Inside informationfjompe wrote:Källa på det?
Verkar inte bekräftat någonstans?

Lär bli bekräftat imorgon!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Stoffe wrote:Och vi tappar Josh! Blir det AIK är det pinsamt efter hans "fina" uttalande i smp för någon månad sedan att han inte kommer gå till ett bottengäng i Elitserien, utan hellre stannar här då....... Förväntar sig Josh att AIK ska bli ett topplag?![]()
Tappet kommer bli poängen han skrapat i hop, blir lite för Evert att jobba med. Men hans defensiva spel kommer jag faktiskt inte sakna. Framför allt i KS bjöd han på FÖR många mål.
Jag kan inte tänka mig att en klubb värvar en spelare på den här nivån för att han bara ska åka omkring och "glassa" på isen. Vissa spelare som inte har det där hjärtat för sin moderklubb (bortsett från ex Davidsson och Håkansson) behöver ibland gå vidare i sin karriär och behöver nya utmaningar som spelare. Sånt där antar jag att sportchefen tar reda på innan man köper "grisen" i säcken.RonnyRasp wrote:Frågan är bara vad fagemos ambitoner är??
Påstås att det är Fahlander som stoppat in pengar till denna värvning.Varanen wrote:Jag får gratulera våra pop-systrar och bröder i KHK till värvningen av Timo Leinonen. En mycket kompetent keeper som kommer göra intryck i div1.
Till årets supporterspelartröja, som kostar 300, lägger han för varje såld lika mycket. Fr o m tröja 751 dubblar han till 600 per tröja. Allt till målvakt...alfax wrote:Påstås att det är Fahlander som stoppat in pengar till denna värvning.Varanen wrote:Jag får gratulera våra pop-systrar och bröder i KHK till värvningen av Timo Leinonen. En mycket kompetent keeper som kommer göra intryck i div1.
Vet inte varför så många förutsätter att gamla spelare bara håller på för pengarna. Varför skulle inte de vilja vinna? Varför idrottar man om man inte bryr sig ifall man förlorar? Ingen f d stor spelare går väl ner i seriesystemet för att tjäna pengar. Det lär väl alltid relativt sett vara sämre betalt än de är vana vid!? Nya utmaningar och nya vatten, det är vad de vill ha, tror jag. Ta Burra...han har gjort succé i Kallinge i div 2...och han säger nu att ifall han ske spela mer, så är det där. Han älskar sin publik och att få vara stjärna! Man kan vara sån även över 40!Lakershjärta71 wrote:Jag kan inte tänka mig att en klubb värvar en spelare på den här nivån för att han bara ska åka omkring och "glassa" på isen. Vissa spelare som inte har det där hjärtat för sin moderklubb (bortsett från ex Davidsson och Håkansson) behöver ibland gå vidare i sin karriär och behöver nya utmaningar som spelare. Sånt där antar jag att sportchefen tar reda på innan man köper "grisen" i säcken.RonnyRasp wrote:Frågan är bara vad fagemos ambitoner är??
fjompe wrote:varit inne och läst på taifarnas forum. det är helt otroligt vilken världsbild de har.
De pratar om spelare som sourovy från skellefteå, petri kokko från brynäs, pelle prestberg osv. hahah.
ALLA vill spela i tingsryd tydligen
Vi gillar alltså att spela med gamla gubbar? De spelarna i Taif som är äldre är egna produkter. om du tycker man är gammal vid 31-32 så har vi tre spelare inom den kategorin. Utöver dessa var nästan alla spelare förra säsongen födda mellan 1986-1988.Svartvadet wrote:I Lakers så drömmer man inte, verkligheten finns här!![]()
*RING* *RING *RING*
Evert: "Jaja för helvete, jag ska svara"
-----------------------------
Evert: "Ja det är Evertsson?"
Foppa: "Tjena Evert, det är Foppa här! Hur blir det med kontraktet?"
Evert: "Tyvärr Forsberg, men vi lirar inte med avdankade B-Lirare i vårat lag"
Foppa: "?!"
Evert: "Du kan ju fråga Leksand eller Tingsryd, dom gillar att ha en snittålder på 45+"
Foppa: "Hoppas du skojar?"
Evert: "Nej jag skojar inte, vi kan nog alltid komma fram till något, om du spelar utan lön?"
Foppa: *Klick*
Evert: "Sarkasm någon?"