PREMIÄREN MOT TINGSRYD !!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Slutsålt enligt webb-biljett!
Once a laker, always a laker
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Men växjö skulle väl inte acceptera att taifare står på Vs, skulle väl bara brist på säkerhet?
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Kommer det inte finnas en enda biljett att köpa i luckan eller på Statoil eller liknande!?!?!?!?!?

Har inte hunnit köpa min ännu :evil:
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Jag hade personligen tyckt väldigt illa om det stod en taifare i VÅR klack, hoppas messet jag fick innan inte stämmer. Har de säkerhetsansvariga funderat på detta?
Last edited by KalleB on 26 August 2010, 14:34, edited 1 time in total.
ata
Forumamatör

Post by ata »

Räven wrote: Jag tycker att det är ganska dumt att göra begränsningar av hur många biljetter som säljs till bortasupporters. Det handlar väl att så många biljetter ska säljas som möjligt för att få in så mycket som bara går.

Jag vet inte om TAIF har en annan uppfattning om detta?
Varken Lakers eller TAIF har nog varken rätt eller förmåga att begränsa försäljning till bortasupporters. Däremot kan de styra hur många biljetter som avsätts till bortalaget medans övriga biljetter är öppna för allmän försäljning. Så allt snack om att TAIF inte ska sälja biljetter till Lakejer osv faller med andra ord på sin egen orimlighet.

Hur som helst föredrar nog alla lag att det är hemmasupporters som köper biljetterna. Enda undantaget till den regeln var väl just TAIF som för två år sedan avsatte 1500 biljetter till Karlskrona-fansen i en premiär i Dackehallen. Resultatet blev att hemmasupportrarna fick slåss med näbbar och klor för att komma in i sin egen hall medans bortasupportrarna gavs en obegriplig förtur. Sjukt.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag tror att det ALLTID ska finnas minst 500 biljetter i luckan! Kan ha fel dock! Och nej, Köperyd får inte stå på VS! VS är hemmastå, Köperyd har Borta och Neutral att stå på!
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Det är ju seriöst självmord om det inte finns biljetter i luckan :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Borde komma lite info på www.vaxjolakers.se snarast om hur läget ligger till blir mkt spekulationer m,m annars
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Vimsigt allt blev
frecor
Forumamatör

biljetter

Post by frecor »

Nu verkar alla tillgängliga biljetter på webbiljett vara slut.......
Stoffe
Forumdemon

Re: biljetter

Post by Stoffe »

Får man verkligen sälja vart enda en på webben? :?
Once a laker, always a laker!
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Kommer med stor säkerhet att kännas som hemmamatch för TAIF. Hälften av den grå massan i lakerspubliken är säkert urTAIFare innerst inne.

Undras om inte t o m Räven kommer att känna vibbar av gamla tider :wink: ?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Den Tejfare som ställer sig på västra stå får skylla sig själv. :bash:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Kan inte tänka mig att det finns regler för att det måste säljas ett visst antal biljetter på plats. Däremot kanske dom fortfarande håller på en del ståplatser av någon annan anledning. Ett fåtal sittplatser finns i alla fall fortfarande kvar som kommer släppas så småningom om dom inte går till sittplatsabonnemang.

Någon som vet om det kommer släppas in max 3800 fortfarande? Har för mig att det är tillåtet att ta in 4000, precis som före ombyggnaden, men att dom inte gör det p.g.a. att det blir så trångt. Senast det var fullsatt (3800), var mot Troja 15 oktober 2008.

Lite synd att det verkar vara så många från Tingsryd som köpt biljetter. Dom har lärt sig att hålla sig framme efter de fullsatta matcherna mot Karlskrona. I Växjö har det sällan eller aldrig varit sånt här sug efter biljetter tidigare.

EDIT: Just NU finns ståplats att köpa. (Och nu var dom borta)
Last edited by Qrax on 26 August 2010, 16:10, edited 1 time in total.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

kommer nog bli en hel del Taifare där och även på VS men de sistnämnda kommer nog skämmas öronen av sig för att de får stå bland lakejerna inte minst när Vlh piskar upp Taif me 6-2
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag tror att om alla tänker efter lite så är det ju totalt förkastligt och totalt omöjligt att taifare skulle stå på vs. Supporterpolisen kommer givetvis inte att acceptera detta av säkerhetsskäl. Att det nu av någon lustig anledning finns taifare som är så kopiöst dumma att dom köper biljett på vs och tror att dom kommer in och får ställa sig där, är ju sanslöst. Och även om det kommer in en taifare och ställer sig på vs, så kommer han bara kunna stå där till taif gör mål, sen kommer han på ett eller annat sätt åka därifrån. Förhoppningsvis är vakterna där och hjälper honom bort innan det är försent. Att någon med taif kläder på sig kommer in via västra entrén är över huvudtaget omöjligt enligt mig. Detta är en högriskmatch, polis kommer inte acceptera nått som strider mot säkerheten.

Biljetter till VS finns att köpa, kontakta kansliet.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Lakers Lakejer kommer förmodligen ha ett antal biljetter att sälja.
Men sitt nu inte och vänta utan köp asap!!
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

InmeDes wrote:Kommer med stor säkerhet att kännas som hemmamatch för TAIF. Hälften av den grå massan i lakerspubliken är säkert urTAIFare innerst inne.

Undras om inte t o m Räven kommer att känna vibbar av gamla tider :wink: ?
Du har nog lite övertro på den grå massan. Men så har ni ju övertro på det mesta.

