Inte kan de vara så dumma...? [Taif]
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- Forumdemon
han vägrar ge sig...
http://www.smp.se/sport/till-hart-angre ... 3896%29.gm
http://www.smp.se/sport/till-hart-angre ... 3896%29.gm
Thats Mr. Ratscore to you..!
Efter gårdagens artikel i smp.se så är det som uppgjort till spekulationer.
Citat: smp
– När vi började (2008) hade vi en omsättning på sju miljoner kronor. I dag ligger vi på tolv. Nästa säsong landar vi någonstans kring 18-19 miljoner kronor. Då är det klart att vi måste ändra i organisationen, säger Torsten Liljegren.
Hmmm, nu kommer det.
När Liljegren tog över klubba i TAIF så säger han att omsättningen var runt 7 millar. Efter detta årets fantastik framgångar med full lada i princip varje match, så landar omsättningen på ca 12 millar
Om man stannar upp lite där och tänker till hur mycket av mellanskillnaden mellan 7 och 12 milla så är det en ökning med närmare 80% mot föregående år, som till stora delar beror på ökning av publik och sponsorer.
Inför nästa år säger Liljegren att man tror sig budgetera en omsättning runt 19 miljoner...EN ÖKNING MED 7 MILJONER!!!!! samtidigt så kommer publiken att budgeteras med den gångna årets snitt. Men OK, vi drar av en milla av dessa 7 som allsvenska bidrar med. Kvarstår gör då 6 miljoner som sponsorer helt sådär bara skall skjuta till
Inga dåliga avtal de verkar ha skrivit med sina sponsorer må jag säga, då det verkar som alla har en AS-klausul som i pricip dubblerar sponsringen...tror man på det??? NOT!
Herr Fahlander är nog ganska rätt i sina beskyllningar
– När vi började (2008) hade vi en omsättning på sju miljoner kronor. I dag ligger vi på tolv. Nästa säsong landar vi någonstans kring 18-19 miljoner kronor. Då är det klart att vi måste ändra i organisationen, säger Torsten Liljegren.
Hmmm, nu kommer det.
När Liljegren tog över klubba i TAIF så säger han att omsättningen var runt 7 millar. Efter detta årets fantastik framgångar med full lada i princip varje match, så landar omsättningen på ca 12 millar
Om man stannar upp lite där och tänker till hur mycket av mellanskillnaden mellan 7 och 12 milla så är det en ökning med närmare 80% mot föregående år, som till stora delar beror på ökning av publik och sponsorer.
Inför nästa år säger Liljegren att man tror sig budgetera en omsättning runt 19 miljoner...EN ÖKNING MED 7 MILJONER!!!!! samtidigt så kommer publiken att budgeteras med den gångna årets snitt. Men OK, vi drar av en milla av dessa 7 som allsvenska bidrar med. Kvarstår gör då 6 miljoner som sponsorer helt sådär bara skall skjuta till

Inga dåliga avtal de verkar ha skrivit med sina sponsorer må jag säga, då det verkar som alla har en AS-klausul som i pricip dubblerar sponsringen...tror man på det??? NOT!
Men att man går ut med att tanken är att rejält öka omsättningen talar väl emot en parallell svart ekonomi....Hela tanken med svarta pengar är ju att de inte ska synas i resultat- och balansräkning.
Eller på vilket sätt menar ni konspirationsteoretiker att uttalandet i SMP tyder på svarta pengar?
Ej från Tingsryd men börjar bli trött på att det kastas skit och att alla vet hur det funkar utan några som helst belägg för det. Finns det fakta så fram med det.
Eller på vilket sätt menar ni konspirationsteoretiker att uttalandet i SMP tyder på svarta pengar?
Ej från Tingsryd men börjar bli trött på att det kastas skit och att alla vet hur det funkar utan några som helst belägg för det. Finns det fakta så fram med det.
jag väljer att säga att en ökning med 6 miljoner inte är illa för en stad...tätort...by...sammanslagning med nåra tusen personer!
Jag misstänker inget fuffens alls denna gång,hade dom däremot sagt att dom fortsatt haft en omsättning på 12 mille skulle man ju börjat ana något men nu är det ju raka rör!
Money talks och juniorsatsningar not!
Jag misstänker inget fuffens alls denna gång,hade dom däremot sagt att dom fortsatt haft en omsättning på 12 mille skulle man ju börjat ana något men nu är det ju raka rör!
Money talks och juniorsatsningar not!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Det är helt säkert en jätteutmaning....fixar man det så är det inte dåligt.Malul wrote:jag väljer att säga att en ökning med 6 miljoner inte är illa för en stad...tätort...by...sammanslagning med nåra tusen personer!
Dock inte alltid storlek på ort är kopplad till omsättning, sponsorvilja och sportsliga resultat....t.ex. så är väl HV:s och Färjestads omsättning mer än dubbelt så hög som Djurgårdens...Mjällby spelar i allsvenskan, Öster harvar längre ner....Olofström lyckades bättre än KHK...finns förstås ännu fler exempel på det motsatta men det visar att jobbet ska ändå göras hela vägen från marknadsgrupp och ända ut på planen/rinken
Länka den artikelnZebbe wrote:Efter gårdagens artikel i smp.se så är det som uppgjort till spekulationer.
Hmmm, nu kommer det.
Inför nästa år säger Liljegren att man tror sig budgetera en omsättning runt 19 miljoner...EN ÖKNING MED 7 MILJONER!!!!! samtidigt så kommer publiken att budgeteras med den gångna årets snitt. Men OK, vi drar av en milla av dessa 7 som allsvenska bidrar med. Kvarstår gör då 6 miljoner som sponsorer helt sådär bara skall skjuta till![]()
GIMME SOME RASTA MONSTA! ok mon?
Med tanke på hur Herr Moberg skriver avtal så är väl redan 3 av dessa millar uppätna i gångna säsongen då han brukar skriva 3 års avtal med utbetalning av allt år 1 så att bonusen kan falla ut till fullo för hans egna del. Skall bli kul att följa hur denna sponsring utvecklar sig. Lakers hade väl en del att redan ut när han slutade där. Avtal som inte blev något av osv.
Ja måste vara svårt gå in på smp själv och leta upp detkajjind wrote:bra du var på o länka saker stink;)Stinklink wrote:http://www.smp.se/sport/taif-anstaller-gustavsson-som-klubb--och-sportchef(1911112).gm
Där har du den. (kopiera och klistra in)

