet. Att ta in pucken och etablera ett effektivt passningsspel som manövrerar oss fram till BRA lägen har varit en stor svårighet under de flesta matcher jag sett i höst.
Dirigenter och heta tekare saknas! Ingen har axlat Robbans eller Lindhagens roll.
Senaste exemplet var i går där vi trots fem mot tre i en minut inte får till ett riktigt hett avslut. Det var ett matchavgörande moment som vi förlorade och därmed matchen.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Statistiken är något missvisande och kommer antaglien rättas till under säsongen :?

PP är inte Jannes bästa sträng på lyran
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

nej han kan bara sätta in gubbarna på isen sedan är det de som ska
göra det
å med tanke på att vi inte har några backar som kan skjuta
så får det bli en kompromiss
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Tror man måste ha några intränade varianter som man alltid tränar på HELA tiden, först då kan man nog få en hyffsad utdelning på det i match. Men det har Lakers säkert. Men sen har man alltid en motståndare också.
Post Reply