Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

fjompe wrote:Källa på det?
Verkar inte bekräftat någonstans? :wink:
Inside information :wink:
Lär bli bekräftat imorgon!
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

Pysslingen wrote:Han fick ju storstryk av Lee Goren. Det hade aldrig Hedman fått :lol:

Grattis till nyförvärvet. Verkar vara en ung spelare som kan utvecklas.

storstryk. Tycker de brotades mest :wink:
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Troja tappar en viktig kugge i Alexander Johansson som är klar för Rögle!!
Första kännbara silly season förlusten i år..
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Och vi tappar Josh! Blir det AIK är det pinsamt efter hans "fina" uttalande i smp för någon månad sedan att han inte kommer gå till ett bottengäng i Elitserien, utan hellre stannar här då....... Förväntar sig Josh att AIK ska bli ett topplag? :oops:

Tappet kommer bli poängen han skrapat i hop, blir lite för Evert att jobba med. Men hans defensiva spel kommer jag faktiskt inte sakna. Framför allt i KS bjöd han på FÖR många mål.
Last edited by Stoffe on 18 April 2010, 18:13, edited 1 time in total.
Once a laker, always a laker!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Det var inte precis en nyhet att han skulle dra till AIK. Har varit som ett hett rykte snart en vecka nu. Men Johan Jonsson verkar vara grymt stabil och är riktigt glad över att vi kan få hit honom. Riktigt bra jobbat Evert :ok:

Och MacNevin är värd Elitserien. Även om han spelar för AIK :wink:
Grattis Josh och jag tror och hoppas att vi får se dig igen i Lakersdressen.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Stoffe wrote:Och vi tappar Josh! Blir det AIK är det pinsamt efter hans "fina" uttalande i smp för någon månad sedan att han inte kommer gå till ett bottengäng i Elitserien, utan hellre stannar här då....... Förväntar sig Josh att AIK ska bli ett topplag? :oops:

Tappet kommer bli poängen han skrapat i hop, blir lite för Evert att jobba med. Men hans defensiva spel kommer jag faktiskt inte sakna. Framför allt i KS bjöd han på FÖR många mål.

Varför skulle det bli pinsamt ? AIK var innan tvångsnedflyttningen ett av sveriges största varumärken och kommer förmodligen etablera sig något enklare än vad Södertälje kommer att göra.

Sen kan det ju vara kul att avsluta eller testa på en 1:a liga innan karriären är över.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Nej, jag tror verkligen inte att AIK kommer etablera sig mer enklare än Södertälje. Visst om de spelar i Elitserien under flera år, men jag håller AIK som ett Kvalserielag nästa år och förmodligen ett Allsvenskt lag året efter det :wink: :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är lite tidigt att tippa AIK:s placering då de inte har en enda spelare under kontrakt just nu.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Nej Varanen, det är mycket lättare!
Utan spelare blir det inga vinster. :oops:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hoppas det går bra för Josh och fullständigt åt pepparn för klubben, borde kunna gå att kombinera. Dock tveksam till att det kommer funka för han i elitserien, väldigt tveksam.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Slimi
Forumamatör

Post by Slimi »

OEL prövar lyckan på andra sidan atlanten!

http://www.smp.se/sport/oliver-klar-for ... 0456%29.gm
Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Karlskrona satsar verkligen!
Nu är man intresserade av Fagemo.
http://eliteprospects.com/player.php?player=276
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

Frågan är bara vad fagemos ambitoner är??
Slimi
Forumamatör

Post by Slimi »

Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

RonnyRasp wrote:Frågan är bara vad fagemos ambitoner är??
Jag kan inte tänka mig att en klubb värvar en spelare på den här nivån för att han bara ska åka omkring och "glassa" på isen. Vissa spelare som inte har det där hjärtat för sin moderklubb (bortsett från ex Davidsson och Håkansson) behöver ibland gå vidare i sin karriär och behöver nya utmaningar som spelare. Sånt där antar jag att sportchefen tar reda på innan man köper "grisen" i säcken.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Varanen wrote:Jag får gratulera våra pop-systrar och bröder i KHK till värvningen av Timo Leinonen. En mycket kompetent keeper som kommer göra intryck i div1.
Påstås att det är Fahlander som stoppat in pengar till denna värvning.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Har de köpt med oskattade pengar, Alfax?
Har du inte kommenterat på backsidan?
Custe!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

RBK har gjort klart med sin lagledning. Björn Hellkvist (tidigare assisterande) blir huvudansvarig, sportchef Roger Hansson kombinerar den rollen med assisterande och coachansvarig för anfallarna, emedan Kenny Jönsson har ansvaret för backarna. Känns spontant som en bra lösning, och mycket bättre än att ta in Leif Strömberg. Strömberg ska man anlita om man vill spela en speciell typ av kontringshockey med full fokus på spelet i mittzon. Där är hans lag ofta kungar. Men RBK vill spela gladhockey och skall därmed ha ledare som står för det.

Vi har ju själva ett system där sportchefen är direkt inblandad i lagets dagliga skötsel. En kombination som under coach Karlssons era varit framgångsrik. Jag tror det ger sportchefen en unik inblick i det lagbygge han ytterst är ansvarig för, samtidigt som de övriga coacherna får ett större inflytande över lagbygget. Man delar samma erfarenhet och pratar förhoppningsvis därmed samma språk.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hehe...kollade in AIA:s forum och de verkar inte förtjusta över att ha infört Växjö-modellen. Det funkade inte hos oss heller när vi hade coach Kempe, för sånt trams hade man inte i Skövde. Det ska bli intressant att följa om RBK fattar hur man jobbar med den här organisationen. RBK-fansen verkar villrådiga, förhoppningvis är klubbledningen lika tafatta och att de införde detta bara för att vi har det så (verkar ju rätt bra).
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

alfax wrote:
Varanen wrote:Jag får gratulera våra pop-systrar och bröder i KHK till värvningen av Timo Leinonen. En mycket kompetent keeper som kommer göra intryck i div1.
Påstås att det är Fahlander som stoppat in pengar till denna värvning.
Till årets supporterspelartröja, som kostar 300, lägger han för varje såld lika mycket. Fr o m tröja 751 dubblar han till 600 per tröja. Allt till målvakt...

Enl hemsidan nu 1184 tröjor sålda. Lite räkning...750x300 + 434x600. Detta får jag till 485400 kr. Leinonen blir den s k Agathonspelaren (Fahlanders företag).
Tyvärr får han ju inte stå i vägen för TAIFarna, något han säkert hoppats på..

Sedan är det nu 1184x300 = 355200 kr från supportrarna till spetsanfallare. Bl a denna kille försöker man visst locka... han vann hela CHLs poängliga!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15344

Mer popcorn åt folket!
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Lakershjärta71 wrote:
RonnyRasp wrote:Frågan är bara vad fagemos ambitoner är??
Jag kan inte tänka mig att en klubb värvar en spelare på den här nivån för att han bara ska åka omkring och "glassa" på isen. Vissa spelare som inte har det där hjärtat för sin moderklubb (bortsett från ex Davidsson och Håkansson) behöver ibland gå vidare i sin karriär och behöver nya utmaningar som spelare. Sånt där antar jag att sportchefen tar reda på innan man köper "grisen" i säcken.
Vet inte varför så många förutsätter att gamla spelare bara håller på för pengarna. Varför skulle inte de vilja vinna? Varför idrottar man om man inte bryr sig ifall man förlorar? Ingen f d stor spelare går väl ner i seriesystemet för att tjäna pengar. Det lär väl alltid relativt sett vara sämre betalt än de är vana vid!? Nya utmaningar och nya vatten, det är vad de vill ha, tror jag. Ta Burra...han har gjort succé i Kallinge i div 2...och han säger nu att ifall han ske spela mer, så är det där. Han älskar sin publik och att få vara stjärna! Man kan vara sån även över 40! :D
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tack Callahan för upplysningen hörde från en säker källa att Fahlander var inblandad och det visade sig att källan hade rätt,inte alltid även om man tror de är säkra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Patric Blomdahl är klar för AIK enligt Aftonblaskan
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det verkar också som att 2 av de 3 Ljungbybröderna Andersson kommer återförenas, i Borås. Kul för alla Ljungbytomtar. :)

http://www.smp.se/blogg/daniel/aik-bora ... 883422).gm
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Lite trist att Erik valde stanna i Borås, Oskar är enl. min mening helt ointressant.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Oscar gör inget, han har fått sina chanser! Erik däremot hade varit den absoluta drömspelaren för Troja...
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

varit inne och läst på taifarnas forum. det är helt otroligt vilken världsbild de har.

De pratar om spelare som sourovy från skellefteå, petri kokko från brynäs, pelle prestberg osv. hahah.

ALLA vill spela i tingsryd tydligen :)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Prestberg hade funkat iofs, gnällig kärring bland gnälliga kärringar.

Ny regel ryktas föreslås i dagarna. Det nya skulle vara att spelarna måste bo permanent på orten där man har sitt hockeylag, annars blir det ju en annan orts lag man spelar med. Källor i klubben ryktas ha sagt "Får inte våra spelare bo i Växjö skall vi aldrig spela en enda träningsmatch mer, mot nån".

I Lakers fall skulle en sån regel inte påverka nåt inför nästa säsong.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

fjompe wrote:varit inne och läst på taifarnas forum. det är helt otroligt vilken världsbild de har.

De pratar om spelare som sourovy från skellefteå, petri kokko från brynäs, pelle prestberg osv. hahah.

ALLA vill spela i tingsryd tydligen :)

"De pratar om..." Ja, EN person skrev ett inlägg om detta ja, och fick mothugg direkt.

En spelare som diskuterats mer är ju http://eliteprospects.com/player.php?player=7276, men det glömde du visst dela med dig av?
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Vad jag kunde se var kom namnen från 2-3 olika personer. Och det är väl ungefär hela gröna brigaden? :wink:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Både Wernblom och Yzerman har varit mer eller mindre klara för Lakers, det ligger liksom i supporterns natur att drömma om det bästa :P
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

I Lakers så drömmer man inte, verkligheten finns här! :lol:

*RING* *RING *RING*

Evert: "Jaja för helvete, jag ska svara"

-----------------------------

Evert: "Ja det är Evertsson?"

Foppa: "Tjena Evert, det är Foppa här! Hur blir det med kontraktet?"

Evert: "Tyvärr Forsberg, men vi lirar inte med avdankade B-Lirare i vårat lag"

Foppa: "?!"

Evert: "Du kan ju fråga Leksand eller Tingsryd, dom gillar att ha en snittålder på 45+"

Foppa: "Hoppas du skojar?"

Evert: "Nej jag skojar inte, vi kan nog alltid komma fram till något, om du spelar utan lön?"

Foppa: *Klick*

Evert: "Sarkasm någon?"

:lol:
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Svartvadet wrote:I Lakers så drömmer man inte, verkligheten finns här! :lol:

*RING* *RING *RING*

Evert: "Jaja för helvete, jag ska svara"

-----------------------------

Evert: "Ja det är Evertsson?"

Foppa: "Tjena Evert, det är Foppa här! Hur blir det med kontraktet?"

Evert: "Tyvärr Forsberg, men vi lirar inte med avdankade B-Lirare i vårat lag"

Foppa: "?!"

Evert: "Du kan ju fråga Leksand eller Tingsryd, dom gillar att ha en snittålder på 45+"

Foppa: "Hoppas du skojar?"

Evert: "Nej jag skojar inte, vi kan nog alltid komma fram till något, om du spelar utan lön?"

Foppa: *Klick*

Evert: "Sarkasm någon?"

:lol:
Vi gillar alltså att spela med gamla gubbar? De spelarna i Taif som är äldre är egna produkter. om du tycker man är gammal vid 31-32 så har vi tre spelare inom den kategorin. Utöver dessa var nästan alla spelare förra säsongen födda mellan 1986-1988.

Grym juniorsatsning ni själva gör förresten. Där borde ni vara riktigt oroliga. J18-laget ska tydligen läggas ner, så också hockeygymnasiet. Det kostar mer än det smakar. Dessutom ryktas era största talanger bort från klubben. Flera av era spelare vill till Taif. Frågan är om de håller måttet? Jag vet att ni kommer att hugga tillbaka mot det som jag skriver nu, men ni kan ju bara vänta och se.... :)
Stolthet, hjärta, tradition
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nedomansky har redan tömt ämnet totalt,så ingen kommer höja på ögonbrynen :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

AIK har idag offentliggjort att man kontrakterat 4 spelare ( förlängt med Sandberg och Bång) samt gjort klart med två nyförvärv; Blomdahl och MacNevin.

Johan Andersson från Almtuna verkar bli nästa nyförvärv. Tärnström och Gynge blir förmodligen nästa nyckelspelare att förlänga. Man är intresserade av Linus Videll men enligt starka rykten så är han så gott som klar för - MoDo! Andra intressanta spelare för AIK är Jonas Andersson och Nils Ekman.
Post Reply