Ni e patetiska!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ni e patetiska!!!
Detta är det lägsta jag har sett!
Nog för att ja har sett många låga grejer men detta är under all kritik!
Hur fan kan ni sno MFF-Supports ramsa som sjungits på Malmö Stadion i flera år?
Skäms ni inte när ni står där o skriker den o vet att det är ren o skär stöld rakt av!
http://lakejer.griffel.net/ramsor.php
Översta ramsan!
Sluta sjunga den ni kommer bara dra skam över er själva!
O till dig som lagt in den där eller påstått sig gjort den själv!
Skaffa dig ett liv!!!!
Nog för att ja har sett många låga grejer men detta är under all kritik!
Hur fan kan ni sno MFF-Supports ramsa som sjungits på Malmö Stadion i flera år?
Skäms ni inte när ni står där o skriker den o vet att det är ren o skär stöld rakt av!
http://lakejer.griffel.net/ramsor.php
Översta ramsan!
Sluta sjunga den ni kommer bara dra skam över er själva!
O till dig som lagt in den där eller påstått sig gjort den själv!
Skaffa dig ett liv!!!!
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Stå i samma klack som er.... nej tack det finns mindre saker som kan få mig att må illa!Bizon wrote:Svenne lägg ner direkt hur många tror du inte snor ramsor av varandra??
Och vi kanske e patetiska men så ifall tycker jag om att vara patetisk och du får gärna kom till klacken och vara patetisk också om du vill?![]()
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Så bara för att vi e 4000 medlemar med lite egen kreativitet så skall vi supporta er med sånger! Eller rättare sagt bli skinnade på våra egna sånger! Det är så lågt så man mår illa!Bizon wrote:Tycker du att vi är det så är det väl OK men kan du inte strunta i att vara här inne och förklara för oss vilka idioter vi är för vi skiter faktiskt i det och vi vet att vi inte är lika bra som MFF Support efter som dom är typ 4000 medlemmar eller nåt sånt så lägg ner så är du snäll!
Jag hörde att Lasse Åberg fick inspirationen till melodin i scenen "grisfesten" i filmen Sällskaperesan genom MFF´s klack, tänk vad duktiga MFF´s klacken är som lyckas få med melodin till sin ramsa på en av Sveriges största filmsucceér. Grattis MFF

Last edited by MEL on 1 October 2003, 12:05, edited 2 times in total.
det var väl ett jävla liv om det här...
sålänge nån inte har copyrightat ramsorna och skickat in till STIM så är det väl inte förbjudet att låna och ändra dom...
tycker MFF:arna ska tagga ner lite... inga andra klackar/supportrar verkar ju gnälla för att andra klubbar lånar deras ramsor. tycker ni isf ska känna er lite stolta för att ni gjort så pass bra ramsor att folk VILL låna dom...
sålänge nån inte har copyrightat ramsorna och skickat in till STIM så är det väl inte förbjudet att låna och ändra dom...
tycker MFF:arna ska tagga ner lite... inga andra klackar/supportrar verkar ju gnälla för att andra klubbar lånar deras ramsor. tycker ni isf ska känna er lite stolta för att ni gjort så pass bra ramsor att folk VILL låna dom...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Forumamatör
Svenne: Vad väntar du dig för svar om du är så jäkla aggressiv, du skämmer för f-n ut både dig själv och oss andra MFF:are! Bara grundat på det faktum att du kallar ramsorna för MFF-supports (supporterklubben är INTE klacken) gör att man undrar hur insatt du egentligen är.
Ni som håller på Lakers borde nog ändå tänka efter lite. Visst är det vanligt att man delvis lånar sånger (det är stor skillnad att låna från utlandet) av varandra men det finns mellan de stora klackarna en tyst (eller ibland väldigt explicit) överenskommelse om att inte sno melodier från varandra. Om en annan fotbollsklack kopierat melodi och text rakt av som ni gjort med exempelvis "Ett skott, ett mål..." så skulle det bli ett jävla liv kan jag lova. Att ni gör det känns nog för de flest mindre störande, men ändå lite märkligt.
Hade ni ärligt talat själv inte tyckt att det vore lite roligare att komma på en egen text istället för exempelvis "Ett skott, ett mål"?
Ni som håller på Lakers borde nog ändå tänka efter lite. Visst är det vanligt att man delvis lånar sånger (det är stor skillnad att låna från utlandet) av varandra men det finns mellan de stora klackarna en tyst (eller ibland väldigt explicit) överenskommelse om att inte sno melodier från varandra. Om en annan fotbollsklack kopierat melodi och text rakt av som ni gjort med exempelvis "Ett skott, ett mål..." så skulle det bli ett jävla liv kan jag lova. Att ni gör det känns nog för de flest mindre störande, men ändå lite märkligt.
Hade ni ärligt talat själv inte tyckt att det vore lite roligare att komma på en egen text istället för exempelvis "Ett skott, ett mål"?
Mmm tyvärr är det nog mest de "yngre" från MFF klacken som kommer reagera här....Ni har rätt i attt många Klackramsor kommer från andra klubbar os.v.. Men ett stort MEN detta är ju rent plagiat..Lite tråkigt och fantasilöst....
Ett Skott, Ett mål, för Malmö
Melodi: Cielito lindo (mexikansk folkvisa)
Åååh MFF
Vi älskar Malmö FF
Vi sjunger,
Vi krigar,
Vi älskar vårt lag
Ett skott,
Ett mål,
För Malmö
Ett Skott, Ett mål, för Malmö
Melodi: Cielito lindo (mexikansk folkvisa)
Åååh MFF
Vi älskar Malmö FF
Vi sjunger,
Vi krigar,
Vi älskar vårt lag
Ett skott,
Ett mål,
För Malmö
Jösses ...
vilket liv ... vilket fasligt liv ...
Lakers Lakejer har alltså i sin underbara PR lyckats att få en av sveriges just nu största fotbollssupportrar att totalt tappa fattningen. Kan man få bättre PR än det ? Istället för att hetsa upp er, åk över till era kusiner och svep en Carlsberg.
Svälj gröten, klipp er, skaffa er ett jobb och göd Göran Persson för han är väl oxå från halvdanmark ?
psst Bizon jag är med dig.... svenne till klacken.
Lakers Lakejer har alltså i sin underbara PR lyckats att få en av sveriges just nu största fotbollssupportrar att totalt tappa fattningen. Kan man få bättre PR än det ? Istället för att hetsa upp er, åk över till era kusiner och svep en Carlsberg.
Svälj gröten, klipp er, skaffa er ett jobb och göd Göran Persson för han är väl oxå från halvdanmark ?
psst Bizon jag är med dig.... svenne till klacken.
Han har då en l....
Han har då en lägenhet i Malmö ... så jag vet inte hur mycket du räknar Katrineholm till Malmö men det är klart ... skåningar har ju aldrig varit direkt klyftiga ...
Vi skänker skåne till danmark.
Vi skänker skåne till danmark.
Tagga ner lite nu!
Nu har ju faktiskt två Malmöpågar framfört sina argument på ett vettigt sätt (till skillnad från Svenne) så då tycker jag vi kan skippa påhoppen och svara dem på ett lika vettigt sätt...
Och hade jag bara haft något vettigt att säga i ämnet så hade jag gjort det nu...
Nu har ju faktiskt två Malmöpågar framfört sina argument på ett vettigt sätt (till skillnad från Svenne) så då tycker jag vi kan skippa påhoppen och svara dem på ett lika vettigt sätt...

Och hade jag bara haft något vettigt att säga i ämnet så hade jag gjort det nu...

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."