Sen har ju Putte helt rätt, polisen kommer aldrig tillåta några gröna lustigkurrar på VS.
Last edited by Niles on 26 August 2010, 17:13, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Skorpan
Forumamatör

Post by Skorpan »

Kan inte tänka mig att någon TAIFare är så dum att de tror att de kommer att få stå på VS.. eller? 8O

Flyttar inte polisen på de, så gör ju självklart någon annan det.. frågan är om det vet om detta eller bara är korkade?

Hur som helst, de öser pengar över VLH för att försöka överrösta oss.. lite synd för deras del att det aldrig kommer att hända :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag har inga biljetter än och alla jag känner har det inte heller. Biljetterna kan väl inte vara slut? Växjö Lakers måste väl ha stängt försäljningen? man borde bara tillåta försäljning på kansliet
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Biljetterna är inte slut men det de säljs enbart på kansliet, jag var uppe idag och där "hålls" ett antal biljetter till lakejer en stund till. Men kan du köpa imorgon så bör du nog göra det.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hur länge är kansliet öppet? Jag jobbar och har svårt att hinna med och köpa. Fan vad sjukt om vi inte får hemmaplan mot taif
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Ståplats ska gå att köpa på några ställen som Statoil och Pressbyrån. Kan jag tolka det som att det är slutsålt där också?
Last edited by Lalin on 26 August 2010, 18:19, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Statoil på Teleborg har inte fått några biljetter alls pga det nya kassasystemet.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Men åk dit för fan och köp imorgon. Sitt inte och glo. En stund ledigt från jobbet kan väl vem som helst ta för en sån här match? Slöa Växjöbor. Kom igen nu. Det är derby på gång har ni glömt det??? Alla Lakejer som inte köpt ännu gör det IMORGON!!! Sen klart som fan att det inte blir några taifare på VS. Kör hårt. HEEEEJA HEEEJA VLH!!!!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Skorpan
Forumamatör

Post by Skorpan »

Talismanen wrote:Men åk dit för fan och köp imorgon. Sitt inte och glo. En stund ledigt från jobbet kan väl vem som helst ta för en sån här match? Slöa Växjöbor. Kom igen nu. Det är derby på gång har ni glömt det??? Alla Lakejer som inte köpt ännu gör det IMORGON!!! Sen klart som fan att det inte blir några taifare på VS. Kör hårt. HEEEEJA HEEEJA VLH!!!!!!!!
Helt rätt, härlig inställning Talismanen!

ALLA TILL VÄSTRA STÅ, nu sjunger vi ut nissarna i broccolikostym!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Som sagt. Ett klargörande på hemsidan om huruvida det finns biljetter på kansliet att köpa vore tacksamt.
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Talismanen wrote:Men åk dit för fan och köp imorgon. Sitt inte och glo. En stund ledigt från jobbet kan väl vem som helst ta för en sån här match? Slöa Växjöbor. Kom igen nu. Det är derby på gång har ni glömt det??? Alla Lakejer som inte köpt ännu gör det IMORGON!!! Sen klart som fan att det inte blir några taifare på VS. Kör hårt. HEEEEJA HEEEJA VLH!!!!!!!!
inte om man fått jobb precis så vill man inte be om ledighet direkt. Jag får se till att någon kompis ställer upp och fixar biljett. Annars hoppas jag lakejerna kan erbjuda mig någon biljett. Annars får jag väl stå ute och höra på er
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Lalin, det behövs inget klargörande på vlh:s hemsida. Det finns biljetter på kansliet till VS, och inom kort kommer det nog även att finnas att köpa via LL också!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Vad bra Putte! Nu måste jag bara få någon att köpa biljetten i morgon då jag själv inte har möjlighet.
Blueshirts United
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kan säga så här, att ev. så ska ni kunna beställa biljett via oss inom kort och betala via vårt bankgiro, men vi återkommer. Styrelsen måste säga sitt om förslaget och VLH måste ge sitt godkännande. Men det kan vi tänka göra för alla VS-anhängare, men som sagt vi återkommer med besked i frågan!!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Lakersfan_03 wrote:
inte om man fått jobb precis så vill man inte be om ledighet direkt. Jag får se till att någon kompis ställer upp och fixar biljett. Annars hoppas jag lakejerna kan erbjuda mig någon biljett. Annars får jag väl stå ute och höra på er
Skicka mig pm om du vill ha hjälp.
Den som inte sjunger är taifare!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har ni inte årskort grabbar........men ärligt talat så trodde jag att det räcker att köpa det till nästa helg när jag åker hem eftersom jag fortfarande är kvar i Halmstad men så ringde Torwald på kansliet mej idag i annat ärende som han ville ha min hjälp till så han lägger undan ett årskort.Däremot så var jag ute efter 3 sittplatser åt min sons familj men det fanns inte 3 platser intill varandra nu men kan ev. bli när sponsorbiljetterna är fördelade.
Det har varit ett makalöst tryck efter biljetter enl.Torwald.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

SITT INTE HEMMA OCH SLÖA !! KOM IGEN NU FREDAG DÅ MÅSTE MAN KUNNA GÅ TIDIGARE OCH TA SIG TILL KANSLIET! ELLER SKICKA EN VÄN SOM FIXAR DET ! DET FINNS BILJETTER KVAR ALLA TILL VÄSTRA STÅ !!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Locked