Han har ju dessutom skrivit till dig (kopiera och klistra in)

Once a laker, always a laker!
Skönt att det är någon som förstår hur det funkar och jag kan inte mer än hålla med. Om nu Fahlander eller vem fan som helst har något bevis, fram med det. Jag vill inget hellre än att det ska fram om det nu mot all förmodan inte skulle vara rent mjöl i bagen.Poliwag wrote:Men att man går ut med att tanken är att rejält öka omsättningen talar väl emot en parallell svart ekonomi....Hela tanken med svarta pengar är ju att de inte ska synas i resultat- och balansräkning.
GIMME SOME RASTA MONSTA! ok mon?
Jag tror att det är så att det man kanske reagerar på är den frekvens man haft på höjningen av sin omsättning. På en säsong höjer man från 7 milj till 12 milj med enbart mer folk på läktaren. Det tycker även jag låter lite konstigt??? Sen ska man öka ytterligare 6-7 milj kommande säsong. Det innebär en omsättningshöjning på ca 11-12 milj kr på två säsonger. Som nån sa, en 80% höjning. VLH räknar med en höjning av omsättningen med ca 50% med hjälp av Arenan. Så det är klart att det känns lite konstigt. Men man har säkert hittat ett bra koncept tillsammans med sina sponsorer!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Börjar också bli sjukt trött på alla jävla konspirationsälskare!!! Fattar inte vari myglet skulle ligga?? Grejen med svarta pengar ligger väl i att försöka hålla det dolt, nu talar man klarspråk men ändå finns det folk som blundar och hittar på egen skit istället. Patetiskt!!!
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Det bygger väl på att det alltid är svårt att tvätta bort stämpeln "svarta löner" och "gråa kuvert". Det var så förr i tiden, rent allmänt, men inte med speciellt stora belopp, man sopade ner lottförsäjlning och viss del av inträdet i en påse och låtsades om som om det aldrig hade sålts.
Det var så det var, både här och där. Men sedan blev det som det så många gånger blir, när man börjar stjäla en burk leverpastej, så slutar det ofta med att man tar allt som finns att ta. Inget konstigt med det. Men givetvis är det åt helvete..
Det var så det var, både här och där. Men sedan blev det som det så många gånger blir, när man börjar stjäla en burk leverpastej, så slutar det ofta med att man tar allt som finns att ta. Inget konstigt med det. Men givetvis är det åt helvete..
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror inte han har så mycket att komma med. Finns journalister som grävt i det men inte kommit fram till ett piss ännu. Bara att gratta Taif som har fått med sig nya sponsorer från kronobergs södra del. Älmhult fick för ett tag sen några nya butiker och i det samhället har taif och troja starka band. Tyvätt har väl inte lakers lyckats knyta till sig storföretagen som finns i det samhället. Stena Metall, Swedwood AB, Älmhult Gjuteri, Ikanobanken, Spångs möbler mfl. Vi hade chansen under åren Taif var på dekis men tog den aldrig. Visserligen var det någon buss från Älmhult till växjö förra året men tyvärr tror jag att det är Taif som kommer få det största publikstödet därifrån nu.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers